Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz marcias #20 üzenetére

    "Az egységek változatossága terén szerintem az arany középút a jó választás. Ahogyan említetted, a westwood játékokban eléggé lineárisan erősödnek az egységek, vagyis a játék vége felé a legerősebb egységeket érdemes csak venni, és ez igen monotonná teszi a játékot. A játékot amit említettél (Preatorians), nem ismerem, érdekes megoldás lehet minden egység használata, kérdés, hogy mivel vesznek erre rá, hogy mindegyiket használd? Nekem ez kissé bonyolultnak tűnik, a nagyon sokféle egységet már nehéz egyszerre jól kezelni. Én SC-ben max. 5-féle egységet szoktam egyidejűleg alkalmazni. A sokszínűség inkább abban jelenik itt meg, hogy bár egy alkalommal megvan az 5 egység, amit veszek, de ha legközelebb nem Terran, hanem Zerg ellen játszom, akkor részben vagy teljesen más egységekre lesz szükségem a sikerhez."

    Ez nagy igazság: ezért is írtam, hogy nem biztos hogy a sokféle egység használatának kényszere pozitívum. Ráadásul mindennek megvan a pozitív oldala: én speciel értékeltem az egyféle egység használatát is (no nem multiban, hanem szigorúan single player módban), ugyanis az igazi nehézséget az jelenti, hogy odáig eljuss, hogy tudj építeni N darab bika tankot (vagy akármit), amivel aztán - mintegy a jól végzett munka örömével - lezúzd az ellent. Pl. a Warcraft 1-ben, 2. végigjátszásra, az utolsó 2 pályán kizárólag varázslót építettem, és vízelementálokat használtam védelemre és támadásra egyaránt (ragyogóan bejött).
    A Praetorians-ban úgy vesznek rá minden egység használatára, hogy pl. az aux. gyalogság (gyak. könnyűgyalogság) szinte használhatatlan a harcban, de csak az tud építeni hidat, katapultot stb. ami időnként az egyetlen útja a győzelemnek. A légió ugyan rendre elvérzik a barbár nehézgyalogság ellen egy az egyben, de a teknősbéka-alakzat a legjobb az erdőben lapuló íjászok kifüstölésére. Az íjászok nélkülönözhetetlenek: messzebbre lőnek (kicsalogatás) a parittyásoknál (akikből viszont kell tartani párat, mivel sokkal jobban sebeznek, mint az előbbiek). Stb.
    Asszem abban egyetértünk, hogy - és legyen ez a végszó - az SC minden idők egyik legjobb (ha nem A legjobb) RTS-e. Néhány elemet másképp értékelünk ugyan, de a végső következtetés csaknem egyforma... :R Remélem a közelgő 2. rész is hasonlóan ütős lesz majd...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák