Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
"Kompromisszumok vannak még, de élhetőek, elfogadhatóak."
Már akinek. A társasházi lakás ablakán necces lenne kihúzni a kábelt az utcán parkoló autóhoz.
Ingázó vagyok. Havonta egy nap Bp. -> Ulm, két hét múlva pedig vissza. Erős kompromisszum lenne elektromossal, mert egy helyett, két napot töltenék utazással.
Aztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Az én életemben nem tudsz problémát okozni, mert az évnek több, mint a felét külföldön töltöm, ahol saját áramtermelő generátort használok. Otthon pedig minimális az áramigényem. Fűtés, melegvíz gázzal, mosógépem, klímám nincs, az összes számtech eszközöm ARM, csak ledes izzó van a lakásban.
De, az a görbe nagyon másképp fog kinézni, ha elszaporodnak az elektromos autók. 220 Volton a 10 Amper, az durván egy 2KW -os fogyasztó. Ha 100 háztartásra jut egy trafóház, az 200KW plusz terhelést jelent.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Felismertelek Alfa Amore-ről
Azért, ha jön a villany Alfa, akkor dobd ezt a rossz bajort és vissza a kígyóshoz!Így új autó vásárlás előtt állva, én is elgondolkoztam a Tesla-n, de viszonylag hamar elvetettem. Biztos, hogy nagy királyság, meg minden, de nekem egyelőre nem ez kell.
Egyébként, akik a hálózatot féltik, szerintem nem kell túlzásokba esni. Fejleszteni mindenképpen kellene, villanyautó nélkül is. És nem fog megjelenni egyik napról a másikra 1M villanyautó az országban. Amilyen sebességű lesz az átállás, azt valószínűleg simán leköveti majd a hálózatfejlesztés. Erre az MVM is készíttetett már elemzéseket és nem olyan katasztrofális a helyzet. Inkább a "zöld"energiával kapcsolatban szokott menni a hantázás. Jó dolog ez a szél meg napenergia, de egy atomerőmű még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Mert ebből van a pénze, nyilván azt fogja majmolni amiért fizetnek neki. Ez mindenhol így van, de nála a tenyérbemászóan irritáló stílus és az ostobaság ami rájön pluszban okozza a problémát.
A folyamatos belsőégésűek fikázása azért mert a segge alá lett tolva a villanyos, amiket művelni szokott Twitteren anyázások és bazdmegezések főleg a dízelekkel, a fűnyíró leköpködése, a népcukkolás. Minősíthetetlen a pali. -
veterán
Akkor minden villanyautós hülye, amikor az M1-M7 kivezetőjén a dugóban araszolva letekert ablakokkal hűti az autót
Családilag betegre szoktuk röhögni magunkat, amikor látjuk, hogy a sok környezettudatos villanyautó tulaj nem meri használni a klímát a dugóban (mert ők úgy tapasztalják, hogy igenis csökkenti a hatótávot), míg a sok maradi belsőégésű motoros autó tulaja felhúzott ablakokkal ül a hideg utastérben
Pénteken egy kb. egy hónapos Nissan Leaf tulaja játszotta ezt el.
Ettől függetlenül természetesen én is azt mondom, hogy vannak olyan élethelyzetek, amikor megéri villanyautót tartani. Harmadik autónak én is csak azért nem veszek mert drága, második autónak már lehet, hogy vennénk (egy év múlva túl leszünk az építkezésen, a szabad forrásokat nem építkezésbe öljük, hanem az asszony autóját eladva, azt kipótolva talán veszünk egyet).
Viszont - hogy a cikkben írt mottóra reflektáljak - első autónak általános használatra vagy 10 évig biztosan nem éri meg belsőégésű motorral nem szerelt (vagyis tisztán elektromos) autót venni. Az emberek nagy többségének ez túl sok és túl fájó kompromisszumot jelentene.
Mi rendszeresen járunk autóval tengerpartra nyaralni vagyis sok km-t teszünk meg egyfolytában, sok csomaggal, viszonylag gyorsan. Ebből a három követelményből egyet biztosan fel kellene adni egy villanyautó használata esetén
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-
senior tag
Ja, ha ebből indulok ki, akkor csak fele. Viszont azért ezt írják "the impact of producing a lithium battery can vary from 40 to 350 kg CO2/kWhbattery capacity, with an average of 110 kg CO2/kWhbattery capacity", azaz az átlag a 110, amivel kb. én is számoltam. Plusz én nem vettem figyelembe az akku cseréket.
Azt gondolom a gyártók nem reklámozzák, hogy ténylegesen honnan szerzik be az akkumulátorokat, és mennyire "környezetbarát" az a technológia, amivel előállítják.
BTW, az "1,5 battery replacement is needed over the life time of the vehicle" vajon hogyan értendő: az átlagos élettartam alatt kettő és fél vagy másfél elhasznált akkucsomagot jelent?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
az önigazolásban az a fő tulajdonság, hogy sosem ismerik be, ha tévednek, mert akkor azt is be kellene ismerni, hogy a rossz választásnak megfelelően cselekedtek.
ezért vagy kénytelen erőlködni, hogy én tévedek. a valóság ezzel szemben az, hogy drágán vettél bmw-t, ennél csak jobb választási lehetőségeid voltak, és ezt most igazolnod kell, hogy ne álljon be a disszonancia a gondolkodásodban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ha három évig megtartod, akkor az is számít, hogy három év alatt ne változzanak jelentősen az üzemeltetés feltételei. tehát ha beleszámoltad, hogy ingyen parkolsz, akkor három évig maradjon az ingyen parkolás. három évig ne legyen semmi baja, ne kelljen javítani, stb. szinte biztosra vehető, hogy az üzemanyagnak használt áram jövedéki adója jelentős kiadássá válik a közeljövőben. hogy számíthatsz-e három évig arra, hogy ugyanilyen feltételek mellett tankolhatsz áramot, az kérdés. szerintem nem. de biztos, hogy vagy hamarabb mint 3 év, vagy nem sokkal több mint három év után el fogják rontani ezt a lehetőséget.
haverom 4.1-ért hozott el két éve egy új j astrát. ha te havi 30k+ forintot spóroltál, az 12 hónapra mondjuk 400k. vagy 500. tökmindegy. három év alatt plusz 2.9 milliós kiadással spóroltál másfél misit.
ha nem benzinesben gondolkodsz, abban is komolyan hiszek, de ezt most nem fogom webes turkálással alátámasztani, hogy hároméves villanyautóból sok más típust is vehettél volna a 7 misis korlát alatt. kétségtelen tény, egyiknek se lenne az orrán propeller, ami önmagában is jelentős pénzt ér.
bombaüzlet, mondhatom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Elf
aktív tag
"Emellett valóban jobban érzem magam, hogy mi nem ide pufogunk ki többé. De ez nem számosítható. Csak szimplán jobb érzés."
Megragadom az alkalmat hogy kihangsúlyozzam itt a komment-cunamiban:
Köszönöm! Nekem is jobb érzés így már minimum ketten vagyunk ezzel.Mindezt úgy hogy akkor se vennék 7 millióért autót ha ez mentene meg a pénzbe fulladástól.
De ez a te dolgod. Közöm semmi. -
azt írtad, hogy 3 millió különbözetet kell kinullázni havi 30+ ezerből.
meg írtál olyat is, hogy "ha megtartom három évig".
havi 30 ezerből 3 misit pont 100 hónap alatt nullázol ki, ami 8 év 4 hónap.
ha pont három év alatt akarsz kinullázni 3 misit, az havi 83 ezer 333 forint.nekem nem jön össze a matek. az alapján, amit leírtál, neked se. most vagy nem írtál le mindent, vagy neked se jön össze a matek.
azt, hogy mi igaz a belsőégésűekre, hagyjuk, mert egy konkrét villanyautó típus a téma.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
arnyekxxx
veterán
Van erre valami forrásod?
csak azért kérdezem mert " ezek az idevetések, bizonyíték nélkül nem a legjobbak, nem érzed?"
ezt csak úgy:
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
olvastam, abban szerintem nem is láttam leirva a tesla nevét, az, hogy a félig elhasznált aksikat átpakolják más cuccba az csak a probléma eltolása időben nem pedig újrahasznosítása a leját szavatosságú aksiknak, pont ahogy a cikked végén is szerepel:
A Nissan például elárulta, hogy a LEAF aksik teljes mértékben újrahasznosíthatók, így a visszanyert kobalt, mangán, nikkel, és lítium újra nyersanyagként szolgálhatnak. A kulcskérdés azonban a gazdaságosság
jelenleg olcsóbb lehet új nyersanyagot vásárolni, mint másodnyersanyagot előállítani újrahasznosítással
és én pont ennyit állitottam: nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.
-
veterán
Eltelt három hónap, és eddig a majd 6000 km alatt spóroltam is havi 30+ ezret.
Ezt számokkal alátámasztva levezethetnéd itt, vagy akár a cikket is kiegészítheted vele.
Nekem ugyanis nagyon furcsának tűnik, hogy (munka)napi 2 x 3 km óvodai gyerekfuvarozásból és heti egyszeri Auchan látogatásból (mert ezeket írtad a cikkben, arra hivatkozva, hogy erre a futásteljesítményre nem kell belsőégésű motoros autó) nem értem, hogy hogyan jön össze havi 2000 km
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Köszi, de alapvetően nem erre gondoltam, mert az írt 6000 km egy kis félreértésre adott okot a cikk szövege lapján.
A kérdésem arra irányul, hogy az általad írt megtakarítási összeg miből jön ki. Mit hasonlítasz össze mivel, milyen költségeket számítasz be akkor, amikor a korábbi belsőégésű autód költségeihez hasonlítod a mostani villanyautód költségeit.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Tényleg jó lenne egy korrekt írás erről, mert nekem pl. fogalmam sincs a villanyautókat sújtó adókról, tehát lehet, hogy lényegesen kevesebb, mint a belsőégésű motorok esetén. Az igaz, hogy 1-2 év távlatában olcsóbb a villanyautók szervize, de 3-4 év távlatában már nem biztos ez.
Az értékvesztésről meg csak annyit, hogy különösebb számítások nélkül megnéztem a hasznaltautó.hu-n az i3 autók árait. A 2017-es évjáratú autók árának mediánja ~8,5 millió Ft. A 2014-es modellek árának a mediánja pedig ~6,5 millió Ft, tehát 3 év alatt megvan a 2 millió Ft értékvesztés.
(Azért néztem a mediánt, mert azt sokkal könnyebb megtalálni, mint átlagárat számolni, de nagyjából ugyanúgy reprezentálja az adott évjárat árát.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Olvasd el ezt a cikket: [link]
Itt szépen elmagyarázzák, hogy a belsőégésű motor hatásfoka (a terhelés függvényében) közel állandó (nem sok, de állandó).
A villanymotor hatásfoka ezzel szemben a terhelés és a fordulatszám függvényében nagyon széles határok között mozog. Tehát ha a te autódban a villanymotor városi körülmények között 90 % hatásfokkal működik, akkor autópályán ez simán lecsökkenhet arra a 20-30 %-ra, amit a belsőégésű motor is tud produkálni.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
bkercso
nagyúr
Benzinmotor 35-36% (a Carnot-ciklus talán 41%, ez az elméleti plafon), dízeleké 40-45%.
Átlagban igazad van, inkább 20%[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
veterán
Tényleg korrekt összehasonlítás, különös tekintettel a végkövetkeztetésre
Magyarországon napjainkban az elektromos autók primerenergia-szükséglet szempontjából
nem teljesítenek sokkal jobban, mint a fosszilis és bioüzemanyaggal üzemelő járművek, de
fontos megemlíteni, hogy ez a különbség a típusok között növelhető a magyar erőműpark
hatásfokának javításával és a szükséges infrastruktúra kialakításával.
Szerintem itt nagyjából le is lehet zárni a vitát[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
bkercso
nagyúr
Ez pl. egy fontos kérdést feszegető írás: miért nem javítják az eCar-ok elektronikáit a szakszervizek!
Még ahhoz is sok munka és politika kell, hogy cserélhetővé tegyék egy eAxle elektronikáját a motortól külön, hiszen azt aztán hozzá kell kalibrálni stb. Egyszerűen nem forrt még ki anyira a terület, hogy ésszerű áron javítsák az elektronikákat, hiszen ehhez is sok fejlesztői munkát kell beleraknia a gyártóknak; először azonban azon dolgoznak, hogy legyen piacképes termékük, lehetőleg a többiektől való időbeli lemaradás nélkül. Ezért is van az, hogy aki e-auót vesz, az potenciálisan nem csak a vásárláskor, de ne adj isten a szervízben is ki fogja fizetni a technika újdonságát - ahogy más újsonságnak számító terméknél is. Már csak ezért sem lehet ezeknek a kocsiknak a megvásárlását összehasonlítani a 100 éves múltú belsőégésűekével.
A "hol találsz jó szakembert?" megint egy másik kérdés. Itt nehéz lesz 2-3 szervízbe ellátogatni, ahol fél-fél óra nézegetés után adnak 2-3 árajánlatot és így kiszűrheted a nagy átveréseket...
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Vesa
veterán
"És mivel már elveszítette az értéke nagy részét az elektromos autóm, sokkal kisebb az értékvesztése, pénzben kb ugyanannyi, nem %-ban ugyanannyi."
Na nekem ez a másik olyan szempont, ami miatt még nem vágnék bele. Jelenleg a használtpiaci tapasztalat nem túl acélos, még nincsenek igazán öreg e-autók. Azt ugye tudjuk, hogy az akkuk nem tartanak örökké, max 6-8 év. Amennyiben használtan veszek egy ilyen autót, vajon el fogom tudni adni? Hiszen ki a fene vállalja be a 2-3 milliós akku pack árak mellett, hogy pont nála döglik meg? Márpedig az idő előrehaladtával ez egyre esélyesebb.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni."
Hogy tervezel erre előre, ha:
1. órákkal korábban tervezed az utat
2. 5 perccel az érkezésed előtt is eléd állhat két másik autó aki éppen akkor ért odaAz elektromosok terjedésével ez a jelenség egyre gyakoribb lesz...Ok, egy nagyvárosban át lehet menni egy másik töltőhöz, de lássuk be, ez már macera és stressz (különösen, ha dugó van és 1,5 órá eljutni egy másik töltőhöz)! Ha pedig ott fordul elő, ahol a közelben nincs másik töltő, akkor nincs mit tenni mint várni.
Engem fentiek, és a használtautó eladása az, ami távol tart az e autózástól. Újat ilyen árakon nem fogok venni, ha pedig megveszem 3-4 évesen és használom további 3-4 évet, akkor az akkuk közelgő cseréje miatt szerintem nem fognak tolongani a vásárlók, mert ki akar egy +2 milliós tétellel nyitni egy 8 éves autónál?? Ezt majd még érdeklődve figyelem, mert kb. mostanában érünk el ide a gyakorlatban...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Csak kifelejted, hogy a használtpiac nem pont így működik. Ott nem tudjuk, hogy az előző tulajdonos hogyan használta az autót. Dízelben is lehet venni használtat, ami még kimegy a világból is, mert az első tualjdonos nem hajtotta szét, de lehet venni olyat is, ami többszázezres költséggel indul a vételt követően, mert széthajtották. A lényeg itt az, hogy a használautóval kockázatot veszünk.
Namost, tekintettel az akku árakra, ez a rizikó az elektromosnál nagyságrendeket ugrik. Ahogy egy telefonban is kitolható az akku élettartama felelős használattal és töltögetéssel, úgy egy autóban is. De sajnos a fordítottja is igaz, és a 4 éves telefont simán kukázni lehet az akkuja miatt.
Simán lehet, hogy ez nem lesz probléma és 8évesen is lesznek vevők jó áron az elektromos autókra, de számomra ez egy ingoványos talaj. Bár egy dízelnél sem kevés kiadással jár, ha belenyúl az ember, ez még mindig eltörpül ahhoz képest, ha egy elektromossal fürdik be valaki, mert 2-3-szoros kiadást jelent egy döglődő akku. Én igazából erről beszélek és ez az, amit még nem látunk.
Ahogy a dízelnél kiderültek a szervizelési költségek, úgy lett egyre kevéssé kelendő a használtpiacon, mert senki nem akar horror árakat költeni egy öreg csotrogányra. Eleinte ott sem volt ez gond, kellett egy kis idő, míg ez kiderült. Igyekszem előre gondolkodni a tapasztalatok alapján és majd csak akkor foglalkozni elektromossal, ha:
1. újonnan is értelmes áron lesz megvehető
2. ha nem lesz gond használtan venni, mert biztosan eladható lesz nagyobb bukés nélkül[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
8th
addikt
Biztosan meg nem vitatom, de milyen áron? Pl. elindultok családilag random vidéki rendezvényre. Odaértek egy 25% körüli töltöttséggel. Te lerakod a családot a város xy pontján és ketté váltok mert tovább kell menj tölteni. Feldugod töltőre a paripát, fogsz egy taxit és visszamész hozzájuk de xy idő múlva váratlanul ismét lelépsz mert jóllakott a kocsi, vagy ott ülsz a kocsiban egyedül egy órát míg az jó lakik. Vagy eleve a töltést betervezve egy órával korábban indultok el és családilag együtt pingvineztek a töltő mellett? Oké, amíg töltődik bementek a shopba. Wc, isztok egy kávét/üdítőt a lány elnyal egy fagyit, nézelődtök stb. Ez mondjuk legyen húsz perc. Húsz perc töltés nagyon sovány ahhoz, hogy bajáról pláne debrecenből hazaérj anélkül, hogy másodjára is meg kelljen állni valahol újabb minimum fél órára vagy többre. Pest környékén elkaristolni hibátlan egy elektromos autó de messzire menni vele elég nagy szopás.
-
E.Kaufmann
addikt
Ok, de kinek van/lesz országszerte mindenütt? Látom, hogy pistabá bt-nek van Győrnél, sanyibá kft-nek Debrecennél egy ésatöbbi, de én nem látok sem elég sűrű sem elég egységes töltőhálózatot, pláne keleten, két Aldi között meg 30km a táv legrosszabb esetben is itt keleten, de sok helyen sűrűbb. Ha csak minden második Aldinál lenne itt töltő, már sokat dobna.
A MOL-ra visszatérve egy kicsit is előrelátó cég (és állam) azért készül(hetne) a jövőre. Persze lehet hátráltatni is. De lehet, az lesz a jövő, hogy továbra is folyékony üzemanyag lesz, de már pl megkötött CO2-ből, amiről pl Hanula Barna is beszélt egy TC-s közönségtalálkozón.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
senior tag
Azt senki nem vitatja, hogy az elektromos autó nagy előrelépés a lokális levegőszennyezés terén. Csakhogy van egy csomó de. Pl. egyéb lokális szennyezést még okoz: ez is lebegésben tartja a városi port, gyárt fékport, gumiport, porlasztja az aszfaltot. Van benne fékfolyadék, kenőanyagok. Hi-tech anyagokból épül fel (alumínium alváz, szénszálas erősítésű műanyag karosszéria, stb.), amiket energiaigényes gyártani, nehezen vagy egyáltalán nem javíthatók, és energiaigényes vagy problémás újrafeldolgozni.
Az akkumulátorokról már sok szó esett: nagyok, nehezek, energiaigényes gyártani őket, és olyan anyagokat használnak hozzájuk, amiknek a készlete erősen korlátos. Az újrafelhasználásról roppant biztató dolgokat lehet olvasni, de ha jól sejtem, jelenleg néhány kis kapacitású kísérleti üzem végez részletes újrafeldolgozást. De egyelőre nem kell aggódnunk, mert az akkumulátorok egyelőre bírják, a következő generáció pedig állítólag majd megoldja.
Végül ott az üzemanyag, az elektromos áram. Amivel természetesen az a baj, hogy továbbra is nagyrészt fosszilis erőművekből származik, azaz pl. a CO2 kibocsátás szempontjából az elektromos autó nem segít, sőt akár ronthat is a helyzeten. (Norvégiában sokat segít. Nálunk talán 20-30%-ot segít (ami számottevő, de nem oldja meg a problémát). Németország talán semleges. Lengyelországban az elektromos autó csak arra jó, hogy megdobja a CO2 kibocsátást.) A zöld energia pedig remek dolog, csak nem néha nem nagyon látszik, hogy mitől zöld (kivágjuk az erdőket és elégetjük?), hogy hogyan lehetne belőle működő elektromos hálózatot építeni, illetve megint csak a következő generációnak adja fel a leckét (mihez kezd a rengeteg kiszolgált szélerőművel és napelemmel). És csak remélhetjük, hogy nem esnek ki újabb csontvázak a szekrényből. (Pl. ki gondolt 50 vagy akár 25 évvel ezelőtt a mikroműanyagokra?)
Szóval, én egyelőre nem vagyok biztos abban, hogy az eljövendő generációk egyszer még megköszönik nekünk az elektromos autók felfuttatását.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Coyot
őstag
Én is konfigoltam most egyet, nálam a style 10m kereken 2.0TDI-vel szintén meg kértem bele extrát lett 10,6 - benzinessel 10.
Mint kiderült a VW-nél most az a policy, hogy kis résnek kell lennie, hogy vigyék ezért feltolja a belső égésű árát - ami nagyon szuper viselkedés gratulálok nekik. Ha kell megkeresem a linket is.DE: az itthon nem vehető autóval szerintem teljesen felesleges hasonlítani, mire ideér áfa meg sok a cucc miatt az az olló jobban fog nyílni. E-golfot meg nem tudtam konfigolni sem.
De az erős csúsztatás, hogy ha még belevennéd egy más ország támogatását akkor mi lenne.
Ha nemtudoménholusaban vennék ájfont akkor meg nem lenne rajta áfa meg vám, csak ez nem valós.De akkor beszélj a Peugeot-ról is, azt viszont tegnap néztem konkrétan, ott állja a helyét a vázolt árképzés.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
virkir
veterán
kint 40 fok, vásárolok, 5 éves gyerekkel, mikor épp megyek az autó felé megnyomom hosszan a nyitó gombot ami lehúzza a négy ablakot, majd amíg pakolunk elindítom a klímát maxon és mire beülünk én sem főztem meg a gyereket 68 fokos autóval.
Mindezt cirka féláron az egérkamionhoz képest egy egyszerű Focus-al.
A kint 40 fok meg kishazánkban annyira általános ugye?"Nekem papírom van róla, hogy értek hozzá" by Glenda
-
-
jaja, nem néztem meg a videót, de be tudtam szólni, hogy kiesett az indexe, amit ducktape-pel ragasztott vissza.
elhiszem, hogy nem vagy boldog a véleményem miatt, de ennyire ne legyél elvakult.szerintem 7 óra alatt meg lehet tenni ezt az utat úgy, hogy a yard nem lő le.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Noukoum
veterán
Tök jó hogy linkeled ezeket az utakat, de aki kíváncsi volt a villanyautózás jelenlegi képességeire az szerintem már látta őket. Ezzel csak bevonzod a trollokat, akik megmondják hogy a töredékébe kerülő dízellel is megtesznek 1000km-t egyseggel, szóval szar a villany. A “csóró” magyaroknak már a 10 milliós villanyautó is megfizethetetlen, nem hogy egy tesla. És tesla ide vagy oda aki egy seggel megakar tenni 1000km-t annak még mindig jobb a dízel. Már kérdés hogy ilyen marhaságot szerencsére kevés ember csinál. (Relatív)
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
megint nem figyelsz. ha figyelmesen megnézted volna a nepperes videót, láthattad volna, hogy négy töltést tervezett neki a bádogtérkép.
1. 10:52-nél látszik, hogy tesla supercharger
2. 12:50-nél látszik, hogy tesla supercharger
3. 15:20 után nem látszik, hogy mire dugta a kocsit, de a háta mögött egy tesla logós házikó van, úgyhogy valószínűleg nem émász.
4. 19:00-nál látszik, hogy az egy tesla supercharger.tehát gyártóazonos gyorstöltőn tankolt, az meg nem hagyja, hogy indokolatlanul álldogáljon a töltőn, egyrészt mert az akksi nem szereti, másrészt mert ne foglalja a helyet a többitől.
a videó végén elmondja, hogy az első töltőhöz 8%-os akksival ért oda, a másodikhoz 10 fölött kicsivel, a harmadikhoz 24%-kal. tehát nagyjából minden esetben annyira töltötte fel az autót, hogy a következő tervezett töltőhöz kis tartalékkal odaérjen.
leszögezhetjük tehát, hogy fogalmad sincs, miről beszéltél.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
na mégegyszer, mert nem érted.
ha rád hallgat, és a te ötleted szerint kevesebbet töltött volna, mint amennyit valójában töltött, akkor NEM ÉR ODA a következő töltőhöz.
szinte biztosan nem töltötte fel teljesen, mert azt a tesla supercharger nem hagyja. pont annyit töltött bele, nem többet, mint amennyi minimálisan kellett bele.de szerintem hagyjuk, mert hihetetlen módon nem követed a témát.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5