-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Calogero
addikt
-
adidas4death
aktív tag
benzin: 405Ft, útközben fagyizás 600ft. A hazafelé út utolsó 30km-ét törött váltóval 3-asban ragadva megtenni, felbecsülhetetlen.... XD(hogy rohadna meg ....)
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 11T Pro 256GB | Huawei P20 Pro | HTC HD2 EU | LG G2 Black 32GB 5.0.2 v30d | HTC U11 Black 64GB | Opel Insignia B GSI 4x4 2.0CDTI |
-
amargo
addikt
Hi, mennyire tesz jót a motornak, ha csak 10-15km et mentek vele oda-vissza (azaz kb 30km) naponta, városban. Gondolom a kuplung nem szereti, de a motor?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
bambano
titán
válasz amargo #22704 üzenetére
a motorolajat nyírja ki nagyon hamar, úgyhogy ne a csereperiódus szerint cseréld, hanem sokkal hamarabb.
a következő a katalizátor, arra meg az a gyógyszer, hogy időnként ki kell vinni pályára és megkergetni, mint állat.
az akksi is rosszul járhat.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
Nekem is valami hasonló kép ugrott be
Ha csak 10 km-re laksz a munkahelyedtől, akkor a gyártó tanácsa is az, hogy menj kerülő úton, hogy minimum meglegyen az 50 km, különben nem melegszik be a motor, és nagyon hamar kopik. Nyáron a nagy melegben elég 45 km is...Logitech hardware tester
-
-
TasiA
senior tag
válasz amargo #22704 üzenetére
Az autót arra találták ki, hogy elvigyen téged innen-oda, nem pedig arra, hogy a lelkét babusgasd!
(főleg mee, nincs neki) Ha napi 600-800 métert mennél vele oda-vissza, naa az nem tesz jót neki, tehát nem 500 ezer km-et megy el motorgenerálig, hanem csak 350-et, de mire az meg lesz a napi 800méterekből, már rég elrohadt az egész.[ Szerkesztve ]
-
amargo
addikt
Felreertes van ilyen kocsit szandekozom venni, nekem is az jutott eszembe, hogy ehybol kiviszem kikormoltatni. Tehat nem en akarok igy jarni, de az elmult 8-9 evben kb erre hasznaltak. A motor hangra nagyon jo a kuplung kicsit fent fog, ennyit vettem eszre rajta.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Jim Tonic
nagyúr
Szövegértés egyes. 15km alatt semmid nem éri el az üzemi hőmérsékletet. Pl. a motorolajod sem, a hűtővized sem, a kipufogórendszered sem. Ez pedig az égéstérben, kipufogórendszerben lerakódásokhoz vezet. Ezen felül a generátorod sem tudja visszatölteni az indításkor az akkumulátorból felvett áramot.
A 15km úgy káros, hogy túl rövid. És nem csak a benzinesnek.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Imy
veterán
válasz Jim Tonic #22711 üzenetére
Hááát a 15 km nem biztos...
Én munkába amikor jártam, az 12 km volt. 2-3 km után tavasszal nyáron már üzem meleg a motor (igaz ez nem város, hanem országúti, és ott forgatom is). Én LPG-vel járok, és itt károsabb, ha nem melegszik át főleg a kipufogó rendszer. De ennyi idő alatt átmelegszik az azért, de főleg a motor. Igaz én 2-3 hetente egy 500 km-es Bp-i etapot beletekerek. -
Jim Tonic
nagyúr
Csak az a motor melegszik át, aminek rossz a hatásfoka. Minél előbb melegszik, annál több energia meg kárba. Ezt nem szabad elfelejteni. A legújabb dízelek (ez főleg a CR megjelenésénél erősödött fel) annyira nem melegítik át a motort és a vizet, hogy külön van bennük egy elektromos vízmelegítő, hogy előbb felmelegedjen, és egyáltalán legyen benne fűtés. Anno az 1,4TDCi Fiestámban már ilyen segédfűtés volt, hogy ne fagyj meg az utastérben.
Az enyém nem egy igazán modern dízel (bár CR), de 15 szerintem még ennek se elég.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #22711 üzenetére
Általában napi 2x5km-t járok városban(külváros). Egy év alatt a 3l olajból elfogy majd' 1l, a helyére tavaszig ennél több víz költözik. Amint kitavaszodik kicsit cserélem az olajat, ilyenkor legalább 4l valamit leengedek.
Akksi miatt kezdetben kicsit aggódtam, de ezidáig semmi észrevehető. A kipufogó vége látványosan kormolódik, bár valószínűleg az ecu-nak is van valami nyűgje.
Én az ilyen felhasználást az utóbbi egy évben magasabb fordulattal próbálom kompenzálni. Természetesen nem télen, fagyos motornál, de igyekszem nem 2500 alatt járni, elég ritkán váltok negyedikbe, csak ha ötven fölötti a tempó. Így az utóbbi időben nyertem egykét litert a fogyasztáson, hajszálnyival jobban is megy(reagál), és talán kevesebb vizet is gyűjtöttem össze a télen.
Pályára nem járok, mert nincs arra dolgom, városban szoktam néha kormolni, mert szerintem nem a kerék gyors forgásától ég ki a rendszer, hanem a motorétól. Ilyenkor lehet, hogy hülyének néznek, hogy bőg alattam a gép, de egyelőre még egész jól viselkedik.
Ecu-val meg majd lesz valami. -
-
JanR
addikt
Opel Signum 3.2 V6? Valakinek tapasztalata ezzel az autóval? Vagy vélemény, vagy akármi?
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22717 üzenetére
Semmi baja a kocsimnak. Ilyen egy dízel. [link]
Még jobb cikk: Az üzemi hőmérséklet elérése alapjáraton nagyon sokáig, dízeleknél akár órákig is eltarthat (ha elérik egyáltalán)
És mivel egy dízelt nem forgathatsz hidegen magas fordulaton, a 15km nem mindig elég. Attól függ, hogyan tudsz haladni.[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
-
Jim Tonic
nagyúr
Persze, hogy nem érdekelnek. Mindenki hülye, csak Te vagy helikopter. Szokás szerint.
Engem meg a családod 16 éves Fóccvágenje nem érdekel. De azt sem értem, Mikrával mit keresel itt.Egyébként ha a vízjelződ elérte az optimális hőmérsékletet, az bőven nem jelenti az, hogy pl. átmelegedett a kipufogórendszered., vagy akár az olajad. Ami annyit tesz, hogy telerakod párával a hátsó dobodat, ilyenkor lehet látni vizet eresztő rendszereket.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
JanR
addikt
Örülök, hogy az üzemi hőmérséklet a probléma, de mit lehet tudni egy Signumról?
-
Jim Tonic
nagyúr
Babakocsihoz csak kombit vegyél. Párom kocsiját mi is kombira cseréltük emiatt.
A fogyasztás relatív. Városozni nem ideális, vegyesben nincs vele gond.
Ennek a motornak nincsenek gyerekbetegségei. Kiforrott igásló. A C Vectraval 2002-ben voltak gondok, az utána gyártottak már megbízhatóak. Ami problémát szokott okozni, az az ablaktörlőmotor. Nem találja a 0-pozíciót.Ha eszembe jut még valami, leírom.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
MODERÁTOR
A személyeskedő hangnemet mindenki részéről kérném visszaszorítani! Normálisan is meg lehet beszélni a problémákat!
Köszönöm!
Everybody lies.
-
JanR
addikt
válasz Jim Tonic #22733 üzenetére
A 2.2 benzinesről némi infód esetleg? Ez a 2 típust nézem, már mint a 2.2 direct, meg a 3.2 V6-t. Azt fogom választani, ami megbízhatóbb. Igen, nálunk elég nagy kérdés a babakocsi, de megmondom őszintén ez jobban tetszik nekünk Egyik közeli szomszédnak signum-ja van, de nem akarok odamenni és pofátlankodni Minden emberből más reakciót vált ki, ha meg akarnám nézni az autóját.
-
Jim Tonic
nagyúr
Én inkább a nagyobbat venném. Gabipacinak a 2.2 direct van. Az is megbízható motor. Viszont annál figyelni kell, hogy a direct verziót vedd, a másikat elég haloványnak tartják.
A Signum szebb, mint a Vectra C. Aláírom. De családi autónál ne ez legyen a fő szempont, szerintem.Szerintem simán befér a Signumba a babakocsi. Googlebe írd be a képkeresőbe, hogy signum boot vagy signum kofferraum.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz gabipaci #22739 üzenetére
A motorod és az égéstér környéke már meleg lehet, de nem biztos, hogy az olajad, a kipufogórendszered (végig) már átmelegedett. A hátsó dob elég sokára melegszik át pl. Ha soha nem melegszik át, a kondenzvíz nem párolog el a dobodból. Ilyenkor elkezd belülről rohadni. A részecskeszűrős rendszereknek pl teljesen át kell forrósodnia rendszernek, különben nem ég el a korom. A taxisok ezért utálják őket, pl.
Egyébként általában 8-10km-t szoktak mondani a motor átmelegedésére, a maradék 5 nem elég a többire.Úgy tudom 2005 után csak Direct van. Én imádom. Mivel a 3.2-es motorról kérdez, én a facelift előtti Vectra C-kre gondoltam, ahol mindkettő futott, ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
JanR
addikt
válasz Jim Tonic #22740 üzenetére
Igen, jol latod A vetcrabol es a signumbol is a 3.2 v6-t nezem elsosorban, ugye ezek nem a faceliftesek (egyebkent ezek kozott sok a kulonbseg?). A 2.8 v6 motor nekem mar sok, na meg a turbo. A masik motor a 2.2 direct, de ezekbol szobajon a faceliftes kaszni is. Asszony huzza a szajat a v6 miatt, de majd a hangja meggyozi, imadja a V benzinmotor jarasat ( megzabalom a nejem ). Nala a teljesitmeny nem olyan fontos, de a teszt kedveert tuti beultetem valami 1.6-s autoba es o is rajon, hogy igen csak hozza van szokva a 2.0 16v-hez. En is meglepodtem, hogy mennyire "keves" nekem mar az 1.6
Szoval tetszik a 2.2 direct es a 3.2 v6 is. A 2.0t megint csak a turbo miatt kizarva.
-
-
JanR
addikt
válasz bambano #22743 üzenetére
Néztem több videót jútubon, itt az egész második sor mozdítható előre. Minden esetre, amit én néztem, oda befért egy babakocsi. Bár az se lenne benne olyan sűrűn, mert ugye azt legtöbbet toljuk, babával meg tuti nem ugrálunk annyit mint most (de majd ez is elválik). Szóval amit én láttam, oda szerintem befér. De ha konkrétan autót veszünk, akkor lemérem, megnézem. Amúgy ahogy néztem a Vectra C caravan és a Signum között nincs 20 cm különbség hosszban.
-
bambano
titán
hiába nem turbós, én vissza szoktam hűteni, miután első tulajánál hengerfejes lett.
ezenkívül azt kell még megszokni, hogyha kiteszi a szervizkulcsot, akkor először nem szervizbe kell vinni, hanem egy olyan mosóba, ahol tisztességesen lemossák az alját is. van pár érzékelő a futóműben, amit ha felcsapsz sárral, raplizik.az enyém nagyon rideg tartáson volt életének első évében, 150 ekm után féltengelyek, 250-nél kuplungszet csere volt. Hogy ez sok vagy kevés, azt mindenki eldönti maga.
Emlékeim szerint c1-es vectrából 3.2-est csak gts-ben adtak, annak kicsit keményebb a futóműve, szereti fűrészfogasan koptatni a hátsó gumikat. viszont úgy kanyarodik, mint a villamos.
a futómű egyébként is emberfüggő, ha rossz úton sietősen jársz vele, akkor szét lehet darálni a szilenteket.
Szerk: olyan fajta hibája, hogy valami pakk, elromlik, nem sok volt, egy ventilátor vezérlő panelt kellett eddig cserélni. amit cserélni kellett rajta, az vagy szokásos kopó-fogyó cucc volt, vagy az utat csak nyomokban tartalmazó útvonal által elkövetett rombolás. én mindig prémium benzint tankolok, a sima 95-öst nem nagyon szereti, a 100-ast se.
ahhoz, hogy kihasználd, amit tud, rendes gumi kell alá.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
válasz Jim Tonic #22740 üzenetére
Oké, a kipufogót azt értem, bár lényegtelennek tartom, hogy belülről a kondenzvíz, vagy kívülről az esővíz rohasztja szét.
Az olajjal továbbra sem értem hogy mit akarsz, az nagyjából úgy melegszik, mint a hűtővíz (ha nem jobban).A 2.2 / 3.2 témához meg annyit, nem tudom magyarban mennyire függ a biztosítás / súlyadó a köbcentitől, de nálunk nagyon súlyos a különbség.
Szerintem annyit egy olyan erőtöbblet, amit ráadásul ki sem tudsz használni, nemcsak hogy felesleges, de többlet költséggel is jár.Logitech hardware tester
-
bambano
titán
válasz gabipaci #22746 üzenetére
ami kívül kerül rá, az lecsurog vagy szárad, ami benne van, az benne marad, amíg ki nem fújod belőle. ez egy hétvégén már lényeges időkülönbség lehet.
Azt én sem tudom, hogy most közvetlenül függ-e a biztosítás a köbcentitől, emlékeim szerint az autó értékétől függ, tehát közvetve biztosan. de lehet, hogy tévedek, amikor kötöttem, típus alapján mondta meg a díjat az ügynök.
Súlyadó nincs már, teljesítményadó van, ami egyértelműen függ, de a kocsi korával folyamatosan csökken, így a különbség nem olyan nagy a 2.2 és a 3.2 között. A 14 éves 1.6-os astrámra 16-17 rugó körül fizetek teljesítményadót /év, a vectrámra, ami idén tölti a 10-et, 43-44k körül. Úgy saccolom, hogy évi 7-8 rugóval lenne olcsóbb a 2.2-es, de ez csak sacc.
Az olajjal az a probléma, hogy amíg nem teljesen üzemmeleg a motor, addig olyan anyagok is képződnek (vagy több képződik benne), ami egyébként nem vagy kevesebb. Ezeket a motorolajnak kell elvinnie, ettől a motorolaj és az adalékolása fokozatosan leromlik. Több víz, több benzin, több savas anyag képződik, ami rontja az olajat.
És lényeges, hogy azt írtam, az olajat rontja, mert annak van egy puffer képessége, tehát ha ezt figyelembe véve időben cseréled, akkor magát a motort nem károsítja lényegesen. Ha meg benne hagyod, akkor egy idő után annyival gyengébb lesz a kenés, hogy agyon csapod vele a motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
attól függ, mi az elvárásod az autótól. Ahogy régen mondták: a merciben utazik az ember, a bmw-t meg vezeti. Ha A-ból B-be akarsz járni vele, akkor jó az automata. Ha meg szeretsz vezetni, gépészkedni, akkor meg nem.
én vezettem automata insigniát, 15 lóerővel erősebb volt, mint a vectrám, de olyan lomhának érződött, mint a sár. arra, hogy sokszáz kilométert suhanjál vele az úton (miközben a vezetéssel nem foglalkozol), tökéletes. De ha egyszer is eszedbe jut, hogy tötymörögnek előtted és nem ártana előzni akkor is, ha látszólag közel van a szembejövő, arra alkalmatlan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
gabipaci
addikt
Az automata váltó nagyon veszélyes...
Mert ha egyszer lesz egy olyanod, nagy az esély rá, hogy többet nem akarsz mást.
Én is így jártam. Vettem egyet, és sajnos abs hiba miatt egy hónap múlva összecsuktam. De ennyi idő alatt a 2.2 direct és a tiprtonic annyira hozzám nőt, hogy már úgy kerestem a következő kocsit. Mákom volt, találtam 1 darabot az egész országban. Ez annyival jobb, hogy benne a NAVI is. Azt viszont nem ajánlom, teljesen felesleges. Telefon jobb és kezelhetőbb.Logitech hardware tester
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest