Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mentoloshypo #103 üzenetére

    Azon ment a vita, hogy az egyik fórumozó azt állította, hogy konzollal játszani sokkal drágább. Egy másik fórumozó meg nem csak azt állította, hogy sokkal drágább, hanem szerinte 20x annyiba kerül egy konzolos játék, mint PC-s cím.

    Én senkit nem akarok megtéríteni, én is visszatértem PC-re, de nem azért, mert ez olcsóbb. Az én Xbox-om 70 ezerből kijött, szolgált 5 évet (lett volna 7 év is, ha nem térek vissza PC-re, hanem megvárom a következő generációt és arra váltok), ezalatt nem volt semmi amit ne tudott volna futtatni és nem kellett egy vasat sem fejlesztésre költeni. A játékokra sem költöttem többet, mint PC-n, sőt a használt piacon egyenesen spórolni lehet (PC-n ez elképzelhetetlen a védelmek miatt).

    Vadiúj vagy pár hónapos címeket vásároltam 7-9 ezer forint körül. Steam-en egy új játék 50% akcióban is 25-30 EUR, ami pont ennyi, a magyar játékboltokban meg elképzelhetetlen, hogy egy AAA játék fél évvel vagy egy évvel a megjelenés után fél áron elvihető legyen, többnyire még akkor is a bevezetési áron mennek.

    De biztosan én matekoztam rosszul és valójában sokkal többet költöttem a konzolos játszogatásra, mintha PC-vel tettem volna...

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz mentoloshypo #90 üzenetére

    Nem grátisz, mert konzolon is lehet kalóz másolatokat futtatni, így értelmetlen a fizető konzolos játékosokat összemosni a nem fizető PC játékosokkal. Ennyi erővel hasonlítsuk össze a konzolos warez játékosokat a fizető PC játékosokkal is.

    Konzolon sem drágábbak a játékok, mint PC esetében ha tudod, hogy hol vedd meg. Ha a PC játékosnak van esze egy Steam-et használni, akkor a konzolosnak miért ne lehetne mondjuk egy angol webshopból rendelni?

    És akkor nem beszéltünk arról, hogy igen hamar, már napokkal a megjelenés után vehetsz olcsón használt játékot. PC esetében ez az ami a különböző DRM védelmek miatt lehetetlen (legyen az akár csak egy mezei CD kulcs, amit csak egy accounthoz lehet felhasználni, ilyen a Steam vagy az Origin is).

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz djculture #74 üzenetére

    Az előbb okfejtettem az árakat. Lehet vásárolni külföldről, akkor nincs különbség a PC és konzol árakban, vannak leárazások és akciók a dobozos verziókra is, ráadásul nagyon hamar lemegy a dobozos verziók ára is. Amikor Steam-en vásárolsz, az is külföldi vásárlás.

    De azzal nem tudok mit kezdeni, hogy olyan baromságokat állítasz, hogy konzolra 20x drágábbak a játékok. Te átlagosan 400 Ft-ot költesz a játékok darabjára, míg a haverod 8300 Ft-ot. Nem tudom hol itt a probléma, gondolom Te tele van mindenféle indie játékokkal, meg bundle-ökkel, esetleg Steam-en és GOG-on vásárolod nagyüzemben a sok éves játékokat 1 euróért, míg a haverod 8300 Ft-ért vásárol AAA címeket.

    Hol itt a probléma? PC-n sokkal olcsóbb 8300 Ft-nál egy AAA cím?

    Esetleg te is megvettél 60 darab játékot, darabját 8300 Ft-ért és a maradék 440 darab játékot warezoltad, így is kijön a te számításod.

    #81) mentoloshypo: PC-re nem kell játékot vásárolni?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #41133696 #65 üzenetére

    Nem akarok egy értelmetlen konzol vs. PC vitát kirobbantani. A szívem a mai napig a PC-hez húz, most is PC-vel játszom és nincs konzolom, de amikor volt, az azért volt, mert olcsóbb volt.

    A leárazások bizonytalanok, nem tudsz velük számolni (a Steam kívánságlistám legalább fele már 2 éve ott van és nem kapott még 10-20%-nál nagyobb leárazást, ami így még mindig drágább, mint a bolti dobozos verzió). Ráadásul konzolon a Sony és a Microsoft is elkezdte már jó ideje, hogy az online rendszerek prémium előfizetőinek (havi pár száz forint) ingyen osztogat egészen friss AAA játékokat. Letöltöd és onnantól örökre a tiéd. Mint ahogy manapság az EA teszi PC-n az Originen, ahol jelenleg éppen a Battlefield 3 ingyenes.

    A dobozos játékokat meg lehet rendelni külföldről is (EU-n belül nem kell vámot és áfát újra megfizetni) és friss AAA játékokat kapsz jelentősen olcsóbban, mint az itthoni dobozos vagy a Steam-en euróból átszámított ár.

    Anno az Xbox360 került valami potom 50 ezer forintba (HDD nélkül persze), meg olcsón eBay-ről jött hozzá egy HDD 20k körül, mindezt valamikor 2008-ban. Ha belegondolok, hogy csak valamikor jövőre kéne leváltani, mert csak akkor lesz igazán értelme a váltásnak Xbox One-ra vagy PS4-re, az nem rossz, hogy majdnem 7 évet kihúzok 70 ezer forintból... :D PC esetében egy maximalista ember évente elkölt ennyit, kevésbé maximalista csak 2 évente. (Jó azt hozzá kell tenni, hogy már bő 2 éve nincs meg a konzol, ez csak elméleti okfejtés volt, hogy ha nem jövök vissza PC-re).

    Mellesleg ha már a nagy leárazásokat említetted, akkor az sem hazai vásárlás. dobozos játékot is lehet külföldről venni, ahol nem drágább a konzolos, mint a PC verzió, ráadásul sokkal gyorsabban esnek le az árak. Ráadásul mivel nem toszogatják az embert ostoba DRM védelmekkel, lehet használt példányt is venni. Hivatalos boltból, Angliából egy használt GTA 5 jelenleg 20 font (7500 Ft), majd ha kijön PC-re és 1 évre rá már lesz belőle 50% akció Steam-en, akkor is 25-30 euró lesz (7600-9100 Ft), de jellemzőbb, hogy inkább 30% körüli akció lesz csak rajta, az meg 40 EUR (12.000 Ft).

    Én is szeretem a Steam leárazásokat, de néha még az 50% akcióval adott játék is olcsóbb ha besétálok egy CD Galaxysba és megveszem a dobozosat, mert az magyar piacra szabott ár, vagy esetleg megrendelem Angliából.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Televan74 #61 üzenetére

    "Ma a PC -re még ha bele számoljuk a játékok árát is,jóval többet kell költeni mint konzolra."

    Akik azon keseregnek, hogy a konzol drága, azok rendszerint a PC fenntartási költségeibe nem számolják bele, hogy a játékokat meg is kell venni, mert... csak nem és kész, mind tudjuk, hogy miért nem.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Dilikutya #47 üzenetére

    Hát persze, végig lehet tolni egy játékot low grafikai beállításokkal is, de szerintem egy játék optimalizáltságát abban érdemes mérni, hogy maximumon vagy közel maximumon (ahol még szignifikáns minőségromlás nélkül le tudsz mondani némi részletességről és effektekről) milyen konfigon tudod megfelelően futtatni.

    A grafika kemény butításával csökkenő gépigényt már nem az optimalizáltságnál, hanem a skálázhatóságnál tárgyaljuk. A GTA 4 egyébként ebben is szarul teljesít, mert szinte csak nagyon kemény megvonásokkal tudsz érezhető sebességnövekedést elérni. A legnagyobb hatással a VRAM kihasználtságára az árnyékok és textúrák részletessége van. Ha csak kicsit veszel vissza mindkettőből az hatástalan, nyersz rajta jó esetben 3-5 fps-t. Cserébe az árnyékok már akkor rettenetesen rondák ha nem teljesen maximális szinten vannak, akkora pixelekből állnak, mint egy fél autó. Nagyon ronda, így akkor már inkább ne is legyen, de kikapcsolva meg rögtön leesik a látvány a konzolos verziók szintje alá, az utcák hirtelen sterillé és üressé válnak nélküle.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Shing #36 üzenetére

    Nem tudom értelmezni ezt a reménykedés dolgot. Maradjunk reálisak: A Rockstar nem szeret PC-re optimalizálni, eddig egyik modern kori (értsd: 3D) GTA sem elégedett meg szerény, közepes vassal. Saját tapasztalat is egyben, hogy az erős konfigjaim mindig a GTA epizódok megjelenésére csúsztak vissza a középkategóriába és soha egyikkel sem volt még olyan, hogy normálisan futottak volna. Egy közepes konfiggal mindig csak a low szintet tudtam megütni és az sem volt atomstabil 60 fps, jó esetben 30 fps.

    A nex-gen konzolokról meg nehezebb PC-re portolni, így szinte tuti, hogy az Xbox360 vagy PS3 verziót kapjuk PC-re egy kicsit felturbózva.

    A GTA 4 tapasztalatom: Ekkorra már halálosan meguntam a PC fejlesztést, csak egy tetű nagy pénztemető, főleg amikor az ember fizet is a játékokért. Xbox360-on kétszer is végigtoltam, imádtam. Aztán egy évvel később mikor kijött PC-re csak a nyafogást, nyavajgást hallgattam, hogy milyen hatalmas a gépigénye. Akkoriban jöttek be a Core i7 processzorok, abból kapásból kért egy jobb darabot, de az akkor jellemző 512 MB VRAM-al szerelt VGA-val nem is volt érdemes nekiállni, akkoriban az 1 GB VRAM már csak a csúcsok csúcsa volt, az egy felső kategóriás VGA-ban volt csak. Aztán már PC-n is forgalomban volt egy ideje, amikor végül videó vágáshoz kellett vennem egy asztali gépet, minden játékot elvitt 60 fps-el (főként Battlefield Bad Company 2 pörgött nálam sokat ebben az időben, stabil 50-60 fps-t futott még High beállításokkal is) és egy Steam akcióban megvettem az egész GTA kollekciót. Beizzítottam a GTA 4-et, aztán pofára estem, hogy még mindig nem tudom maxolni a grafikát és az 1 GB VRAM is kevés neki, nyomja a pop-up hegyeket rendesen amiket annyira utáltam Xbox360-on és azt hittem, hogy a konzol gyengesége... hát nem, egy a Rockstar trehánysága.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz tomas51 #9 üzenetére

    Azért a Max Payne 3 és a GTA között elég nagy különbség van, sokkal többet kell számolnia a motornak a GTA esetében, így egészen biztos, hogy magasabb lesz a gépigénye.

    Mikor láttál utoljára GTA-t ami jól volt optimalizálva PC-re?

    GTA 3
    GTA Vice City
    GTA San Andreas
    GTA 4

    Ezek mind-mind nagyon megizzasztották a maguk idejében még a közepesnél erősebb gépeket is. Én most sem számítok arra, hogy egy közepes konfigon csontra lebutított grafika nélkül rendesen fusson, míg azért a Max Payne 3-at sokan dicsérték, de az egy kissé más volt, ott nem kellett annyit tornáznia a motornak, hogy megjelenítsen több tucat járművet, akár több száz járókelőt meg egy hatalmas várost, közben persze mindennek fizikája van, árnyékok, stb.

Új hozzászólás Aktív témák