-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #23401 üzenetére
egész pontosan az a szemlélet, hogyha eladtad volna az autódat, kaptál volna érte x forintot. a hoppá után meg a javított autóért x-100eft-ot kapsz ugyanolyan piaci körülmények között, mert a piac a karambol javítást bünteti. ezért azt az összeget, amivel a piac bünteti a karambolos múltat, vagyis amennyivel kevesebbért tudnád eladni most, a biztosító kifizeti, mert ezzel tudja az eredeti állapotot legjobban megközelíteni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Andi45
csendes tag
hali!! egy gyors kérdésem lenne.... 96os b vekibe bele lehet operálni a 99-01' angel eyes fényszórókat? az újabba ugyebár egybe van már az index a fényszóróval... csak ebben tér el vagy a felfogatásban is ?? előre is köszi a választ
[link] -
_seth_
veterán
válasz Andi45 #23404 üzenetére
Simán megoldható. Az index mellett van egy kis fém darab azt kell kiszedni valamint a csatlakozó más. Ami még eltérhet az a magasságállító motor de ez változó.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
bzoley
veterán
Üdv,
Erre nincs esetleg ötlete valakinek?
x14xe-ről van szó. -
bzoley
veterán
Ecu-cserénél elég annyi, hogy a régi helyére dugom a cseredarabot, vagy valamit kell még vele operálni?
Lassan már elindulni sem tudok a lámpától, csak magasabb fokozatokban működik normálisabban a gép. 1-2-ben csak dadog, rángat. -
helkis
addikt
válasz bzoley #23406 üzenetére
pillangószelep poti esetleg kezd kifeküdni... hibakódot olvastatok?
az ilyen ellenállás-alapú szenzorok általában hidegen jók, melegen nem..
ha vársz vele, lehül lehet jó lesz és haza tudsz menni..[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
zolikaDB
veterán
válasz bzoley #23407 üzenetére
ECU??? Barátom, sorstársam! Ha pontosan ugyanolyat veszel sem elég, mert más motor/alvázszám van benne eltárolva, vagy mi, és nem indul majd vele a kocsi.... Sőt, az enyém Z16XE computer volt, amire a Z14XE adatait rárakták. De ettől függetlenül egy villamosságis pár ezresért berakja. Ha a közeledben van Weisz Dániel, az még jobb, ő azt hiszem, beszámítja a régit.
Ja. Nálam meleg motornál AC-t tiltott a rossz ECU. Majd a klímát se kapcsolta és akkor döntöttem, h csere. -
bzoley
veterán
válasz helkis #23409 üzenetére
Előfordulhat. Még szerencse, hogy minden szerszám, műszer, doksi otthon van. Lassú gázadásra terhelés nélkül szépen felpörög, és tartja.
Hibát nem jelez, lámpa nem ég, próbáltam kivillogtatni.
A nemindulás oka megvan, nem ment az ac. Hogy miért állt le pont most, nem tudom, de amint lepattintottam a fedelét, elkezdett búgni(relét rövidre zártam). Most már beindul, csak erőtlen, fullad, alig tudtam menni egy kört a telepen. Viszont a rádugott csövön nem pisil túl messzire. Elégtelen nyomás okozhat ilyen jelenséget úgy, hogy közben terhelés nélkül magas fordulaton rendesen jár?zolikaDB:
És az ecu le tudja olvasni az alvázszámot?
Egyelőre annyit olvastam róla, hogy max immo karika, és kulcsba chip elég.[ Szerkesztve ]
-
Findzs
addikt
válasz Findzs #23371 üzenetére
Na megvan a hiba kérem szépen!
Az euró átalakító volt a ludas mert a h astra meg a g astra gyújtás és akksi polaritása fel van cserélve.
Tehát az euro csatlakozó sárga kábelét át kellett kötni a pirosra és a pirosat a sárgára.
Tehát ez okozott olyan hibát, hogy a kulcs kivétele után 8 másodperig sipolt és nem lehetett lezárni a kocsit és elfelejtette a beállított rádiósávokat a magnó.
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
mikoljan
tag
Sziasztok,
Kb. 1,5 hónapja használok egy 10 éves céges Astra G kombit (Z14XE, 244k km).
Voltam átvizsgáltatni az autót, nem mondtak róla túl sok jót. Átnéztem számlák alapján, hogy merre járt szerelőnél, s mit cseréltek, javítottak rajta.A lényeg: 1 év alatt a motor megtudja kajálni a gyújtógyertyákat? A szerelő azt mondta, hogy még nem voltak a gyertyák cserélve, annyira redvásak, használtnak tünnek. A számla alapján pont egy éve volt trafósor, és 4 db gyertya cserén az autó.
A fékbetéteket párosával szokták cserélni vagy lehet egyesével is?Köszi a válaszokat előre is!
- - - We Enter Into The Future - - -
-
mikoljan
tag
válasz adorjant #23414 üzenetére
Köszi a választ!
Akkor lehet, hogy a számlán lévő 1 db 1 párra vonatkozhatott.
Inkább városban volt használva, de ment már hosszabb távot is az autó. Kb. 4-5-en hajtották előtte. Hogy ki hogy vezette, azt nem tudom. Azonban a gazdátlansága miatt sejthető, hogy mindenki a kezét mosta, ha zörgött, kopogott a kocsi.
Azt javaslod, hogy benzines ellenére kormoljam ki az autót egy Budapest - Velence - Budapest távon?- - - We Enter Into The Future - - -
-
adorjant
senior tag
válasz mikoljan #23415 üzenetére
Én úgy szoktam,hogy veszek stp injektortisztító adalékot,évi 1-2 alkalommal,autópályázáskor.
Illetve szinte mindig prémiumbenzint tankolok,érzetre megéri,amíg ki tudom fizetni,addig jöhet
A legutóbbi tankoláskor lukoil 98 ment bele,az asszony egyik nap szól,hogy nézzem már meg az autót,mert olyan,mintha fogna a kézifék[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Nah, az már biztos, hogy az ac pumpa kuka. Néha meg kell ütögetni, hogy elinduljon. Aztán hogy ennek van-e köze a fuldokláshoz, vagy lehet tovább keresgélni a hibát, majd kiderül. Mindenesetre a pumpával eddig ilyen gond nem volt, de gyanúsan egybeesnek az események. Már csak haza kéne jutnom valahogy.
-
bambano
titán
válasz mikoljan #23413 üzenetére
láttunk már olyat, hogy a számlán szerepel fantom tétel (olyan, amit nem végeztek el). tartok tőle, hogy a szervizek több, mint felében reálisan össze lehet futni ilyennel.
szerintem ha tíz év alatt 244k-t ment az autó, az mondjuk átlag 25k évente, annyi idő alatt egy jól működő, jól karbantartott autó nem eszi meg a gyertyákat. A te esetedben ez inkább 3 év lenne, vagy 3.5.
Az viszont előfordulhat, hogy van egyéb probléma a kocsival és akkor gyorsított ütemben amortizálja a gyertyákat is. Vagy a taxis módszer lehet még ok, hogy csak nagyon rövid távon, nagyon sok indítással használták az autót. Ilyenkor pályára ki, harmadik, padló, és nyomni, amíg bírod lélekkel (úgy értem, időben, mert az ember nem szívesen kínozza így az autóját, de néha muszáj. legalább 10 percig, vagy tovább).
A fékbetétet mindig párban cserélik, de ez nem azt jelenti, hogy az azonos keréken levő két betétet egyszerre, hanem azt, hogy az azonos tengelyen levő összes kerék minden betétét egyszerre. Ha új betétet rakatsz be, akkor erős vizsgálat után vagy az derül ki, hogy teljesen sík a féktárcsád, vagy az, hogy már elvitték felszabályoztatni. Lehet, megnyugtatóbb lenne egyszerre cserélni a betéteket, tárcsákat (dobokat, ha olyan) is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hdman
őstag
Kicsit tobb mint egy hete hasznalom az astrat ( h kombi 1.9 cdti, 150le), vlamikor megvettem, nullaztam a bc-t. 90% palya tempomat 140, 10% varos temposan haladva: 6,5 literes atlag.
Csutortokon koppra tankoltam, mar sarga volt, bimbammolt, hogy 50km a hatotav, megis csak 46 litert tudtam tankolni.
Eddig durvan 500km-t mentem, a bc szerint 32 literrel, es mar csak kicsit tobb mint egy csik van. Akkor megis hol az a maradek 20 liter?
Sopron city :)
-
mikoljan
tag
válasz bambano #23418 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Nagyjából kezd összeállni a kép így. Az átvizsgálás során kértem még Tech2-es ellenőrzést is és két hibát dobott a műszer:
- P0420: Katalizátor-átalakítási hatásfok (Bank 1) nem megfelelő (kicsi)
- P1482: Fan Relay 2 Signal Low / Open Circuit C-34Természetesen pont most, amikor használom az autót lejár a műszakija, és horror árajánlatot kaptam.
- Katalizátor (ez a legnagyobb tétel, ha új, eredetit raknak bele)
- Szívóventillátor (ezt a második kód miatt kellene cserélni, de nem feltétele a műszakinak, de nem kis tétel)
- Jobb hátsó lengéscsillapító kuka (senkinek nem jutott eszébe vagy érezte, hogy imbolyog vagy felüt a futómű)
- Kipufogódob (ezt sem hallotta senki, hogy már traktor hangja van az autónak)
- ...és a maradék (ilyen-olyan alkatrészek, tömítések, stb.)
- Plusz munkadíj, plusz vizsgadíj.A vége közel 500k HUF.
Sajnos a taxis módszer, amit írsz, az biztos, hogy játszott. Én még annyit szoktam csinálni, hogy indítás után kicsit járatom alapjáraton a gépet (1-2 percig). Nem tudom, hogy ezzel érek-e valamit vagy sem.
Ha üzemmeleg, akkor néha-néha, ha olyan a helyzet, ha teljesen tiszta körülöttem a terep, akkor meghuzatom, kiforgatom 2-3-ban a gépet 3500 fölé és utána váltok. Természetesen lehet, hogy ezzel sem érek semmit sem.
Ez a 10 perces cibálás 3-ban, még elolvasva is hajmeresztő.[ Szerkesztve ]
- - - We Enter Into The Future - - -
-
őstag
-
bambano
titán
válasz mikoljan #23421 üzenetére
én megkérdezném az Újfalussy és társát a Bécsi úton, hátha jobb árakat adnak.
"hogy indítás után kicsit járatom alapjáraton a gépet (1-2 percig). Nem tudom, hogy ezzel érek-e valamit vagy sem.": ezzel azt éred el, hogy kicsit melegszik az olaj és jobban eljut minden olajozó járatba, mielőtt terhelést kapna a motor. környezetvédelmi szempontból rossz szokás, a motor élettartama szempontjából meg szerintem jó szokás.
A 3500-as fordulat még nem kiforgatás, az csak az a szint, ahol már normálisan érzi magát a motor. A magam részéről kifejezetten nem támogatom azt a rossz szokást, hogy a sofőr minél hamarabb felkapcsolgat, alig forog a motor, döglik a siklócsapágy, stb. totalcar.hu-n is volt erről cikk, ők sem javasolják. ahhoz, hogy ne kormolódjon semmi, időnként takarítva is legyen, üzemszerűen kell 3000 fölé küldeni. Amikor nagy gáz van, akkor eseti szinten 5500 fölé is lehet. parasztosan szólva: üvegelni kell.
Ráadásul egy kihúzatás az kb. semmi, annyi idő alatt nem épül fel az a szükséges plusz nyomás és hőmérséklet a katalizátorban, ami a takarításához kell. Tehát a képlet egyszerű: akarsz rendszeresen fél gurigás számlákat vagy inkább megküldöd néha a szekeret?
egy rendes, gyári lengéscsillapító akár 90 rugó is lehet, szerintem illik párban cserélni, mint a féket, a kipufogó dob is ennyi a vectrámra, szóval az a fél guriga annyira nem lehetetlen. Az én személyes tapasztalatom szerint elég magas a szervizekben a pótalkatrészre rakott haszonkulcs, úgyhogy elég komoly pénzeket meg lehet takarítani azzal, ha csergőnél vagy máshol megveszed ugyanazt a cikkszámú eredeti opel/gm alkatrészt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz adorjant #23416 üzenetére
Én csak prémium dízelt tankolok. Több, mint egy éve mérem, mert nem akartam elhinni, de tény. 8,1-ről 7,2-re esett a fogyasztásom városban. Városon kívül nem ekkora az eltérés, kb. 3dl. Az én motoromnak nagyon fekszik.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Kokkantas
aktív tag
Én ezt a 30 ezer km-erenkénti olajcserét mindig is hülyeségnek tartottam, lehet akármennyire jó is azaz olaj a motor kímélése érdekéből 15 ezrenként nem árt cserélni. Főleg a mai "korszerű" motoroknál, melyikek csúcsra vannak járatva. Nomeg a sok okos tervezőmérnököt is elküldeném 1-2 évre autószerelő műhelybe dolgozni, hogy lássák mennyire értelmesen vannak megtervezve a dolgok.
-
aphra2
aktív tag
-
Kokkantas
aktív tag
válasz bambano #23428 üzenetére
Nem ők a hibásak, hanem a fogyasztók, hogy megveszik azt a nagyon jónak mondott vackot amit eléjük raknak. Mondjuk ez a dolog a francia és olasz autóknál eléggé megkérdőjelezhető. A topic témájánál maradva az egyik tanárom (aki nagyon nagy koponya csak sajnos nem engedik kibontakozni) kipróbált egy Amperát, s a kocsi kipróbálása után leült tervezett egy jobb villanymotort és jobb akksikat tett volna a kocsiba. Ezt megmutatt a "szponzorának" akit azt mondta neki, hogy nagyon jót alkotott, de, ha ezt nyilvánosság elé viszik akkor mindketten golyót kapnak.
-
tomyoy
senior tag
Nekikezdtem a hátsó futóműnek, kemény menet volt kiszedni a szilenteket Senki ne fogjon ilyesmibe megfelelő szerszám, kitartás és nyugtató nélkül Olyan szinten össze volt gyógyulva a szilent a kerékagynál,
hogy a perselyt fűrészlappal kellett bevágni, hogy meginduljon, igencsak melegítéssel rakják bele, de nem adom fel.2 óra alatt sikerült
Egy kis extra, valami készül
nyiknyiknyiknyik
-
tomyoy
senior tag
válasz bambano #23433 üzenetére
tudtam, hogy te írni fogsz valami hasonlót, de inkább nem mondok semmit
Egyébként rendesen katalizátoros lesz, a végdob sem lesz "ú hallom 3 utcával arrébb" kategória, műbizonylatos, rendes rendszer, fogjuk rá Sajnos az előző gazda kivette a katalizátort, valami brutál sportdobot rakott föl hátra, körülbelül 20 hegesztett toldás van rajta összevissza( erről majd rakok föl képet egyben leveszem) és ennyi teljesen nyitott a rendszer kurv@ hangos,nálunk meg bátyám kislánya 9kor fekszik és nem engedhető meg a "zajrecsegő" így mindenféleképpen le kell cserélnem. Persze biztos morgósabb lesz, de ha kész lesz kiderül.
nyiknyiknyiknyik
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Kokkantas #23429 üzenetére
A topic témájánál maradva az egyik tanárom (aki nagyon nagy koponya csak sajnos nem engedik kibontakozni) kipróbált egy Amperát, s a kocsi kipróbálása után leült tervezett egy jobb villanymotort és jobb akksikat tett volna a kocsiba. Ezt megmutatt a "szponzorának" akit azt mondta neki, hogy nagyon jót alkotott, de, ha ezt nyilvánosság elé viszik akkor mindketten golyót kapnak.
ROTFL.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Pitu
aktív tag
milyen hidrotőkét érdemes venni? z12xe (szerelő mondta hogy mindet kell cserélni, a vezérműtengelyek szerencsére nem koptak...)
[ Szerkesztve ]
-
Pitu
aktív tag
válasz sziada5925 #23438 üzenetére
kösz! ezekre amúgy van garancia? teszem azt ha fél év múlva ismét elkezd csörömpölni, akkor cserélik?
-
tomyoy
senior tag
-
hdman
őstag
Van valakinek kedvezménye az UNIX-nál, (ha lehet minél nagyobb ) és hajlandó lenne nekem rendelni 1-2 dolgot, soproni átvétellel? KÖSZI
Sopron city :)
-
helkis
addikt
válasz helkis #23209 üzenetére
pár napja kaptam egy motor-vezérlőhiba jelzést a műszerfalon, ami egy idő után kialszik, lassan minden indulásnál..
ma voltam egy embernél, aki ki tudta olvasni a hibát P1510-es kód, alapjárati kapcsoló hiba elvileg, tapasztalatból valaki, hogy mi lehet ez? és hogy mi a megoldás rá..."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Pitu
aktív tag
Igen, nem olcsó, főleg hogy a szakim az 5500ft/db-os male-t ajánlotta. Unixnál volt egy 40%-os ismerősöm, így a 4xxx ezer forintos középkategóriást 2xxx ezerért hozzák, holnap reggel viszem be, majd jól megnézem a régieket.
Egyébként normálisan végzett olajcsere esetén a gyári tőkék kb. meddig bírják (km)? -
kocckri
csendes tag
sziasztok segítsetek már egy x20dth s vectrám van és mikor bemelegszik kivilágít a motor kontrol lámpa mitől lehet ez ? ha kihúzatom 2500 ig akkor el alszik de ha világít teljesítmény csökkenést veszek észre nem húz ha petig sportosabban megyek vele és 4000 ezerig kipörgetem akkor 4000 ezer fölött letilt mintha betaposnám a féket üdv krisztián HELP !
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Jövedelem
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Nők, nőügyek (18+)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen