Új hozzászólás Aktív témák
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #18580 üzenetére
Még ezt találtam, hogy itt keressem
[kép] -
tsiga18
tag
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Az utastér ventilátor először csak 3-4 fokozatban majd sehogy se ment. Az előtét ellenállást merre találom a kocsiban?
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Apósomat utolérte a helyzetjelző kapcsoló elhalálozása a felicián, nincs világítása csak fénykürt.
A műszerfal szétbontása nélkül valahogy cserélhető a kapcsoló? Még nincs meg az új, most rendeltem (Maxgear lesz, nem VIKA)[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
válasz Mágus2 #18537 üzenetére
Nálunk csalàdon belül apósom hasznàlja a feliciàt, a múltkori hengerfejezés utàn eseménytelenül gyűlnek tovább bele a kilométerek szerencsére.
Nekem Chevrolet lacetti lett a Skoda után, de rájöttem hogy BP-re felesleges az autó nekem, úgyhogy édesapám megkapta a lacsit. Nyàr óta nincs saját autóm így, néha a feliciàt viszem el bevàsàrolni.
Ebben a döntésben az is segített hogy a munkáltatóm párszor benyögte hogy kijàrós munkàhoz nem ad autót, mivel van sajàtom, menjek azzal. 3szor eljátszottuk ezt, hogy ràcsodàlkoztak miért nem mentem a külsős munkàra amit beígértek ügyfélnek de nem adtak hozzá autót, azóta adtak mindig. -
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Nekem sajnos nincsenek jó híreim a feliciáról. Amit írtam itt a fórumban korábban, a hengerfejességnek még nem tudtam nekiállni javítani anyagiak miatt. Úgy lett volna eredetileg, hogy apósom fizeti a javítást és használja az autót, de neki se nagyon akaródzik fizetni érte és utánajárni. Erősen gondolkozunk az eladásán/bontóba adásán.
Félre van állítva egy udvarba, sajnos csak a fűre. Nem volt indítva, mozgatva mióta előjött a hengerfejesség, nem tudom hogy időközben fékek berohadtak-e illetve a rozsda mennyire kezdte ki.szerk. 2022 márciusig műszakis
[ Szerkesztve ]
-
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #18321 üzenetére
Nem ragaszkodok a gépműhelyhez, de nem tudom mi történne ha kívánná a hengerfej de nem kapja meg. Kicsit bizonytalan vagyok illetve hezitálok hogy nekiálljak-e vagy keressek valakit aki vállalja a tömítéscserét és a szelephézag állítást
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #18319 üzenetére
2 liter víz hiányzott belőle amikor utántöltöttem, nem tudom ez mennyire okozhatott esetleg olyan melegedést a szokásos üzemen felül a hengerfej környékén amitől vetemedhet már az anyag.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #18317 üzenetére
Nemtudom mennyire lehet alapból elvetemedve a hengerfej, lehet síkolni is kellene.
Szimering cseréhez sincs célszerszámom sajnos
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Kicsit még utánajártam a hengerfej tömítés cseréjének, azt is olvastam hogy szelephézagot is állítani kell mert az új tömítés miatt változik a hézag mértéke. Szelephézagot állítani nem tudok (sosem csináltam, pontos értéket nem tudok illetve hézagmérőm sincs)
Másik kérdésem, hogy kb milyen valószínűséggel kell síkoltatni a hengerfejet? HA már gépműhelybe kell vinni akkor a szelepfészkekkel is és a szelepvezetővel is kell foglalkozni, az meg már zsebbenyúlósabb lenne.Kb. mi lenne várható, ha a hengerfejet kellene síkoltatni de csak új tömítéssel lenne összerakva síkolás nélkül?
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat
Olajszint emelkedett benne és sajnos nem engedi a vízet sehova a kocsi alá, egyértelműen bedolgozza motortérbe. A víztartály egyáltalán nem olajos.
Ami plusz infó, hogy ha leveszem a hűtővíz tartály kupakját akkor erőteljesen buborékol a víz nem üzemmeleg motornál is. -
tsiga18
tag
Sziasztok,
Mindenkinél minden rendben a felivel?
Én kicsit morcos vagyok, kb egy hónapja apósom használja a kocsit és disznóólat csinált belőle kb.
-
tsiga18
tag
Nemtudom mennyit leszek online a napokban, ezért
Mindenkinek boldog karácsonyt és hibakódmentes újévet kívánok! -
tsiga18
tag
-
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18191 üzenetére
Volt a családban egy 2005 (vagy 2006) évjáratú Suzuki Ignis.
Annak volt "szerencsém" látni az alját, mert felborult az autó, egy szem rozsda nem volt rajta. Ismerősi körben akinek szintén ignise van, nem panaszkodnak rozsdára.
Ignisnek az ABS kocka és a váltója szar volt, de legalább nem rohadt, ott valamit jól eltaláltak.
A 2005-ös lacettin ellenben már volt mind2 küszöb cserélve illetve lakatolva a hátsó ívek. -
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18181 üzenetére
Én is észrevettem édesapámon (65-ös születésű), hogy ha valamit csinálok a kocsin már ki sem jön a házból. Régebben mindig együtt csináltuk a dolgokat.
Favágás is megváltozott otthon, amíg bátyámmal kuglizzuk a fát addig fater elektromos hasítóval négyeli fel a kuglikat, fejsze már nem megy. -
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18160 üzenetére
Igen, sok taxi volt belőle, de valahogy elkopott a típus az utakról. Az alkatrészellátásnak az sem segít, hogy 2010-ben a Chevrolet kivonult az országból.
Mondok pár példát, hogy mivel szívtam eddig:
- küszöb: nagyon rohadásnak indult, ez széria hiba a Lacettinek. A laktos már elkezdte leszedni a régi küszöböt, amikor szólt hogy sehol nem talál hozzá. Unix, Bárdi, Kovács autó, stb. sehol nem volt küszöb. Már majdnem külföldről rendeltem, mert az országban sehol se találtunk, akkor szaladtam bele a Békéscsabai daewoo bolt Facebook oldalába. Onnan sikerült vennem 14ezer Ft/db áron. De ez is utángyárott cucc volt, kellett hengerezni rajta hogy jól illeszkedjen.
- hátsó kerékcsapágyak: először kicsit búgtak. Aztán egyre erősödött, a végén autópályán 110-120-as tempónál már nem hallottam a rádiót tőle Erről tudni kell, hogy a hátsó kerékcsapágyak egybe vannak építve az aggyal és az ABS jeladóval. UNix, Bárdi, stb. webshopokban 60ezer Ft/db áron indultak, békéscsabáról 20ezer/db áron lett hozzá. A szerelés is egy élvezet volt, le kellett bontani konkrétan az egész hátulját.
- lélekben készülök a hátsó lengéscsillapítok cseréjére, mert nyomják ki az olajat. Még nem vettem be a xanaxot hogy szinten tartsa a vérnyomásom mikor elkezdjek az árak után nézelődni.Apróságok (pl. hűtéscső, termosztát, féktárcsa, betét) egész korrekt áron vannak a nagy boltokban is, de ha valami speciálisabb kell ezeknél eléggé zsebbe nyúlós.
Egyelőre nem gondolkozok az eladásán, mert a nyűgjei ellenére nagyon kényelmes az ülése, a belső tér tágas, a hátsó ülésen ülők lába sem nyomorog. Az ami nekem van, annak idején az volt a "full extra" kivitel (digitklíma, ködlámpa, + a fene tudja mi nem még). Sedan létére a csomagtér is elég nagy, jól pakolható.
-
tsiga18
tag
válasz FeniX- #18157 üzenetére
Szia,
Én újra vennék bátran feliciát, lehetőleg klímásat (ritka mint a fehér holló) kombiból.
200-250 körül elég korrekt állapotút lehet kifogni belőlük. Alkatrész ellátás szerintem még elég jól megoldott, a nagyoknál (unix, bárdi) sokminden kapható, illetve ha valami nincs akkor a Skodapatikából rendelhető online. HA pesti vagy akkor személyesen is be tudsz menni. Kb bármelyik bontóba is besétálsz, találsz ott feliciát.Nekem a küszöb kezdett el rozsdásodni az autón, mert az előző tulaj valamivel megnyomta. Ha jól tudom, akkor az első szélvédőnél is el szokott kezdeni rohadni a kasztni és a kédergumi mellett hajlamos beázni és úszni fog a lábtér. Első sárvédőív is hajlamos rohadni. Az enyémen elöl a tornyok is megindultak sajnos.
Mindenképp jobban jársz egy ismertebb/elterjedtebb típussal (mint a Skoda). Én szívok ilyen szempontból a Lacettivel, hogy nagyon nincs hozzá alkatrész, csak Érden és Békéscsabán van értelmes Daewoo/Chevrolet márkabolt, onnan tudok rendelni.
-
tsiga18
tag
Kicsi off, valamelyikünket lekapták a múlthéten [link]
Cikk vége felé van a kép -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17979 üzenetére
Nem csak a régi autókkal lehet szívni. A 14 éves euro3 benzines lacettim is 1 kalap alá tartozik a feliciámmal a szmogriadó korlátozások tekintetében. Ha a belvárosi autókitiltást illetve a forgalmi sávok bicikliutakká történő "átváltoztatását" folytatják, az meg egységesen érint mindenkit.
Most egyébként SMKP vagy robogó beszerzésén gondolkozok, nincs az az isten hogy biciklivel elmenjek dolgozni zuglóból a BAH csomóponthoz. Most még autóval egész istenes, mert nincs annyi autó az utakon, de ha újraindul az élet akkor napi szinten jóval többet fogok dugóban ülni. A vírushelyzet miatt a tömegközlekedést hanyagolnám egyelőre. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17947 üzenetére
A gumi adta meg magát, a csapágyak telementek porral/sárral
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17944 üzenetére
Az a baj az újjal, hogy sűrűbb a fogazása és a tengely ezért nem megy bele, nem passzolnak össze.
-
tsiga18
tag
read-onlyban itt vagyok én is :)
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17664 üzenetére
Az utóbbi hozzászólásokban olyan dolgokról beszéltek, hogy hozzá se tudok szólni :)
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17610 üzenetére
Tegnap kicseréltem a kipufogó tartó gumit, utána körbenéztem alulról a kocsit, kiderült hogy a kipufogó végénél lévő gumi is szakadt. Mrhetek még1szer alkatrészboltba.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17614 üzenetére
Én is bénáztam a képfeltöltéssel mobilról. Ráadásul van 5 Mb max méret a képekre.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #17608 üzenetére
Köszönöm a segítséget, én úgy néztem (már amennyire az utcán alá lehet nézni), hogy ez a biztosító lemez nem levehető, de így már tiszta a dolog.
-
tsiga18
tag
[kép] Sziasztok,
A képen látható kipufogó tartó gumi elszakadt a képen látható módon. Hogy lehet levenni és cserélni? Meg kell hozzá emelni a kocsit?
[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16961 üzenetére
Ez igaz, olcsó hozzá minden és szerelni se túl bonyolult.
Az is nyomós érv volt az autó megtartásánál, hogy a munkámból kifolyólag mindig menetkésznek kell lenni autóval, ha gebasz van valamelyik partner cégnél ahol üzemeltetünk, akkor menni kell. A Skoda sosem hagyott cserben, jó biztonsági tartaléknak (is). -
tsiga18
tag
Sziasztok,
Aktivan figyelem a ezt a fórumot, le a kalappal előttetek hogy segítetek mindenkinek (köztük nekem is, kérdeztem 1-2-szer korábban).
Nálam az asszony tanulóautója lett a Felicia, nekem is első autó volt. Nem volt szívem eladni, így legalább a párom is szerez rutint vele. 2 hónapja egy Chevrolet Lacetti szedánt hajtok
Heti 1× bejárok dolgozni a skodával is, hogy ne lustuljon el. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16290 üzenetére
Azt az oktatóm mondta anno, hogy bekapcsolt tompítottal indítózva kinyírjuk az akkut, ezek szerint van valóságalapja?
Mondjuk én az a típus vagyok, aki ha nem muszáj nem égeti a lámpát, illetve még járó motornál kikapcsolom ha odaérek az uticélhoz.Ezt a részét nem értem amit írtál:
"Mivel ezek a kocsik bolygóműves önindítótval rendelkeznek lemerült akksival is pöcre indulnak, viszont mivel az akksi meleg annyi áramot vesz fel amit a generátor tud tolni. Röpködnek a 40-50 Amperek."
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #16288 üzenetére
Most húsvétkor nem volt mínusz 10 fok
-
tsiga18
tag
Télen a nagy minuszokat bírta nekem is akksi, akkor még 2-3 naponta használatban volt a kocsi (mondjuk a reggeli indításnál már lehetett hallani hogy csereérett lesz az akku, úgy tekert mintha merülőfélben lenne). Többször felraktam éjszakákra tölteni, de az első kint töltött éjjel után ugyanúgy indított mint előtte. Húsvétkor elmentem 1 hétre Bp-ről Zeg-re a családomhoz, akkor 5 napot állt a kocsi és utána meg se nyikkant kulcselfordításra az önindító. 9V-ot mértem az akkuban.
Akkor kapott egy új akkut, azóta is volt hogy 4-5 napot állt a kocsi és gond nélkül indított mindig. -
tsiga18
tag
Nincs véletlenül valakinek elfekvőben bontott első sárvédője feliciához (jobbos és balos is) és el akarná adni? Ha esetleg még szürke színű is lenne, az maga lenne a mámor
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15879 üzenetére
A képek alapján szerintem a csomagtérajtó kuka, illetve a bal első és jobbhátsó kerékíveknél nagyon gatya
-
tsiga18
tag
off-ban megjegyezném, hogy találtam egy klímás felit:
[link]Ha nem lenne ennyire gatya a kasztni, akkor lecsapnék rá, régóta vadászok klímás felire. Nektek mi a véleményetek a linkelt kocsiról?
-
tsiga18
tag
válasz kmarco05 #15761 üzenetére
Szia,
Nekem télen 9-10 liter közt van a városi fogyasztás, de a termosztátom rossz megint ( 1 évet se bírt ki, 2016 decemberében cseréltem benne). Nyáron 8 körül városban, 7 autópályán 120-130 közötti tempóban.
A guminyomást ha ellenőrzöd és 2,4 bar-ra felfújod akkor kicsit csökkenthető a fogyasztás -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15580 üzenetére
-
tsiga18
tag
Sziasztok!
Megvan valakinek az a leírás esetleg, amiről szó van a [hozzászólásban]?
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15461 üzenetére
Megpróbálom meghúzni először, köszi a segítséget
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15459 üzenetére
Akkor első körben húzzak utána a csavaroknak és ne szedjem le a teknőt?
-
tsiga18
tag
Sziasztok!
Ereszti az olajat a kocsim az olajteknőnél. A nyáron volt vezérléscsere, akkor parafa tömítés került oda. Kicsit visszaolvasva a fórumot, az alábbi tanácsot találtam:
Mágus2 - #9430 hozzászólás:
"a parafa helyett van vastag szenes papír, azzal, meg egy kis pasztával, örök élet vagy 10 000km, mert utána megint meg kell húzni a csavarokat."
Link is volt ott: ezvoltTudtok ilyen tömítésnek beszerzési forrását ajánlani? Unix-on nincs feltüntetve hogy parafa-e vagy sem a tömítés.
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Megoldottam a nyekergés problémám egy lengőkar cserével. Kompletten megvettem azt a kifli alakú vasat gömbfejjel és szilentekkel azóta csend van Futóműves utána beállította a dolgokat, a kerekekösszetartás elment a cserénél. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15346 üzenetére
Annyit tudtunk meg eddig, hogy lejjebbről jön a hang, nem a toronytól. A toronycsapágyat és lengéscsillapítót cseréltük (ezeket már amúgy is kellett volna).
A hang a kormánynak a kormányösszekötő rúd csatlakozása felől hallatszódik, de lehet szerintem hogy a kocsi alól ahol van egy gumi szilent.Ha mozgatás közben fogom az alkatrészeket akkor nem érzek ugrálást, folyamatos a mozgás mindenhol. -
tsiga18
tag
Sajnos még mindig fennáll a hiba nálam, nem sikerült kideríteni az okát. Valaki esetleg tudna segíteni nekem a nyöszörgés megszüntetésében? Ofkórsz nem ingyen.
Esetleg ismertek jó autószerelőt/futóművest bp-n aki megbízható? -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15289 üzenetére
Ha azt megfújon zsír-spray vagy PTFE sprével, az ideiglenesen segít a dolgon?
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15286 üzenetére
Ezt cseréltük kb 1 éve. Most hallgatóztam, volt aki hintáztatja a kocsit, és a kerék közepe felől halottam a nyöszörgést.
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #15283 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz (nem értek annnyira az autószereléshez/alkatrészekhez), bátyámmal és egy autószerelő ismerőssel csináljuk. Amit csináltunk, hogy a keréknél a gömbfejhez és a lengéscsillaptító szárához a porvédő gumi alá nyomtunk zsírsprayt, de nem lett jobb a helyzet. Esetleg ha valaki fotókkal tudná illusztrálni mit nézzek meg, az nagy segítség lenne
-
tsiga18
tag
Sziasztok!
Megtörtént a lánc cseréje, eltűnt a csörgőkígyóhang a motor felől. Ezzel együtt volt olaj és szűrőcsere is. A váltóolajat is lecseréltük, csodát tett a váltóval. Könyebb váltani és finomabban veszi a fokozatokat.
A nyöszörgés megmaradt elöl a felfüggesztés környékén, nem sikerült rájönnünk mi okozza.
-
tsiga18
tag
elég szépen szól nálam, főleg lassú haladásnál ha van valami döccenő (fekvőrendőr, kátyú,stb), illetve állóhelyzetben ha hintáztatom a kocsi elejét. Az a baj, hogy pénteken lesz egy 500km-es utam, illetve csak júli 24-től érek rá vele foglalkozni (addig össz. 1000km gyűlik bele), addig kénytelen leszek így használni, akkor kap egy nagyobb adag törődést. Van nagyobb kockázata ha így használom a kocsit?
szerk.: 40-50 km/h közötti tempónál (és felette) egyáltalán nem hallani semmi zörejt
[ Szerkesztve ]
-
tsiga18
tag
Sziasztok,
Tudom hogy nem vagytok látók/médiumok, de kíváncsi lennék a véleményetekre az alábbiakra:
Ha a bal első kerék felett lenyomom a kocsit és felengedem (rugózik), akkor kicsit recsegő/ropogó hangot hallok (nem tudom jobban körülírni). Ugyanezt tapasztalom elindulásnál illetve fékezéskor amikor már majdnem áll az autó. Mi lehet ez? Szilent/teleszkóp? -
tsiga18
tag
válasz kmarco05 #15105 üzenetére
Az én feliciámban 90 és 110 fok közötti egy harmad útnál feljebb sose megy a hőmérséklet mutató, de a venti zúg rendesen. Ha sikerül elérni egy 50-60-as tempót utána 1-2km-en keresztül, akkor szépen visszahűl kicsivel 90 fok alá.
Az normális, hogy ha a motor nem jár és a kulcsot is kivettem belőle a venti még zúg 1-2 percet? -
tsiga18
tag
-
tsiga18
tag
A gyárilag központi záras feliciák ajtajai hogy nyíltak? A kulcsot kellett elfordítani valamelyik ajtóban és úgy nyílt/zárt az összes, vagy távirányítós volt?
-
tsiga18
tag
válasz Mukucs #14688 üzenetére
A sajátomat egy vidéki öreg bácsikától vettem tavaly (ő 2 évesen vette meg az autót, nem újan), nagyon megkímélt, 250ezer Forintért adta oda (300-ért hirdette). Valós 130ezer km volt benne.
A 400-at soknak érzem érte, annyiért már kevésbé lepukkant Octavia-t vagy Fabia-t kapni. -
tsiga18
tag
válasz bringasisti #14624 üzenetére
Csak az a kérdés, hogy olyan "lyukat" vagy járatot is eltömít-e, amit nem kéne neki és árt az egészségnek
-
tsiga18
tag
-
tsiga18
tag
válasz bringasisti #14547 üzenetére
Köszi, a kereső alapján találtam Favorit leírást, gondolom a Felicia is hasonló, megköszönném ha leírjátok
Csak helyet kell még találnom, meg szerszámokat. Lakótelepi parkolóban nem szívesek állnék neki hengerfejezni -
tsiga18
tag
Sziasztok!
Feliciáról lenne szó, hátha tudtok segíteni:
fogyasztja a vizet, budapesten belül tudtok ajánlani autószerelőt aki tud hengerfejet (vagy tömítést) javítani a megfelelő szerszámokkal?