Blizzard - stúdió körkép

Page 1

Magányos, de hihetetlenül magasra épült, és roppant masszív toronyként emelkedik ki a

Blizzard a PC-s platform elkötelezett fejlesztői közül. Ezúttal a legendás stúdió múltját, jelenét, és titkos receptjüket vizsgáljuk meg: kik ők, merre tartanak, és miért ilyen elképesztően sikeresek?

Minden kezdet nehéz, tartja a mondás: az 1991-ben alapított Silicon & Synapse számára azonban annyira mégsem volt nehéz híressé válni. Az első években a játékportolási feladatok (sok stúdió kezdte így) mellett két igazán emlékezetes játékot is sikerült elkészíteniük: ez volt a The Lost Vikings és a Rock'n'Roll Racing. Mind Erik, Baelog és Olaf kalandja, mind a versenyzős őrület több platformon is megjelent, előbbi ráadásul egy folytatással bővült. Miközben a csapat éppen aktuális kiadója folyamatosan változott, a lényegi fordulat 1994-ben következett be. Ekkor vált a fejlesztők neve (egy apróbb "Chaos Studios" kitérő után) azzá, amit ma is ismerünk: Blizzard Entertainment. Az első eme cégér alatt megjelent komolyabb játék nem volt más, mint a Warcraft: Orcs & Humans. A cég ekkor tette meg az első lépést afelé a szentháromság felé, ami ma meghatározza őket. Egy minden szempontból továbbfejlesztett és bővített Warcraft II után következett egy felvásárlás: a Blizzard tulajdonává vált egy kicsiny fejlesztőcsapat, a Schaefer-testvérek nevével fémjelzett Condor. A később Blizzard North néven ismertté váló csapat ekkor már majdnem készen volt a játékkal, amely milliók életében meghatározó élménnyé vált: ez volt a Diablo. Rögtönzött történelem-leckénknek lassan végére érünk, amikor a harmadik legnagyobb univerzumuk alapkövét, az 1998-as Starcraftot megjelentették. A Starcraft alapjaiban rengette meg az RTS-piacot: a stúdiók éppen a három dimenzióba lépéssel kisérletezgettek, amikor jött a Blizzard, és két dimenzióban ragadt fejlesztésükkel megmutatták: a kevesebb dimenzió néha több. Egy megjelenés van, amit hosszan méltathatnánk (lentebb meg is teszzük), ez pedig a World of Warcraf - de ő megérdemel egy külön bekezdést majd.



A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!