Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
Ez a srác nagyon ért a témához, érdemes a publikációi közt nézelődni:
-=Витя=-
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #500 üzenetére
A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény.A konkrét görbealakok egyébként "nagyban" (=annyira, hogy nem elhanyagolható a vezetési stílus okozta ingadozásokhoz képest) függnek a motor kialakításától, kisebb mértékben pedig a meghajtás módjától (ld. torque control modes). Pl. nagyobb sebességekre az aszinkron motor jobb hatásfok szempontjából, kisebbekre meg a permanes mágneses.
Az egész görbesereg pedig eltolható a sebességtengely mentén a motor és a diffi közti fogaskerékáttétel megválasztásával. Ezért is alkalmaznak néhol 2 sebességes nyomatékváltót, illetve ez az egyik oka a max. sebesség limitálásának is (a másik a nagyobb közegellenállás, ami tovább csökkentené a hatótávot).
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
A hatótávot egyébként több féle vezetési ciklussal is szimulálják, majd a fogaskerékáttételt a várható felhasználás szerint választják meg (többet megy-e majd városban vagy pályán pl.).
Csak azért írom, mert ez egy komplex terület, nagyon nem intzhető el 2 mondattal.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ez pl. egy fontos kérdést feszegető írás: miért nem javítják az eCar-ok elektronikáit a szakszervizek!
Még ahhoz is sok munka és politika kell, hogy cserélhetővé tegyék egy eAxle elektronikáját a motortól külön, hiszen azt aztán hozzá kell kalibrálni stb. Egyszerűen nem forrt még ki anyira a terület, hogy ésszerű áron javítsák az elektronikákat, hiszen ehhez is sok fejlesztői munkát kell beleraknia a gyártóknak; először azonban azon dolgoznak, hogy legyen piacképes termékük, lehetőleg a többiektől való időbeli lemaradás nélkül. Ezért is van az, hogy aki e-auót vesz, az potenciálisan nem csak a vásárláskor, de ne adj isten a szervízben is ki fogja fizetni a technika újdonságát - ahogy más újsonságnak számító terméknél is. Már csak ezért sem lehet ezeknek a kocsiknak a megvásárlását összehasonlítani a 100 éves múltú belsőégésűekével.
A "hol találsz jó szakembert?" megint egy másik kérdés. Itt nehéz lesz 2-3 szervízbe ellátogatni, ahol fél-fél óra nézegetés után adnak 2-3 árajánlatot és így kiszűrheted a nagy átveréseket...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Paul64
tag
Hogy miért nem javítják? Mert nem értenek hozzá. Lehet, hogy még kapcsolási rajzuk sincs. Régen sem értettek az elektronikához a szervízekben és sajnos most sem. Amekkora fizetést ajánlanának, azon egy igazi szakember csak mosolyog (jó esetben). A cégemnél ahol dolgozom tesztereket gyártunk, többek között autóelektronikához, de még nekünk sem adja ki a gyártó a dokumentációt. Ez a 21. század, vegyél új alkatrészt, vagy vegyél újat.
-
Vesa
veterán
"És mivel már elveszítette az értéke nagy részét az elektromos autóm, sokkal kisebb az értékvesztése, pénzben kb ugyanannyi, nem %-ban ugyanannyi."
Na nekem ez a másik olyan szempont, ami miatt még nem vágnék bele. Jelenleg a használtpiaci tapasztalat nem túl acélos, még nincsenek igazán öreg e-autók. Azt ugye tudjuk, hogy az akkuk nem tartanak örökké, max 6-8 év. Amennyiben használtan veszek egy ilyen autót, vajon el fogom tudni adni? Hiszen ki a fene vállalja be a 2-3 milliós akku pack árak mellett, hogy pont nála döglik meg? Márpedig az idő előrehaladtával ez egyre esélyesebb.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Volt egy szomszédom úgy 20éve, ő konkrétan azzal érvelt, hogy azért jár még mindig Wartburggal, mert ha lerobban, azt ő is meg tudja javítani, mindig van nála pár pótalkatrész a csomagtartóban. Már akkor is fogtam a fejem az ilyen "érvelésen".
A tudomány a valóság költészete!
-
Prof
addikt
-
"A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény."Valóban nem lehet kettő mondattal elintézni.
A nyomaték görbe kettő helyen érinti a nullát. Az origóban, ahol még rendben is van, bár az induláshoz szükséges a nyomaték, nélküle el sem indulna a jármű.
A végsebességnél elméletileg ahol a szintén nulla a nyomaték a diagram szerint. Ez megint necces számítási alap a teljesítmény meghatározásához.
A nagyobb tévedések érdemes helyre tenni. Senki ne higgye, hogy azon az ábrán teljesítmény adatok vannak.
A nyomaték esetében is a rendelkezésre álló nyomaték tartaléknak tekinthető a nem szakszerű, ám értelmezhető meghatározásnak. Így válik érthetővé a végsebességnél fellépő nulla nyomaték tartalék, hiszen a nyomaték még forgatja a hajtó kerekeket. A további gyorsuláshoz már nincs tartalék nyomaték.
Ez nem érvényes azon esetekre, ahol szabályzott a végsebesség. Nagyjából az összes újabb járműre ilyen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #508 üzenetére
Nagy sebességnél (field weakening módban) aszimptotikusan tart 0-hoz a nyomaték, de előbb leszabályoz az elektronika a SW-es végsebességnél.
Szerintem a hatásfokhoz a nomatéktartaléknak nem kéne köze legyen; az ábrán az aktuális nyomaték lehet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
veterán
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
Ez technikailag abszolút így van, ezért van az, hogy míg egy belsőégésű motoros autóban a fékeket 20-30 ezer km-enként cserélni kell, addig egy friss fejlesztésű elektromos autóban elég lehet 50 - 70 ezer km-enként cserélni.
Viszont a mondatod második része is igaz, ehhez meg kell tanulni "villanyautósan" vezetni. Kolléganőmnek Renault Zoé autója van, az automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi. Ha pedig megszokásból hirtelen lekapja a lábát a gázpedálról, akkor az autó a villanymotor fékereje miatt akkorát lassul, hogy felkenődsz a szélvédőre
Az itteni vita kapcsán kérdeztem, hogy őszintén mondja meg, hogy mennyi energiát fogyaszt az autója. Bár nem igazán érdekli a fogyasztás (elég sok napelemük van fent a tetőn), de megnézte, az autó és a napelem rendszer adatai alapján. Ha szokás szerint Rákosligetről jön be naponta a Belvárosba dolgozni, akkor 14-15 kW betöltött elektromos energiával tud 100 km-t megtenni. Ha viszont az M0-án megy 110-el, akkor legalább 50 %-al fogyaszt többet az autó.
Neki az autó hatótávja 320 - 340 km-re jön(ne) ki, de naponta tölti, a gyorstöltőt nem használja, csak a kisáramú töltőt.
Viszont ami őt zavarja (és erről nem igen volt még itt szó), az az, hogy az autó súlya 1500 kg Ez eléggé terheli a gumit, azt mondja, hogy a murvás utcában a ház előtt annyira csikorog a gumi, hogy eleinte mindig kiszállt megnézni, hogy beszorult-e valami a kocsi alá.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bkercso
nagyúr
válasz Donki Hóte #510 üzenetére
automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi
Ez kikapcsolható, ha jól tévedek.A gumi-issue érdekes, még nem hallottam róla! Reméljük, nem kerül rá sor, de ütközésnél még jól jöhet a súlytöbblet pl. egy SUV-val szemben...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
veterán
A Zoénál nem kapcsolható ki az elektromos fékezés, de két fokozatban állítható.
Kolléganőm szerint önmagában az autó tetemes súlya általában nem zavaró, mert alacsonyan van a súlypont (a padló alatt van az akkucsomag), szóval nem billen az autó, de bukkanókon áthaladva érződik, hogy van súlya az autónak.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Snoop-y
veterán
Legyszives linkelj egy uj Tesla X -et egy Jeep SRT araban. Kapasbol 60k € kulonbseged van.
Ugyanez igaz a kisautokra. Ha nem matchbox-ot akarsz venni akkor eleg szuk a kinalat vagy egybol beugrik a 10m+ kategoria
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Eugene Roe
őstag
-
dabadab
titán
Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok
Nem max. fordulatot írtam, hanem nyomatékcsúcsot. Márpedig az egyrészt szívóbenzineseknél olyan 6000-6500 táján van és - szívómotornál, teljes terhelésnél, változatlan külső körülményeknél, tehát úgy, ahogy a nyomatékgörbét mérik - az egyetlen dolog, ami befolyásolja a nyomatékot az a motor hatásfoka, ergo a nyomatékcsúcsnál a leghatékonyabb.
Nyilván a teljes autót tekintve lehet, hogy máshogy néz ki a hatékonyság, mert pl. a plusz surlódás elviheti a hatékonyságjavulást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
-
bkercso
nagyúr
válasz Eugene Roe #514 üzenetére
Ja, Mo-on Budán kezdődöt a csöppnyi méretű nőcik SUV-ba ültetésével, amiből nem látnak ki megfelelően. Úgy éreztem magam többször is a kis Switemben, mint egy szúnyog.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
senior tag
(Hát, jól elkalandozunk...) Szerintem 6000-6500 rpm körül a maximális teljesítmény szokott lenni, a nyomtatékcsúcs ennél általában lejjebb van, és akár jóval lejjebb is lehet. Ex (benzines) autómnál pl. 2800-nál volt, mostaninál 4600-nál.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
bkercso
nagyúr
hajtásláncon csak olyan 5-8% szokott elmenni ismereteim szerint, míg a hatásfok 5-35% közt változik, szóval nem hinném, hogy 6000-nél lenne maximális, de erről most nem találok semmit. A légfelesleg mindenesetre szintén befolyásolja a teljesítményt és a hatásfokot:
"A légfelesleg tényező jelentősen befolyásolja a motor hatásfokát, teljesítményét és a károsanyag kibocsátást. Legnagyobb teljesítményt 0,9-0,95 légfelesleg tényező (léghiányos keveréknél) esetén lehet elérni, míg legnagyobb hatásfokot ~1,1-es légfelesleg tényező mellet lehet elérni."
[link][ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
"....az ábrán az aktuális nyomaték lehet."
Ha az elméleti végsebesség 180, akkor 179 km/óra sebesség mellett nem lehet közel nulla a nyomaték. A légellenállás leküzdése emészti el a forgatónyomatékot, De ettől a nyomatéknak termelődnie kell.
De nyitott vagyok a tudományosan alátámasztott magyarázatra, ami megmagyarázza hogyan lehet a motor megtermelt nyomatéka nulla a végsebességnél. (Tekintsünk el a mesterséges sebesség bekorlátozásától.)
Nyilván az ábra, a jármű nyomaték ábrája. A jármű motor nyomatéktermelésének mértéke a motor karakterisztikájától függ és nem a jármű sebességétől.
A nyomaték váltó igazíthatja a motor forgási sebességét a kerekek forgási sebességének megfelelő Newton - méter arányhoz.
Jobb lenne ezt a képet alapnak tekinteni. Sokkal egyértelműbb mint a korábbi.
Szépen látszik, az elektromotor nyomatéka közel egyenletes a teljes motor fordulatszám tartománybanLegyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
válasz Hieronymus #522 üzenetére
hogyan lehet a motor megtermelt nyomatéka nulla a végsebességnél
Szerintem ilyet nem állított senki, legalábbis az általam korábban berakott ábrán nem ez van. Azon az ábrán az látható, hogy a villanymotor maximális terheletlen (üresjárati) fordulatszámán nulla a kivehető nyomaték.
Egy villanymotor maximális terheletlen fordulatszámának nem sok köze van az általa hajtott autó végsebességéhez.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
válasz Donki Hóte #510 üzenetére
ezért van az, hogy míg egy belsőégésű motoros autóban a fékeket 20-30 ezer km-enként cserélni kell, addig egy friss fejlesztésű elektromos autóban elég lehet 50 - 70 ezer km-enként cserélni.
Ez abszolút autó és felhasználás függő ám. A belsőégésű motoros autóknál is ha a körülmények adottak simán ki lehet tolni a két-háromszorosára is a távot két fékfelújítás között. Én vidéken élek itt kevés kereszteződés van gyér a forgalom is általában ha nem jön mögöttem senki motorfékkel lassítok kisebb tempóra mielőtt fékeznék egy megálláshoz vagy bekanyarodáshoz. Kímélem a féket. Ha valami hibridem lenne ilyen nyugger stílusban 150ezret tuti elmenne fékfelújítás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
vince
őstag
Egy korábbi autómon (Golf 4, 1.6 benzin) 74e km-nél cseréltettem fékbetéteket (63e km-rel vettem), mikor 8 évvel és 130e km-rel később eladtam, még jók voltak, a tárcsával együtt. Szeretek motorfékezni
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
Vesa
veterán
Ez igaz, de itt esélyesen arról volt szó, hogy azonos feltételek mellett az elektromos fékrendszere tovább bírja.
Tehát ahol az általad említett feltételekkel ki tudod tolni a normál autó fék-élettartamát, ott az e-car is ki fogja, így a különbség megmarad...A tudomány a valóság költészete!
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #522 üzenetére
Nem nulla a nyomaték, ezt senki nem mondta (ugye?? ), csak csökken, mert nincs idő átmágnesezni a forgórészt gyors forgás közben: elszállna a teljesítményigény.
Félreérted a görbét: a nyomaték egy darabig konstans, majd csökken: a csökkenő rész a field weakening. Olvass utána, ha érdekel; nem akarom leírni!
A jármű motor nyomatéktermelésének mértéke a motor karakterisztikájától függ és nem a jármű sebességétől.
A nyomaték váltó igazíthatja a motor forgási sebességét a kerekek forgási sebességének megfelelő Newton - méter arányhoz.
Mivel mindkét mondat esetében fix a mennyiségek aránya, így nem választható el, hogy az egyiktől függ-e vagy a másiktól.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
[link] "A magyarázat az, hogy a Model S motorja állandó mágneses forgórészű, amit emiatt hűteni kell."
"hajtásláncon csak olyan 5-8% szokott elmenni ismereteim szerint": az én ismereteim szerint az elsőkerék hajtás 18%-ot visz el, a hátsó 22-25-ot, a full pedig majdnem 40-et. ezt meg lehet nézni a totalcar.hu erőmérő keresőszavakra rákeresve a tecsőn.
a nyomatékcsúcs meg vagy 6000-6500 között van szívó benzinesnél, vagy nem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
Az állandómágneses forgórészen <0,3% körüli a veszteség. Pl. 6. ábra. Csak ugye nem mehet 180°C fölé a mágnesek Curie-pontja miatt, ezert kell a hűtés.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Snoop-y
veterán
Igen meg jartunk a patakra mosni de eltelt par ev es mar nem szeretnem ha ezt kellene csinalni.
A sajat auto minden elonyet megolod amikor az a kompromisszum, hogy egy total atlag helyre nem lehet vele eljutni es berelni kell(ultra macera) mert:A, nem tudod tolteni
B, nem fertek el benne kenyelmesenNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
veterán
válasz Hieronymus #522 üzenetére
Nem ismerem a Tesla S autók erőátviteli rendszerét, de erről az ábráról nekem olyan érzésem van, mintha az eletromotorok és a kerekek között lenne benne egy 3 fokozatú sebességváltó.
Vagy hogyan állítják elő csakis elektromotorral és vezérléssel ezeket a nyomaték és teljesítmény görbéket?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Füleske
addikt
Snoop-y (531) :
Semmi sem kötelező és remélhetőleg mindenki el tudja dönteni hogy ő mit szeretne. Valaki "csakavényóc" meg "csakazegykilenctédéí" valaki meg nem szeretne belső égésű motort látni az autójában, és arra az évi egy-két alkalomra mondjuk nem autóval megy a világ másik végébe és a célhelyszínen is elektromosat bérel.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz Donki Hóte #532 üzenetére
Én sem nagyon ismerem a Teslákat, de a három szín nyilván három különböző modellváltozat nyomaték és teljesítménygörbéje. (Tippre a 60 és 85 kWh-s alapváltozat, illetve a Performance változat, amiben erősebb (310kW) motor van.)
Szerk: De a kérdés valószínűleg a furcsa törésekre vonatkozott, amiről van elképzelésem, de alighanem mindenkinek jobb lesz, ha nem fejtem ki.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
8th
addikt
A világ végére nem e-autóval megy az ember. Az viszont már necces, hogy pl. a debreceni virágkarneválra vagy a bajai halászlé fesztiválra (egyik sem a világ vége) úgy kell elindulni a fővárosból, hogy előtte számolgatni kell meg útvonalat tervezni, hogy hol van olyan töltő amit a lehető legkisebb kitérővel útba lehet ejteni mert egyáltalán nem biztos, hogy hazaérsz rátöltés nélkül. A töltési pontokon meg állhatsz családdal gyerekkel autótól függően x-y időt feltéve ha azonnal rá tudsz csatlakozni és nem töltik éppen mások az autóikat. Az meg egy nyűgös kölökkel nem akkora poén mert húsz percig még csak lekötöd a figyelmét valahogy aztán elkezd unatkozni és kezdődnek a bajok.
-
E.Kaufmann
addikt
Én sosem mentem a debreceni karneválra, pedig a közelben van. Nem nagyon gyün be nagy tömegben és melegben várni cicomázott kocsikat. Inkább akkor a hegyek. Persze ott is bajban lehet egy e-autós, ahová mi szoktunk menni 25 km-en belül még benzinkút sincs, le meg nem szívesen megy az ember, na ott azért már volt, hogy a végén úgy számolgattam a kilométereket mint egy e-autós bárhol máshol.
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Snoop-y
veterán
válasz E.Kaufmann #536 üzenetére
Viszont benzint kolcsonkerni lehet toltest kevesbe
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Vesa
veterán
"A töltési pontokon meg állhatsz családdal gyerekkel autótól függően x-y időt feltéve ha azonnal rá tudsz csatlakozni és nem töltik éppen mások az autóikat"
Nálam ez a kritikus pont! Senki nem beszél arról, hogy a töltők foglaltak is lehetnek, mindenki azzal számolgat időben, hogy odamegy és rádugja, majd vár 30percet-1órát amíg tölt a csoda. Csak mi van akkor, ha már ketten várnak előtted a sorban? Az már 2 óra kényszerpihenő lesz...
A tudomány a valóság költészete!
-
bkercso
nagyúr
Az első törés, amikor a teljesítmény növekvőből konstanssá válik, a második meg, amikor csökkenni kezd. Ld. szaggatottal a teljesítményt!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-vitya-
őstag
Szerencsére ilyen még nem volt nekem.
Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni.
Itthon természetesen ez még lehet több helyen gond (pl, törvény mondja ki, hogy appban kötelezően ellenőrizhetővé kell tenni a töltőpontot, így van olyan hely itthon, ahol emiatt ideiglenesen lekapcsolták a töltőt - pl. Harkányban, nehogy jogszabályt sértsenek)
Tőlünk nyugatra már annyi töltő van, hogy ha valami foglalt, 100 métert kell kb arrébb gurulnod a következő töltőért.
-=Витя=-
-
Vesa
veterán
"Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni."
Hogy tervezel erre előre, ha:
1. órákkal korábban tervezed az utat
2. 5 perccel az érkezésed előtt is eléd állhat két másik autó aki éppen akkor ért odaAz elektromosok terjedésével ez a jelenség egyre gyakoribb lesz...Ok, egy nagyvárosban át lehet menni egy másik töltőhöz, de lássuk be, ez már macera és stressz (különösen, ha dugó van és 1,5 órá eljutni egy másik töltőhöz)! Ha pedig ott fordul elő, ahol a közelben nincs másik töltő, akkor nincs mit tenni mint várni.
Engem fentiek, és a használtautó eladása az, ami távol tart az e autózástól. Újat ilyen árakon nem fogok venni, ha pedig megveszem 3-4 évesen és használom további 3-4 évet, akkor az akkuk közelgő cseréje miatt szerintem nem fognak tolongani a vásárlók, mert ki akar egy +2 milliós tétellel nyitni egy 8 éves autónál?? Ezt majd még érdeklődve figyelem, mert kb. mostanában érünk el ide a gyakorlatban...
A tudomány a valóság költészete!
-
-vitya-
őstag
Erre sajnos még nem tudok valós cáfolatot hozni, így könnyen jelenthetsz ki ilyet, vagy ennek az ellenkezőjét is...
Az biztos, hogy itthon már fut mostanra 6-7 évet megélt BMW i3, ahol hűtött-fűtött akku van, ráadásul folyadék temperálással, és 90%-nál egyik sem rendelkezik rosszabb állapotú akkuval. Ez alapján és azért cáfolnálak. De mivel erre mondhatod, hogy ez nem bizonyíték mi lesz 15 éves akksi esetén, így ez tényleg egy pihekönnyű kijelentés volt.
Inkább maradjunk a majd meglátjukban ;-)
-=Витя=-
-
plömplöm
őstag
a technológiából ciklusszám adódik, nem összhasználati idő. van persze az akkunak öregedése is, de ha egy adott akkut minden munkanap 20%-ra lemerítesz és éjszaka 100%-ra otthon szépen nyugodtan feltöltesz, akkor a várható mondjuk 1000 ciklust el fogod érni öt év alatt, akkor lesz a kapacitása mondjuk az eredeti 80%-a. ekkor már nem 20%-ra fogod az adott napon lemeríteni, hanem közel 0%-ra, ezért még fontosabb lesz, hogy gyorstöltőt használj, mert nap közben is töltened kell majd, ezzel így el leszel még egy-két évet. ekkor kell találj mondjuk egy magyart, aki megveszi és elviszi tőled németországból az autót . ő majd még elgurulgat vele néhány évig, aztán kell találjon egy ukránt, aki megveszi és elviszi tőle az autót .
lásd modern tdi: meg kell venni vadiújan, az első két-három év olcsó és probléma-mentes, aztán kell valaki keletebbről, akinek nem lesz annyira olcsó és probléma-mentes, de sebaj.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
veterán
válasz plömplöm #548 üzenetére
lásd modern tdi: meg kell venni vadiújan, az első két-három év olcsó és probléma-mentes, aztán kell valaki keletebbről, akinek nem lesz annyira olcsó és probléma-mentes, de sebaj.
15 éves TDI-m van, kezdettől fogva az enyém, eddig még semmi olyan baja nem volt, ami a TDI-ségre vezethető vissza. Kellett cserélni (a rendszeresen cserélendő dolgokon, kopó alkatrészeken felül) lengéscsillapítót, generátort, de se az adagolókkal, se turbóval, se a kettőstömegű lendkerékkel nem volt még baj
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Füleske
addikt
válasz Donki Hóte #549 üzenetére
A 15 éves TDI az nem modern TDI.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W