Új hozzászólás Aktív témák
-
nevemfel
senior tag
Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!
Fosszilis energiahordozónak hívják, és 1 perc alatt beletöltöd egy sima acéltartályba, amit üzemanyagtanknak neveznek. Bámutalos, hogy manapság mire képes a technika.Forget your troubles, c'mon get happy
-
Somatom
veterán
Azért az elég speciális eset, ahol 5-10Km -re nem elég egy elektromos bringa gyereküléssel, vagy utánfutóval. Nekem a bringa mellé volt tartaléknak egy klímás Daewoo Kalosom, 95 ezer Km -rel, tökéletes műszaki állapotban, cirka 500 ezer Ft értékben (420 -at fizetett a biztosító a TK -ra). Ez így, együtt max. 2 milla és akkor az egy igen ütős bringa, amin biztos, hogy nem izzadsz meg a melóba tekerésnél.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#89309696
törölt tag
Mikor francia autóba ültem is köpködtek, mikor automatába ültem is köpködtek. Ilyen az emberi lény...
Biztos vannak akik a kézit szeretik, de az esetek nagy részében csak valótlan félelem, ismeretlenség, bizalmatlanság és a tévhitek miatt nem akarják, a kocaautósok 90%-ának már rég automatában kéne ülnie.
Kétségtelen, hogy az itthoni életfelfogással rizikós megvenni, mert egy kicsit kényesebb és drágább javíttatni, mint a kéziváltót ami elmegy 25 évig a gyári olajával akkor is ha a fele elfolyt már.
Az én érezni akarom a vezetés userek nagy része lószart sem érzékel a vezetésből, csak azt hiszi magáról, hogy tud vezetni.Nekem a hatótáv és a töltési sebesség már rég jó lenne, keveset autózom. Nem vagyok kényes a gagyi műanyagokra sem, sose volt prémium autóm. Az viszont marha gáz amennyibe kerülnek és nekem kell a hely is ami itt nincs. Meg utálom a magas autókat is, márpedig az akku miatt emelkedik mindenképp. És a dögnehéz autókat is utálom, márpedig ezek nehezek. Szóval még messze van az, hogy elektromosom legyen, de lesz az kétségtelen és örülni fogok neki.
Nem baj van még rengeteg automata kombi a világon. Benzin is, dízel is. -
a btk arról szól, hogy van egy értékrend, amit ráerőszakolnak 10 millió magyarra. most arról nem beszélek, hogy a matematika univerzális értékrend, erőszak nélkül is vonatkozik mindenkire.
másrészt aki publikus hozzászólást ír, az hozzám is szól, tehát van hozzá közöm.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bkercso
nagyúr
A hitvita az egy jogos dolog, de a "te hülye vagy, viszont okosnak hiszed magad, bezzeg én okos vagyok, ezért nem állok veled szóba, csak egész nap neked válaszolgatok" típusú hsz-ekre gondoltam.
Senkire nem célzok amúgy, ez általános fórumhigító jelenség.
[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
-
Noukoum
veterán
Rengeteg tanulmányt olvastam, ahogy sokan mások és hozzáértő személyek személyes véleménye is ezt igazolja amit nekem mondtak.
De ha csak a józan paraszti eszedet használod már rájössz a dologra. A kőolajat ki kell termelni (rengeteg energia, környezetszennyezés), el kell szállítani (rengeteg energia, a környezet szempontjából veszélyes), és még utána felhasználja az autód (ami környezetszennyezés.)
Villanyautó a jövőben: napelem megtermeli az energiát, az autó felhasználja. Minimális környezetszennyezés mert az autó és az akkumulátor is újrahasznosítható.
(Igen, 50év múlva újra fogják hasznosítani az akkumulátorokat, azt az energia mennyiséget és környezeti terhet ami a gázolajjal/benzinnel jár mikor fogják újrahasznosítani? SOHASzámokat pedig mindenki megtalálja a neten, sokat kell megnézni mert rengeteg az elfogult anyag.
És biztosan ezért is hiszi sok ember hogy a benzin, dízel még most zöldebb: Szokásos módon x kilométerre nézik az autó élettartamát (150e kilóméter élettartam egy új autónak, jól van....), nem veszik számításba hogy van megújuló energia (kizárólag szénerőművel számolnak, 100%-ban), valahogy elfelejtik hogy a benzin nem a benzinkúton terem , ez az a hiba ami majdnem mindenhol ott van. Ott van az audis mérnök aki borzasztó hosszan beszél a témáról, csak ezt az apró tényt kihagyja... Aztán a sok birka meg folyamatosan érvel vele, mert ugye ő szakértő És még sorolhatnám.Mondom mindenkinek azt javaslom hogy gondolja át, mennyi elpazarolt energia és környezeti teher mire a benzinkútra eljut az üzemanyag. Ha ezután is azt gondoljuk hogy a dízel a jövő, meg az elektromos jobban szennyez hát nem tudom. Persze tudom a föld is lapos..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-vitya-
őstag
Szerencsére ilyen még nem volt nekem.
Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni.
Itthon természetesen ez még lehet több helyen gond (pl, törvény mondja ki, hogy appban kötelezően ellenőrizhetővé kell tenni a töltőpontot, így van olyan hely itthon, ahol emiatt ideiglenesen lekapcsolták a töltőt - pl. Harkányban, nehogy jogszabályt sértsenek)
Tőlünk nyugatra már annyi töltő van, hogy ha valami foglalt, 100 métert kell kb arrébb gurulnod a következő töltőért.
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Erre sajnos még nem tudok valós cáfolatot hozni, így könnyen jelenthetsz ki ilyet, vagy ennek az ellenkezőjét is...
Az biztos, hogy itthon már fut mostanra 6-7 évet megélt BMW i3, ahol hűtött-fűtött akku van, ráadásul folyadék temperálással, és 90%-nál egyik sem rendelkezik rosszabb állapotú akkuval. Ez alapján és azért cáfolnálak. De mivel erre mondhatod, hogy ez nem bizonyíték mi lesz 15 éves akksi esetén, így ez tényleg egy pihekönnyű kijelentés volt.
Inkább maradjunk a majd meglátjukban ;-)
-=Витя=-
-
plömplöm
őstag
a technológiából ciklusszám adódik, nem összhasználati idő. van persze az akkunak öregedése is, de ha egy adott akkut minden munkanap 20%-ra lemerítesz és éjszaka 100%-ra otthon szépen nyugodtan feltöltesz, akkor a várható mondjuk 1000 ciklust el fogod érni öt év alatt, akkor lesz a kapacitása mondjuk az eredeti 80%-a. ekkor már nem 20%-ra fogod az adott napon lemeríteni, hanem közel 0%-ra, ezért még fontosabb lesz, hogy gyorstöltőt használj, mert nap közben is töltened kell majd, ezzel így el leszel még egy-két évet. ekkor kell találj mondjuk egy magyart, aki megveszi és elviszi tőled németországból az autót . ő majd még elgurulgat vele néhány évig, aztán kell találjon egy ukránt, aki megveszi és elviszi tőle az autót .
lásd modern tdi: meg kell venni vadiújan, az első két-három év olcsó és probléma-mentes, aztán kell valaki keletebbről, akinek nem lesz annyira olcsó és probléma-mentes, de sebaj.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
dabadab
titán
-
-vitya-
őstag
minden villanyautó akku állapotát ki lehet olvasni. Van, hogy könnyedén, menüből, van, hogy OBD-n, meg van, hogy titkos szervizmenüből (i3). Ez az aktuális értékeket adja vissza, és nem lehet olyan könnyen hamisítani, mint a 15 éves 50 ezret futott TDIket ;-)
ez egy sokkal jobban átláthatóbb, őszintébb, tisztességesebb piac irányába vezet.
Te csak feltételezted a jó öreg arcon csapós, átvágós megoldásokat az akkukra is, ahogy a fent említett ICE -ekre már megszoktuk.-=Витя=-
-
rgqjx
aktív tag
Az első priusok több mint 22 éve róják a kilómétereket. (Azért priust írok, mert azok már régóta koptatják az utakat.) Akad jópár 1 millió kilóméter feletti futással a későbbi generációkból is, tehát már néhány töltési cikluson is túl vannak az aksik bennük.
Pár kérdőjel felmerült bennem az állításoddal és annak forrásával kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
nekem nem kell önigazolnom magam, van itthon ilyen autó, megvannak a számlák. megnézem a számlákat, azok igazolnak engem. olcsón vettem, keveset kellett rákölteni, működik.
de nyugodtan fikázd csak, én az ilyet tudom kezelni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- World of Tanks - MMO
- Villanyszerelés
- Apple iPad Air (5. generáció) - felülértékesítés
- Politika
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Távcső topik
- További aktív témák...