Új hozzászólás Aktív témák
-
pentoda1
csendes újonc
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 136-os Favoritot. Az a gondom, hogy ingadozik az alapjárat. Kicseréltem az 1000 éves repedezett vákuumcsöveket kivéve a karburátor sajátjait. Most már egész jó, de még mindig hullámzik. Sajnos a karburátortalp gumija is egy helyen oldalt ki van repedve. Kérdésem az, hogy mivel lehet pótolni, ha a Vika rossz? Valamint a karbi saját vákuumcsöveit mivel lehet pótolni?
-
pentoda1
csendes újonc
-
pentoda1
csendes újonc
válasz dsandor #13417 üzenetére
Szia!
Én is részben ebben a témában vagyok benne. Nálam viszonylag jól működik az automata szívató, de próbáltam már rajta finomítani. Nálam a spirál füle ilyen időben a zöld irányba odébb van. Kb a felette lévő rögzítő csavar ablakának a "szára" alá esik.
Én azzal kísérleteztem, hogy próbáltam csökkenteni a szívatást. Viszont már nem tudtam tovább fordítani a házat a piros irányba, mert felütköztek a rögzítőcsavarok. Ezért magát a spirált tekertem kb oda, ahol Neked most áll. Itt már nekem hidegen fulladt, bár csak terhelésre, alapjárat még volt.A termoszelepnek nálam megvan a rendes kb 2,5 Ohmos ellenállása
-
pentoda1
csendes újonc
válasz Mágus2 #13421 üzenetére
Nem össze-vissza állítgattam. Tudtam, hogy mit csinálok, és miért. A hatásra voltam kíváncsi.
Ha gányolás lenne, nem írná le a javítási kézikönyv.Nekem egyenlőre nincs szükségem cserére, mert ez a rész viszonylag jól működik. Ami viszont falsol nálam, az a pull down dob, ezért többet szívat, mint kellene. Viszont ha már így szóbahoztad: használható az utángyártott szívató bimetál?
-
pentoda1
csendes újonc
Sziasztok!
Nem boldogulok a Favival. Forralja a vizet és nem értem, hogy miért. Üzemmelegen pár perc alapjárat után telenyomja a kiegyenlítőt, ha nem húzom rá a fűtést. Általában még a ventilátor indulása előtt elkezd zubogni. Eközben a vízműszer is még bőven a fehérben van. Érzésem szerint a hőfokmérő, a termosztát és a hőgomban is összhangban működik és jól működik. Ennek ellenére első lépésként beletettem egy 82 fokos termosztátot. A jelenség némileg később, de ugyanúgy jelentkezik.
Mivel forráskor nem kemények a csövek és egyébként is hűvös idő van, arra gondoltam, hogy nem a víz forr, hanem a kipufogógázt nyomja ki az elöregedett hengerfejtömítésnél. Bár a víz is és az olaj is tiszta, meghengerfejeztem, síkolással. A kivett tömítés átégve nem volt ugyan, de eléggé repedezettre öregedett már a tűzgyűrűknél is. Gondoltam ez a nyűgje. Összerakás után azonban ugyanaz a jelenség.
Nem mondom, hogy tiszta a hűtőrendszer, de nem vészes a dolog, ennyitől szerintem nem kéne forrnia ilyen időben. Nem volt sok üledék a blokkban sem. Ennek ellenére következő lépésként ki fogom tiszítani a hűtőrendszert.
Közben olvastam olyat is, hogy a kottyanó vízpumpa nem vitamin a hűtésnek. Ennek van kottyanása, de ez sem olyan hűde nagy. Kérdésem az, hogy fel lehet ezt újítani? Egyáltalán érdemes utángyártott tömszelencével? Vagy van valami használható utángyári (ruville, lpr, guttmann....), aminek a szilentje is jó?Van egy hátulhűtős 2T wartburgom, de az soha az életben nem rottyantotta meg a vizet, pedig azt még egy kicsit fel is piszkáltam. Nem értem a Skodát.
Arról már nem is beszélek, hogy hiába cseréltem ki a vákuumcsöveket és a karburátor talptömítést, ugyanúgy sétál az alapjárat...
-
pentoda1
csendes újonc
válasz Mágus2 #13501 üzenetére
Hiába foglalkoztam vele (annak ellenére, hogy nem volt tervben), semmi látszatja nincs, illetve van. Gyanítom legalább most már a hüvely aljánál is szivárog a víz. Mivel az olajbeöntőn folyamatos fagyállós nedvesedés van. Hiába lazítottam a fejet óvatosan, nehogy megpattanjon a hüvely a tömítésnél...
A hüvelyeket meg én biztos, hogy ki nem veszem... Egyenlőre így marad. Emulziósodás még nincs. -
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #13504 üzenetére
Úgy néz ki nem használ....
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #13551 üzenetére
A hűtőtömítő az olajtérbe szivárgásra.
-
pentoda1
csendes újonc
Kb mennyi hűtőfolyadék kell a rendszerbe favinál?
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #13563 üzenetére
Köszönöm!
-
pentoda1
csendes újonc
válasz forman 1993 #13684 üzenetére
Üdv a klubban.....
-
pentoda1
csendes újonc
Sziasztok!
Egyre jobban szivárog a fékfolyadék a szervódobnál a Favoritban. Mi szokott lenni a gyíkja? Főfékhenger?
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14427 üzenetére
Köszönöm a választ! 400-as vízpapírral szépen meg tudtam tisztítani a henger elejét. Csak kis rozsda volt, szerencsére nincs kráteresre rohadva. A rozsdapor szemmel láthatóan rá/beleragadt a karmantyúban, azért szivárgot. Vettem javító készletet. Úgy néz ki jó lett. Azt szoktam mondani, hogy jó autót csináltak a csehek, de ezt a fékfolyadéktartály rögzítést kicsit elcseszték. Sajnos nem bírtam belenyomni teljesen a főfékhengerbe a pöcseit. Inkább elkezdett a tartály alja horpadni, deformálódni, mintsem belement volna teljesen.
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14447 üzenetére
De, úgyis próbáltam. Léc darabbal, crovával, mittomén mivel. Beálltam egy ajtóba, hogy tudjak támasztani, de nem bírtam beljebb nyomni, félig ment csak bele..
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14449 üzenetére
A hengert nem cseréltem, csak a rossz karmantyút meg a tartály gumitömítéseit, mivel azt bontanom kellett a szétszedéshez. A tömítések kialakítása olyan volt mint az eredeti, állítólag a felújítókészlet is gyári volt. Nem tudom, szét is alig bírtam szedni, már akkor gondolkoztam, hogy ha ilyen nehezen jön ki a tartály, akkor hogy fogom én ezt visszatenni? Hát így.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14502 üzenetére
Tipp: Én az új vízpumpát utólag telenyomtam mindkét oldalon szélvédőragasztóval. Az viszonyleg keményebb lesz miután "megköt". Előtte állandóan felkoppant a kasznihoz. Azóta baró.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14512 üzenetére
Lehet, hogy tartósabb lesz, mint az utángyártott hulladék szilent...
-
pentoda1
csendes újonc
-
pentoda1
csendes újonc
válasz JossyFavo90 #14834 üzenetére
A berohadt benzin ritka egy rohadék anyag. Ha pedig egy ilyen összetett, érzékeny karbiba rohad bele, akkor nekem vannak kétségeim, hogy egyáltalán ki lehet-e pucolni mindenhonnan rendesen. Ha nem is tömíti el, de leszűkíti a járatokat. Szóval én arra tippelek, hogy az a baja. 1,3-as wartburg karbijárol hallottam sok rosszat ilyen esetekben, ami ugyanilyen felépítésű, csak 1 torkú.
Egészen véletlenül ma olvastam ezt a cikket, pont a nem megfelelő karburátor miatt jártányi ereje sem volt a Mergának, pedig a motor ketyegett, de nem lehetett terhelni:
Én biztosan próbából állítanék az automata szívatón, hogy jobban dúsítson, hogy akkor mi történik.
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz JossyFavo90 #14839 üzenetére
Egy barátom a régi kromofágra esküdött, hogy azzal egész tisztességesen kijött minden gané mindenhonnan sok áztatással. Az újjal meg se próbáld...
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #14981 üzenetére
Még 110-nél sem szabad forrnia, nem még alatta! Jó fagyállós hűtőfolyadék, zárt rendszer, nyomástartó tágulási kupak, nem agyonvízkövesedett motor, jó hengerfej/tömítés. Nekem kb 110 alatt szokott bekapcsolni a gyári jól működő gombával a ventilátorom.
Ettől függetlenül lehet rossz a gombád, de ha 110 fok alatt forr, akkor a gombacsere sem fogja megoldani. -
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14982 üzenetére
Még mielőtt belegányolja - jó magyar szokás szerint - a kapcsolót, azért nem árt rendbe tenni a rendszert és nem tüneti kezelést alkalmazni.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14986 üzenetére
Nem értettem félre semmit. Igen, ezeket meg kell csinálni. Igen, pénzbe kerül. Új fagyálló, új (jó drága, nem VIKÁs!!) kiegyenlítő kupak, ha kell, akkor többszöri tisztítás. Mindkét autómon meg kellett csinálni, azóta hibátlan. A favoritot meg is hengerfejeztem majdnem potyára. Eszembe nem jutott volna kapcsolót tenni egyikbe sem. Ami kell a kocsinak, azt meg szoktam adni, de legyen jó. Bár ha csak az, kell, hogy menjen, vagy el akarja adni. Így keletkeznek a skoda=vízforraló sztorik. Farosnál sem értettem sose, rendbe kell tartani a rendszert, jó bilincsek kellenek, hogy ne szívjon levegőt és jó, de a magyarnak ez a kapcsoló a fétise, mert akkor nem kell csinálni semmit sem az egésszel.
Mellesleg a hűtőfolyadékot/fékfolyadékot is pár évente cserélni KELLENE, nem javasolt, hanem KELL. Ki tudja az ami benne van, az is mióta van benne. Ha nem lenne gond, gyanítom akkor is időszerű a csere. Mert ugye felénk nem szokás, csak ha valami gond van.
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
A hüvely kiállás egy igen fontos paraméter a jó működéshez. A szervízkönyv szerint mérete: 0,07-0,14 mm és a hengerek között max 0,04 mm eltérés lehet. Ezt csak teljesen szétfűzött állapotban lehet kihézagolni a hüvelyek alatti rézgyűrűkkel. Sajnos ez kényes témája a skoda motornak, mert ha nem jó tényleg beledolgozik a víztérbe, valamint hengerfejezésnél igen könnyen megmozdul a hüvely a helyén és utána alul nem fog rendesen tömíteni a rézgyűrű és keverni fogja az olajjal a vizet, úgyhogy ezt utólag kívülről esélytelen korrigálni.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #14989 üzenetére
-
pentoda1
csendes újonc
A favi nálam is pontosan ezt csinálta, de csak ha már kb 100 fok fölé ment a lé. Nekem is alulról zubogott a kiegyenlítő. A kiegyenlítő kupakja volt alig látható helyen elrepedve. Így a szelep maga hiába tartotta a nyomást, a repedésen keresztül engedett. Nyoma természetesen nem volt az eresztésnek. Kicseréltem (meg előtte takarítottam), azóta bírja a kánikulát.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #15012 üzenetére
A feliciával repedt hűtővel kínlódtam egy ideig, mire kiderült. Hűtő csere után próbálgattam, hogy jó-e, ne messzi földön szívasson. Kikötöttem a ventilátor gombát és hagytam hagy járjon, elengedtem 110 fok fölé a piros alá. Mondom, így van tervezve, ez még nem piros, ha bírja, akkor tuti jó lesz. Egy szó nélkül bírta. Azóta is patent, csak a 3 forintot nem érő lengyel termosztátok nem tudnak normálisan nyitni, a gyári meg megöngyilkolta magát...
-
pentoda1
csendes újonc
A pár éve vízzel átöblített rendszer tisztaságára, azért én nem tenném fel az életem. Ha tudnád mi lakik a motorba meg a hűtőbe általában... azt onnan csak valami kegyszer szedi le. Citromsav, oxálsav, ha nincs jobb, akkor ecet, mikor mi akad a kezembe. Főleg a váltó melletti henger elé tud úgy berakódni a vízkő, hogy gyakorlatilag megszűnik a víztér, ami lé meg ott megreked az halmazállapotot változtat...
Reméljük a gomba csere megoldja a problémád, de ha télen is forrt, akkor nem hiszem... Télen nálam egyikben sem járt a ventilátor sosem, mégsem ment 90 fok fölé a víz.
-
pentoda1
csendes újonc
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15041 üzenetére
A gomba alatti hűtőcső erre a vascsőre csatlakozik. Ebben van a leeresztőcsavar. A köténylemez felett/mögött. Ahogy már korábban mondtam én a helyedben kitakarítanám a rendszert, mielőtt felönteném új folyadékkal. A rendszer önlégtelenítő, de én szoktam neki segíteni, mivel a felicia termosztáton nem mindig van kilevegőztető furat: a termosztátházból kiveszem a hőfokjeladó gombát felöntéskor addig míg ott meg nem jelenik a folyadék.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15045 üzenetére
Felicia termosztátokon én még nem láttam pici furatot, amin keresztül zárt termosztátnál is tud távozni a levegő, így kicsit nehezebben légtelenítődik le felöntés után. Én a gombát így azért szoktam kivenni, hogy a felöntéskor kiszoruló levegő könnyen tudjon távozni a helyén. Így pikk pakk megvan a felöntés és könnyen le is légteleníti magát.
A nyíl itt pontosan egy kis fülre mutat rá, azt kell vízszintesen kihúzni. Az reteszeli a gombát a furatban. Ha azt kihúztad, simán kiveszed a gombát a helyéről. (Ha ez a fajta termosztát házad van.)Tisztításra, én oxálsavat szoktam feloldani vízben és azzal járok egy keveset, majd egy fél napot hagyom benne állni és leengedem. Az kimondottan az oxidokat eszi meg csak. Utána ugyanez tiszta vízzel öblítésre.
Van aki trisóra, ecetre, foszforsavra esküszik. Egy szimpla hűtőtisztító adalékkal való átmosás is több mint a semmi, bárhol tudsz venni.
A végén -20..-25 fokos fagyállóval szoktam feltölteni, természetesen desztvízzel hígítva. -
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15052 üzenetére
A motorról (vízpumpáról) jövő rövid gumicsövet javaslom cserélni. Nem egy leányálom kicserélni, de a vízpumpa csonk is kráteresre szokott kövesedni/rohadni meg a gumicső is, aminek eredményeképpen szivárogni fog, ha alaposan tisztítod a rendszert/megbontod a csövet. Mindkét autómból elfolyt a hűtőfolyadék a fenti helyen, hiába szarakodtam a bilinccsel. Cserélni kell vagy tömítő pasztázni.
A kiegyenlítőtartály ugyanúgy vissza fog koszolódni, amíg dzsuvás a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #15116 üzenetére
De értem. Sokáig rá sem néznek, max kap egy kis csapvizet a rendszer, aztán a karbantartás hiánya előbb- utóbb visszaüt. Aztán meg szidják, hogy szar.
Én ezt nem szoktam megvárni, de ha bekövetkezik, akkor a dolgot igyekszem gyári állapotra/tűréstartományba visszahozni, hogy ne menjen az üzembiztosság rovására és lám megbízható gyári autóim vannak (ugyanezt tapasztaltam más márkával is). Itt most kiderült, Kmarco rendbe tette nagyjából a rendszert és vígan autózik tovább. -
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15117 üzenetére
Az kb jó. Bár még az idén nem volt igazi vad kánikula, de dugóztam mostanában is nem keveset melegben. A műszer szerint kb 105-107 fok körül bekacsol a venti gyári hőgombája és ezt tartja szakaszos üzemmel. Idén még nem érte el a 110 fokot a mutató, dugóban sem. Forrni, meg pláne eszébe sem jutott.
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz Kisbatyu75 #15122 üzenetére
Kérdés, hogy tényleg nem melegszik-e fel (nem hiszem), vagy a műszer mutat hülyeséget.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15126 üzenetére
Ha felöntés után nem járattátok meg, akkor szerintem csak a légbuborék tűnt el álltában a rendszerből, azért esett a szint.
A feliciát repedt hűtővel vettem, nem is tudtam, csak mire hazaértem üres volt a kiegyenlítő Ráadásul csak alig észrevehető volt, mert ami szivárgott az rögtön el is párolgott a forró hűtőn. Szerencsére nem lett baj.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz FeniX- #15141 üzenetére
Ha úgyis lefulladt, akkor szerintem nem fojtószelepház hiba (én egyébként sem gondoltam volna arra). Hamarabb gondolnék melegen szarakodó sortrafóra. Nekem mondjuk hidegen szórakozott, de sokat szívtam mire rájöttem. Van sortrafó, szenzorok, fojtószelep ház. Ha legurulsz, végig próbálgathatjuk.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz FeniX- #15143 üzenetére
Nekem a sortrafó miatt fulladt, nem háromhengerezett, hanem 1500 alatt gázra lehörgött, ha nem nyomtad akkor magához tért. Úgyhogy az is rohadék hibaforrás. Az üzemanyag ellátó rendszert átnéztem A-Z-ig, mikor hirtelen megvilágosodtam, hogy talán nem is ott van a hiba (bár, ha dúsítottam akkor megszűnt a baj).
Az alapjárat ingadozás lehet kopott potmétertől, de ez a kuplung kinyomásra fulladás honnan jön neki nem tudom. Honnan tudja, hogy ki van-e nyomva? Főleg, hogy lehúzott fojtószelep csatival is csinálja. Érdekes. Csatikat, vezetékeket átmozgattátok, megnéztétek?
Vagy a MAP szenzor meghülyíti a terhelés változásoknál. Oxidos-e a csatija?
Jó MAP esetén gond nélkül megy fojtószelepház nélkül és jó fojtószelepház esetén gond nélkül megy MAP nélkül.[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz FeniX- #15156 üzenetére
Csődörből vödörbe? Nem egy nagy váltás, én biztosan nem cserélném le a Feldát F Astrára, hacsak nem valami szuper megkímélt (létezik még olyan??), jobban felszerelt példány. Itt inkább szubjekítve kinek mi jön be, ami eldöntheti a kérdést. Az az Ecotec motor nem egy túl jól sikerült konstrukció. Az a rendszer is tud pont úgy szívatni, mint a Simos, de azzal is lehet együtt élni. Nekem a Skoda váltója is jobban bejön, meg az alulra hangolt motor karakterisztikája is bár az enyém 68 lovas (ergó azért megy is). Viszont az Astra nagyobb, talán kézreálóbb is.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz FeniX- #15188 üzenetére
Nem mostanában csináltam, de valami ilyen rémlik:
Az óracsoport mindkét oldalán van egy egy pirossal jelölt csavar. Azokat kihajtva kivehetők a kapcsolókat tartó konzolok. A jobb oldaliban nem vagyok biztos, de asszem azt sem fogja más. Alattuk van három zölddel jelölt csavar, kihajtod. Kiveszed a kékkel jelölt takarólemezt. Ezután a sárgával jelölt műszerfalborítást fel lehet hajtani. Ennek két akadálya van: a kapcsolókra menő kábelek (ha kell, akkor lehúzogatod őket és akkor félretudod tenni) a másik pedig a felső kormányoszlop burkolat (nekem engedtek a műanyagok annyit, hogy fel tudjam hajtani). Ezután már hozzáférsz az óracsoport felső részén lévő két rögzítőcsavarhoz. Kihajtásuk után már mozog. Már csak a km óra spirál hollandiját kell lehajtani meg a csatlakozókat kihúzgálni és ki lehet venni az óracsoportot. Szűkösen jön ki, célszerű lehet levenni a kormányt. '90-es gépben így van, nem tudom utána a vw módosított-e valamit. Nagy vonalakban ennyi. Jó kínlódást!
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz Mágus2 #15191 üzenetére
Ja tényleg, favoritot olvasott a szemem a szövegben.
A felicia egyszerűbb, de nem könnyebb.
A képen látható csavarokat kell oldani a takarások kipattintása után. Utána az egész kivehető. A műszeregység két pöcse alul egy egy fészekben ül, felül pedig a 4. képen látható 2 db fém bilincs tartja. A kormány meg még jobban útban van, mint a favoritban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen