Új hozzászólás Aktív témák
-
nevemfel
senior tag
válasz #50192640 #26 üzenetére
A tapasztalat az, hogy családi nyaralásnál egész egyszerűen nincs elég nagy csomagtartó. Szóval a kérdés továbbra is áll: Nyaralni mivel, és hogyan?
Sajnos az i3 az elektromos autók közt is meglehetősen szűk csomagtérrel rendelkezik.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
8th
addikt
válasz #50192640 #20 üzenetére
A hozzászólásomban legfeljebb az aprócska kirakat matchbox kifejezésbe lehetne belekötni de igazából abba sem nagyon merthogy tényleg az. Van egy jó barátom aki az 30d X5-e mellé második autónak vett anno i3-at amikor megjelent. Felült a hype-nak. Elgurult megmutatni áradozott ott nekem róla csillogó szemekkel de amikor kinyögte, hogy egy fővárosi kétszobás lakás árának megfelelő pénzt rakott le a pultra ezért az autópótló kis budiért jól kiröhögtem.
-
#89309696
törölt tag
válasz #50192640 #122 üzenetére
Jajj, te ne gyere nekem az ilyen hülyeségekkel, mert rádugrok. Te is biztos úgy élsz, mint az Amishok nem? Akkor meg hagyjuk az álszent hülyeséget.
Ez az agyatlan zöldség lesz a következő évtizedek baromsága. Az, hogy nem akarok megdölgeni egy 60 fokos autóban és klímát kapcsolok rohadtul nem ugyanaz, mint eszetlenül pazarolni a földi erőforrásokat.
Aztán persze mindenki úgy izzad büdösre ahogy akar, de a közelembe ilyen ne jöjjön.[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz #50192640 #130 üzenetére
Minden generációnak a saját korának a problémáit kell megoldania. A mi generációnk nem tudja az utánunk 50-100 évvel élő emberek problémáit megoldani
A fő probléma a jelenlegi tudásunk szerint (bizony nem az autóklíma használat, hanem) a túlnépesedés. Ezen hatékonyan segíteni csakis a népességszám csökkentéssel lehet.
Te te lennél a Világkormány vezetője, akkor felvállalnád azt a döntést, hogy az 50-100 évvel utánad élő emberek érdekeit szem előtt tartva havonta melyik országot jelölöd ki, ahol egymillió embert kell az adott hónapban kiirtani?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
8th
addikt
válasz #50192640 #36 üzenetére
Hát épp ez az bakker, nem kötöttem bele. Nekem halálosan tökmindegy ki mit vesz és ha visszaolvasol én pont nem kezdtem el itt okoskodni, hogy szerintem ezt meg ezt kellett volna helyette ezért meg ezért. Csupán leírtam a véleményemet. Egy nyilvános fórumon közzétett nyilvános bejegyzés alatt a kulturált véleménynyilvánítás (még) talán csak szabad, nem? Különben is, neked miért nem mindegy, hogy nekem mi nem mindegy?
mod: ezt meg csak úgy itt hagyom.
[ Szerkesztve ]
-
#50192640
törölt tag
válasz #50192640 #214 üzenetére
sajnos kicsúsztam a szerkesztési időlimitből.
rájöttem, min pörögnek itt sokan, nevezetesen hogy drága a villanyautó, nem térül meg, meg az is koszos, hiszen a napelem, az akku legyártása, meg az áram termelése, stb.
na de:
1. azt mindenki (remélem) tudja és érti, hogy az áram se csak úgy keletkezik a falba'
2. az anyagi faktort én nem akarom kommentálni, erre költ., hát erre költ
3. még ha elfogadjuk is, hogy az akku maga is környezetszennyező lesz valamikor, illetve hogy az áramot magát is meg kell termelni, sok esetben fosszilis energiahordozókból, azt ne kelljen már magyarázni, hogy ezek figyelembe vételével is jobb a városba a villanyautó, mert nem ott pufog ki, nem produkál mikrorészecskéket vagy gázokat konkrétan a város közepén, hanem valahol máshol, jobb esetben olyan helyen, ahol a környezetterhelés menedzselhetőbb (nyilván ez sem tökéletes, de csak jobb, ha nem egy Budapest közepén pöfög a régidízel Saxo meg a régiolcsó benzines bármi), illetve a hajtás egyszerűbb mivolta miatt egy csomó alkatrész cseréje, gondozása, innentől kezdve nyersanyagok, kellékek legyártása, felhasználása, használat után kezelése (pl olaj) szükségtelenné válhat? ezek alapján nem egyértelmű, miért jobb a villanyautó _önmagában_? -
veterán
-
arnyekxxx
veterán
válasz #50192640 #248 üzenetére
Nekem semmi bajom a villannyal, azzal van bajom aki szerint ha máshol szennyezek az valami fantasztikusan jó megoldás. Dúrják le sz összes szénerőművet a halálba, építsenek száz atomerőművet, ezeret meg ahol érdemes oda pakoljanak nap meg szélerőművet (de nem egy kb szélmentes medencébe menjen a hiszti a szélerőművekért) a megfelelő tárolási rendszerekkel (nekem megdelel a tározós erőmű, nem vagyok sötétzöld) aztán hajrá villanyautó.
-
-
válasz #50192640 #280 üzenetére
persze, megszoktam már, hogy minden nettó trollkodás, ha nem értek egyet a másikkal.
nem az számít, hogy valójában hol történik a károsanyag kibocsátás
az számít, hogy valakikben felmerül, hogy ők annyival előbbrevalók, hogy helyes, ha a szennyezésüket mások fogadják be. ez pontosan ugyanaz az álszent mocsokság, mint amikor a fejlett nyugat szemetet exportál ázsiába, és úgy tesz, mintha ott szabályosan hatástalanítanák.egyetlen pesti se kapott olyan előjogokat, hogy más ablaka alá piszkolhasson.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #50192640 #287 üzenetére
nincs mindenki ellenem, több hsz-t is olvastam itt, amelyekből látszik, hogy az írója képes józan ésszel gondolkodni és ugyanarra a végeredményre jutott, mint én.
ha a túlhájpolást úgy definiáljuk, hogy adott autómárkánál mekkora a különbség a vásárlói hit és a valós minőség, megbízhatóság között, akkor a bmw a második legtúlhájpoltabb márka. 3 éves használt i3-at venni ilyen áron az minden gazdasági racionalitást nélkülöz. ez megalapozza, hogy negatív véleményt írjanak róla.
szóval maradjunk abban, hogy ha megalapozottan igaz egy vélemény, akkor az nem trollkodás, és lehet, hogy mindenki szembe jön, de akkor a mindenki téved.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz #50192640 #287 üzenetére
Nem.
A kérdés ennél jóval bonyolultabb.
Ezt nézd végig, és nagyjából képben leszel
[link]
NOx tekintetében pedig...
Egy régi, 82'es mercire rátették a mérőt, és kevesebbet mért mint a csodafranciaszaroknál.
[link]
Lehet ezt boncolgatni, de felesleges.
Felhasználás módjában van a kulcs... ha naponta ezerszer indulsz, és mész összesen 10km-t, akkor kicsi akksis villany, ha egyszer beülsz, bemész melózni akkor benzines, hosszú távra meg dízel.
ha jönnek majd az új akksik, akkor lehet, hogy...
De igazából csak akkor lesz valóban "zöld" a villanykocsikázás, ha révbe ér az ITER, majdpedig a DEMO.
Addig csak a fent említett mértékben van értelme a villanynak.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz #50192640 #341 üzenetére
szerintem gazdaságosság szempontjából az autóvásárlás a következő két véglet lehet:
1. gazdaságos autót akarok
2. "beleszerettem" az autó valamilyen tulajdonságába/tulajdonságaibanem hiszem, hogy a kettő között van átmenet, de erről hajlandó vagyok vitatkozni.
aki gazdaságos autót akar, az igenis két évig krampácsolja az excelt, olvassa el az internetet a-tól z-ig, és utána döntsön. aki meg érzelmi alapon döntött, az vállalja fel. amikor pedig a világ elé tárja a döntését, akkor az 1-es mutassa is meg, hogy tényleg gazdaságilag is helyes volt a döntése, a 2-essel meg együtt röhögjünk egy sort a szerviz számlán.
de a kettő között nemigen van átmenet. azt mondani, hogy azért bmw, mert az milyen gazdaságos, ennek egy oka lehet: nem meri felvállalni, hogy érzelmi alapon született a döntés. érzelmi alapon hozott döntésre keresni a gazdaságossági adatokat meg sima önbecsapás, esetleg hazugság. na ezt nem kellene.
én például felvállalom, hogy az előző autóm is, meg a mostani is, nem gazdaságos döntés. vagy mondhatom azt is, nekem megéri, hogy vigyorogva szállok ki az autómból. más fórumtárs meg mondhatta volna, hogy neki a gazdaságosság az első, és akkor vesz egy benzines corsát vagy egy 1.0 htp skodát. azt nem mondjuk, hogy a gazdaságosság az első, ezért vettünk bmw i3-at, mert ez egyszerűen nem igaz.
ezt én álszent képmutatásnak tartom, és ez az oka, hogy elmondtam a negatív véleményemet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- HTPC (házimozi PC) topik
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Epson nyomtatók
- OLED TV topic
- További aktív témák...