Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
A "bűz" ugyanúgy megvan, csak mások orra alatt
Egyrészt nincs meg ugyanúgy, másrészt meg az erőművek alapvetően jóval kevesebb ember orra ará bűzölögnek, mint az autók (mármint ugye azt leszámítva, hogy pl. az atomerőműnek és a gázerőműnek (ezek adják a magyar áramtermelés kb. háromnegyedét) nincs szaga)
DRM is theft
-
dabadab
titán
Csomó olyan szennyezés van, aminek nincs szaga, mégis öl. Ilyen pl. a radioaktív sugárzás.
Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezést - ellentétben az autókkal.
Szóval a villanyautók nem csak elviszik a méreg kibocsátását a sűrűn lakott helyekről (ami önmagában nagyon jó dolog), hanem a nagy részét meg is szüntetik.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #157 üzenetére
Elfogyott az Aral tó, mert kellett a víz az élelmiszer termeléshez
Valójában gyapothoz (azt nem lehet megenni), illetve a legnagyobb része egyszerűen elfolyik, mert baromi pazarló módon építették ki az öntözőcsatornákat.
Elfogynak a halak a tengerekből, mert a növekvő létszámú emberiség megeszi őket
Szintén szimpla rablógazdálkodás, nem halna éhen akkor se az emberiség, ha fenntartható módon halásznának.
Elfogynak a brazil őserdők, mert kell a terület az emberek szükségleteinek kielégítéséhez
Valójában egyáltalán nem kell.
A kis Tündérberg Gréta lángszavú szózatait tízezrek tapsolják meg, de se a Gréta gyerek, se a hallgatók nem merik kimondani, hogy az a fő gond, hogy már most sokan vagyunk a Föld erőforrásaihoz képest
Tökre érdekes, hogy milyen nagy divat lelkesen beleszállni Gretába, aki megpróbál tényleg tenni valamit azért, hogy ne verjük szét magunk alatt a bolygót, ráadásul általában mindenféle konkrét érveket nélkülöző támadásokkal.
Egyébként nem vagyunk sokan a Föld erőforrásaihoz képest.
Ezen pedig nem segít az, hogy akiknek belsőégésű motoros autója van, az villanyhajtásúra cseréli
Az egy csomó dolgon valóban nem segít, egy csomó másikon viszont igen.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #168 üzenetére
Ha óvodás lett a gyerek, akkor a legközelebbi óvodába kell íratni, nem a 3 km-re lévőbe.
Kitalálom: soha nem irattál gyereket óvodába.
Szerintem aki itt most fórumozik, azoknak a túlnyomó többségét nem hurcolászták kocsival óvodába, mégis rendes emberek lettek
Igen, viszont akkor sok szempontból nagyon más világ volt.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #171 üzenetére
Elképesztő látni azt, hogy egy csomó ember véresszájú tömeggyilkossá akarná válni, úgy, hogy egészen minimális erőfeszítéseket sem tesz arra, hogy legalább egy kicsit utánanézzen a maga kis büdös ideológiájának a tényszerű alapjainak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Nézd, a fukusimai balesetben (ami az atomerőművek történetének második legsúlyosabb balesete volt) meghalt konkrétan nulla ember. A fosszilis erőművek szennyezésétől évente több millióan.
És szerinted ez azt bizonyítja, hogy az atom sokkal veszélyesebb, mint a fosszilis erőművek.
Most erre mit lehet mondani?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #178 üzenetére
Igen, mert hogy abból van a pénz.
Élelmiszert máshol is lehet termeszteni és ráadásul ahhoz nem kellene ennyi víz.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Chris Kiki #218 üzenetére
Igen. Az egyik (TWh) az energiának, a másik (TW) meg a teljesítménynek a mértékegysége, éves termelésnél meg nyilván energiáról van szó, meg mondjuk egy több TW-s teljesítményű erőmű az azért elég érdekes lenne (összehasonlításképpen: Paks 0,002 TW)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz arnyekxxx #249 üzenetére
azzal van bajom aki szerint ha máshol szennyezek az valami fantasztikusan jó megoldás
Márpedig az. Van egy csomó szennyezés, ami lokális és ha a puszta közepén szennyezünk és tényleg sokkal jobb, mintha egy sűrűn lakott nagyváros belsejében.
Ráadásul ismét felhívnám a figyelmet, hogy a mindenféle összehasonlítások tipikusan csak a CO2-vel foglalkoznak, márpedig egy autó messze nem csak CO2-vel szennyez, márpedig a SOx, NOx, PMxx terén az áramtermelő infrastruktúra sokkal jobban áll, mint az autók.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #253 üzenetére
Nézd meg egy olyan videóját ahol szónokol, lehetőleg hang nélkül
Hát ja, az fontos, hogy SEMMIKÉPPEN se figyelj arra, hogy MIT mond
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Feketelaszlo #264 üzenetére
10 millió forintot elhelyezni pl. egy klíma-alapba nagyobb társadalmi (meg egyéni) haszonnal jár, mint villanyautót vásárolni
Ezt honnan lehet tudni?
DRM is theft
-
dabadab
titán
Csak 2017-ben kb. 250 ezer tonna akkumulátort építettek be elektromos autókba (fél millió köbméter), és jelenleg nem igazán tudható, hogy mihez lehetne velük kezdeni, ha egyszer kiszolgálják az idejüket
Dehogynem, simán lehetne őket reciklálni.
Egyébként azért érdemes hozzátenni a számokhoz, hogy pl. a Tesla S 85 kWh-s, 540 kg-os akkujában van összesen kb. 7 kg lítium.
DRM is theft
-
dabadab
titán
egyetlen pesti se kapott olyan előjogokat, hogy más ablaka alá piszkolhasson.
És te igen? Mert hát az autód teljesen nyilvánvalóan más ablaka alá is odapiszkol.
Egyébként elég erős a gyanúm, hogy a gyöngyösiek is elsősorban az autókból kapják a NO2-t, nem az erőműből.
DRM is theft
-
dabadab
titán
ezt a hulyeseget is tanitottak a suliban?
mar ne haragudj de a nitrogen gaz az elegge stabil... ha meggyujtok egy gyertyat akkor nem hinnem hogy keletkezne barmilyen nox...Nyilván hőmérsékletfüggő a dolog (exponenciálisan), úgy 1600 celsius fok táján kezd el igazán sok NOx képződni, de már 500 fokon is keletkezik, szóval igen, a gyertya is fog produkálni NOx-ot.
varjal mar hat filozom hogy a fóóóócvágen valojaban miert is nem ezt az altalanos iskolai cuccot tolta az usaban...
Mert meg akarták spórolni az adblue-s rendszert. Amúgy tényleg nem egy nagy vaszisztdasz, teherautóknál már egy évtizede kötelező a használata, nem valami hihetetlenül ismeretlen űrtechnikáról van szó.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #396 üzenetére
Azért az Elmű elég szépen keres azon, hogy nappal az én befektetésemből termelt áramot gyakorlatilag veszteségek nélkül, teli áron adja el a szomszédoknak
Úgy érted, hogy keres rajta konkrétan nulla forintot, amihez üzemben kell tartania egy költséges hálózatot és elesik attól a lehetőségtől is, hogy pénzt keressen a szomszédon?
Fantasztikus biznisz!
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #462 üzenetére
1. Ez a mérés nem a töltés hatékonyságát mérte, hanem minimum a töltőadapterét, a töltését ÉS a lemerítését.
2. Az autók beépített fogyasztásmérőjében nem feltétlenül bíznék meg olyan rettenetesen (eleve: mit mér valójában?)[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #465 üzenetére
Szerinted hétköznapi ésszel gondolkodva hogyan kellene értelmezni a töltés hatékonyságát
Úgy, hogy az akkuval közölt áramból mennyi válik töltéssé és mennyi hőenergiává.
És ez nagyon fontos jellemző, mert emiatt van, hogy a gyorstöltés egyáltalán lehetséges.
Azt meg inkább ne erőltesd, hogy az egzaktult definiált jelentés helyett nekiálljunk valami homályos maszlagot értelmezni. Ennyi erővel azt is magyarázhatnád, hogy tulajdonképpen az SSD meg a memória meg a videókártya az mind CPU, mivel lehet találni olyan embert, aki nem érti, hogy mi köztük a különbség és hogy egyáltalán minek különbséget tenni.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #466 üzenetére
Itt szépen elmagyarázzák, hogy a belsőégésű motor hatásfoka (a terhelés függvényében) közel állandó (nem sok, de állandó).
???
Egyrészt ott van a cikkben bolddal kiemelve, hogy hatásfokuk pedig erősen függ a terheléstől és az aktuális fordulatszámtól, másrészt meg ott a grafikon is, ahol a hatékonyság minimális és maximális értékének rendre 10% és kb 30% látszik - háromszoros eltérés meg elég egyáltalán nem "közel állandó".A villanymotor hatásfoka ezzel szemben a terhelés és a fordulatszám függvényében nagyon széles határok között mozog
???
A "nagyon széles határok" az a cikk szerint gyakorlatilag 90% és 100% között van.
Komolyan ennyire nem sikerült megértened a cikket vagy direkt trollkodsz?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tehát összességében ha veszel egy 7milliós elektromos autót akkor az üzemanyag miatt 10 év múlva neked 8,5 milliós autód lesz. Benzinnel 7milliós autónál lesz 14 milliós autód.
Jó, ez hülyeség, mivel nem ugyanannyiba kerül az elektromos meg a benzines autó. Új árakkal számolva 11 milliós elektromossal meg 5 milliós benzinessel számolhatsz és akkor jóval közelebb jársz az igazsághoz.
Ha ez a különbség nem lenne, akkor aztán tényleg szinte semmi értelme nem lenne benzinest venni, csak hogy van.DRM is theft
-
dabadab
titán
Ja, ez az elméleti plafon, nyomatékcsúcson, teljes terhelésnél. Szerinted egy átlag benzinmotor az élete hány százalékát tölti úgy, hogy padlógázzal, 6500-as fordulaton megy? Kb. semennyit.
Valós felhasználásban az a 20% is inkább optimista túlbecslésnek tűnik.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #495 üzenetére
Ha elolvasod a cikket és nem csak mondatokat ragadsz ki belőle, akkor azt is olvasni fogod, hogy a 0-90%-os tartományban gyakorlatilag soha nincs a villanymotor, erre vonatkozott a "gyakorlatilag 90% és 100% között van". Ha magadtól nem találnád meg:
"Az elektromos motor hatásfoka álló helyzetből alacsonyról indul de néhány fordulat után gyorsan eléri a 95%-ot is"
"Alacsony fordulatszámról indulunk de viszonylag nagy terheléssel. A hatásfok néhány méter után már 90% felett jár."
"a villanymotor hatásfoka mindenhol majdnem ugyanolyan magas"
Tényleg nagyon mókás, hogy pont a cikk állításainak az ellenkezőjét próbáltad meg előadni.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok
Nem max. fordulatot írtam, hanem nyomatékcsúcsot. Márpedig az egyrészt szívóbenzineseknél olyan 6000-6500 táján van és - szívómotornál, teljes terhelésnél, változatlan külső körülményeknél, tehát úgy, ahogy a nyomatékgörbét mérik - az egyetlen dolog, ami befolyásolja a nyomatékot az a motor hatásfoka, ergo a nyomatékcsúcsnál a leghatékonyabb.
Nyilván a teljes autót tekintve lehet, hogy máshogy néz ki a hatékonyság, mert pl. a plusz surlódás elviheti a hatékonyságjavulást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz plömplöm #548 üzenetére
ha egy adott akkut minden munkanap 20%-ra lemerítesz és éjszaka 100%-ra otthon szépen nyugodtan feltöltesz
Ha ilyet csinálsz, akkor teljesen biztos lehetsz, hogy egy villanyautókról szóló elméleti fejtegetés szereplője vagy és nem a való világban élsz
Ez azt jelentené, hogy megveszed a piacon lévő legkisebb akkus autót, ami talán a Zoe lehet és azzal mész napi kb. 250 km-t. Minden nap.
Valahogy nem nagyon látom, hogy ez hogyan tudna a való világban megtörténni[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #608 üzenetére
Most megpróbálsz úgy csinálni, mintha a háztáji napelemet bárki is azért tartaná, hogy a saját fogyasztását lényegesen meghaladó áramot termeljen, ugyanis amiről te beszélsz, az erről szól.
Azt ügyesen elhallgatod, hogy ez a házi napelemekkel megtermelt áram töredékrészére vonatkozik (erős a gyanúm, hogy ilyen 1-2% táján lehet).
A maradéknál az van, hogy az így megtermelt áramért az ELMÜ kifizeti neked a kiskereskedelmi árat + a hálózathasználati díjat is (érted, az ELMÜ fizet neked azért, hogy méltóztatod használni a hálózatát ), vagyis kompletten azt az összeget, amiért el tudja azt adni a szomszédodnak és a végén marad az ELMÜ-nél nulla forint plusz a hálózat üzembentartásának a költsége.
És szerinted ez baromi jó üzlet.
Nem az.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #611 üzenetére
Te voltál az aki szerint a szomszéd óráját átugorja az általam megtermelt áram, a további hozzászólásaid komolyságát ennek figyelembevételével fogom kezelni, ha nem haragszol
Fogalmam sincs, hogy ezt miből vélted kiolvasni, de tekintve, hogy tudom, hogy ez nem így működik, szerintem te érthettél valamit félre.
DRM is theft
-
dabadab
titán
a tárolást pedig reszelik
Ez nagyon, sőt, a valóságtól teljesen elrugaszkodottan optimista elképzelés.
Valójában még csak ötlet sincs, hogy miképp lehetne villamoshálózati mértékben értelmezhető mennyiségű áramot tárolni.Aki szerint a napelem rossz, arra nincsenek szavaim...
Szétrúgja az elektromos hálózatot az ingadozásaival és erős kétségeim vannak a környezeti lábnyomát illetően. Szerintem mindkettő teljesen valid felvetés.
Ami a megdöbbentő, az az, hogy teljesen jól látszik, hogy az egyetlen ismert, valóban működő megoldás az atomenergia és az ellen még mindig nagyon kemény (és nagyon irracionális) lobbi/propaganda megy.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #616 üzenetére
A szomszédnak mindenképpen X kWh lesz a fogyasztása, ha ebből Y kWh-t a te nullelszámolású áramoddal fedez, azon nem fog pénzt keresni, csak a maradék X-Y kWh-n.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Tény: Neked nincs.
Hát, akkor sorold!
Tény: Az elektromos hálózat még jó darabig bírni fogja és köszöni jól van!
A német elektromos hálózat sorozatos kiegyenlítési problémái nem éppen ezt mondják, sőt, most már nálunk is megjelentek a negatív áramárak, amik szintén nem azt sugallják, hogy a hálózatszabályzás olyan nagyon jól teljesítene.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #625 üzenetére
Átgondoltam, nem látok benne hibát.
Nehezedre esne normálisan fórumozni?DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz stickermajom #627 üzenetére
Egyébként ennyire nincsenek érveid, vagy mi magyarázza azt, hogy azok egyáltalán nincsenek a hozzászólásaidban csak szimpla beszólások?
DRM is theft
-
dabadab
titán
[link]
Oké, akkor ez azt jelenti, hogy valójában tényleg annyira nem értesz hozzá, mint amennyire az első hozzászólásodból látszik.
Az összes ilyen megoldásnak az a problémája, hogy nagyon kicsi a kapacitása (még a nagyobb szivattyús erőműveké is), nem alkalmas arra, hogy komolyabb kilengéseket kompenzáljon.
Hogy jön ide a német elektromos hálózat? Mikor lesz nálunk olyan penetráció???
Úgy jön ide, hogy az egy remek példa arra, hogy viszonylag kevés naperőmű (a 2019-es német termelés 7,7%-át adták) is képes megborítani az elektromos hálózatot, mert hogy erről volt szó, nem másról.
Egyébként írtam, hogy már Magyarországon is okoz problémákat, nem olvastad végig a mondatot?DRM is theft
-
dabadab
titán
Pl. egyéb lokális szennyezést még okoz: ez is lebegésben tartja a városi port, gyárt fékport, gumiport, porlasztja az aszfaltot
Viszont ez nagyságrendekkel kisebb probléma, mint a kipufogógáz, ráaduás pl. fékport nem nagyon gyárt.
Végül ott az üzemanyag, az elektromos áram. Amivel természetesen az a baj, hogy továbbra is nagyrészt fosszilis erőművekből származik
Az EU-ból hirtelen 2016-os adat jött szembe, aszerint a termelésben 43%-ot adtak a fosszilisek, szóval ez már nem igaz.
Szóval, én egyelőre nem vagyok biztos abban, hogy az eljövendő generációk egyszer még megköszönik nekünk az elektromos autók felfuttatását.
Eddig annyit sikerült elmondanod, hogy az elektromos autók sok területen határozott javulást hoznak, másokon meg kis javulást - ezek után elég elsietettnek tűnik az, hogy akkor ez valami katasztrófa lesz.
DRM is theft