Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
Mert ebből van a pénze, nyilván azt fogja majmolni amiért fizetnek neki. Ez mindenhol így van, de nála a tenyérbemászóan irritáló stílus és az ostobaság ami rájön pluszban okozza a problémát.
A folyamatos belsőégésűek fikázása azért mert a segge alá lett tolva a villanyos, amiket művelni szokott Twitteren anyázások és bazdmegezések főleg a dízelekkel, a fűnyíró leköpködése, a népcukkolás. Minősíthetetlen a pali. -
#21346560
törölt tag
válasz Avicularia #92 üzenetére
No ez tetszett.... nem lehet visszatekerni... Egy telefonnal beállítom, hogy mennyi legyen benne!
-
veterán
Akkor minden villanyautós hülye, amikor az M1-M7 kivezetőjén a dugóban araszolva letekert ablakokkal hűti az autót
Családilag betegre szoktuk röhögni magunkat, amikor látjuk, hogy a sok környezettudatos villanyautó tulaj nem meri használni a klímát a dugóban (mert ők úgy tapasztalják, hogy igenis csökkenti a hatótávot), míg a sok maradi belsőégésű motoros autó tulaja felhúzott ablakokkal ül a hideg utastérben
Pénteken egy kb. egy hónapos Nissan Leaf tulaja játszotta ezt el.
Ettől függetlenül természetesen én is azt mondom, hogy vannak olyan élethelyzetek, amikor megéri villanyautót tartani. Harmadik autónak én is csak azért nem veszek mert drága, második autónak már lehet, hogy vennénk (egy év múlva túl leszünk az építkezésen, a szabad forrásokat nem építkezésbe öljük, hanem az asszony autóját eladva, azt kipótolva talán veszünk egyet).
Viszont - hogy a cikkben írt mottóra reflektáljak - első autónak általános használatra vagy 10 évig biztosan nem éri meg belsőégésű motorral nem szerelt (vagyis tisztán elektromos) autót venni. Az emberek nagy többségének ez túl sok és túl fájó kompromisszumot jelentene.
Mi rendszeresen járunk autóval tengerpartra nyaralni vagyis sok km-t teszünk meg egyfolytában, sok csomaggal, viszonylag gyorsan. Ebből a három követelményből egyet biztosan fel kellene adni egy villanyautó használata esetén
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
pn4hvq
senior tag
Ami nekem szemetszúrt az oldalról készült fotó alapján, hogy a bánatban fér el hátra egy felnőtt? Az óvodás korú kislánynak még csakcsak megfelel, de az én 160cm magas fiamnak már szűknek tűnik. És nem beszéltem arról, hogy várhatóan lesz a gyerekből 180+ cm és 80+kg. Lábtér, mint olyan nem látszik a kép alapján.
-
Somatom
veterán
-
macilaci78
nagyúr
Anno a GreenGo elején próbálgattam az eUp!-ot, nekem nagyon bejött, így utána jártam. Vonóhorgotnem kaphat, de a tetőcsomagtartó 90 kg-ig terhelhető, szóval egy szélesebb boxot is feldobhatok rá. De a hatótáv miatt nekem sem opció egyetlen autónak.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
-
őstag
Gratulálok az autóhoz! Jó döntés volt.
Vajon ha ezt a beszámolódat egy német fórumra írod, akkor is ennyi irigy hozzászóló lenne?
-
Korrektor
válasz Donki Hóte #106 üzenetére
"Családilag betegre szoktuk röhögni magunkat, amikor látjuk, hogy a sok környezettudatos villanyautó tulaj nem meri használni a klímát a dugóban (mert ők úgy tapasztalják, hogy igenis csökkenti a hatótávot), míg a sok maradi belsőégésű motoros autó tulaja felhúzott ablakokkal ül a hideg utastérben"
Már csak azt nem értem, hogy ha te feleslegesen járatod a klímát, az miért lenne olyan nagyon jó dolog.
-
válasz #89309696 #101 üzenetére
És még megspékelve azzal, hogy megmagyarázza mennyivel jobb pl a 2-3x olyan drága akkus fűnyíró (hamár említetted), aminek ócska műanyag háza van és csak laza 2-3x annyi ideig tart vele a fűnyírás. Merthogy elkezdi nyírni, megáll pár órát grillezni haverokkal és utána folytatja. Nagy forma.
(#106) Donki Hóte
Pl. van aki nem bírja a klímát.
Régebben autóba ha ment 10-15 percet a klíma, kezdett is hányingerem lenni kicsit.(#112) Braddock
Valahol érthető az irigység, de szerintem első sorban nem is inkább az akar lenni, inkább azon vannak fennakadva többen, hogy ilyen rövid távra egyátalán autó minek kell. Nekem is szemet szúrt, de az ő dolguk, ők tudják jobban. Pl. ha feleségnek lesz állása, akkor időt elég sokat lehet megtakarítani.
Nem az irigység a gond, hanem hogy ennyire tudja más, hogy neki mi kell.[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
Somatom
veterán
-
Füleske
addikt
válasz Donki Hóte #106 üzenetére
Volt hogy valaki meg a Prius - osokat látta mindig így, autópályán 90 - nel, lehúzott ablakkal. Rá is kérdeztem hogy talán kiszedték belőle a benzinmotort ? Szerintem fogalma nem volt mi az a hibrid.
-
kalmani
tag
Szüleimek votl mindig autója, ám sosem vittek oviba, suliba, sehova.
5 évesen egyedül jártam oviba. Túléltem. Rajtam kívül több millió 5-6 éves is így tett.
felnőttem.
Az i3 teljesítményét bőven meghaladó teljesítményű, és élvezeti faktorral bíró autóm van, az ára is többszörös volt. Gond nélkül tudom üzemelteni. Ám csak akkor használom, ha szükség van rá. Nem indítgatom, ha 5 km-re kell elmennem. Bringával járok melózni.
Ez az én önigazolásom.
Máris megspóroltam egy i3 árát. -
válasz Donki Hóte #106 üzenetére
(#106) Donki Hóte: "első autónak általános használatra vagy 10 évig biztosan nem éri meg belsőégésű motorral nem szerelt ..... Mi rendszeresen járunk autóval tengerpartra nyaralni vagyis sok km-t teszünk meg egyfolytában, sok csomaggal, viszonylag gyorsan. Ebből a három követelményből egyet biztosan fel kellene adni egy villanyautó használata esetén "
Van a problémádnak egy már ma is alkalmazható megoldása.
Városi autónak jó az elektromos, ha tudod tölteni. (Sajnos én nem tudom. A ház előtt megállni tilos van, ezért városi benzines autót használok.)
Tengerpartra menni lakóautóval sokkal kellemesebb.
Most egy Ford Transit L2H2 van tervben, lakóautónak átalakítva. Nem lesz gond a csomagokkal és az sem, ha útközben egy órát pihenni akarunk. Hotel parkolókba vélhetően nem fogok beférni, de ennyi baj még elviselhető.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#50192640
törölt tag
válasz Donki Hóte #106 üzenetére
ezt most csak nagyon halkam merem leírni: biztos, hogy jó az, hogy vidáman klímázik az ember az akármilyen belsőégésű autójában, majd otthon folytatja? nem lehet, hogy többek között ezzel is magunk alatt vágjuk a fát?
-
válasz Braddock #112 üzenetére
hány irigy hozzászólást láttál?
a többi hsz-re ömlesztve:
- lehet olyat érezni, hogy villanyautóból visszaülsz benzinesbe és akkor az ócska. főleg, ha egy 1.0 háromhengeres HiábaTaposodParaszt szintű autóba ülsz vissza.
- a töltésről: egy tesla nagyjából egyheti fogyasztásunkat tárolja. vagyis ennyit kellene beletölteni, ha autózott vele valaki. tehát azt gondolni, hogy lapály árammal gond nélkül tölthető lesz, tévedés. sehol nem fogja elbírni az elektromos rendszer, hogy hirtelen 10x annyi áramot kellene szolgáltatni. pláne nem fog hirtelen kinőni a földből még öt darab paks2.
- az elektromos áram a töltőcsonkon üzemanyaggá alakul. ezt nem én mondom, hanem a kormány. tájékozatlanok kedvéért 2017 nyarán dolgozták ki a koncepciót, és 2018-tól hatályos, hogy az autóba tankolt üzemanyag jellegű elektronra rászámolják a jövedéki adót. tehát arról álmodozni, hogy majd egyszer mi lesz, ami valójában évekkel ezelőtt megtörtént, eléggé tájékozatlanságra utaló jel
- nemrégiben söpört végig hullámszerűen a töltőhálózatokon, hogy már ingyen nem, csak pénzért lehet tölteni. nesze neked olcsó autózás.
- a kézi-automata váltó vitához: nagyon gyakran van olyan helyzet, amikor kiérződik, hogy az automata váltó nem jó mindenhova. ez nem jelent semmit, mert az emberek változhatnak, és mondhatják azt, hogy ha az esetek többségében jobb az automata, akkor cserébe eltűrik azokat az eseteket, amikor nem. különösen akkor jön ki, hogy mennyivel sz.rabb az új technika, ha csomagban kapod az új váltót, a downsizingelt motort meg a friss környezetvédelmi normát.szeretném leszögezni: részemről mákszemnyi irigység sincs a hozzászólásaimban. nekem van egy autóm, amit lehet vezetni, meg van egy másik autóm, amivel lehet közlekedni, én elvagyok azokkal. de hogy bmw-t nem vennék, ha korbácsolnának se, az biztos, amilyen rossz híre van duplán is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Elf
aktív tag
Köszönöm hogy nektek hála egyel kevesebb büdös vacak kering a városban.
-
#89309696
törölt tag
válasz #50192640 #122 üzenetére
Jajj, te ne gyere nekem az ilyen hülyeségekkel, mert rádugrok. Te is biztos úgy élsz, mint az Amishok nem? Akkor meg hagyjuk az álszent hülyeséget.
Ez az agyatlan zöldség lesz a következő évtizedek baromsága. Az, hogy nem akarok megdölgeni egy 60 fokos autóban és klímát kapcsolok rohadtul nem ugyanaz, mint eszetlenül pazarolni a földi erőforrásokat.
Aztán persze mindenki úgy izzad büdösre ahogy akar, de a közelembe ilyen ne jöjjön.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
-sehol nem kell hirtelen 10x annyi áram, mert nem fog hirtelen annyi elektromos autó lenni, ezen mit nehéz felfogni?
-hol van gyakran olyan helyzet amivel egy automata nem birkózik meg már 30 éve? Ember, eszel elég zöldséget ennyi hülyeség mellé amit rendszeresen termelsz tízezer kommenteken át?[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Ez nem irigység, ez a tény, van is egy szép lapos görbe a végén magas csúccsal.
A lakosság nagyrészének már a 2-3 milliós kocsi is igen erős kiadás és akkor még fenn kell tartani is.
A lakosság egy kisebb köre meg mellényzsebből kirakja az asztalra mert ahol van 10+ millió kocsira ott van ház 60-80+ millióért is meg az egyebek össz vagyon eléri a 80-100 misit.
Ilyenkor a hengerfejesre napi 10-14 órát güriztett széthajtott alkalmazottaknak, rendesen leadózó polgároknak felmerül a kérdés: oszt ugyan mibül. Sajnos nincs jobb válasz: a dolgozó gyenge bérezéséből, hogy minden áfás számlára megy (értsd 27%-al olcsóbban vesz mindent a lakásába vagy új kocsinak), és akkor a NAV-os PTK BTK-s pénzügyi machinálásokról dolgokról nem is beszéltünk.Egyébként használtan megvan 5-6Misiből
az új 14MValszeg azért BMW mert mondjuk jobb mint egy Zoe, leafra írta hogy aksi
Itt meg 2 felé nyilnak az ajtók lehet könnyebb hátulról kiszállni, gyerek egyebek, minőségibb az egész gondolom.
14ekm kb szalon szint.
mondjuk pont van most 1db 2-es leaf 7 misi alattViszont én plugin hybridet vettem volna valami toyotát
-
válasz #89309696 #129 üzenetére
itt a lakótelepen 1x25amper jár. a többi meg ha jut.
tehát 230V*25 amper=5750 watt áramot tudsz kiszívni a drótból, hogy töltsd az autódat. erre van a komplett hálózat, felhordó hálózat, gerinc, erőműrendszer, stb. minden méretezve. ehhez képest a csúcs töltők 450 ezer wattal tudnak tölteni. tehát a FAJLAGOS, értsd: per koponya vagy per család töltési igény az nagyon simán nagyon bőven a tízszeresére tud nőni.ez tökre nem gond addig, amíg csak 1-2 villanyautó lézeng a lakótelepen. de ha mindenkit elkap ugyanez a betegség, hogy csak villany és semmi más, akkor nagyon hamar betérdel az elektromos rendszer, nagyon sokkal hamarabb, minthogy mindenkinek legyen. ja, és rezsicsökkentett hálózatbővítésre ne számíts, mert nem adja ki a matek.
példa, amire az automata nem jó: országút, kamion mögé beszorulsz, szembe forgalom, nem tudsz előzni. majd szembe forgalomban kis szünet, lehet előzni. ezt a helyzetet az automaták zöme, különös tekintettel a downsized euro6dtemppel sújtott motoros autókban, nem tudják kezelni. kéziváltóval meg sima ügy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
ddaveg
csendes tag
Érdekes, de racionális választás. Volt alkalmam picit kipróbálni pár i3-at limo előfizetőként, kifejezetten jó városi kocsik. Gratula, és sok balesetmentes kilométert hozzá!
-
"sehol nem fogja elbírni az elektromos rendszer, hogy hirtelen 10x annyi áramot kellene szolgáltatni. pláne nem fog hirtelen kinőni a földből még öt darab paks2."
Már bocs, de nem érted meg, hogy nem lesz olyan, hogy hirtelen 10x annyi. Alig van elektromos autó jelenleg Mo.-n. Te el tudod képzelni, hogy egyik napról a másikra 20000 helyet 200000 lesz? Nem, nem lesz ilyen. Lovaskocsiról sem egyik napról a másikra váltott mindenki autóra.Jövedéki adó: Otthoni töltésről ment leginkább a diskurzus, nem a nyilvános töltőkről.
Töltés: Igen, fizetni kell a töltésért, ezt mindenki tudta, senki sem gondolta, hogy ingyenesek maradnak. De drágának így sem drága. Villanyautó úgy éri meg ha tudod otthon is tölteni. És a benzinnél még így is olcsóbb, azon nem lehet vitázni. (Megsúgom, Aldi parkolókba ha jól tudom ingyenes a töltő)
Váltó: Nincs igazad. Vagy valamit rosszul csinálsz. Vagy rossz az automata. Nagyon ritkán hibázik az automata váltó, legalábbis nálam. És ha arra gondolok, hogy egy városi dugóban kell araszolni, méginkább soha többé kézi. Talán valami élményautóba, mint pl egy MX-5, ott jó a kézi.
"példa, amire az automata nem jó: országút, kamion mögé beszorulsz, szembe forgalom, nem tudsz előzni. majd szembe forgalomban kis szünet, lehet előzni."
Index ki, kimész a sávból, közbe nyomod a pedált, mire a másik sávba érsz, már vissza is váltott, és mehetsz. Persze ehhez kell motorerő is, hogy legyen.Első hsz után pedig nehéz elhinni, hogy semmi irigység nincs benned. De attól még lehet hogy úgy van.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
A villanyautó sosem lesz a lakótelepen élők szórakozása, mert az egész arról szól, hogy otthon(!) tudod tölteni, a garázsban. A lakótelepen nem fogod a konyhaablakból kilógatni a zsinórt.
kézi vs autoama: Amiről te írsz, ott nem az automata van bajban, hanem a kis teljesítmény. Bármilyen kisteljesítményű autó megizzad ettől a problémától. Az automata a kickdown-ra visszavált és akkor megoldod ugyanúgy, mint a kézivel.
-
-
Somatom
veterán
válasz SyMbioTe #136 üzenetére
"Lovaskocsiról sem egyik napról a másikra váltott mindenki autóra."
De, átváltottunk, mert olaj annyi van, hogy sosem fogy ki és annak a pár pöfékelő autónak a bűze nem számít. Aztán most hol tartunk? Ott, hogy ugyanezt megismételjük egy másik energiahordozóval.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz SyMbioTe #136 üzenetére
"Már bocs, de nem érted meg, hogy nem lesz olyan, hogy hirtelen 10x annyi.": két dolog:
- egyrészt nem kell hirtelen 10x annyi autó. elég pár százalékos növekedés, amit egy helytelenül alkalmazott támogatási programmal simán el lehet érni
- másrészt mi a hirtelen? atomerőművet, ha nagyon hirtelenkedve építenek, 5-10-15 év alatt dobnak össze. hálózatot, a mai gazdasági körülmények között, 30-50 év alatt upgradelnek.
30 év távlatában se lesz annyi plusz villanyautó, ami a mostani szintű hálózatnak gond??? mersz rá nagyobb összeggel fogadni?mert mi történt eddig: volt nulla villanyautó, lett (mondjuk) 20 ezer, közben nullát fejlesztettek a villamosenergia rendszeren. és pontosan ez fog történni a későbbiekben is, "ahhoz képest" nem túl gyorsan nőni fog a villanyautók részaránya, miközben tartósan pontosan nulla marad a fejlesztés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Füleske
addikt
Leírom neked is : 10A - es a hálózati töltő. De panelban eleve miért akarnál otthon tölteni. Max. ha van garázsod.
Az automata váltót remélem nem akarod összemosni a villanyautóval.#142
Jaja, eddig is nulla töltő volt, most is annyi van és ezután is annyi lesz. Semmi fejlődés.[ Szerkesztve ]
-
moleculez
veterán
Nagyon érdekel az e-autozas, de amíg nincs itthon a ház előtt kocsibeállóm, és nem tudom itthon tölteni, addig nekem nem opció. Pedig célközönsége vagyunk: 2gyerek, 99% városban kis távokra használva. Amúgy tényleg jó lenne este felpattintani, reggelre tele.
Ez a kis bömbi viszont nincs a bakancslistámon. Szeretem a futurisztikus/szokatlan dolgokat, de ez számomra valahogy csak öncélúan csúnya. A multipla se volt egy matyó hímzés, de legalább praktikus volt. (állítólag)
Az a kukoricagránát a kormány melett , a szinte nulla csomagtér. Ha Ti boldogok vagytok vele, használjátok egészséggel, minnél többet nézem, olvasok róla, annál kevésbé tetszik.
(Mostmár megvárom míg megengedhetek egy Teslat, azt kész. )Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
"Leírom neked is : 10A - es a hálózati töltő.": persze, írd csak le sokszor, én meg hozzáírom: értelmetlen információ, nem jelent semmit.
az, hogy a töltő 10 ampert vesz fel a hálózatból vagy 100-at, az csak annyit jelenet, hogy azt az egy adott autót mennyi idő alatt tölti fel. ettől még egy parkolóban parkoló összes autó teljesítményigénye nem változik, amennyiben az akkumulátorpakk kapacitása nem változik attól, hogy milyen töltővel töltöd.panelben miért akarnék itthon tölteni??? mert lemerült?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
A "bűz" ugyanúgy megvan, csak mások orra alatt
Egyrészt nincs meg ugyanúgy, másrészt meg az erőművek alapvetően jóval kevesebb ember orra ará bűzölögnek, mint az autók (mármint ugye azt leszámítva, hogy pl. az atomerőműnek és a gázerőműnek (ezek adják a magyar áramtermelés kb. háromnegyedét) nincs szaga)
DRM is theft
-
veterán
válasz #50192640 #130 üzenetére
Minden generációnak a saját korának a problémáit kell megoldania. A mi generációnk nem tudja az utánunk 50-100 évvel élő emberek problémáit megoldani
A fő probléma a jelenlegi tudásunk szerint (bizony nem az autóklíma használat, hanem) a túlnépesedés. Ezen hatékonyan segíteni csakis a népességszám csökkentéssel lehet.
Te te lennél a Világkormány vezetője, akkor felvállalnád azt a döntést, hogy az 50-100 évvel utánad élő emberek érdekeit szem előtt tartva havonta melyik országot jelölöd ki, ahol egymillió embert kell az adott hónapban kiirtani?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Braddock #112 üzenetére
Pont németen? Ott nagyon kemény anti-villanyautós mozgalom van, az emberek kisebb része széttrollkodja az elektromos autózást, a nagyobbik meg csendben egyetért ezzel a magatartással. Szerintem ott sokkal durvább hozzászólások érkeztek volna. Sőt, talán Európán belül is még mindig csak a Skandináv meg Benelux államok igazán azok, ahol széles körben elfogadott és támogatott a téma.