Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
Ejjejj, miért vagy ilyen negatív?
Ha nem neked szól, megértem, ha nem értesz egyet megértem, de velem szemben miért fogalmazol meg ilyen erős negatív véleményt?Fura egy világ. Na mind1.
Csak, hogy korrektül válaszoljak:
A korábbi dízel autónkat eladva, amennyit a sarcokon, az üzemanyagon és a szerviz díjakon spórolunk, körülbelül 3 év alatt pénzünknél leszünk. Itt a kérdés az, hogy felismered-e, hogy egyszeri nagyobb befektetéssel már most is létezik olyan lehetőség, hogy igenis megtérül az elektromos autózás. Feltéve, ha hajlandó valaki kompromisszumokat kötni. Mert vannak, természetesen.Összességében, nem, nem toltam el értelmetlenül a jó sok pénzt. De köszi, hogy izgulsz a pénztárcám miatt ;-)
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Mindannyian folyamatosan önigazolunk. Ez egy fontos dolog, nekünk átlagjóskáknak, hogy bebizonyosodjon, jól döntöttünk.
HA Te sosem gondoltál még olyanra, hogy vajon X döntésed Y idő múlva milyen Z hatást gyakorol az életedre, akkor vagy nem vallod be magadnak, vagy igen különleges típus vagy
Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak. Azt hiszem igazoltam magamnak, hogy számomra a döntésem nem elhibázott.
Amúgy ilyen i3-at újonnan venni hülyeségnek tűnik, mert nagyon drága, de amit mi vettünk, 3 éves korára pont az 50%-át veszítette el az árának. Nekem a 14 ezer kilométeres, 3 éves i3 egy igen értelmes döntésnek tűnik.
(még jó, hiszen megléptem)-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
-
-vitya-
őstag
Teszteltük, pont most voltunk 500km távolságban, Ybbs menti bicikli túrán. Hármasban simán befértünk, a gyerek melletti ülést lehajtottuk, és úgy már értelmezhető volt a csomagtartó. Persze a vonóhorog hiányzik, hogy a bicikliket ne apósék vigyék utánunk , de horog feltehető erre is, épp csak vontatni tilos vele: a kerékpár szállító feltehető.
Még nincs pontos terv, mikor tetetjük fel a horgot, de ha fent lesz, akkor már nem lesz gondunk többé ezzel.
(úgy tűnik, nem szükséges nekünk 700 l csomagtér ;-) )
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Az aktuális görbe alapján, ha éjjel töltöd a villanyautódat, akkor nem tudsz problémát okozni az energia ellátó rendszernek:
Szóval nem kell túlzásba esni, nem kell azt hinni, hogy problémát okozok neked, vagy bármikor is akadályozlak majd a megszokott életedben.
Nem a villanyautósok miatt lesz a következő áramkimaradásod.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
"A fő probléma a kivételes helyzetekben van. Ha történik valami váratlan dolog, és ugrani kel, de nem lehet, mert a kocsi épp tölt. A másik problémát az egy-egy hosszabb út jelentheti még, mint amilyen például a nyaralás."
Eddig mi is ezek miatt paráztunk legtöbbet, így ha 100km alá ment a hatótáv, akkor töltöttük (éjjel, itthon).
Remélem el tudjuk kerülni a megoldhatatlan problémákat ezzel a felhasználási móddal. Az tény, hogy az i3 akkumulátora csak 200-240 km hatótávra elég. Így 3-5 naponta mindig töltjük.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Elhiszem, hogy kirakat matchboxnak érzed. Nekem is volt ilyen érzésem ;-)
Az utastér ebben a kirakat kisvacakban nagyobb, mint:
Alfa 156
Alfa 159
Alfa Giulietta
Fiat 500
(utóbbi években ilyen autóink voltak)Szóval bent, nagy hely van, ebben a furi kis autóban.
A csomagtartó az egyedüli, ami vicc kategória.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Igen, az i3 előtt a Giuliát vártam, hogy megveszem majd ;-)
De aztán a méregzöld palást letakarta a kígyót! És kedvenc márkámat meg épp csak azért szidom, hogy ennyire lemaradt a jövőlátásban, a gondolkodásban.
Mild hibrid amit ki tudnak hozni, így 2021-ben talán? Nagyon eltévedtek.Giuliába beépítenének egy 60-80kwh akkut, jó motorral, már fizetném is be.
-=Витя=-
-
-
-vitya-
őstag
-
-vitya-
őstag
Amúgy, nagyrészt biciklivel jártam munkába (covid előtt), meg néha busszal. Autót mindig asszonynak hagytam, volt hogy hétköznap egyszer sem ültem benne. Asszony meg elintézett vele mindent, amit el kellett.
Szerintem én teljesítem a villanyautós és biciklis típusok kritériumait
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #168 üzenetére
Piszkálj nyugodtan, de sajnos itt nálunk Wekerlén nem veszik fel a gyerekedet a közeli oviba, mert az extrém ritka. Akiknél több gyerek van, és a tesók is oda jártak, vagy akiknél több gyerek van, és jobban támogatható államilag, vagy aki csókos. ÉS bölcsibe sem veszik fel a közelibe - kevés a hely.
A legviccesebb az, hogy errefelé a bölcsődébe már akkor jelentkezgetnek, mikor még csak az ötlet megfogalmazódott, hogy gyereket szeretnénekÚgyhogy megkaptuk a hivatalos óvodai elhelyezésünket, egy másik kispesti oviba: semmi rosszat nem akarok mondani egy magyarországi kisebbségről sem, de onnan a nyílt napon elmenekültünk, és itt meg is állnék, mert ha elmondanám mi volt ott, akkor már rosszat kellene mondanom...
Így kihasználtuk a sváb/német kártyát, és a központi óvoda által indított német nemzetiségi csoportba írattuk a gyereket.
Mivel nem tudhattad a személyes körülményeinket, így megértem, ha belém kötsz. De az én helyzetemet valójában csak én ismerhetem. Mi úgy gondoljuk, hogy a lehetőségeinkhez képest jól döntöttünk.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
már 2017-ben 56kg CO2 / 1 kWh akkugyártási kibocsájtással számoltak, pl itt is akár
Szóval már rég nem olyan forró az a kása
Ez folyamatosan javuló tendenciát mutat...-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Tévedsz. Nem megalapozott a véleményed. Nem tesztelted, nem saját tapasztalatból írod, egyszerűen csak egy irányban szemellenzős vagy.
Én teszteltem már mindkét oldalt, én döntöttem valahogy. Lehülyézhetsz, meg is tetted. Valahogy én még így sem kezdtem el személyeskedve szemellenzősen beléd kötni. Pedig azok valójában könnyű prédák, akik teljesen fogalmatlanok, azt se tudják mit kérdeznek, nemhogy azt, mit jelentenek ki...[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Nem, nincs igazad. Eltelt három hónap, és eddig a majd 6000 km alatt spóroltam is havi 30+ ezret. Ha három évig megtartom, akkor már behozta az árát a korábbi dízeles autómhoz képest. Ha mindent beleszámolok. (vásárlási / eladási ár, üzemeltetés, adók, parkolások). Itt pontosan 3 millió különbözetet kell kinullázni, ami nem lesz olyan nehéz. Már 3 hónap alatt látszik, a saját használat mellett, adatokkal alátámasztva.
Emellett valóban jobban érzem magam, hogy mi nem ide pufogunk ki többé. De ez nem számosítható. Csak szimplán jobb érzés.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
98-99% reciklálható a mai akkupakkoknak
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz arnyekxxx #331 üzenetére
Pont afeletti hozzászólásomban volt egy link... Úgy tűnik ez elkerülte a figyelmed.
De látom másról beszélünk: te a teljesen leamortizált, szétégett roncs újrahasznosításáról beszélsz (akkuk kb 0.0001%-a) Én pedig a normál használatban elfáradt akkuk újrahasznosításáról kerestem cikket (akkuk majd 100%-a)
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #354 üzenetére
Igen, jogos... voltam kb 6x Balatonfelvidéken, most értünk haza Ausztiából, és a nagyszülők olyan 50km-re laknak, ott is jártunk jó sokszor. Így jött ki, mert oviba mostanában nem annyira kellett menni ;-)
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Azt hiszem, annyi pro és kontra hozzászólás volt, hogy folytatnom kell. Megírom majd a pozitívumokat is, de a csalódásokat is - megígérem
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #399 üzenetére
ejjejj, legyen, erről írok is majd egy logout blogbosztot ;-)
de majdnem igaz. Épp csak sok más is van benne. Beleszámoltam, hogy
- szervizelni nem vittem, nem kell évente sem
- parkolási költségeket
- adó jellegű költségeketÉs mivel már elveszítette az értéke nagy részét az elektromos autóm, sokkal kisebb az értékvesztése, pénzben kb ugyanannyi, nem %-ban ugyanannyi.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #462 üzenetére
de hát a belsőégésűnek meg kb 20% a hatásfoka... akkor ott 80% benyát kicsorgatunk az útra?
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Itt egy komolyabb doksi, a belsőégésű és elektromos hajtás összehasonlítására
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
És akkor itt egy igen jó elemzés (BME) a hálózat jövőbeni lehetséges terheléséről, 20-40-60-80-100% villamos jármű penetráció esetén.
Azért idézek egy kis összefoglalót belőle:
Összességében megállapíthatjuk, hogy a villamos autók várhatóan nem fogják
jelentősen befolyásolni az elosztóhálózatot, amíg kis számban vannak jelen. Nagy
arányú elterjedésük a meglévő hálózati infrastruktúra túlterhelődését eredményezheti,
így az áramszolgáltatónak fel kell készülnie arra, hogy ezt a problémát kezelje. A
problémák megoldhatók a hálózat megerősítésével, rekonstrukciójával, illetve
cseréjével, de léteznek ennél hatékonyabb és más előnyökkel járó megoldások is: ilyen
a töltések időbeli eltolása, valamint az intelligens töltés. Mindezek kidolgozása és
implementálása a jövő energetikájának egy fontos kérdése.
Mivel most a penetrációval a 2%-ot karcolgatjuk, a 20%-os értéket is soká érjük el - de 20% esetén még észre sem veszik a mostani rendszerek.Mire 100%-ot eléri a villanyautók elterjedése, addigra az összes trafót és kábelt le fogják cserélni, 2x ;-)
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
A hosszabb ausztriai kirándulásunk leírása , ha valakit érdekel, hogy lehet és mennyiért eljutni Ausztria közepére, és vissza - elektromos autóval.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #492 üzenetére
Kis módosítás. Az nem ugyanaz az autó. 2017-től 94Ah akkumulátor, előtte 60Ah akku - a 94-es más világ, sokkal jobban használható. (200km vs 140km) - ahol a 140 nem lenne gáz, de azt 100%-ról le kéne használni 0-ra. Azaz a 94-est ideális tartományban lehet használni, a 60-asból meg ki kell facsarni mindent.
i3-aknál eközött a két verzió közt óriási a különbség.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Ez a srác nagyon ért a témához, érdemes a publikációi közt nézelődni:
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Szerencsére ilyen még nem volt nekem.
Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni.
Itthon természetesen ez még lehet több helyen gond (pl, törvény mondja ki, hogy appban kötelezően ellenőrizhetővé kell tenni a töltőpontot, így van olyan hely itthon, ahol emiatt ideiglenesen lekapcsolták a töltőt - pl. Harkányban, nehogy jogszabályt sértsenek)
Tőlünk nyugatra már annyi töltő van, hogy ha valami foglalt, 100 métert kell kb arrébb gurulnod a következő töltőért.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Erre sajnos még nem tudok valós cáfolatot hozni, így könnyen jelenthetsz ki ilyet, vagy ennek az ellenkezőjét is...
Az biztos, hogy itthon már fut mostanra 6-7 évet megélt BMW i3, ahol hűtött-fűtött akku van, ráadásul folyadék temperálással, és 90%-nál egyik sem rendelkezik rosszabb állapotú akkuval. Ez alapján és azért cáfolnálak. De mivel erre mondhatod, hogy ez nem bizonyíték mi lesz 15 éves akksi esetén, így ez tényleg egy pihekönnyű kijelentés volt.
Inkább maradjunk a majd meglátjukban ;-)
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz plömplöm #548 üzenetére
Saját tapasztalatból mondom:
3 évesen 14 ezer km-el vettem az autót, azaz kb 70 ciklus után volt. Akkor az akkuja 103%-os állapotban volt. Én hetente 1x töltöm, ha nem megyünk messzire. Amennyiben messzire megyünk akkor persze lehet, hogy lesz benne 2-5 töltés. Sosem engedem le 20% alá... Eltelt mondjuk 5000 km, így mondhatjuk, hogy további 25 ciklust kapott.Azaz 3.5 évesen 100 ciklus környékén járok.
Nem akarom 30 évig használni, hogy elérjem az 1000 ciklust, szóval szerintem nekem nem éri majd el a 80%-ot, de a következő tulajának sem.
Nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy sokan, a kétkedők gondolják.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
minden villanyautó akku állapotát ki lehet olvasni. Van, hogy könnyedén, menüből, van, hogy OBD-n, meg van, hogy titkos szervizmenüből (i3). Ez az aktuális értékeket adja vissza, és nem lehet olyan könnyen hamisítani, mint a 15 éves 50 ezret futott TDIket ;-)
ez egy sokkal jobban átláthatóbb, őszintébb, tisztességesebb piac irányába vezet.
Te csak feltételezted a jó öreg arcon csapós, átvágós megoldásokat az akkukra is, ahogy a fent említett ICE -ekre már megszoktuk.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
sosem írtam, hogy nincsen valamennyi kompromisszum, de
itt elég messzire mentem vele, pl.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz E.Kaufmann #584 üzenetére
nem teljesen ;)
Mar jo sok tolto van szerte az orszagban. Megnezheted a plugshare-en:
Narancssarga - villamtoltok (allt 50+ kW DC )
Zold - gyorstoltok (allt 22 kW AC )-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Geller72 #594 üzenetére
ez komoly indok volt nekem is...
Akik megtehetik, és nem váltanak, és ebben az óriás méretű városban pöfögnek nap mint nap, azok kb emberiség elleni bűntettet követnek el. (kicsit sarkítok, persze)
Valahogy a lányomra nézve jobban érzem magam, hogy sem az ő orra alá nem pöfögök többé, és a szomszéd lányok orra alá sem. Nekem ez nagyon fontos.És el tudom képzelni azt a jövőt, mikor senki sem fog belső égésű motoros autót használni.
Csend, madárcsicsergés és virágok illata marad itt a városban. Nem a kipufogógáz szaga.
Szerintem ez egy igen kellemes jövőkép.-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Teljes EU energia mix, összehasonlítás, 1990,2000,2010 és 2018 években, hivatalos EU által kiadott sheetből
Ha lassan is, de javulunk.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #663 üzenetére
Azért nem tűnik túl rossznak a 3x-os arány. Persze, én is örülnék a 100%-nak, mint ahogy annak is, ha csak elektromos autók léteznének! De helyén tudom kezelni a dolgokat, és örülök a fejlődésnek.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
válasz #32839680 #692 üzenetére
olyan 36kWh akkut tudsz 10 óra alatt feltölteni , 1 fázisról, 16 amperrel, i3 94Ah akku pedig 28kWh, ezzel el lehet menni 200-240km-t
Tehát éjjelente ha csak 1 fázisod van, de jó minőségű kanócok, akkor akár 300km simán megvan.
3 fázis kiépítése esetén a 11kW töltés is simán megvan, azaz óránként be tudsz tölteni kb 80km hatótávot.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Meglestem. Amit minimálisan kérnék az új Golfomba, az így adja ki:
Golf Life 2.0 TDI DSG: 11 462 130 Ft (ez nem a csúcs, csak a life csomag, pár exrával, ami az én szememben a modern autóknál minimálisan elvárható.... Ennél többet ad az ID3, de van benne pár számomra felesleges cucc is, azt innen jófejséből kihagytam, a konfiguráció azonosítója: MKE2UA)ID3, nem a legolcsóbb, ProS kiadás (82kWh akku, 600km hatótáv), még csak németben konfigurálható, de Preis inkl. MwSt. 38.197,16 €
13,4 millió, és NINCS állami támogatás benne.Azaz van közöttük 2 millió. A 2 milliót pedig visszahozza a nagyon kedvezményes üzemeltetési költség - attól függ mennyit használja valaki: lehet 2 év alatt, lehet 5 év alatt...
Ha német állami támogatással venném, akkor az elektromos OLCSÓBB lenne.
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5