Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz marcias #14 üzenetére

    "Úgy tűnik, mégsem sikerült a játékot megértened, az értékeit felismerned."

    Hehe. Nincs egy éve, hogy utoljára toltuk az SC-t multiban a cégnél (nem vagyok egy nagy multi játékos, aki mást se csinál, csak skalpokat gyűjt a neten), illetve single módban is előveszem néha. Nyilván mazochizmusból, mert nem ismertem fel az értékeit... :U

    "Ámulok, hogy szerinted a PAUSE-mód kimaradása hiba egy játékban! Sztem ezt gondold át még egyszer, és rá fogsz jönni hogy pont így van jól."

    Vedd elő pl. a Battle Bugs nevű stratégiát (RTS), és játszd végig pause nélkül. Ha sikerül (cheat nélkül), a tied mondjuk háromhavi fizetésem.

    A többire: szeretem a stratégiákat - és az RTS-eket is. Utóbbi multiban nálam sokszor elég nehezen érdemli ki a stratégia nevet: a "ki tud gyorsabban klikkelni" verseny (ami simán eldönt(het) szerintem más műfaj. Ettől függetlenül, jót játszottam a Dune 2-vel, az összes Blizzardos RTS-sel, a Westwood-os RTS-ek zöme is végigjátszásra került, és az Age of szériával is jól szórakoztam (leszámítva az utolsó részt). Összességében mindegyik tetszett valamiért, persze nem egyforma mértékben. A Blizzardos cuccok jöttek be a legjobban, utána az Age of széria, majd a Westwood-os termékek. Mindegyik másért tetszett, és az az állítással, miszerint "Ehhez képest egy age of empires, cossacks, red alert (!) is gyerek cipőben jár, de ha nem is itt, más téren biztosan elbukik." semmiképpen sem tudok azonosulni (sőt: objektíve nem is lehet), hiszen a legtöbben találni olyan elemeket, amelyek a SC-ban nincsenek meg (és persze ez vice versa is igaz). Más tészta, hogy ezek szubjektíve mennyire (és pozitív vagy negatív módon) befolyásolják a játékélményt. Pl. az Age of szériában tetszett a történelmi légkör, ami nyilván nem lehet egy fantasy stratégia része. ;] Az újabb Westwood-os RTS-ekben tetszett az úgymond összekombinálható egységek (arra gondolok, amikor a tankba beültetek 5 db gyalogost).

    A 12 db-os egységlimitre picit szánalmas a magyarázat: a 200-as limit bőven elég azt megakadályozni, amit írsz (jobb kliikk az ellenség bázisára), hiszen azt most is meg lehet csinálni, hogy csinálsz N darab 12-es csapatot, adott számokhoz rendelve, majd gyorsan egymás után váltogatva ráküldöd az ellenfél bázisára - ez miben különbözik attól, hogy egyben kijelölöd, és úgy küldöd rá? Egyszerű kényelmi funkció lenne, semmi más - ettől még maradhatna a relatív kevés egység, illetve a csapatkijelölések, csak éppen kényelmesebb lenne odébbvinni a sereget (valamint lehetne mondjuk 15 vagy 20 fős csapatokat is kreálni).
    Az egységek változatossága valóban példa nélküli, de a használat kényszere (azaz hogy minden egységet használj) már nem valósul meg. Persze nem estek bele a Westwood-os hibába (egyféle tankból amennyi a csövön kifér, és csak a térkép széle állít meg), de _minden_ gyártható egységet igen ritkán _kell_ gyártani a győzelemhez (ha ezt pozitívumként fogjuk fel, akkor pl. a Praetorians jobb ebben az SC-nél, hiszen ott tényleg nem boldogulsz, ha nem használod az összes elérhető egységfajtát).

    A témát részemről lezártam: mivel képtelenek vagytok objektíven értékelni a programot (a bug is feature szemlélettel nehéz vitatkozni), így értelmetlen az eszmecsere.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák