Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    Látom jól hozod a tipikus magyar irigy prolit!
    Klasszikus...

    A cikkhez: Kicsit több infót még olvastam volna, bár az is igaz, hogy tele a net már ezzel, ha nagyon akar az ember, mindent megtalál a témában ezerszámra.

    Magam részéről nem a hatótáv a váltás gátja, hanem a töltés időtartama. Az addig rendben van, hogy vannak töltő állomások és ezekhez lehet tervezni az utat, de arról általában nem szól a fáma, hogy ezek javarésze max 2, esetleg 4 állásos eszköz, tehát ha odaérek és mindegyiken lóg valaki, akkor igen jelentős várakozás elé nézek. Az otthoni töltés sima ügy, de második autónak drága csak azért, hogy munkába járjon vele az ember. Kell mellé egy másik is, amivel el lehet utazni messzebbre anélkül, hogy izgulni kelljen a töltőállomás foglaltsága miatt.
    Egy olyan akku tech-et várok, amivel a töltési idő max. 5 perc lesz. Addig nem igazán látom értelmét az egésznek. Ezzel együtt, valóban ez a jövő!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz nullpoint #43 üzenetére

    MOndjuk azért kell autóval vinni, mert gyalog fél órával tovább tart és a szülőnek időre be kell érnie a munkába is...de számos egyéb oka is lehet. Szeretem, amikor valaki kizárólag magából és a saját életéből indul ki, mintha az valamiféle általános érvényű valami lenne és mindenki azt az életet élné...

    nevemfel
    Látom felfogtad, amit, és amiért írtam...ja nem..

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz #89309696 #51 üzenetére

    "Ismerős az érzés egyébként, én a kéziváltót dobtam ugyanígy el. Többet be nem teszi a lábát, csak automata,"

    Részemről detto!
    22 évvel ezelőtt ültem bele először egy automata 7-er bmw-be, azóta a hatodik autómat fogyasztom -plusz a páromét-, és mondhatom, hogy kézi váltós autóm azóta sem volt, és soha többet nem is lesz.
    Volt olyan ismerős, akinek segítettem autót venni, tolta a jól bevált "szeretek kézzel váltani, érezni akarom az autót" mantrát, aztán miután rábeszéltem egy automatára, 1 hónap múlva közölte, hogy soha többet nem akar kéziváltóval szarakodni.

    Elektromost meg majd akkor, ha épeszű áron, épeszű akkumulátor technológiával lehet kapni, aminek a töltése nem vesz sokkal több időt igénybe, mint egy normál tankolás. A tanulópénzt fizessék mások.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz UnA #54 üzenetére

    Számos megoldási lehetőség létezhet, persze ezek jelenleg csak elméleti szinten. Az is megoldás lehet, ha az akkuk méretét drasztikusan csökkenteni tudják (ami nem lehetetlen, csak nézd meg mennyivel mentek össze az elmúlt 20évben azonos teljesítményen), mert ebben az esetben akár egyfajta "energiacellaként" cserélhetővé is válna (ezzel egyébként a Tesla is kíséreltezett, de jelenleg nem járható út). A csere pedig simán lehet 5 perc, az újratöltést pedig megoldják ipari keretek között (a gázpalackokhoz hasonlóan).

    Ezen kívül, számos teljesen új elven működő akkumulátor fejlesztáés is fut, melyeknél eleve szempont a gyors tölthetőség. Ez már csak azért is létfontosságú, mert a Föld Lítium készlete megnövekedett kitermelési szint mellett is maximum 50évre elég, ami egyértelműen nem teszi lehetővé a jelenlegi litium-ion akkukra való hosszú távú tervezést.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Noukoum #330 üzenetére

    "Az meg hogy szerinted nem környezetkímélőbb az elektromos autó a belső égésűnél az meg a saját dolgod, véleménye mindenkinek lehet csak a tények mást mutatnak."

    MIlyen tények? Van ehhez _hiteles_ forrásod?
    Mert én eddig csak pro/kontra érveket láttam leírva még a nevesebb szakportálokon is. Ahhoz ugyanis, hogy ezt tényszerűen ki lehessen számolni, elég bonyolult képletekre és nagyjából követhetetlen mennyiségű input paraméterre lenne szükség, mindkét technológia teljes egészének (tehát mindenre kiterjedő) ökológiai hatásait figyelembe véve!

    Maradjunk annyiban, hogy egzakt tények egyelőre ebben a tekintetben nincsenek. Komplett érv-listát lehet írni az e-car mellett és ellen is (öko szempontból), de hogy a mérleg hova billen a végén, azt jelenleg kb. senki nem tudja.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bambano #344 üzenetére

    Az megvan, hogy nem Te vagy a világ közepe?
    Mirt érzed úgy, hogy közöd van hozzá, hogy ki, mit, miért és hogyan tesz, vesz, csinál, satöbbi??

    Téged nyilvánvalóan irritál a BMW, értjük (ami egy tisztán érzelmi reakció), majd ezen szimpla személyes véleményed alapján feljogosítva érzed magad arra, hogy másokat kioktass, meg/elítélj és besorolj egy másik érzelmi reakciódból származó szubjektív "értékrendszeredbe".

    Minden embernek megvan a maga értékrendje, amivel nincs is baj egészen addig, amíg azt nem akarja ráerőszakolni másokra! 300hsz óta magyarázod, hogy a cikk írójának miért kéne inkább kussolnia, vagy ha már cikket ír, akkor pontosan mit is kéne írnia. Ez elég visszataszító, de leginkább gyerekes! Ha valaki nem szereti az adott márkát vagy technológiát, vagy bármi mást, akkor a felnőttebje lerendezi annyival, hogy saját maga ezeket elkerüli, nem gyakorolja, nem úgy csinálja. De állandóan a szomszéd tehenével foglalkozni elég gáz, ez egy nem túl fényes hungarikum.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bambano #352 üzenetére

    Csak kicsit mást jelent a cikkről véleményt megfogalmazni, és mást jelent leoltani, irigykedni, és elítélni valakit a döntése miatt!

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bkercso #368 üzenetére

    "pont, hogy a kihasználatlan elektromos szennyezőbb, mint a belső égésű."

    Erre utaltam én is korábban...

    "És akkor most az eddigi ~370 hsz-ből mennyi szól az autókról és mennyi az egóról?"

    Tapasztalatom szerint, ez a kérdés is mint oly sok más manapság, inkább az ostoba hitvita kategóriába sorolható...

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Noukoum #379 üzenetére

    Az, hogy most szelektíven összeszedtél pár érvet, nem változtat azon hamis állításodon, miszerint a _tények_ mutatnak valamit. A tények egyelőre nem mutatnak semmit, mert nincsenek átfogó, mindenre kiterjedő elemzések és számítások! De ha már...

    "napelem megtermeli az energiát, az autó felhasználja."

    - A napelemet is le kell gyártani, a hozzá szükséges nyersanyagokat kitermelni, feldolgozni, majd elszállítani és a kész terméket telepíteni, mely folyamatok minden pontja környezetszennyezéssel jár. Remélem Te sem gondoltad, hogy a napelem csak úgy terem a semmiből!

    - A napelemek hatásfoka jelenleg nevetségesen gyenge, a 20%-ot sem éri el. A monokristályos napelem jár 18% körül, de mielőtt örülni kezdesz ennek az alapból is gyenge adatnak, nézz utána annak is, hogy ennek a típusnak az előállítása mennyire energiaigényes (segítek: NAGYON)! A poly és a vékonyrétegű meg szóra sem érdemes, utóbbi a 10% hatásfokot sem éri el. Vagyis ahhoz, hogy a napelemmel termelj áramot nagyon rossz hatásfokkal, előbb be kell tolnod a rendszerbe egy bazi nagy adag energiát, ami komoly szennyezéssel jár. Period!

    - Az autó akkor fogja tudni felhasználni, ha előbb akkukat gyártanak, ami szintén irtózatos környezetszennyezéssel jár, a hozzájuk szükséges nyersanyagokat is ki kell termelni, feldolgozni, szállítani. A kész akkut aztán szintén el kell szállítani és beépíteni.

    - A lítiumion akkuk újrahasznosítása jelenleg gazdaságosan nem megoldott. Napjainkban ez a tény! Hogy mi lesz 50év múlva, az csak egy szép feltételezés, tényként ne hivatkozzunk rá!

    - A Föld lítium és kobalt készlete kifogyóban, ami értelemszerűen idővel az árak emelkedését eredményezi

    Azt pedig egy szóval sem állítottam, hogy a dízel lenne a jövő (sőt, ha figyeltél volna, éppen ennek ellenkezőjét írtam le korábban). Kizárólag arra az állításodra reagáltam, mely szerint _a tények mást mutatnak_. Hiteles tényekkel azóta sem szolgáltál (nem is fogsz, mivel nincsenek mindenre kiterjedő számítások)!

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz -vitya- #400 üzenetére

    "És mivel már elveszítette az értéke nagy részét az elektromos autóm, sokkal kisebb az értékvesztése, pénzben kb ugyanannyi, nem %-ban ugyanannyi."

    Na nekem ez a másik olyan szempont, ami miatt még nem vágnék bele. Jelenleg a használtpiaci tapasztalat nem túl acélos, még nincsenek igazán öreg e-autók. Azt ugye tudjuk, hogy az akkuk nem tartanak örökké, max 6-8 év. Amennyiben használtan veszek egy ilyen autót, vajon el fogom tudni adni? Hiszen ki a fene vállalja be a 2-3 milliós akku pack árak mellett, hogy pont nála döglik meg? Márpedig az idő előrehaladtával ez egyre esélyesebb.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bambano #420 üzenetére

    Volt egy szomszédom úgy 20éve, ő konkrétan azzal érvelt, hogy azért jár még mindig Wartburggal, mert ha lerobban, azt ő is meg tudja javítani, mindig van nála pár pótalkatrész a csomagtartóban. Már akkor is fogtam a fejem az ilyen "érvelésen". :U

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz 8th #524 üzenetére

    Ez igaz, de itt esélyesen arról volt szó, hogy azonos feltételek mellett az elektromos fékrendszere tovább bírja.
    Tehát ahol az általad említett feltételekkel ki tudod tolni a normál autó fék-élettartamát, ott az e-car is ki fogja, így a különbség megmarad...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz 8th #535 üzenetére

    "A töltési pontokon meg állhatsz családdal gyerekkel autótól függően x-y időt feltéve ha azonnal rá tudsz csatlakozni és nem töltik éppen mások az autóikat"

    Nálam ez a kritikus pont! Senki nem beszél arról, hogy a töltők foglaltak is lehetnek, mindenki azzal számolgat időben, hogy odamegy és rádugja, majd vár 30percet-1órát amíg tölt a csoda. Csak mi van akkor, ha már ketten várnak előtted a sorban? Az már 2 óra kényszerpihenő lesz...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz -vitya- #542 üzenetére

    "Amúgy a legtöbb applikációban már lehet ellenőrizni a töltőpont foglaltságát. Így tudsz tervezni."

    Hogy tervezel erre előre, ha:
    1. órákkal korábban tervezed az utat
    2. 5 perccel az érkezésed előtt is eléd állhat két másik autó aki éppen akkor ért oda

    Az elektromosok terjedésével ez a jelenség egyre gyakoribb lesz...Ok, egy nagyvárosban át lehet menni egy másik töltőhöz, de lássuk be, ez már macera és stressz (különösen, ha dugó van és 1,5 órá eljutni egy másik töltőhöz)! Ha pedig ott fordul elő, ahol a közelben nincs másik töltő, akkor nincs mit tenni mint várni.

    Engem fentiek, és a használtautó eladása az, ami távol tart az e autózástól. Újat ilyen árakon nem fogok venni, ha pedig megveszem 3-4 évesen és használom további 3-4 évet, akkor az akkuk közelgő cseréje miatt szerintem nem fognak tolongani a vásárlók, mert ki akar egy +2 milliós tétellel nyitni egy 8 éves autónál?? Ezt majd még érdeklődve figyelem, mert kb. mostanában érünk el ide a gyakorlatban...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Füleske #544 üzenetére

    Magából a technológiából következik, hogy nem fog elmenni 15évet egy akku pakk. Bármit csinálsz.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz -vitya- #554 üzenetére

    Csak kifelejted, hogy a használtpiac nem pont így működik. Ott nem tudjuk, hogy az előző tulajdonos hogyan használta az autót. Dízelben is lehet venni használtat, ami még kimegy a világból is, mert az első tualjdonos nem hajtotta szét, de lehet venni olyat is, ami többszázezres költséggel indul a vételt követően, mert széthajtották. A lényeg itt az, hogy a használautóval kockázatot veszünk.

    Namost, tekintettel az akku árakra, ez a rizikó az elektromosnál nagyságrendeket ugrik. Ahogy egy telefonban is kitolható az akku élettartama felelős használattal és töltögetéssel, úgy egy autóban is. De sajnos a fordítottja is igaz, és a 4 éves telefont simán kukázni lehet az akkuja miatt.

    Simán lehet, hogy ez nem lesz probléma és 8évesen is lesznek vevők jó áron az elektromos autókra, de számomra ez egy ingoványos talaj. Bár egy dízelnél sem kevés kiadással jár, ha belenyúl az ember, ez még mindig eltörpül ahhoz képest, ha egy elektromossal fürdik be valaki, mert 2-3-szoros kiadást jelent egy döglődő akku. Én igazából erről beszélek és ez az, amit még nem látunk.

    Ahogy a dízelnél kiderültek a szervizelési költségek, úgy lett egyre kevéssé kelendő a használtpiacon, mert senki nem akar horror árakat költeni egy öreg csotrogányra. Eleinte ott sem volt ez gond, kellett egy kis idő, míg ez kiderült. Igyekszem előre gondolkodni a tapasztalatok alapján és majd csak akkor foglalkozni elektromossal, ha:
    1. újonnan is értelmes áron lesz megvehető
    2. ha nem lesz gond használtan venni, mert biztosan eladható lesz nagyobb bukés nélkül

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bambano #638 üzenetére

    Azért Te is masszívan próbálod önigazolni magad itt folyamatosan, nem csak az általad ugyanzezzel vádolt cikkíró. Lassan ott tartasz, hogy a G Astra a világ legjobb autója...Holott valójában az átlagnál is szarabb és számos típust lehetne felhozni, ami A-ból B-be furikázni jobb választás lenne.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz bambano #646 üzenetére

    Fikázásról szó sincs, csak megjegyeztem, hogy Te is pont azt csinálod, amit a cikkírónak tulajdonítasz.
    Az általad hivatkozott alapon, a G Astra is felvágás, hiszen járhatnál robogóval is, vagy trabanttal, vagy kis Polszkival. Azok számláit nézve még inkább beljebb lennél...Szóval maradjunk annyiban, hogy mindenki anayagi lehetőségeihez mérten dönti el, mi éri meg és mi nem. A cikk írójának az i3 is megéri. Period.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák