Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #171 üzenetére
Amúgy két gyereket írattam óvodába, a fiam óvodája két saroknyira volt, a lányomé pedig a sarkon lévő park túloldalán.
én is 2 saroknyira jártam oviba és a lányom is most, de ha nem költözünk pont 3 évvel ezelőtt a beiratkozás után, akkor 3+kmre kellett volna oviba járnia mert szimplán közelebb nem lett volna ovi.
-
arnyekxxx
veterán
Ha a másik irányból fúj, akkor beterít minket.
Akiket ténylegesen beteritett közvetlen közelről azoknál is töredéke áldozatot szedett mint ahányan belehalnak az európai szénerőművek üzemszerű működésbe évente.
De mondok mást. A vízerőmű a legzöldebb szuperdolog, megújuló, kibocsátásmentes, maga a megvalósult álom. Aztán meghaltak kínában 300ezren mert átszakadt egy gát. Szerinted hány vízerőművet zártak be emiatt a világon? Atomerőmű baleset miatt (és ebben benne van a csernobili ami kb az atomerőművek állatorvosi lova, normális erőműben - pl paks - fizikailag elképzelhetetlen hasonló mértékű károkozás mert egyszerűen nem úgy működnek, pl nincs bennük grafit ami égni tud és ha elmegy a hűtésük akkor nem felrobbannak hanem leállnak) meghaltak a világon összesen párszázan fél évszázad alatt. Szénerőművek miatt évente olyan 15ezren halnak meg Európában.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #191 üzenetére
Ha a Duna Kör nem hecceli fel az embereket az ügyben és a politikusok nem csinálnak a gatyájukba a környezetvédők nyomása miatt, akkor ma annyi áram lenne az országban, hogy senkinek sem jutna eszébe a paksi atomerőmű bővítése.
ne vicceljél már, a csúcsrajáratott bősnagymaros max annyi áramot tud termelni mint egy paks I. blokk. Nyilván kiszállni az építésből irgalmatlan fasság volt és tökéletes példája a sötétzöldek idiotizmusára de ha megépül a mi részünkről akkor se váltotta volna ki az atomot, csak kevesebb import kellene csúcsidőben.
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
akkor egyrészt cserélhető akkupakk lesz a kocsikban
Ez az ami valszeg soha nem lesz. Próbálták már, nem jött be.
illetve az éppen töltőn pihenő kocsik akkuja is ki tudja majd egyenlíteni a napelemek és szélkerekek töltési ingadozásait.
nyilván mindenki örömmel adja az autójának legdrágább alkatrészét be a közösbe
-
arnyekxxx
veterán
válasz #50192640 #248 üzenetére
Nekem semmi bajom a villannyal, azzal van bajom aki szerint ha máshol szennyezek az valami fantasztikusan jó megoldás. Dúrják le sz összes szénerőművet a halálba, építsenek száz atomerőművet, ezeret meg ahol érdemes oda pakoljanak nap meg szélerőművet (de nem egy kb szélmentes medencébe menjen a hiszti a szélerőművekért) a megfelelő tárolási rendszerekkel (nekem megdelel a tározós erőmű, nem vagyok sötétzöld) aztán hajrá villanyautó.
-
arnyekxxx
veterán
"motorhang hiánya"
ez mondjuk a villanybringáknál is gond, régen jött a mama a zörgőcsattogó bringával 8km/h sebességgel most meg sétálok az oviba a gyerekkel aztán ott repeszt a mama a dejelbringán mint a villám, hang nélkül én meg magyarázom a gyereknek, hogy ha látja a nénit bringán messze már akkor se induljon el, mert az, hogy bringán jön a mama az nem azt jelenti, hogy lassan jön a mama.
-
arnyekxxx
veterán
Van erre valami forrásod?
csak azért kérdezem mert " ezek az idevetések, bizonyíték nélkül nem a legjobbak, nem érzed?"
ezt csak úgy:
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
külön szépsége a német szénerőműleállítási programnak az idén májusban szolgálatba állított vadiúj szénerőművük
-
arnyekxxx
veterán
olvastam, abban szerintem nem is láttam leirva a tesla nevét, az, hogy a félig elhasznált aksikat átpakolják más cuccba az csak a probléma eltolása időben nem pedig újrahasznosítása a leját szavatosságú aksiknak, pont ahogy a cikked végén is szerepel:
A Nissan például elárulta, hogy a LEAF aksik teljes mértékben újrahasznosíthatók, így a visszanyert kobalt, mangán, nikkel, és lítium újra nyersanyagként szolgálhatnak. A kulcskérdés azonban a gazdaságosság
jelenleg olcsóbb lehet új nyersanyagot vásárolni, mint másodnyersanyagot előállítani újrahasznosítással
és én pont ennyit állitottam: nem csinálják az újrahasznosítást mert drága.
-
arnyekxxx
veterán
a jövőben: napelem megtermeli az energiát, az autó felhasználja
a jövőben a Nap mindig akkor fog megfelelő erővel sütni amikor épp tölteni akarom majd az autót?
sokat kell megnézni mert rengeteg az elfogult anyag.
ez fontos, meg kell találni azokat az adatokat ami a mi álláspontunkat támasztja alá, más adatok nem jól, azok elfogultak.
nem veszik számításba hogy van megújuló energia
de, csak a helyén kezelik
valahogy elfelejtik hogy a benzin nem a benzinkúton terem
nem felejtik el, egyébként az akkumulátor sem az aksifán terem és a villanyhálózat sem úgy fejlődik, hogy esővizzel locsolgatják az oszlopokat.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #396 üzenetére
szerinted menyit keres az elmü azon, hogy megveszi töled 37Ft-ért azt az áramot amit megvehetne a piacon 10Ft-ért vagy akár ingyen mert épp egész európában szélfújás és napsütés van így negatív a pillanatnyi ár?
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Feketelaszlo #397 üzenetére
Azért ahhoz még nagyon sok naperőművet kell még telepíteni, hogy nappali áram túlkínálat
hát izé
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #405 üzenetére
Maradjunk kérlek a valóság talaján.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #411 üzenetére
Lelopták töled az ad-vesz órát?
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #435 üzenetére
Matematikai feladvány: Amennyiben 37Ft a brutto fogyasztói ára a villanynak, mennyiért vásárolja töled az elmű az áramot ha átvesz töled X egység áramot, te megveszel tőle X egység áramot és ezért fizetsz neki 0 Ft-ot?
-
arnyekxxx
veterán
https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/ugyintezes/szamlazas-fizetes/elszamolasi-modok
A közcélú elosztóhálózatba visszatáplált energia elszámolásának feltétele a Háztartási méretű kiserőművekre (továbbiakban HMKE) vonatkozó érvényes Hálózathasználati szerződés és Üzemviteli megállapodás megléte, valamint kétirányú (ún. ad-vesz mérő) felszerelése az elosztói engedélyes által.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #443 üzenetére
A gázerőművek a maguk gyors reakcióidejével nem pont erre lennének hivatottak?
de, és jó drágán termelnek így olyankor felmegy az ár. Szóval megveszi tőled bruttó fogyasztói áron akkor amikor eleve olcsón (vagy ingyen, vagy még fizetnek is neki érte ha elviszi mert túltermelés van) kapja bárhonnan és vissza adja neked bruttó fogyasztói áron akkor amikor ő drágábban tudja csak megvenni a piacon.
Micsoda jó üzlet ez a szolgáltatóknak, nem is értem miért kell őket erre a megoldásra törvénnyel kötelezni, hiszen maguktól is kaparnának, hogy ilyen szupernyereséges szerződést köthessenek a fogyasztókkal.
-
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #647 üzenetére
Vajon miért?
politika -
arnyekxxx
veterán
válasz stickermajom #647 üzenetére
Tedd fel fordítva a kérdést. Miért kell kötelezni a fixáras átvételre ha piaci alapon is megérné neki?
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Nekem konkrétan legalább fél óra lenne a tankolás / alkalom. (Kerülőt kell tenni, nyilván nincs akkor ott dolgom, nincs hely, sor van, beszélgetek)
Én ezt tényleg elhiszem, de azért nagyon sokat kellene dolgoznom a mapson, hogy sikerüljön olyan, 5km-nél hosszabb útvonalat tervezzek városokon belül ami mellett nincs benzinkút. És azért ha az ember benzinnel megtankolja az autót akkor nem kell naponta kutat keresnie (már ha nem bp-sopron ingázással tölti a napjait) -
arnyekxxx
veterán
válasz E.Kaufmann #703 üzenetére
Viszont nem kell naponta a hosszabbítóra dugdosnom. 1:1
#704 a mi "traktoros" szembeszomszédunk is ezt csinálja és a nyomorékja először kiáll az utcára az ablakunk elé, nem az udvarán csinálja, rühelem is érte de nem az volt a kérdés, hogy mekkora élmény az autó fűtése állóhelyzetben, hanem az, hogy mekkora felára van egy belsőégésűnél a lehetőségnek.
-
arnyekxxx
veterán
"Azért kéne a régit adóztatni hogy terjedjen a villanyautó"
A már legyártott és a szétesésig használt régi kisebb környezeti terhelést csinál mintha még jó üzemállapotban elbontanák és vennének helyette egy új villanyt.
Ha látják a gyártót hogy a kutyának nem kell a benzines akkor sokkal több pénzt ölnének a villanyautó fejlesztésére.
mit kellene fejleszteni rajtuk az aksin kívül amit így is vért izzadva csinálnak?
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- XPEnology
- További aktív témák...