Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz moleculez #145 üzenetére
Mostmár megvárom míg megengedhetek egy Teslat, azt kész.
A közvéleménykutatók szerint a rendszerváltáskor az volt az emberek kívánsága, hogy mindenkinek legyen egy Golf I-es autója és havi 50 000 Ft fizetése.
Mára ez megvalósult, az emberek mégsem boldogok. A kormány nem is érti, hogy miért
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
válasz #50192640 #36 üzenetére
Hát épp ez az bakker, nem kötöttem bele. Nekem halálosan tökmindegy ki mit vesz és ha visszaolvasol én pont nem kezdtem el itt okoskodni, hogy szerintem ezt meg ezt kellett volna helyette ezért meg ezért. Csupán leírtam a véleményemet. Egy nyilvános fórumon közzétett nyilvános bejegyzés alatt a kulturált véleménynyilvánítás (még) talán csak szabad, nem? Különben is, neked miért nem mindegy, hogy nekem mi nem mindegy?
mod: ezt meg csak úgy itt hagyom.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Először is a légszennyezettség hány százalékáért felelősek a közlekedésben használt belső égésű motorok? Biztosan itt kéne kezdeni a tisztogatást?
Másodszor, egyetlen atomerőmű baleset nagyobb kárt okozhat, mint az összes autó együttvéve.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
veterán
Tipikus FirstWorld gondolkodásmód azt HINNI, hogy azzal mentjük meg a világot, hogy az autónk kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki. Míg mi itt ezen vitázunk, addig Kínában, Indiában, Bangladeshben, Pakisztánban, Brazíliában, stb. stb. kb. százezer gyerek született, akiknek a felneveléséhez szükséges élelmiszermennyiség megtermelése kb. ezerszer annyi szennyezőanyag kibocsátással jár, mint amit az autók kibocsátanak adott idő alatt.
Elfogyott az Aral tó, mert kellett a víz az élelmiszer termeléshez. Elfogynak a brazil őserdők, mert kell a terület az emberek szükségleteinek kielégítéséhez. Elfogynak a halak a tengerekből, mert a növekvő létszámú emberiség megeszi őket. Elfogynak Afrikában, Ázsiában az őshonos állatok, mert kell az életterük az élelmiszertermeléshez
A kis Tündérberg Gréta lángszavú szózatait tízezrek tapsolják meg, de se a Gréta gyerek, se a hallgatók nem merik kimondani, hogy az a fő gond, hogy már most sokan vagyunk a Föld erőforrásaihoz képest
Ezen pedig nem segít az, hogy akiknek belsőégésű motoros autója van, az villanyhajtásúra cseréli
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
Csomó olyan szennyezés van, aminek nincs szaga, mégis öl. Ilyen pl. a radioaktív sugárzás.
Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezést - ellentétben az autókkal.
Szóval a villanyautók nem csak elviszik a méreg kibocsátását a sűrűn lakott helyekről (ami önmagában nagyon jó dolog), hanem a nagy részét meg is szüntetik.DRM is theft
-
válasz Donki Hóte #157 üzenetére
(#158) dabadab
Értem én, csakhogy az atomerőműben meg a gázerőműben is az a közös, hogy nem ereszt ki mérgező szennyezéstA gázerőmű szénhidrogént éget, fosszilis erőmű ÜH gáz kibocsátással...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Donki Hóte #157 üzenetére
Pontyosan. Volt is erről egy többrészes dokumentumfilm-sorozat. Mi is volt a címe? Megvan! Mad Max.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #157 üzenetére
Elfogyott az Aral tó, mert kellett a víz az élelmiszer termeléshez
Valójában gyapothoz (azt nem lehet megenni), illetve a legnagyobb része egyszerűen elfolyik, mert baromi pazarló módon építették ki az öntözőcsatornákat.
Elfogynak a halak a tengerekből, mert a növekvő létszámú emberiség megeszi őket
Szintén szimpla rablógazdálkodás, nem halna éhen akkor se az emberiség, ha fenntartható módon halásznának.
Elfogynak a brazil őserdők, mert kell a terület az emberek szükségleteinek kielégítéséhez
Valójában egyáltalán nem kell.
A kis Tündérberg Gréta lángszavú szózatait tízezrek tapsolják meg, de se a Gréta gyerek, se a hallgatók nem merik kimondani, hogy az a fő gond, hogy már most sokan vagyunk a Föld erőforrásaihoz képest
Tökre érdekes, hogy milyen nagy divat lelkesen beleszállni Gretába, aki megpróbál tényleg tenni valamit azért, hogy ne verjük szét magunk alatt a bolygót, ráadásul általában mindenféle konkrét érveket nélkülöző támadásokkal.
Egyébként nem vagyunk sokan a Föld erőforrásaihoz képest.
Ezen pedig nem segít az, hogy akiknek belsőégésű motoros autója van, az villanyhajtásúra cseréli
Az egy csomó dolgon valóban nem segít, egy csomó másikon viszont igen.
DRM is theft
-
-vitya-
őstag
Amúgy, nagyrészt biciklivel jártam munkába (covid előtt), meg néha busszal. Autót mindig asszonynak hagytam, volt hogy hétköznap egyszer sem ültem benne. Asszony meg elintézett vele mindent, amit el kellett.
Szerintem én teljesítem a villanyautós és biciklis típusok kritériumait
-=Витя=-
-
veterán
Na, csak hogy a cikkírót is piszkáljam egy kicsit.
Rossz kérdésre ad rossz választ azzal, hogy villanyautót vesz a gyerek óvodába hurcolásához, illetve a bevásárláshoz. Ha óvodás lett a gyerek, akkor a legközelebbi óvodába kell íratni, nem a 3 km-re lévőbe. Ha a három saroknyira lévő óvodába jár a gyerek, akkor nem kell autóba ülni naponta kétszer, amely üzemmódot nyilván rosszul visel az autó, ami máris indok arra, hogy elektromos autót vegyenek.
Szerintem aki itt most fórumozik, azoknak a túlnyomó többségét nem hurcolászták kocsival óvodába, mégis rendes emberek lettek (a többségük, legalábbis .
Aki akar és megteheti, az persze vegyen villanyautót, de ne akarja a környezet megmentésének beállítani azt a cselekedet, aminek az oka fel sem merülhetne, ha tényleg környezettudatosan gondolkodna (vagyis nem iktatna be mindenféle felesleges utakat).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #168 üzenetére
Ha óvodás lett a gyerek, akkor a legközelebbi óvodába kell íratni, nem a 3 km-re lévőbe.
Kitalálom: soha nem irattál gyereket óvodába.
Szerintem aki itt most fórumozik, azoknak a túlnyomó többségét nem hurcolászták kocsival óvodába, mégis rendes emberek lettek
Igen, viszont akkor sok szempontból nagyon más világ volt.
DRM is theft
-
veterán
nagy divat lelkesen beleszállni Gretába, aki megpróbál tényleg tenni valamit
Grétával az a baj, hogy a maga kis abszolút jóléti társadalomban szocializálódott gondolkodásmódjával "próbál" tenni valamit.
Sok dologban igaza van, csakhogy ő a lázat lázcsillapítóval akarja kezelni és nem a lázat okozó betegség kiváltó okát akarja megszüntetni. Ami persze annyiban jogos, hogy ahhoz nagyon drasztikus dolgokat kellene tenni, ami neki eszébe sem jut(hat).
Amúgy két gyereket írattam óvodába, a fiam óvodája két saroknyira volt, a lányomé pedig a sarkon lévő park túloldalán.
Igaz, hogy nem voltak olyan igényeink, hogy kéttannyelvű legyen az óvoda, vagy balettozni vigyék a gyerekeket egy héten kétszer
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
-vitya-
őstag
válasz Donki Hóte #168 üzenetére
Piszkálj nyugodtan, de sajnos itt nálunk Wekerlén nem veszik fel a gyerekedet a közeli oviba, mert az extrém ritka. Akiknél több gyerek van, és a tesók is oda jártak, vagy akiknél több gyerek van, és jobban támogatható államilag, vagy aki csókos. ÉS bölcsibe sem veszik fel a közelibe - kevés a hely.
A legviccesebb az, hogy errefelé a bölcsődébe már akkor jelentkezgetnek, mikor még csak az ötlet megfogalmazódott, hogy gyereket szeretnénekÚgyhogy megkaptuk a hivatalos óvodai elhelyezésünket, egy másik kispesti oviba: semmi rosszat nem akarok mondani egy magyarországi kisebbségről sem, de onnan a nyílt napon elmenekültünk, és itt meg is állnék, mert ha elmondanám mi volt ott, akkor már rosszat kellene mondanom...
Így kihasználtuk a sváb/német kártyát, és a központi óvoda által indított német nemzetiségi csoportba írattuk a gyereket.
Mivel nem tudhattad a személyes körülményeinket, így megértem, ha belém kötsz. De az én helyzetemet valójában csak én ismerhetem. Mi úgy gondoljuk, hogy a lehetőségeinkhez képest jól döntöttünk.
-=Витя=-
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #171 üzenetére
Elképesztő látni azt, hogy egy csomó ember véresszájú tömeggyilkossá akarná válni, úgy, hogy egészen minimális erőfeszítéseket sem tesz arra, hogy legalább egy kicsit utánanézzen a maga kis büdös ideológiájának a tényszerű alapjainak.
DRM is theft
-
veterán
-
veterán
Valójában gyapothoz (azt nem lehet megenni),
Az elmúlt 66 évben az Aral-tó körüli országok népessége 17 millió főről 67 millió főre nőtt. Szerinted a gyapot a legfontosabb nekik? (ahogy te írtad: azt nem lehet megenni)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
példa, amire az automata nem jó: országút, kamion mögé beszorulsz, szembe forgalom, nem tudsz előzni. majd szembe forgalomban kis szünet, lehet előzni. ezt a helyzetet az automaták zöme, különös tekintettel a downsized euro6dtemppel sújtott motoros autókban, nem tudják kezelni. kéziváltóval meg sima ügy.
ha a nemrég nagykorúvá érett, hagyományos (hidrodinamikus) automata váltós autóm gond nélkül kezeli ezt a problémát (kövér gázra hirtelen visszavált néhány fokozatot), akkor azért remélem, hogy a mostaniaknak is megy
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
#50192640
törölt tag
válasz Donki Hóte #149 üzenetére
Nyilván nem az autóklímára gondolok, de próbáld már meg ez alapján tovább gondolni a dolgot: fogyasztunk, hulladékot termelünk, sokan vagyunk és sok tevékenységükkel abszolút öncélúan pusztítjuk a saját élőhelyük. Kivagjuk a fákat, majd tele nyomjuk klímával a világot, hogy hűtse le.
-
dabadab
titán
Nézd, a fukusimai balesetben (ami az atomerőművek történetének második legsúlyosabb balesete volt) meghalt konkrétan nulla ember. A fosszilis erőművek szennyezésétől évente több millióan.
És szerinted ez azt bizonyítja, hogy az atom sokkal veszélyesebb, mint a fosszilis erőművek.
Most erre mit lehet mondani?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Donki Hóte #178 üzenetére
Igen, mert hogy abból van a pénz.
Élelmiszert máshol is lehet termeszteni és ráadásul ahhoz nem kellene ennyi víz.DRM is theft
-
azt vélem felfedezni, hogy a "gond nélküli kezeli a problémát" kifejezés mindenkinek mást jelent.
az a vélekedés is kialakult bennem, hogy nem mindegy, miből ül be az ember egy mai modern autóba, esetleg mai modern automata váltós autóba. könnyen előfordulhat, hogy van egy csomó autó, amiből átülni havaj.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Somatom
veterán
Ez azt bizonyítja, hogy az ilyen balesetekkel eddig nagy mákunk volt. Csernobil esetében pl. épp erről fújt a szél. Ha a másik irányból fúj, akkor beterít minket. És akkor még csak balesetről beszéltünk, nem szándékos károkozásról.
Elf:
Ha itt teszünk olyat, ami máshol okoz szennyezést, akkor nem eltakarítottuk a szart a házunk elől, hanem áttoltuk más orra alá.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hallosz
senior tag
Gratulálok a váltáshoz,! Magam is fontolgatom. Az tudható-e, hogy a néhány év alatt elhasználódott akkumulátor cseréje mibe kerül?
Mert lakni, muszáj.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #171 üzenetére
Amúgy két gyereket írattam óvodába, a fiam óvodája két saroknyira volt, a lányomé pedig a sarkon lévő park túloldalán.
én is 2 saroknyira jártam oviba és a lányom is most, de ha nem költözünk pont 3 évvel ezelőtt a beiratkozás után, akkor 3+kmre kellett volna oviba járnia mert szimplán közelebb nem lett volna ovi.
-
arnyekxxx
veterán
Ha a másik irányból fúj, akkor beterít minket.
Akiket ténylegesen beteritett közvetlen közelről azoknál is töredéke áldozatot szedett mint ahányan belehalnak az európai szénerőművek üzemszerű működésbe évente.
De mondok mást. A vízerőmű a legzöldebb szuperdolog, megújuló, kibocsátásmentes, maga a megvalósult álom. Aztán meghaltak kínában 300ezren mert átszakadt egy gát. Szerinted hány vízerőművet zártak be emiatt a világon? Atomerőmű baleset miatt (és ebben benne van a csernobili ami kb az atomerőművek állatorvosi lova, normális erőműben - pl paks - fizikailag elképzelhetetlen hasonló mértékű károkozás mert egyszerűen nem úgy működnek, pl nincs bennük grafit ami égni tud és ha elmegy a hűtésük akkor nem felrobbannak hanem leállnak) meghaltak a világon összesen párszázan fél évszázad alatt. Szénerőművek miatt évente olyan 15ezren halnak meg Európában.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz arnyekxxx #186 üzenetére
Mert a politikusok időnként hülyék.
A politikusok persze sokszor maguktól is hülyék, de sokszor pont a környezetvédők viszik őket tévútra. Az atomerőművek leállítására vonatkozó német döntés mellett (ami több forrás szerint is több kárt okoz, mint hasznot) meg kell említeni a magyar politikai egyik öntökönlövését, a környezetvédők nyomására felmondott Bős-Nagymaros erőművi szerződést.
A döntés következtében elbuktuk az erőműrendszer kiépítésébe fektetett milliárdokat, elbuktuk az erőmű üzemeltetéséből ránk jutó hatalmas energiamennyiséget és persze elbuktuk a Hágai Bíróságon is pert a (cseh)szlovákok ellen az ügyben.
Ha a Duna Kör nem hecceli fel az embereket az ügyben és a politikusok nem csinálnak a gatyájukba a környezetvédők nyomása miatt, akkor ma annyi áram lenne az országban, hogy senkinek sem jutna eszébe a paksi atomerőmű bővítése.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #190 üzenetére
"A vízerőmű a legzöldebb szuperdolog, megújuló, kibocsátásmentes, maga a megvalósult álom."
Sztem ezt a környezetvédők erősen vitatnák. Ott van az elárasztott terület ökoproblémája, vagy a megnövelt vízfelület párolgásából adódó probléma, stb.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #191 üzenetére
Ha a Duna Kör nem hecceli fel az embereket az ügyben és a politikusok nem csinálnak a gatyájukba a környezetvédők nyomása miatt, akkor ma annyi áram lenne az országban, hogy senkinek sem jutna eszébe a paksi atomerőmű bővítése.
ne vicceljél már, a csúcsrajáratott bősnagymaros max annyi áramot tud termelni mint egy paks I. blokk. Nyilván kiszállni az építésből irgalmatlan fasság volt és tökéletes példája a sötétzöldek idiotizmusára de ha megépül a mi részünkről akkor se váltotta volna ki az atomot, csak kevesebb import kellene csúcsidőben.
-
válasz Donki Hóte #191 üzenetére
Paks 2-re akkor is szükség lenne, ha lenne vízlépcsőnk Nagymarosnál. Paks 2 alapvetően Paks 1-et váltja, némi többletkapacitással. Nem tudom pontosan, hogy a vízlépcső teljesítménye mekkora lett volna, gondolom valahol 500 MW környékén. Arra lett volna jó, hogy a fosszilis erőművi termelést lehetett volna csökkenteni. Hatalmas hiba volt annak a projektnek az ellehetetlenítése.
-
E.Kaufmann
addikt
Inkább ez legyen a gazdagok hobbyja, mint bármi más. Az egyetlen BMW, amit általában ésszel hajtanak a gazdáik, környékünk nem egy gazdag környék, de kettőt is láttam, és közlekedésben sem velük van sosem a baj, hanem pl azzal sport audi-val, ami állandóan a környékünkön túrázik és a ház előtt szokott párat puffogni, mert mégis csak van itt egy kereszteződés, 90-ről nyolcvanra illik kicsit lassítani, nehogy egy iskolás még itt összetörje a drága kocsi elejét bár a környéken nincs nagyothallók iskolája, mert elég messziről hallani már a janit.
[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Carlytoo
aktív tag
Jól tetted. Ezt szeretted volna, akkor nem kell az önigazolás. Úgy döntöttél az adott helyzetben és ezt ne bánd. Dönthettél volna másképpen, de te így döntöttél. Ennyi. Gratulálok a kis villanyszörnyhöz. Egy pár embert meg kidobálnék a topikból. Bambano, benned is csalódtam.
Egyébként ha már szóba került az automata vs kézi váltó. Nekem van mind2. Az automata a kényelemről szól. Városi araszolásnál és olyan szitukban, ahol egyébként sokat kellene váltogatni nagyon jól jön, de részemről ennyi. Én a kézi váltóst jobban szeretem. Igenis van olyan ember, aki tényleg szereti érezni maga alatt az autót és azt csinálni vele, amit éppen akar (persze a szabályok betartása mellett).
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
freeknight
őstag
Ovis járatra veszünk egy 7 milleres kocsit... Hááát, ha havi szinten 4 millás nettó jövedelmem lenne talán. Egyébként sajnos eléggé kimeríti a tovább nyújtózkodunk, mint a takarónk ér mondást...
Illetve lehet, ha bevállalod a pályán 110-el (inkább 90 az) a papás tempót. Plusz kicsi, nem lehet bele pakolni etc... Meg azért mindig bennem lenne a félsz, mi van, ha kikapok egy dugót, teljes pályazárat.
Ami jelenleg belföldön nagyjából komprpmisszum mentesen használható e-autó, az a Tesla, na azt már én is szívfájdalom nélkül bevállalnám elsődleges kocsinak, de ezek a 4 kerekű fedett e-rollerek... max csak 4.-5.- kocsinak az oligarchafeleségnek suliba hordani a gyereket meg westendbe járni. Erre kiváló, minden másra, egyetlen kocsinak inkább önsanyargatás.Ebből a pénzből már lehetett volna valami benzines új autót venni, esetleg, ha már az I3 is használt, valami 3-5 éves középkategóriásat (mennyivel élhetőbb lett volna pl egy Octavia), vagy egy phev-et, és anyunak meg az oviba lehetett volna mellé durrantani egy 300-500k közötti saxot, esetleg G Astrát, aztán csókolom. Persze, az nyilván nem bmw, a szomszéd nem irigykedik, meg ha esetleg te viszed oviba a gyereket, nem néznek meg a szingli anyukák .
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5511 15.6" FHD IPS i7-10850H 16GB 512GB NVMe WIFI 6
- Új - Apple Watch S9 LTE 45mm Graphite Stainless Steel Case with Graphite Milanese Loop
- Surface pro 5 i5 8GB 256GB SSD+bill+USBhub+gyáritöltő
- Karcmentes Apple iPhone 15 Pro 256GB Black TiTanium ! 7Hó APPLE GARANCiáVAL
- Eladó egy Western Digital Elements Portable 2.5 1TB USB 3.0 külső merevlemez