Új hozzászólás Aktív témák
-
bkercso
nagyúr
Ha csak 2-3km-ekre használod a villanyautót, az színtiszta környezetszennyezés, mert ugye a teljes életciklusa alatt produkált szennyezés 40%-a az akkugyártáskor történik.
Jobban jártál volna, ha néha akkut cserélsz a benzinesben.A másik, hogy szerintem meg gyalogoljon csak az a gyerek, vagy kisbiciklizzen, rollerezzen!
A szülőtársak csodálkoznak, hogyan tudunk kirándulni a gyerekkel; az övék nem hajlandó 300m-t sem lábon megtenni. Talán, mert gyalogolt eleget a nagymamával az ovitól még azelőtt, hogy ellenkezni tudott volna... A gyereknek mozgás kell, attól fejlődik az agya. Ez szakorvosi tény, vagy mi.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Adott egy hót egyszerű technika a belsőégésűhöz képest aranyáron, amikor pont valami ilyen irányt kéne ezerrel tolni terelni a népet errefelé.
Pont ez történik, csak villanyautót nem fejlesztenek 100 éve. Az akkufejlesztésbe is óriási pénzek mennek, addig mindenki óvatosan fektet be ebbe, hiszen gyorsan elavulhat a meglévő technika egy új felfedezéstől és átrendeződhetnek a piaci versenyhelyzetek.
A gyártók jó részének még arról sincs fogalma, milyen követelményeket fogalmazzon meg a hajtásra a beszállítótól. Ez egy új terület, és minden kezdet nehéz/drága.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Szó volt még úgy 5-6 éve róla, hogy ha elterjed az elektrmos autózás és az okosgrid (áramhálózat), akkor egyrészt cserélhető akkupakk lesz a kocsikban a gyors "tölthetőség" kedvéért (nyilván ehhez közösségi- vagy biztosítási rendszer kell, hogy ne károsodj anyagilag, ha egy amortizáltabbat tesznek bele a te új akkud helyett), illetve az éppen töltőn pihenő kocsik akkuja is ki tudja majd egyenlíteni a napelemek és szélkerekek töltési ingadozásait. Ettől lesz okosgrid.
Majd meglátjuk, de ez egy valószínű forgatókönyv.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Meg ugye a németeknek van pénze elektromos autózni, ők viszont Fukusima után leállították az atomerőműveiket. A szénerőművek miatt náluk - ha jól emlékszem - pont nem környezetkímélő az elektromos autózás, csak lokális szinten: nem a városban szennyez.
Mire azonban lesz fúziós erőmű (~40 év), a mai akkugondok már meg lesznek oldva és a villanyutó is elterjedt, kitapasztalt, olcsó technika lesz várhatóan. Szóval egy hosszútávú építkezés részeként is kell nézni őket.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #238 üzenetére
Hát azért nem, ha az új normáknak is meg akarunk felelni, meg a trendeknek, meg tényleg szervízmentes termék a cél, 15 éves élettartammal. Én is ilyen "összedobáson" munkálkodom.
Annyiba jön ki, amennyi a piaci ára.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Miért is? Milyen erőművekből jön a töltés?
Emellett új technikát venni mindig kockázat. Még a dízelesek is megszívták a dízelbotrányt, nem véletlen jár kártérítés azoknak, akik ilyen autót vettek.
A vevői bizalmat meg kell nyerni, az meg idő. Annyira szerintem nem egyértelmű még a villanyautó téma, hogy leseggfejezzük a vásárlókat.
Amellett a hatótáv és töltési idő egy erős korlát sokaknak. Az elektromos autó városi ingázásra való. Közösségi autózáshoz pl. okés, de egyetlen családi autónak még halvány szerintem.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Nem veszed figyelembe, hogy az akksi legyártása már környezetszennyező. 3km-t menni belsőégésűvel jobb, mint 15-öt, mert a 15 is tartalmazza a 3-at. Érteeem?
Hibrid a legjobb: kicsi az akkuja.A kibocsátást meg szabályozni kell, a szabályzást meg be kéne tartani. A koromfekete felhőt eregető szarokat ki kéne vonni a forgalomból, csak hát a magyarnak más furgonra nincs pénze sokszor --> munkanélküliséget növelő döntés lehetne ez.
Szerintem
Nyilván, hiszen beszélgetünk.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Mert erre nem is lehet felkészülni. Elkésett a szabályozás, noha a mesterséges hang az egésznek az eleje óta téma.
Kínában már 10 éve is probléma volt a nagyvárosokban, hogy alig léptél ki az üzletekből a járdára, majdnem elütöttek a 40-el közlekedő villanyrollerek és egyéb hangtalan eszközök...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #307 üzenetére
De csak fajlagosan (km-re vetítve) nagyobb a szennyezés hideg motorral. Abszolút értékben kevésbé környezetterhelők a rövid utak, hiszen 15km-t is csak úgy tudsz menni, hogy kezdésnek mész 3-at hideg motorral. Nem keverendők az aláhúzott típusú foglmak!
Szélsőséges eset, ha egyáltalán nem használod. Akkor is a villany a szennyezőbb, mert a gyártása szennyezőbb, aztán meg ugye csak parkoltatod. (Az már nem szennyez.) (Mert nem megy.)
A villany nagy előnye fogyasztásban a rekuperálás, de azt a hibriddel is megkapod. Plusz kisebb akku (kisebb környezetterhelés), nagyobb hatótáv, és a belsőégésű motor rossz hatásfokú munkapontjaiban is besegít a villanymotor, plusz start-stop stb.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #339 üzenetére
nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.
A gazdaságosság tehát azt jelenti, hogy elég olcsó valami ahhoz, hogy elpazaroljuk mint a bolygónk erőforrását.Vesa #345:
mindkét technológia teljes egészének (tehát mindenre kiterjedő) ökológiai hatásait figyelembe véve
Jelenleg senki nem vesz figyelembe olyan ökológiai hatásokat, amiket nem lehet $-ra átkonvertálni. Ehhez más gazdasági szemlélet kellene; a kapitalistát nem a fenntarthatóságra, hanem a fejlődésre találták ki és hát látszólag csak erre alkalmas.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #357 üzenetére
A "helyben" része igaz, amúgy az akkugyártás miatt nem az. Az itt fennen hangoztatott (nem általad) véleménnyel szemben pont, hogy a kihasználatlan elektromos szennyezőbb, mint a belső égésű.
Lehet, hogy én is vennék ilyet, ha nem sajnálnám rá a pénzt, talán még hihetném is zöldnek, ha nem ebben dolgoznék, de illene megérteni, hogy emellett a felhasználás mellett pont, hogy nem az.
A dízel a kisebb fogyasztás miatt kedvelt; talán most már megoldják a károsanyagkibocsátást is az új, AI-alapú TWC vezérléssel, nagyobb nyomású üzemanyagpumpával és egyéb új fejlesztésekkel, de nálam szóba sem jött autóvásárláskor (pláne öreg dízelt nem vennék, mert romba dönt anyagilag váratlanul).
De a racionális érvek mellett/helyett én lelkiismereti alapon nem vettem, mivel én sem szeretem másokét szagolni, amikor előttem mennek. Miért vegyek akkor olyat, amit hátulról magam is utálok?Ha elektromosat vennék, azt meg a fun factor miatt venném (vezetési élmény) - nem is a halk és így balesetveszélyes volta miatt!
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
És akkor most az eddigi ~370 hsz-ből mennyi szól az autókról és mennyi az egóról?
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
A hitvita az egy jogos dolog, de a "te hülye vagy, viszont okosnak hiszed magad, bezzeg én okos vagyok, ezért nem állok veled szóba, csak egész nap neked válaszolgatok" típusú hsz-ekre gondoltam.
Senkire nem célzok amúgy, ez általános fórumhigító jelenség.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
Mit értesz ilyenkor hatásfok alatt? Szerintem minden veszteség bele kell legyen számolva a fogyasztásba. A töltés hatásfoka bőven 95% fölött kell legyen szerintem, bár nem tudom.
nekem nem akar kijönni drasztikus megtakarítás a villanyautó használata során
Már annak is örülni kell, kb. kb. egyforma költséget jelentenek. Ez nagy szó szerintem.És ahogy freeknight is írja, ahhoz, hogy az akksi csak lassan amortizálódjon, kb. 30-80% között érdemes használni. Telefonokra is igaz ez értlemszerűen.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
maistanultam vlmt. Reméljük, nem valótalnságot! Nem úszom meg az utánanézést...
Meg is volt: 99%.
Jól éreztem, hogy 20-30 perces gyorstöltésnél nem fűtheti el a kapacitása harmdát egy tűzveszélyes eszköz. Lassabb töltésnél meg nagyobb a hatásfok, mert az kevésbé entrópiás folyamat (közelebb van a kváziegyensúlyihoz).[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Pont fordítva. Vagy mit értersz hékony alatt? Energia- és költséghatékony vagy lassú töltéssel, időhatékony valóban nem.
De gyorstöltésnél sem fog MW-tal fűteni az akkupakk.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Szerintem itt a téma annyi, hogy a topikindítónak nem volt gond 7 millás autót venni minimál családi használatra. Térfogat és hatótáv sem kellett neki. Ez anyagi helyzettől függ.
Hifiben is igaz, hogy akinek van 300eFt-ja DAC-ra, az nem vesz 80e-ért akkor sem, ha kapna jót.Egy új és fejlődő technikát meg nem lehet összevetni egy bejáratottal, mert az ún. korai vásárlók fizetik meg a fejlesztések első éveit, ezért tehát drágább az új. A plazmaTV-vel sem volt ez másképpen.
elder troll:
Szerintem ez nem ellenzés, csupán a témaindító írás racionálisnak tűnő érvei ellen való felszólalás. Anyagilag nem racionális döntés, ha valaki csak a pénztárcáját nézi. Szerintem kijelenthető, hogy ez tény.
Elektromos autóval úgy lehet megtakarítást elérni ma még, hogy nem veszed meg.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz freeknight #431 üzenetére
Az akkupakk felnyitásához kell spec. képesítés és szervízháttér.
UnA: nem vártad ki szerk. időt. Addig én sem tudom, mit akarok írni.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz arnyekxxx #436 üzenetére
Nem feltétlen ugyan annyiért vesz áramot a szolgáltató, mint amennyiért elad. Szerződés kérdése.
Külön óra méri a fogyasztást és a visszatáplálást. Ezért is használunk PFC-ket.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Én is akkor voltam gyerek. Élveztem nagyon 4 évesen a Trabantban az állva utazást a szüleim ülései között! Meg a hátsó ülésen térdelve a hátrafelé nézegetést.
Akkor nem volt divat heti 5 különóra/gyerek. Bár ez árt a [legtöbb] gyereknek, de, akik csinálják, azok ugye nem tudnak erről.
Na, ez tényleg OFF volt!
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Donki Hóte #462 üzenetére
Ennyi energia elfűtéséhez szerintem több száz fokra kéne hevülnie az akkunak egy 20-30 perces gyorstöltés közben! Nem hihető.
Egyébként akkugyártóktól kell beszerezni ezt az adatot.
A elektromos konverter hatásfoka 98% körül kell legyen.A hiba származhat abból, hogy:
- Az autó performance indikátora elszámolja magát (túl kevés energiamennyiségen mértek, így a mérés pontossága kicsi lehet)
- a mérő rosszul mér, mert mondjuk nem true RMS, míg a jelalak meg nem szinuszos (valószínűbb)
- egyéb (utána kéne járniuk a cikkíróknak)De ettől az eredményük még hihetetlen. Nem szabad egy kijelzőn megjelenő számra ennyire passzívan ráhagyatkozni!
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Benzinmotor 35-36% (a Carnot-ciklus talán 41%, ez az elméleti plafon), dízeleké 40-45%.
Átlagban igazad van, inkább 20%[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ha elolvasod, hogyan kell minél üzemanyagtakarékosabban vezetni, kiderül, hogy nem max. fordulaton max. a hatásfok.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Sok e-autónak nem hűtik az akksiját. Még1x, bár már így is végtelenített az erről folyó diskurzus: Nincs >10% veszteség akkutöltésnél, csupán 1% körüli. Vagy linkelj tényt, ha mást tudsz!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #500 üzenetére
A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény.A konkrét görbealakok egyébként "nagyban" (=annyira, hogy nem elhanyagolható a vezetési stílus okozta ingadozásokhoz képest) függnek a motor kialakításától, kisebb mértékben pedig a meghajtás módjától (ld. torque control modes). Pl. nagyobb sebességekre az aszinkron motor jobb hatásfok szempontjából, kisebbekre meg a permanes mágneses.
Az egész görbesereg pedig eltolható a sebességtengely mentén a motor és a diffi közti fogaskerékáttétel megválasztásával. Ezért is alkalmaznak néhol 2 sebességes nyomatékváltót, illetve ez az egyik oka a max. sebesség limitálásának is (a másik a nagyobb közegellenállás, ami tovább csökkentené a hatótávot).
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
A hatótávot egyébként több féle vezetési ciklussal is szimulálják, majd a fogaskerékáttételt a várható felhasználás szerint választják meg (többet megy-e majd városban vagy pályán pl.).
Csak azért írom, mert ez egy komplex terület, nagyon nem intzhető el 2 mondattal.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Ez pl. egy fontos kérdést feszegető írás: miért nem javítják az eCar-ok elektronikáit a szakszervizek!
Még ahhoz is sok munka és politika kell, hogy cserélhetővé tegyék egy eAxle elektronikáját a motortól külön, hiszen azt aztán hozzá kell kalibrálni stb. Egyszerűen nem forrt még ki anyira a terület, hogy ésszerű áron javítsák az elektronikákat, hiszen ehhez is sok fejlesztői munkát kell beleraknia a gyártóknak; először azonban azon dolgoznak, hogy legyen piacképes termékük, lehetőleg a többiektől való időbeli lemaradás nélkül. Ezért is van az, hogy aki e-auót vesz, az potenciálisan nem csak a vásárláskor, de ne adj isten a szervízben is ki fogja fizetni a technika újdonságát - ahogy más újsonságnak számító terméknél is. Már csak ezért sem lehet ezeknek a kocsiknak a megvásárlását összehasonlítani a 100 éves múltú belsőégésűekével.
A "hol találsz jó szakembert?" megint egy másik kérdés. Itt nehéz lesz 2-3 szervízbe ellátogatni, ahol fél-fél óra nézegetés után adnak 2-3 árajánlatot és így kiszűrheted a nagy átveréseket...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #508 üzenetére
Nagy sebességnél (field weakening módban) aszimptotikusan tart 0-hoz a nyomaték, de előbb leszabályoz az elektronika a SW-es végsebességnél.
Szerintem a hatásfokhoz a nomatéktartaléknak nem kéne köze legyen; az ábrán az aktuális nyomaték lehet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Donki Hóte #510 üzenetére
automatikusan elektromosan fékez ha a gázpedált visszaengedi
Ez kikapcsolható, ha jól tévedek.A gumi-issue érdekes, még nem hallottam róla! Reméljük, nem kerül rá sor, de ütközésnél még jól jöhet a súlytöbblet pl. egy SUV-val szemben...
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Eugene Roe #514 üzenetére
Ja, Mo-on Budán kezdődöt a csöppnyi méretű nőcik SUV-ba ültetésével, amiből nem látnak ki megfelelően. Úgy éreztem magam többször is a kis Switemben, mint egy szúnyog.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
hajtásláncon csak olyan 5-8% szokott elmenni ismereteim szerint, míg a hatásfok 5-35% közt változik, szóval nem hinném, hogy 6000-nél lenne maximális, de erről most nem találok semmit. A légfelesleg mindenesetre szintén befolyásolja a teljesítményt és a hatásfokot:
"A légfelesleg tényező jelentősen befolyásolja a motor hatásfokát, teljesítményét és a károsanyag kibocsátást. Legnagyobb teljesítményt 0,9-0,95 légfelesleg tényező (léghiányos keveréknél) esetén lehet elérni, míg legnagyobb hatásfokot ~1,1-es légfelesleg tényező mellet lehet elérni."
[link][ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #522 üzenetére
Nem nulla a nyomaték, ezt senki nem mondta (ugye?? ), csak csökken, mert nincs idő átmágnesezni a forgórészt gyors forgás közben: elszállna a teljesítményigény.
Félreérted a görbét: a nyomaték egy darabig konstans, majd csökken: a csökkenő rész a field weakening. Olvass utána, ha érdekel; nem akarom leírni!
A jármű motor nyomatéktermelésének mértéke a motor karakterisztikájától függ és nem a jármű sebességétől.
A nyomaték váltó igazíthatja a motor forgási sebességét a kerekek forgási sebességének megfelelő Newton - méter arányhoz.
Mivel mindkét mondat esetében fix a mennyiségek aránya, így nem választható el, hogy az egyiktől függ-e vagy a másiktól.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Az állandómágneses forgórészen <0,3% körüli a veszteség. Pl. 6. ábra. Csak ugye nem mehet 180°C fölé a mágnesek Curie-pontja miatt, ezert kell a hűtés.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
Az első törés, amikor a teljesítmény növekvőből konstanssá válik, a második meg, amikor csökkenni kezd. Ld. szaggatottal a teljesítményt!
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest