Új hozzászólás Aktív témák
-
Elrond
senior tag
A multiban mire a gép elküldi a drónokat kapálni, addigra nekem már az első kanyart be is hozták(replayt nézd vissza kb. 3 másodperc amíg elindítja őket)
"Mint írtam, vannak olyan játékok (pl. a Battle Bugs), ami (természetesen single player módban) kizárólag a pause opció aktív használatával játszható végig."
Erre csak annyit, onnan indult ki az egész, hogy hiányzik az SC-ből a pause!
A Battle Bugs-ban biztos kell használni, én azt kifogásoltam hogy a Real Time Strategy
az akkor real time ha nincs benne pause!SSD-k rendelésre nagykeráron 1 hetes szállítással!
-
Egon
nagyúr
Itt nem az armadáról van szó, hanem pl. a drone-okról. A gép a másodperc törtrésze alatt elküldi az összes drone-t _más-más_ kristályhoz, te meg választhatsz: egyesével küldöd őket, vagy az összeset egyben, egyetlen kristályra (utóbbi esetben jelentős holtidő keletkezik, mivel eltelik legalább 1 mp, mire az ostoba felfogja, hogy másik kristályhoz kell mennie).
Mint írtam, vannak olyan játékok (pl. a Battle Bugs), ami (természetesen single player módban) kizárólag a pause opció aktív használatával játszható végig."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Elrond
senior tag
Ezzel sem értek egyet, de tiszteletben tartom a véleményedet!
Egy biztos aki Bnet-en nyomta az SC-t, az tudja hogy akár 1 másodperc alatt
is lehetett múvolni akár a teljes armadát, próbáld ki, amit az előbb írtam és rájössz hogy elbeszélünk egymás mellett,mert ha CTRL+ 1,2,stb.. kijelölted a csapatodat akkor 9X12 egységet is tudtál mozgatni egy pillanat alatt!Egyébként sosem használtam pause opciót egyetlen játékban sem, hacsak nem kellett olyan dolgot tennem, ami miatt fel kellett állnom a géptől!Mind1 Starcraft, és Diablo nálam a verhetetlen 2 játék! Pont a multi miatt!SSD-k rendelésre nagykeráron 1 hetes szállítással!
-
Egon
nagyúr
A kilencvenes évek végén már nem tudta senki sem (még a Blizzard sem) _megalkotni_ az RTS-t, mint műfajt. A mondat szerintem emiatt a W1-ről szólt (én legalábbis arra reagáltam).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
"Az egységek változatossága terén szerintem az arany középút a jó választás. Ahogyan említetted, a westwood játékokban eléggé lineárisan erősödnek az egységek, vagyis a játék vége felé a legerősebb egységeket érdemes csak venni, és ez igen monotonná teszi a játékot. A játékot amit említettél (Preatorians), nem ismerem, érdekes megoldás lehet minden egység használata, kérdés, hogy mivel vesznek erre rá, hogy mindegyiket használd? Nekem ez kissé bonyolultnak tűnik, a nagyon sokféle egységet már nehéz egyszerre jól kezelni. Én SC-ben max. 5-féle egységet szoktam egyidejűleg alkalmazni. A sokszínűség inkább abban jelenik itt meg, hogy bár egy alkalommal megvan az 5 egység, amit veszek, de ha legközelebb nem Terran, hanem Zerg ellen játszom, akkor részben vagy teljesen más egységekre lesz szükségem a sikerhez."
Ez nagy igazság: ezért is írtam, hogy nem biztos hogy a sokféle egység használatának kényszere pozitívum. Ráadásul mindennek megvan a pozitív oldala: én speciel értékeltem az egyféle egység használatát is (no nem multiban, hanem szigorúan single player módban), ugyanis az igazi nehézséget az jelenti, hogy odáig eljuss, hogy tudj építeni N darab bika tankot (vagy akármit), amivel aztán - mintegy a jól végzett munka örömével - lezúzd az ellent. Pl. a Warcraft 1-ben, 2. végigjátszásra, az utolsó 2 pályán kizárólag varázslót építettem, és vízelementálokat használtam védelemre és támadásra egyaránt (ragyogóan bejött).
A Praetorians-ban úgy vesznek rá minden egység használatára, hogy pl. az aux. gyalogság (gyak. könnyűgyalogság) szinte használhatatlan a harcban, de csak az tud építeni hidat, katapultot stb. ami időnként az egyetlen útja a győzelemnek. A légió ugyan rendre elvérzik a barbár nehézgyalogság ellen egy az egyben, de a teknősbéka-alakzat a legjobb az erdőben lapuló íjászok kifüstölésére. Az íjászok nélkülönözhetetlenek: messzebbre lőnek (kicsalogatás) a parittyásoknál (akikből viszont kell tartani párat, mivel sokkal jobban sebeznek, mint az előbbiek). Stb.
Asszem abban egyetértünk, hogy - és legyen ez a végszó - az SC minden idők egyik legjobb (ha nem A legjobb) RTS-e. Néhány elemet másképp értékelünk ugyan, de a végső következtetés csaknem egyforma... Remélem a közelgő 2. rész is hasonlóan ütős lesz majd..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
marcias
őstag
Nézd, én elsősorban szubjektív véleményt fogalmaztam meg, de a játék sikere a korához képest, és a hasonló korú játékokkal összevetve azt igazolja, hogy mégiscsak elég jó a recept...
Egy szóval sem zártam ki annak a lehetőségét, hogy egyes játékokban jól jöhet a Pause, de az SC nem ilyen. Vannak olyan RTS-ek, pl Company of Heroes (tavalyi játék) ahol multiban egyáltalán nem is lehet használni pause-t, egy másodpercre sem.A 12-es egységlimitet továbbra sem tartom bugnak, de való igaz, hogy nem annyira feature, inkább korlátozás, de a játékmenet szerves részét képezi.
Az egységek változatossága terén szerintem az arany középút a jó választás. Ahogyan említetted, a westwood játékokban eléggé lineárisan erősödnek az egységek, vagyis a játék vége felé a legerősebb egységeket érdemes csak venni, és ez igen monotonná teszi a játékot. A játékot amit említettél (Preatorians), nem ismerem, érdekes megoldás lehet minden egység használata, kérdés, hogy mivel vesznek erre rá, hogy mindegyiket használd? Nekem ez kissé bonyolultnak tűnik, a nagyon sokféle egységet már nehéz egyszerre jól kezelni. Én SC-ben max. 5-féle egységet szoktam egyidejűleg alkalmazni. A sokszínűség inkább abban jelenik itt meg, hogy bár egy alkalommal megvan az 5 egység, amit veszek, de ha legközelebb nem Terran, hanem Zerg ellen játszom, akkor részben vagy teljesen más egységekre lesz szükségem a sikerhez.
-
félisten
válasz Wolverine #18 üzenetére
Az eredeti DOS-os változat igen, de a BNE később jött ki.
Warcraft II: Tides of Darkness - 1996 (nincs battle.net, mivel DOS-os)
Warcraft II: Beyond the Dark Portal - 1997 (nincs battle.net, mivel DOS-os)
Warcraft II: Battle.net Edition - 1999A '98-as starcraft-ról meg nem tudom, hogy volt-e benne B.N.
mod: Noss, megtaláltam a neten, hogy a Diablo után a második játék volt a StarCraft, ami támogatta a Battle.net-et.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
.mf
veterán
Egy szóval nem említetted, hogy a Warcraftról beszélsz, hanem általánosságban beszéltél. Valamint amit idéztél, az sem a Warcraftról szólt, hanem általánosságban beszélt a Blizzardról és Westwoodról a "kilencvenes évek közepén és végén". Ez nem szövegértés, hanem gondolatolvasás lenne. Fogalmazókészség, kifejezőképesség rulez
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Egon
nagyúr
"Úgy tűnik, mégsem sikerült a játékot megértened, az értékeit felismerned."
Hehe. Nincs egy éve, hogy utoljára toltuk az SC-t multiban a cégnél (nem vagyok egy nagy multi játékos, aki mást se csinál, csak skalpokat gyűjt a neten), illetve single módban is előveszem néha. Nyilván mazochizmusból, mert nem ismertem fel az értékeit...
"Ámulok, hogy szerinted a PAUSE-mód kimaradása hiba egy játékban! Sztem ezt gondold át még egyszer, és rá fogsz jönni hogy pont így van jól."
Vedd elő pl. a Battle Bugs nevű stratégiát (RTS), és játszd végig pause nélkül. Ha sikerül (cheat nélkül), a tied mondjuk háromhavi fizetésem.
A többire: szeretem a stratégiákat - és az RTS-eket is. Utóbbi multiban nálam sokszor elég nehezen érdemli ki a stratégia nevet: a "ki tud gyorsabban klikkelni" verseny (ami simán eldönt(het) szerintem más műfaj. Ettől függetlenül, jót játszottam a Dune 2-vel, az összes Blizzardos RTS-sel, a Westwood-os RTS-ek zöme is végigjátszásra került, és az Age of szériával is jól szórakoztam (leszámítva az utolsó részt). Összességében mindegyik tetszett valamiért, persze nem egyforma mértékben. A Blizzardos cuccok jöttek be a legjobban, utána az Age of széria, majd a Westwood-os termékek. Mindegyik másért tetszett, és az az állítással, miszerint "Ehhez képest egy age of empires, cossacks, red alert (!) is gyerek cipőben jár, de ha nem is itt, más téren biztosan elbukik." semmiképpen sem tudok azonosulni (sőt: objektíve nem is lehet), hiszen a legtöbben találni olyan elemeket, amelyek a SC-ban nincsenek meg (és persze ez vice versa is igaz). Más tészta, hogy ezek szubjektíve mennyire (és pozitív vagy negatív módon) befolyásolják a játékélményt. Pl. az Age of szériában tetszett a történelmi légkör, ami nyilván nem lehet egy fantasy stratégia része. Az újabb Westwood-os RTS-ekben tetszett az úgymond összekombinálható egységek (arra gondolok, amikor a tankba beültetek 5 db gyalogost).
A 12 db-os egységlimitre picit szánalmas a magyarázat: a 200-as limit bőven elég azt megakadályozni, amit írsz (jobb kliikk az ellenség bázisára), hiszen azt most is meg lehet csinálni, hogy csinálsz N darab 12-es csapatot, adott számokhoz rendelve, majd gyorsan egymás után váltogatva ráküldöd az ellenfél bázisára - ez miben különbözik attól, hogy egyben kijelölöd, és úgy küldöd rá? Egyszerű kényelmi funkció lenne, semmi más - ettől még maradhatna a relatív kevés egység, illetve a csapatkijelölések, csak éppen kényelmesebb lenne odébbvinni a sereget (valamint lehetne mondjuk 15 vagy 20 fős csapatokat is kreálni).
Az egységek változatossága valóban példa nélküli, de a használat kényszere (azaz hogy minden egységet használj) már nem valósul meg. Persze nem estek bele a Westwood-os hibába (egyféle tankból amennyi a csövön kifér, és csak a térkép széle állít meg), de _minden_ gyártható egységet igen ritkán _kell_ gyártani a győzelemhez (ha ezt pozitívumként fogjuk fel, akkor pl. a Praetorians jobb ebben az SC-nél, hiszen ott tényleg nem boldogulsz, ha nem használod az összes elérhető egységfajtát).A témát részemről lezártam: mivel képtelenek vagytok objektíven értékelni a programot (a bug is feature szemlélettel nehéz vitatkozni), így értelmetlen az eszmecsere.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Szerintem multiban nincs pause opció (vicces is lenne). A gép ellen viszont (már ha egy játékban van normális mesterséges inteligencia) nem árt: hiszen ő egyszerre N egységnek képes utasításokat adni, az egyszeri játékos meg max. egynek (legfeljebb azon lehet edzeni, hogy az adott parancs mennyi időt vegyen igénybe, illetve le lehet rövidíteni a holtidőket két utasítás kiadása között).
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
marcias
őstag
Úgy tűnik, mégsem sikerült a játékot megértened, az értékeit felismerned. A 12 kijelölhető egység pont azért került bele, hogy jobban oda kelljen figyelni a harcra, hiszen nem tudod megcsinálni azt, mint sok más játékban, hogy kijelölöd a fél térképet, jobb kliikk az ellenség bázisára, aztán majd lesz vmi. Itt folyamatosan menedzselni kell az egységeket, sőt, néha 1-1 egységgel manipulálsz, adsz nekik utasításokat, képességeket használsz, és ezzel párhuzamosan kell felderítened, gondoskodnod a bázisod védelméről, gazdaságáról, figyelni a bányászatot, hogy legyen elegendő kristály és gáz, egységeket kell gyártanod folyamatosan, és sorolhatnám. És ezt valóban real-time kell véghez vinni. A játékot az teszi nagyon pörgőssé és feszültté, hogy minél jobban játszatok, annál inkább az apróságokon, az ügyességen múlik minden. Egy idő után komoly fegyverténnyé válik pl. az ellenség figyelmének megosztása, elterelése, én ezt más játékban még csak hasonló szinten sem tapasztaltam. Ahogy egy kolléga is említette, példa nélküli az egyes fajok változatossága, az azon belüli egységrendszer megszerkesztése, a különböző sereg-kombinációk sokszínűsége (kombók, pl marine+medic, zergling+mutalisk, zealot+ht+dragoon stb.). Ehhez képest egy age of empires, cossacks, red alert (!) is gyerek cipőben jár, de ha nem is itt, más téren biztosan elbukik. Aztán ott van még a kockáztatás ténye is, ami szintén fokozottabban jön elő, mint egy lassabb RTS-nél. Teszem azt, veszel egy dropshipet, amibe belepakolsz 2 tankot, ez a három egység igen sok pénzbe kerül, ha leszedik a gépet, komoly hátrányba kerülsz, de ha célba ér, és ki tudsz lőni velük egy bányász-telepet, hatványozottan előnybe kerülsz. Ez teszi izgalmassá, pörgőssé a játékot, mert tudod, hogy bármi kis figyelmetlenség, hiba eldöntheti a játékot. Aztán sok játék ott bukik el, hogy túlságosan defenzív, vagy azért, mert mondjuk kifogyhatatlan nyersanyagok állnak rendelkezésre, vagy azért, mert áthatolhatatlan védelmi rendszereket lehet felhúzni, és egyszerűen nem éri meg támadni. Az SC egy offenzív játék, nagyon megéri és kell is támadni, terjeszkedni, birtokba kell venni az egész pályát, és kihasználni minden adott lehetőséget a győzelemre. Szóval, röviden ennyi az SC lényege, de biztos vagyok benne, hogy kihagytam még fontos dolgokat.
Ámulok, hogy szerinted a PAUSE-mód kimaradása hiba egy játékban! Sztem ezt gondold át még egyszer, és rá fogsz jönni hogy pont így van jól.
-
Elrond
senior tag
Szerintem meg pont az vicces amit maga a stílus neve rejt:
real time strategy - vagyis- valós idejű stratégia
tehát nem is értettem mit keresett a többi játékban a pause- opció! (főleg multiban)
Csak azoknak van rá szüksége, akik nem képesek bill. kombinációkkal megoldani a csapatmozgásokat! Én örülök hogy kihagyták ezt a pár hanyagolható dolgot!
Az meg hogy csak 12 egységet lehetett kijelölni egyszerre, persze igaz de ha kicsit leleményes voltál vagy rá voltál kényszerítve 1-1 csúnya vereség után, akkor rájöttél
akár 6X12 egységet is lehetett mozgatni ha rátetted az előző vagy első csapatodra!
Ez viszont pár konkurencia játékról nem mondható el még ma sem[ Szerkesztve ]
SSD-k rendelésre nagykeráron 1 hetes szállítással!
-
Elrond
senior tag
Gratula a cikkhez, szerintem jól áttekinthetően és izgalmasan írja le napjaink egyik legnagyobb játékgyártó cégének a fejlődését és rávilágít azokra a tényekre, ami miatt a mai napig vásárolgatják a W1, D1, és persze SC1-et is tömegével!
Szerencsére ez a támogatás amit a Blizzard támaszt a rajongók felé, egyre inkább
kezd jó példa vagy ha úgy tetszik "mérce" lenni pár kisebb gyártó szeme előtt!Én is órák százait( ha nem ezreit) töltöttem a dio karik tápolására, vagy hogy
sc-ben hányszor futottam neki, mire képes voltam 1-1 erősebb játékost lenyomni!
Az biztos hogy az új darabok is felkerülnek a polcra eredetiben!SSD-k rendelésre nagykeráron 1 hetes szállítással!
-
Egon
nagyúr
Szövegértés rulez. Amire reagáltam, az ominózus mondat a Warcraft 1-ről beszél (nyilván nem a SC-ra vonatkozik "a Westwood-dal karöltve megalkották az RTS műfaját"...), ahol szó sem volt ezekről - sőt...
Ellenben a Starcraftot - a játszhatóságon, a háttérzenén, és a fentebb említett kiegyensúlyozottságon kívül pontosan ezek a tényezők emelték ki az átlagból, az RTS-ek trónjára...
Viszont játéktechnikailag, a kézzel fogható elemek tekintetében sosem volt űttörő a Blizzard (ez nem feltétlenül baj, sőt: a lényeg a jászhatóság és a hangulat, de ettől még tény marad): 3D igen későn jelent meg (szubjektíve ez a legkevesebb), a W1 4, a W2 9 és az SC 12 db egyszerre kijelölheő egysége a konkurencia termékeinek fényében picit vicces volt, hiányzik a Pause alatt kiadható utasítás az egységeknek stb."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
.mf
veterán
Mi? Te most a Starcraftról beszélsz úgy, hogy "noha (a legfontosabbat, a játszhatóságot, illetve a háttérzenét leszámítva) szinte semmiben nem nyújtottak (technikailag, játékmenetileg stb.) korszakalkotót."? Mondd, hogy csak viccelsz.
A korszak temérdek olyan játéka után, ahol "egyik oldal piros, másik kék, de ugyanaz", vagyis ahol az oldalaknak voltak különböző egységei, de épületeik többsége, támadási és védekezési taktikái alapvetően azonosak voltak; ezek után robbant be a SrarCraft a gyökeresen eltérő fajokkal, alapvetően különböző támadási és védekezési módszerekkel, és avval, hogy minden egységnek volt valami erőssége, haszna, és minden egységnek megvolt a maga semlegesítője. Egy homogén sereget egy-egy jó trükkel csúnyán le lehetett alázni, és ellentámadásba visszafordulni -- szemben a korszak többi RTS-ével. Mindig egymást kiegészítő egységekből kellett a sereget összeállítani és készülni a meglepetésekre. Emellett még ott volt a példás mikro- és makro-management. Na ezekben alkotott igazán kiemelkedőt és korszakalkotót a Blizzard, és többek között ez is az, amiért még ma is annyian szeretik és játszanak vele.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
bartucc
addikt
Up az egyik legjobb fejlesztőcsapatnak! A warcraftot single-ben nyomtam (elsősorban a 2-t), de nekem nagyon bejött, de a starcraft helyett a red alert 2 volt nálam a favorit. A diablo net hiányában kimaradt, de a 3-t már várom de nagyon, most hogy minden feltétel adott hozzá! Nekem azt tetszik bennük alegjobban, hogy az élmény az első azután a grafika(és pedig az is jó, nem úgy mint a crysis-ban a fordítottja), de benne vagy a játékban és szinte nem tudod abbahagyni.
"Azért jó tengerparton lakni, mert akkor csak három oldalról van hülyékkel körülvéve az ember." //Galla Miklós//
-
félisten
Tényleg igaz, hogy tört progival nem megy a battle.net? Nekem máshogy rémlik.
Én sosem voltam elég jó az ilyen játékokban, de úgy rémlik, mintha ex-kollégám nyomta volna neten is...
A régi starcraft már támogatta a battle.net-et?Egyébként minden elismerésem a Blizzard-é. Tetszik a hozzáállásuk minden téren; minőség a gyors megjelenés helyett, játékélmény és hangulat a naprakész (csilli-villi) grafika helyett, alacsony gépigény, stb.
Csak azt sajnálom, hogy egyik játékukkal sem tudok igazán játszani, mert az első percben kipurcanok. Najó, az első pályák még szoktak menni; építs 3 farmot, és egy kikötőt...[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Viktor77
titán
Nem szeretem a rövid hsz-eket meg a smileykat, de ide csak egyet tudok benyögni:
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
-
Egon
nagyúr
Kicsit összecsapott cikk, de ettől függetlenül jól mutatja be a céget.
Egyrészt vétek nem említeni a Blizzard egyik első progiját, a Blackthorn-t, másrészt a
"a Blizzard a Westwood-al karöltve megalkotta azt a realtime stratégia nevű műfajt" kijelentés egy picit erős... Inkább az RTS-ek aranykorának kezdetén, a felfelé ívelő időszakban, a trendet jól felismerve, alkottak pár igazán jól játszható, noha (a legfontosabbat, a játszhatóságot, illetve a háttérzenét leszámítva) szinte semmiben nem nyújtottak (technikailag, játékmenetileg stb.) korszakalkotót."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Cadal
őstag
"Starcraft II, a Diablo III, és az őszi Wrath of the Lich King" nagyon-nagyon várjuk Őket!!! Hajrá Blizzard!!!
-
Óhhh, a StarCraft - minden idők koronázott és koronázatlan RTS-királya! Elképesztően sokat kalapáltuk egymást benne multiban, nálam pedig mind Windows, mind Linux alatt mindig telepítve van - időnként a szintén kiváló magyarosítással együtt. Remélem, a 2. rész méltó lesz az elsőhöz!
https://www.coreinfinity.tech
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD RADEON RX 6700 XT PowerColor Red Devil
- Új Lenovo ThinkPad P16s Workstation Érintős LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6850U 32/1TB 680M 4GB FHD+
- Bontatlan Lenovo ThinkPad P16s Workstation LAPTOP -50% 16" Ryzen 7 PRO 6825U 16/512 RADEON 680M FHD+
- MSI RTX 3060 Ti VENTUS 2X OCV1 LHR
- Razer Blackshark v2 Pro Wireless White
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest