Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz Hieronymus #253 üzenetére
Nézd meg egy olyan videóját ahol szónokol, lehetőleg hang nélkül
Hát ja, az fontos, hogy SEMMIKÉPPEN se figyelj arra, hogy MIT mond
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #307 üzenetére
De csak fajlagosan (km-re vetítve) nagyobb a szennyezés hideg motorral. Abszolút értékben kevésbé környezetterhelők a rövid utak, hiszen 15km-t is csak úgy tudsz menni, hogy kezdésnek mész 3-at hideg motorral. Nem keverendők az aláhúzott típusú foglmak!
Szélsőséges eset, ha egyáltalán nem használod. Akkor is a villany a szennyezőbb, mert a gyártása szennyezőbb, aztán meg ugye csak parkoltatod. (Az már nem szennyez.) (Mert nem megy.)
A villany nagy előnye fogyasztásban a rekuperálás, de azt a hibriddel is megkapod. Plusz kisebb akku (kisebb környezetterhelés), nagyobb hatótáv, és a belsőégésű motor rossz hatásfokú munkapontjaiban is besegít a villanymotor, plusz start-stop stb.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
válasz Hieronymus #307 üzenetére
(#307) Hieronymus
Az atomerőművek nagy része nincsen leállítva. A szénerőművek leállítása szorosabb határidőn belül fog megtörténni.Eléggé félre vagy tájékozódva. Az atomerőműveket 2022 végéig állítják le teljesen. A szénerőművekre most mondtak egy kellően távoli dátumot (2038), ami a szándék komolyságát szépen tükrözi. A képmutatás világbajnokságának első helyéért brutális harcban van a "német környezetbarátság" az "amerikai demokráciapártiság"-gal.
Tikakukac és bambano milyen szép asszertív vitakultúrával rendelkeztek mind a ketten, öröm látni ezt a csodás egymásra találást
[ Szerkesztve ]
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #357 üzenetére
A "helyben" része igaz, amúgy az akkugyártás miatt nem az. Az itt fennen hangoztatott (nem általad) véleménnyel szemben pont, hogy a kihasználatlan elektromos szennyezőbb, mint a belső égésű.
Lehet, hogy én is vennék ilyet, ha nem sajnálnám rá a pénzt, talán még hihetném is zöldnek, ha nem ebben dolgoznék, de illene megérteni, hogy emellett a felhasználás mellett pont, hogy nem az.
A dízel a kisebb fogyasztás miatt kedvelt; talán most már megoldják a károsanyagkibocsátást is az új, AI-alapú TWC vezérléssel, nagyobb nyomású üzemanyagpumpával és egyéb új fejlesztésekkel, de nálam szóba sem jött autóvásárláskor (pláne öreg dízelt nem vennék, mert romba dönt anyagilag váratlanul).
De a racionális érvek mellett/helyett én lelkiismereti alapon nem vettem, mivel én sem szeretem másokét szagolni, amikor előttem mennek. Miért vegyek akkor olyat, amit hátulról magam is utálok?Ha elektromosat vennék, azt meg a fun factor miatt venném (vezetési élmény) - nem is a halk és így balesetveszélyes volta miatt!
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
stickermajom
addikt
válasz Hieronymus #441 üzenetére
"A te megtermelt energiádat más erőmű teljesítmény csökkentésével nem lehet kompenzálni."
A gázerőművek a maguk gyors reakcióidejével nem pont erre lennének hivatottak?
Amúgy a kereslet visszaesést tavasszal szépen kompenzálták a lignit erőművek visszafogásával, illetve az import elmaradásával.
-
Elf
aktív tag
válasz Hieronymus #441 üzenetére
Agya ég mennyi szöveg a dízel mot... nem is a motor hanem az abból kiáramló mérgező gáz kezelési rendszerének egyik alkatrészéről ami eléri azt hogy a mérgező gáz csak mérgező legyen de rákot azért annyira nem okozzon.
Na ilyenkor vagyok biztos benne hogy ezt a technolológiát kissé túlhordtuk.
A ring másik sarkában álló ellenfél ismertetője:
Ha áramot engedünk rá akkor forog. Szkész. -
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #500 üzenetére
A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény.A konkrét görbealakok egyébként "nagyban" (=annyira, hogy nem elhanyagolható a vezetési stílus okozta ingadozásokhoz képest) függnek a motor kialakításától, kisebb mértékben pedig a meghajtás módjától (ld. torque control modes). Pl. nagyobb sebességekre az aszinkron motor jobb hatásfok szempontjából, kisebbekre meg a permanes mágneses.
Az egész görbesereg pedig eltolható a sebességtengely mentén a motor és a diffi közti fogaskerékáttétel megválasztásával. Ezért is alkalmaznak néhol 2 sebességes nyomatékváltót, illetve ez az egyik oka a max. sebesség limitálásának is (a másik a nagyobb közegellenállás, ami tovább csökkentené a hatótávot).
Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.
A hatótávot egyébként több féle vezetési ciklussal is szimulálják, majd a fogaskerékáttételt a várható felhasználás szerint választják meg (többet megy-e majd városban vagy pályán pl.).
Csak azért írom, mert ez egy komplex terület, nagyon nem intzhető el 2 mondattal.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #508 üzenetére
Nagy sebességnél (field weakening módban) aszimptotikusan tart 0-hoz a nyomaték, de előbb leszabályoz az elektronika a SW-es végsebességnél.
Szerintem a hatásfokhoz a nomatéktartaléknak nem kéne köze legyen; az ábrán az aktuális nyomaték lehet.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
veterán
válasz Hieronymus #522 üzenetére
hogyan lehet a motor megtermelt nyomatéka nulla a végsebességnél
Szerintem ilyet nem állított senki, legalábbis az általam korábban berakott ábrán nem ez van. Azon az ábrán az látható, hogy a villanymotor maximális terheletlen (üresjárati) fordulatszámán nulla a kivehető nyomaték.
Egy villanymotor maximális terheletlen fordulatszámának nem sok köze van az általa hajtott autó végsebességéhez.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bkercso
nagyúr
válasz Hieronymus #522 üzenetére
Nem nulla a nyomaték, ezt senki nem mondta (ugye?? ), csak csökken, mert nincs idő átmágnesezni a forgórészt gyors forgás közben: elszállna a teljesítményigény.
Félreérted a görbét: a nyomaték egy darabig konstans, majd csökken: a csökkenő rész a field weakening. Olvass utána, ha érdekel; nem akarom leírni!
A jármű motor nyomatéktermelésének mértéke a motor karakterisztikájától függ és nem a jármű sebességétől.
A nyomaték váltó igazíthatja a motor forgási sebességét a kerekek forgási sebességének megfelelő Newton - méter arányhoz.
Mivel mindkét mondat esetében fix a mennyiségek aránya, így nem választható el, hogy az egyiktől függ-e vagy a másiktól.Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
veterán
válasz Hieronymus #522 üzenetére
Nem ismerem a Tesla S autók erőátviteli rendszerét, de erről az ábráról nekem olyan érzésem van, mintha az eletromotorok és a kerekek között lenne benne egy 3 fokozatú sebességváltó.
Vagy hogyan állítják elő csakis elektromotorral és vezérléssel ezeket a nyomaték és teljesítmény görbéket?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Elite: Dangerous
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen légkondit a lakásba?
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Ingatlanos topic!
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest