Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz plömplöm #548 üzenetére
ha egy adott akkut minden munkanap 20%-ra lemerítesz és éjszaka 100%-ra otthon szépen nyugodtan feltöltesz
Ha ilyet csinálsz, akkor teljesen biztos lehetsz, hogy egy villanyautókról szóló elméleti fejtegetés szereplője vagy és nem a való világban élsz
Ez azt jelentené, hogy megveszed a piacon lévő legkisebb akkus autót, ami talán a Zoe lehet és azzal mész napi kb. 250 km-t. Minden nap.
Valahogy nem nagyon látom, hogy ez hogyan tudna a való világban megtörténni[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
Mi fejlődött 15 év alatt ebben a technológiában? Az enyém is 16 szelepes, változó szelepvezérlésű motor, common rail befecskendezés 1500 bar nyomáson, piezó befecskendezővel, EGR szelep, változó geometriájú turbó töltőlevegő visszahűtéssel, kettőstömegű lendkerék.
Egyedül adblue nincs benne (mert nincs DPF), de az adblue adagolás nem növeli lényegesen egy TDI motor meghibásodási lehetőségeit.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Donki Hóte #532 üzenetére
egyszer próbáld már meg eltalálni a valóságot villanyautók terén.
az, hogy van-e váltó a villanyautóban, igen egyszerű eldönteni: az ismertebb autók közül csak a taycanban van váltó, az két fokozatú.tehát ha nem taycant látsz, akkor nincs benne. ennyire egyszerű. lassító áttétel gyakran van bennük.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-vitya-
őstag
válasz plömplöm #548 üzenetére
Saját tapasztalatból mondom:
3 évesen 14 ezer km-el vettem az autót, azaz kb 70 ciklus után volt. Akkor az akkuja 103%-os állapotban volt. Én hetente 1x töltöm, ha nem megyünk messzire. Amennyiben messzire megyünk akkor persze lehet, hogy lesz benne 2-5 töltés. Sosem engedem le 20% alá... Eltelt mondjuk 5000 km, így mondhatjuk, hogy további 25 ciklust kapott.Azaz 3.5 évesen 100 ciklus környékén járok.
Nem akarom 30 évig használni, hogy elérjem az 1000 ciklust, szóval szerintem nekem nem éri majd el a 80%-ot, de a következő tulajának sem.
Nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy sokan, a kétkedők gondolják.
-=Витя=-
-
Vesa
veterán
Csak kifelejted, hogy a használtpiac nem pont így működik. Ott nem tudjuk, hogy az előző tulajdonos hogyan használta az autót. Dízelben is lehet venni használtat, ami még kimegy a világból is, mert az első tualjdonos nem hajtotta szét, de lehet venni olyat is, ami többszázezres költséggel indul a vételt követően, mert széthajtották. A lényeg itt az, hogy a használautóval kockázatot veszünk.
Namost, tekintettel az akku árakra, ez a rizikó az elektromosnál nagyságrendeket ugrik. Ahogy egy telefonban is kitolható az akku élettartama felelős használattal és töltögetéssel, úgy egy autóban is. De sajnos a fordítottja is igaz, és a 4 éves telefont simán kukázni lehet az akkuja miatt.
Simán lehet, hogy ez nem lesz probléma és 8évesen is lesznek vevők jó áron az elektromos autókra, de számomra ez egy ingoványos talaj. Bár egy dízelnél sem kevés kiadással jár, ha belenyúl az ember, ez még mindig eltörpül ahhoz képest, ha egy elektromossal fürdik be valaki, mert 2-3-szoros kiadást jelent egy döglődő akku. Én igazából erről beszélek és ez az, amit még nem látunk.
Ahogy a dízelnél kiderültek a szervizelési költségek, úgy lett egyre kevéssé kelendő a használtpiacon, mert senki nem akar horror árakat költeni egy öreg csotrogányra. Eleinte ott sem volt ez gond, kellett egy kis idő, míg ez kiderült. Igyekszem előre gondolkodni a tapasztalatok alapján és majd csak akkor foglalkozni elektromossal, ha:
1. újonnan is értelmes áron lesz megvehető
2. ha nem lesz gond használtan venni, mert biztosan eladható lesz nagyobb bukés nélkül[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
dabadab
titán
-
-vitya-
őstag
minden villanyautó akku állapotát ki lehet olvasni. Van, hogy könnyedén, menüből, van, hogy OBD-n, meg van, hogy titkos szervizmenüből (i3). Ez az aktuális értékeket adja vissza, és nem lehet olyan könnyen hamisítani, mint a 15 éves 50 ezret futott TDIket ;-)
ez egy sokkal jobban átláthatóbb, őszintébb, tisztességesebb piac irányába vezet.
Te csak feltételezted a jó öreg arcon csapós, átvágós megoldásokat az akkukra is, ahogy a fent említett ICE -ekre már megszoktuk.-=Витя=-
-
plömplöm
őstag
én speziel a valós világomban egyelőre, legalábbis magamnak nem látom a villanyautózást, a tavaly nyáron vett autóm 3év/100km garanciáját kb egyszerre fogom elhasználni, 34ezer km-nél járok
és, ontopik: meg vagyunk mentve
Samsung SDI expects up to 4,600 charging cycles at 25ºC to End-Of-Life (EOL), which in the case of batteries is the point when capacity decreases to 80% (battery still can be used, but is generally not desirable in cars any longer).
Since the BMW i3 (33 kWh) is rated at 114 miles (183 km), 4,600 cycles would be more than 524,000 miles (more than 843,000 km)és ez már két évvel ezelőtti info, nem is értem. hagyni kell a marketingesekre mindent és kész
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
8th
addikt
Biztosan meg nem vitatom, de milyen áron? Pl. elindultok családilag random vidéki rendezvényre. Odaértek egy 25% körüli töltöttséggel. Te lerakod a családot a város xy pontján és ketté váltok mert tovább kell menj tölteni. Feldugod töltőre a paripát, fogsz egy taxit és visszamész hozzájuk de xy idő múlva váratlanul ismét lelépsz mert jóllakott a kocsi, vagy ott ülsz a kocsiban egyedül egy órát míg az jó lakik. Vagy eleve a töltést betervezve egy órával korábban indultok el és családilag együtt pingvineztek a töltő mellett? Oké, amíg töltődik bementek a shopba. Wc, isztok egy kávét/üdítőt a lány elnyal egy fagyit, nézelődtök stb. Ez mondjuk legyen húsz perc. Húsz perc töltés nagyon sovány ahhoz, hogy bajáról pláne debrecenből hazaérj anélkül, hogy másodjára is meg kelljen állni valahol újabb minimum fél órára vagy többre. Pest környékén elkaristolni hibátlan egy elektromos autó de messzire menni vele elég nagy szopás.
-
-vitya-
őstag
sosem írtam, hogy nincsen valamennyi kompromisszum, de
itt elég messzire mentem vele, pl.-=Витя=-
-
8th
addikt
Nézelődik leköti magát? Sétálgattok és el tudod terelni a figyelmét. Ha egy töltőponton - ami ráadásul általában elég forgalmas hely - kell ülnie a seggén egy autóban egy órát (vagy többet) akkor hiába adsz oda neki játékot, hogy lefoglalja magát vagy a mobilodat, hogy játsszon rajta tuti nem fog egy órát nyugton ülni. Mert gyerek. Idővel a legnyugisabb gyerek is ficeregni kezd, hogy hülyére unja magát.
-
veterán
akinek rendszeresen kell debrecenbe mennie türelmetlen gyerekekkel, az elég jó eséllyel belátja, hogy jelenleg nem a villanyautó a praktikus megoldás a probémájára.
nekem pl tök praktikus lenne, ha tudnám tölteni otthon, mert se gyerekem, se családom vidéken. különbözőek vagyunk, különböző igényekkel.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
plömplöm
őstag
nyertél
ráadásul céges elszámolós a felhasználás nagy része, a kérdésemre még nem kaptam választde még a feleségem is többet megy az ő autójával többé-kevésbbé teljesen váratlanul, mint amennyit a topikban tárgyalt gyösz tud egy szuszra, szóval harmadik autónak lehetne választanom, de akár "csak" 7milláért, hát...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Geller72
veterán
"ztán van még egy ilyen matek is. Éjszaka nem termel a napelem, tehát az összes energiát a hálózatból kéne kinyerni. Ha elolvasod ott a többi hsz. -t, akkor láthatod, hogy többeknek is eszükbe jutott, hogy ezt a mézesmadzagot már eljátszották az olaj -> gáz, gáz -> éjszakai áram átállásoknál. Most ugyanez megy a villanyautókkal."
-Kb nettó baromság. Ha telik elektromos autóra, egy napelem szett már nem a világ. Éves elszámolásba vagyok, azaz mondjuk amit kora tavasztól őszig megtermelek, azt bármikor vissza tudom kapni (nem venni) a szolgáltatómtól. Év végén (az elszámolási év végén) meghúzzuk azt a bizonyos vonalat és ha pluszban vagyok, akkor kifizetik (nem ez a cél, hanem az egész pozitív egyenleg felhasználása és inkább egy kis mínuszba jutás, mert így sokkal jobban járok) ha meg mínuszban, akkor én fizetek rá. Ha vidéken lakom és ingázok a melóhelyre, ennél jobb kombót nem tudok elképzelni. Nekem egyedül az elektromos autó magas vételára fáj, de vannak alternatívák olcsóbban, egyre több. Nekem a 150km hatótáv is bőven több mint elég lenne. De ettől függetlenül is arányaiban (csak ezt szem előtt tartva) egy 14k km-es autó majd fél áron igenis jó vétel. Az más kérdés, hogy én újan sem adnék ezért az autóért 7 millát, nem hogy 12-t..
Két kisautó is van a családban, ami nem elektromos. egy kis benzines, 1.-es, ami átlag 6.5L-t fogyaszt és egy kis TDi, ami meg 4.3-4.5L-t. A diesel autó az utolsó 100.000km-én kereken egy millióval került kevesebbe kizárólag üzemagyagot tekintve, mint a kis benzines. És akkor elég hozzá annyi, hogy a dieselt 800k-ért vettem. Külföldön a diesel és a benzin ára közt nem ritka a 120-150 ft difi, mindez literenként (csak hogy a forintnál maradjunk). Ehhez jön hozzá az, hogy két literrel kevesebbet fogyaszt 100km-ként. Azaz alsó hangon 1000 ft/100km a diesel javára. Ez nekem többre jött ki, mert ha van egy kis forgalom, város, dugó, akkor a benzines nem áll meg 6.5 liternél. De legyen kerek. Így jön ki az említett 1 milla a 100.000 km-re. Az a baj, hogy elektromossal rengeteget kell menni ingyen ahhoz hogy a bekerülési költség megtérüljön.
Tegyük vastagon hozzá, hogy az elektromos autó használat Magyarországon azonnal az útiköltség-spórolással való asszociációt vonja maga után, pedig a legtöbben bizony nem ezért veszik, hanem azért hogy környezettudatosabban közlekedjenek. Legalábbis tőlünk nyugatabbra biztosan..
Akkor leszünk sínen, ha egy ilyen autó újan nem kerül többe, mint egy benzines kisautó, azaz megáll max 5 milla körül, de nagyon maximum.Én is sok örömet kívánok hozzá.
Irigy emberek pedig kis hazánkban tömegével vannak és lesznek is mindig. Nekem attól nem lesz jobb, ha másnak jobb mint nekem. . -
senior tag
Ezt a smart-os hasonlatot nem érzem meggyőzőnek. Egyszer összeomlott a sok-sok éve használt SSD-m. Megkérdeztem az internetet, aki azt mondta, hogy tegyem rá a legfrissebb firmware-t. Így cselekedtem, és voilá, a smart szerint lett is egy vadonatúj, soha nem használt, mondhatni null kilométeres SSD-m. (Azóta is használom.) Mi a garancia, hogy egy akku csomagot nem lehet hasonló módon "felújítani"?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
BSOD
senior tag
Jó eséllyel meg lehet mókolni egy akkupakk elektronikáját (szoftvert, logot) is, de kétlem, hogy jelen pillanatban egy nepper képes lenne erre, arról nem beszélve, hogy sok értelme sincs, mert az aktuális állapotot nem lehet módosítani (kiolvasott feszültség/kapacitás).
Elég egy teljes ciklust megcsinálni és valós, meghamisíthatatlan értékekhez jutsz.
Nekem is volt olyan ocz-m, amit flasheléssel kellet javítani. Azóta is működik...Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
-
BSOD
senior tag
válasz Eugene Roe #572 üzenetére
A németek csinálják.
A nagyobb probléma a 30 méteres hosszabbító, amit ki kell lógatnod az ablakon...
[ Szerkesztve ]
Keresek SILICON GRAPHICS octane-hoz vpro grafikus rendszert.
-
vince
őstag
[ Szerkesztve ]
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
-
-
Paul64
tag
válasz Geller72 #569 üzenetére
"Tegyük vastagon hozzá, hogy az elektromos autó használat Magyarországon azonnal az útiköltség-spórolással való asszociációt vonja maga után, pedig a legtöbben bizony nem ezért veszik, hanem azért hogy környezettudatosabban közlekedjenek. Legalábbis tőlünk nyugatabbra biztosan." Végre ezt is feldobja valaki. Majdnem 40 éve vezetek, az ismerőseim jártak már benzollal, touollal, kerozinnal, használt étolajjal, mosóbenzinnel, mert ezek mind olcsóbbak voltak. Semmi más nem számított. Aki pedig tüdőrákot kapott, hát az így járt.
-
rgqjx
aktív tag
Az első priusok több mint 22 éve róják a kilómétereket. (Azért priust írok, mert azok már régóta koptatják az utakat.) Akad jópár 1 millió kilóméter feletti futással a későbbi generációkból is, tehát már néhány töltési cikluson is túl vannak az aksik bennük.
Pár kérdőjel felmerült bennem az állításoddal és annak forrásával kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Geller72
veterán
válasz Eugene Roe #572 üzenetére
Ne zavarjon, hogy rám vetítettem ki, az én helyzetemet vázoltam fel, és világosan leírtam, hogy vidék..Ez sem opció mindenkinek, ahogyan egy városinak sincs minden esetben pl. garázsa sem..
-
Paul64
tag
válasz #32839680 #580 üzenetére
Mert az íróasztal mögött ülő emberek nem Suzukival járnak, de ők hozzák a jogszabályokat. A haveri körüknek se Suzukija van, viszont közelebb vannak bizonyos fülekhez. Ha jól tudom a mol még mindig állami tulajdonú cég, neki az az érdeke, hogy minél több benzin és gázolaj fogyjon. De ez már lehet nem ide tartozik.
-
Paul64
tag
válasz E.Kaufmann #584 üzenetére
A benzin, gázolaj vonalon is befolyik nekik nem kevés jövedéki adó és nem kell milliókat beruházniuk hozzá. Nálunk a Lidlnél és a Pennynél is telepítettek töltőt. A Lidl 30 perc ingyenes töltést ad.
-
-vitya-
őstag
válasz E.Kaufmann #584 üzenetére
nem teljesen ;)
Mar jo sok tolto van szerte az orszagban. Megnezheted a plugshare-en:
Narancssarga - villamtoltok (allt 50+ kW DC )
Zold - gyorstoltok (allt 22 kW AC )-=Витя=-
-
E.Kaufmann
addikt
Ok, de kinek van/lesz országszerte mindenütt? Látom, hogy pistabá bt-nek van Győrnél, sanyibá kft-nek Debrecennél egy ésatöbbi, de én nem látok sem elég sűrű sem elég egységes töltőhálózatot, pláne keleten, két Aldi között meg 30km a táv legrosszabb esetben is itt keleten, de sok helyen sűrűbb. Ha csak minden második Aldinál lenne itt töltő, már sokat dobna.
A MOL-ra visszatérve egy kicsit is előrelátó cég (és állam) azért készül(hetne) a jövőre. Persze lehet hátráltatni is. De lehet, az lesz a jövő, hogy továbra is folyékony üzemanyag lesz, de már pl megkötött CO2-ből, amiről pl Hanula Barna is beszélt egy TC-s közönségtalálkozón.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Geller72
veterán
válasz E.Kaufmann #591 üzenetére
Hallottam olyat a MOL-nál, hogy lesz országos E töltőhálózatuk. És ha ők meglépik, akkor szerintem nem csak nekik.
"A Mol és az E.ON az unió által támogatott Next-E elnevezésű projektben vesz részt, amelynek célja egy páneurópai, hat országot átfogó elektromos töltőállomás-hálózat kifejlesztése. A projek keretében 222 standard gyorstöltőt és 30 ultragyors töltőállomást telepítenek." (Ez nem kizárólag a magyarországi állomásokat foglalja magába).
-
Paul64
tag
válasz Geller72 #592 üzenetére
"A tervek szerint az első 11 helyszínre 2018 végéig tervezték telepíteni az 50+22 kW teljesítményű (DC+AC) töltőket, amihez pont egy évvel ezelőtt írták ki a nyílt közbeszerzési eljárást." Ez is csak az eu-s pénz lenyúlás miatt van nem a megvalósítás miatt. 2020 van már.
-
Geller72
veterán
..Nem messze tőlünk éppen bicikli utat építenek, nagyon max 5 cm aszfalttal. EU-s pénzből. Na az lenyúlás. Ha az Eu támogatja az E töltők telepítését, én abban semmi rosszat nem látok. Előbb-utóbb úgy is lesz minden kúton, mert ez hozzá tartozik a versenyképességhez. Ez egy előny lesz. Aki előbb meglépi, az sokat nyer. Nekünk meg csak jó lesz. Én csak ez utóbbit nézem, mert nekem ez számít. De tőlem 20km-re eleve van több töltőállomás is, ha kellene. Az egyik pont egy Penny előtt. Én egy Nissanon gondolkodtam, használtan, az már egész normális árban kapható. De egy Prius is hatalmas előrelépés lenne, azt a technológiát akár mindegyik kocsiba beépíthetnék. Elnézve egy pesti dugóban pöfögő autótengert, vagy a lámpáknál állva, mennyivel hasznosabb lenne. de azt látom, hogy amelyik kocsiban van start-stop, ott is kikapcsolják, mert "idegesíti őket".
Saját tapasztalat, céges autóink is ilyenek mind, az első, hogy beszáll a sofőr, indít és rányom az "A" gombra a Ford Transitban.
Ha 0-40km/-ig ehetne tisztán elektromosan menni, akár csak 20km-t, vajon mennyivel lehetne tisztább a levegő egy BP. nagyságú városban? Hétfő reggel pl..[ Szerkesztve ]
-
-vitya-
őstag
válasz Geller72 #594 üzenetére
ez komoly indok volt nekem is...
Akik megtehetik, és nem váltanak, és ebben az óriás méretű városban pöfögnek nap mint nap, azok kb emberiség elleni bűntettet követnek el. (kicsit sarkítok, persze)
Valahogy a lányomra nézve jobban érzem magam, hogy sem az ő orra alá nem pöfögök többé, és a szomszéd lányok orra alá sem. Nekem ez nagyon fontos.És el tudom képzelni azt a jövőt, mikor senki sem fog belső égésű motoros autót használni.
Csend, madárcsicsergés és virágok illata marad itt a városban. Nem a kipufogógáz szaga.
Szerintem ez egy igen kellemes jövőkép.-=Витя=-
-
Paul64
tag
válasz Geller72 #594 üzenetére
Nem az a lenyúlás, ha felépítik, hanem az, hogy húzzák, mint a rétestésztát. Közben meg a pénz ide-oda, a pályázatokkal foglalkozókat is fizetik. 2017-től tökölnek rajta. Az már 3 év. A cikkben az is szerepel, hogy volt nyertese a pályázatnak, de nem sikerült a szerződést aláírni. stb. stb. stb. Aztán majd bejelentik, hogy a drágulás miatt nem 59db lesz, csak 30, vagy akármennyi. Aki meg elektromos autóval járna, az nem vesz, mert drága és nem tudja hol tölteni. Max. vesz egy Priust.
-
veterán
Nekem is úgy tűnik, hogy nem lesz sokáig az a helyzet fenntartható, hogy az elektromos művek ingyen tárolja azt az energiát, amit a napelemesek nyáron betáplálnak és télen akarnak kivenni. Azt elképzelhetőnek tartom, hogy egy bizonyos időintervallumon belül (pl. 24 órán belül) ki lehet venni a betáplált energiát ingyen, de az, hogy csak egy év után van elszámolás, az csak úgy lehetséges, hogy a többi fogyasztó finanszírozza ezt a dolgot.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- PlayStation 5
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- További aktív témák...
- Playstation 5 lemezes,5 honapos,19 ho garanciával
- MSI H61M-P31/W8 LGA 1155 alaplap
- Teljesen új ASUS ZenBook UX325EA-KG666W (Intel i5 1135G7) laptop eladó (bontatlan+garanciás)
- Új, bontatlan Samsung S24+ 256 GB black
- Dell Latitude E7270, 12,5" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garancia