- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
M3aN
senior tag
válasz zolikaDB #102789 üzenetére
1.6 benzin van nekem, A16XER (széria vége B16XER).
Motor kapcsán eddig minden hibátlan, 165e van benne. 140e-nél szíj+görgők és vízpumpa csere volt saját anyaggal márkaszervizben 120e ft körül. Mindössze egy termosztát és a gyújtótrafó ment tönkre korábban, azt kellett cserélnem.
Szériagyengeség benne - mint nálam is látszik - a gyújtótrafó, illetve a kiegyenlítőtartály szokott elrepedni vagy szenzorhibára futni, de ezek apróságok.Ha a hívószó a legigénytelenebb, akkor 1.6 benzint vennék újra. A panaszkodásra, hogy gyenge és kevés én nem hallgatnék. Aki szerint egy általános széria Astra-val kell autosportolni, az téved és ezen nem változtat az 1.4t vagy 1.6t sem.
Az 1.4t motorban az M32 váltó macerás, lehetnek vele gondok. Sokan ennek ellenére a kasztni mérete miatt turbós motorral keresik, de ez már igény és pénzköltési hajlandóság kérdése.
-
zgospel
őstag
válasz Markizmark #102798 üzenetére
H Astrás FB csoportban van több szaki szerte az országban aki hamar meg tudja oldani a problémát.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Markizmark
addikt
válasz Petyyyyy #102791 üzenetére
Vissza lett tanítva a sajátja, indul, megy, esp nincs. Viszont most működnek a kormány görgők lámpával is. Szóval a következő az lesz, hogy ha lesz ideje az embernek akkor viszem hozzá az autót, kiveszi a CIM-et és felújítják, chip vagy IC csere is lesz.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
peppe79
senior tag
A 17 éves, 85 ezer kilométeres A Merivám a legjobb példa rá, hogy a kevés kilométer, és a gyönyörű külső önmagában még semmit nem jelent. Vezérlés szett még nem volt cserélve benne, és bár nem csörgött-zörgött, de úgy voltam vele, hogy 17 év után azért ideje ránézni. Amikor megbontották a motort, kiderült, hogy vastagon áll benne az olajsár, és hogy valami gebasz van az egyik vezérműtengellyel is. A baromarcú osztrák, aki az előző tulaj volt, 2-3 évente cseréltette az olajat, plusz mivel kevés kilométeres az autó, vélhetően csak szezonálisan használták. Kár, hogy nem fotóztam le...szívesen elküldtem volna a képeket apósomnak; aki mindig azzal idegesít, hogy egy jó minőségű olajat elég 30 ezer kilométerenként is cserélni. Na ja: főleg úgy, hogy mi többnyire csak rövid távokat teszünk meg, városozunk, óvoda, bevásárlás stb. Gondolom, ez az osztrák is úgy volt vele, hogy minek az az olajcsere, amikor alig tett meg vele párezer kilométert. Hát, ennyi. Már nem is számolom a százezeket...lassan ott tartok, hogy ennyi pénzből vehettem volna akár egy B Merivát.
-
addikt
-
peppe79
senior tag
válasz Tikakukac #102806 üzenetére
Két "papás" autóm volt eddig: egy 2107-es Lada, valós 32 ezer kilométerrel, és egy 1999-es G Astra Caravan, 67 ezerrel. Mindkettő első tulajtól vásárolt. Évi ~5 ezer kilométert hajtottam velük, soha semmilyen gondom nem volt.
Idén márciusban úgy alakult (válás), hogy újra kocsit kellett vegyek. Olyan magánszemélytől, aki nem autónepper, gyakorlatilag esélytelen volt bármit is vásárolni. Feltettek korrekt áron egy patent állapotú Swiftet, G Astrát, bármit, de néhány óra elteltével, már el is keltek. Aztán pár napra rá, látom ugyanazokat az autókat meghirdetve, a nepper kínálatában, 150-250 ezerrel drágábban.Úgy indítottam, hogy max. félmilliót szánok az autóra, és legfeljebb 200-300 ezret a javításra, gumicserére stb. Ott kezdődött, hogy ennyiért nem is kínáltak klímás autót, csak nagyon szétharcoltat. Oké, mondom, akkor legyen 800 ezer. De még abban az ársávban sem találtam jó vételt. Rendben, akkor legyen 1 millió. Rátaláltam a Merivára 1,1 millióért, külsőre szinte újszerű állapotban. Szépen, hiba nélkül futott az autó, meg voltam vele elégedve, így hát megvettem. Azt viszont nem gondoltam, hogy ez a Z14XEP motoros Meriva nem olyan igénytelen jószág, mint az X14XE-s Astrám volt. Eleve, mondtak olyan árat a vezérlés cserére, hogy csak úgy pislogtam. De rendben, mondom: amennyit én használom az autót, 10-15 évig nem kell komolyabb összeget költeni rá. És akkor tegnap jött a fekete leves, az olajsárral, meg a vezérműtengellyel. A teljes szervizköltség lényegében egy használt autó ára. Egy pillanatra meg is fordult a fejemben, hogy vissza az egész, aztán meghirdetem az autót így, ahogy van. De egyrészt, ahhoz nem lett volna pofám, másrészt, az addig felmerült szerviz díjat ki kellett volna fizetnem...a semmiért. Hát, ez van. Két dolog, ami biztos: autókereskedésből soha többet, semmit; pláne nem külföldről behozott autót. És egyben ez volt az első, és utolsó autóm. Ha már nagyobb iskolás lesz a gyerek, szépen eladom. Egyszeri embernek, gyakorlatilag nem éri meg autót tartani. Nemrég utaztam IC-n Kecskemétre a lányommal, 2100 Ft volt a családi jegy kettőnknek. A benzin többe került volna, és kényelmesen elgurultunk, úgy, hogy nem kellett a forgalomra figyelnem.
-
peppe79
senior tag
válasz ncc1701 #102811 üzenetére
Az épp nem. De az már igen, hogy például a szétkorrodálódott kipufogót kicseréli, vagy legalább jelzi, hogy a középső és hátsó dob cserére szorul, nem pedig taknyolgatja, frissen fújja hőálló ezüsttel. 90 km volt a hazaút a kereskedésből, ez idő alatt a hátsó dob 3 tartópálcájából 2 elengedte magát, levált a dobról. Szarrá volt rozsdásodva, csoda hogy nem szakadt le az egész kipufogó.
-
ncc1701
veterán
válasz peppe79 #102812 üzenetére
Erre mit vársz, mit mondjak? Át kell nézni nagyjából, amit veszel. Nehogy azt gondold, h magán emberke nem fogja ezt megcsinálni.
Amúgy ez pont egy lófasz összeg, kipuff elrohad úgyis idővel. De ha veszel egy automata váltós autót, amiről a tulaj tudja, h az utóbbi 1-2ekm-ben már 1-2x "szórakozott", és azért adja el, akkor a nyakadba eshet egy millás javítás akár.
Vagy a haver vett egy audit magán embertől, első futóműben kellene lengőkarokat cserélni, meg eleve ki sem lehet hajtani egy bazi csavart, az kb fél M lenne. Nem áll le ügyvédezni, eladja ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz peppe79 #102810 üzenetére
Hát ha azt nézem anyám mit adott a szegény Z14XEP-nek így 16 év alatt eddig, én bátran mondom, hogy a világ top5 legjobb motorja.
Ahol hőálló ezüst van kipuffon, ott gyanakszunk. Vásárlás előtt csápos vagy aláfekvés javasolt, endoszkóp dettó. Te csak simán nagyon mellényúltál.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
zgospel
őstag
válasz peppe79 #102812 üzenetére
Ilyen korú autóknál hiába futott keveset, az évek múlásával elöregednek dolgok csak úgy, amiket aztán cserélni kell. Többségük olyan, hogy egyszer cseréled és a következő 5-10 évre nincs vele gond, csak ezekből persze több van, és összeadva nagyobb összeget tesznek ki. De ezek minden autónál előjönnek, független a neppertől. Persze a neppernek azt éri meg behozni, ami kint is olcsó, máshogy nem jön ki a matek.
Kipufogó, futómű, ilyen-olyan elöregedett gumicsövek a motortérben, ezekre mind számíthatsz.
A vásárlás előtti átnézés ebben azért tud segíteni, látni hogy milyen állapotban vannak a dolgok, mi mikor volt cserélve, és azalapján nagyjából lehet kalkulálni az azt követő néhány évre.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Cray Tyler
senior tag
Sziasztok, nemrég használtan vett (4 éves) Mokka X-ben vélhetően elszállt a kormányszervó. Illetve még tökéletesen működik, csak ha balra tekerem a kormányt akkor magas hangon visít valami az autóban bal elöl. A bölcs internet szerint a szervóban lévő vákuumcső a ludas, a szerviz 2 hétre adott időpontot.
Kérdésem lenne, hogy valaki ment-e már ilyennel szervízbe, és ha igen akkor mi történt (meddig volt bent a kocsi és mennyit kellett perkálni).
-
peppe79
senior tag
válasz ncc1701 #102813 üzenetére
Lassan én is 1M-nál tartok! A középső és hátsó kipufogó, új bilincsekkel, új tartógumikkal, szereléssel együtt volt 70k. A nagyszerviz lesz 690k, plusz korábban a 4 gumit is cseréltem, 130k-ért. Ha 10-15 évig kiszolgál, nagyobb költségek nélkül, akkor azt mondom, hogy rendben van. De egy alkalommal felpislogott az EPS is, és elment a szervó. Egyelőre nem jött újból elő a hiba, de gondolom, csak idő kérdése lesz.
-
zgospel
őstag
válasz Cray Tyler #102817 üzenetére
Opelnál fogalmam sincs, de feleségem 20 éves Volvo S80ja produkált ugyanilyen hangot a kormány tekergetésénél nem rég, ott a szervópumpát kellett cserélni. Abból ha szervizbe vittük volna a gyári felújított pumpára 140 ezret mondtak, de valami ismerősön keresztül kedvezménnyel végül 70 ezer volt az alkatrész, és házilag lett beszerelve. A munkadíj sem lett volna kevés, mert sok mindent le kellett bontani hozzá.
Mondjuk az 20 évesen kotlott meg, azt mondom oké, na de egy 4 éves autónálHa tényleg csak egy cső lyukadt ki, akkor az valószínűleg jóval olcsóbb lesz, de a munkadíj még mindig lehet sok ha nehezen hozzáférhető helyen van.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz peppe79 #102818 üzenetére
70 ezerért a kipufogó egyáltalán nem vészes, nekem 4 éve a G Astrára 80 ezer volt.
Gumikból nem tudom milyet vettél 130-ért, de ha 4 évszakos akkor azzal is le lesz egy jó időre a gond, ha meg sima nyári/téli akkor annyiért elég jó minőségűt vettél. De a gumi is ilyen, hogy fogy, nem az autó és nem is az eladó hibája.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ncc1701
veterán
válasz peppe79 #102818 üzenetére
A gumit nem számolnám igazán, teljesen természetes, h nem vadi új gumival veszel használt autót. Másrészt meg úgy elszálltak az árak, h asszony yarisára volt a 4db 100e. Pedig az egy kis autó, bridgestone turanza valami. Az insigniámra lenne 200-250eft, persze nem a legalja. Ez egy ilyen sport.
Kocsival én úgy számolok, h ha átlag havi 100eft-ba benne vannak ezek a költségek üzemanyag/adók nélkül, akkor nem érdekel. Ez a majom ennyiért kéri a banánt. -
Tikakukac
titán
válasz zgospel #102819 üzenetére
4 hetes autókon kábelkorbács, főköteg csere. Sorban.
Amikor valaki elképed azon, hogy 10-15-20 éves autókra ráborul 300k, annak üzenem, hogy vegyen új autót, de gari időn belül adja is el, mert utána ezek havi szinten tudnak rálocsolódni egy alap vasra is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
-
zgospel
őstag
válasz ncc1701 #102823 üzenetére
Jó mondjuk a Superb az egy ideje már egy átlogózott A6 szinte. Politikusok, cégek imádják emiatt, mert tulajdonképpen adja az A6 kényelmét és méreteit, eléggé fel is lehet extrázni, közben meg a Skoda logó miatt nem lázadoznak a jobbágyok hogy mivel jár a főnök
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
ncc1701
veterán
válasz Cray Tyler #102826 üzenetére
Ne parázz, ha most jól csinálod meg, azzal jó eséllyel sokáig nem lesz dolgod.
-
bozont
veterán
Üdv
Tud valaki ajánlani egy jó szakit vezérléshez? Elsősorban Pest- és Heves-megyében.
Egy Zafira B-ről van szó. A 2. lambda szondára van hibakód. Csere nem szüntette meg, az elektromos kábelek végig mérve, ott sincs probléma. Így már csak a vezérlés maradt. -
farkas-j
őstag
Csak érdekességként. Volt egy hosszabb utunk egy kis megszakítással a Merivánkkal (B14XER 100LE) 2fő, a hátsó ülés plafonig megpakolva + 2 összecsukható elektromos bringa a csomagtartóban. Mindenhol a sebességhatár betartásával (néha max +10%) és Shell 100-as benzinnel.
Gyula - Szeged - Baja - Szekszárd nagyon sok előzgetéssel:
Szekszárd - Egerszalók M6 - M0 - M3 - M25. Az M3-ason egy nagy baleset miatt kb. 15km araszolgatás:
Azt hiszem a fogyasztás nagyjából rendben van.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
bozont
veterán
válasz Markizmark #102831 üzenetére
Igen, a motorvezérlő elektronikára gondoltam. Szerelő szerint valószínűleg az érzékelőhöz tartozó lábszakadás lehet a probléma. De elsőkörben azt kellene kideríteni javítható-e és valóban az e a baj.
Most fejből megnem mondom pontosan a kódot, de a hőmérséklet érzékelőre ír valamit. Szakadás, vagy nincs jel ha jól rémlik. -
Integrale
veterán
-
Gaga_30
tag
Sziasztok!
Futómű rugók jelzéseivel kapcsolatban van valakinek infója?
S3, JP pl.Köszi!
-
Integrale
veterán
Igen, ezt írtam én is. Közép kategória a Superb, A4, Passat, és alsó közép a Golf, A3, Octavia.
Viszont a platform amire épülnek, az az A4 kivételével megegyezik, jelenleg MQB mind, a korábbi generációk viszont PQ36 a kisebb és PQ46 a nagyobb modelleké, de a 46 az a 36 egy "nyújtott" változata, így az 5-ös/6-os Golf az a 6-os/7-es Passat rokon."Bad reklám is reklám too"
-
Sanki
addikt
z14xep szívósorok között mi a különbség?
ami nekem van: bosch, 0 280 600 057, GM 55 556 265, KD
amiket neten találtan:
1. bosch, 0 280 600 046, GM 55 351 916, HQ
2. bosch, 0 280 600 063, GM 55 557 906, DN
3. bosch, 0 280 600 067, GM 55 559 836, MC (ez elvileg Corsa C vagy D és z12xep, de ha jól tudom ugyanaz mint z14xep..) -
peppe79
senior tag
válasz molnarpeter #102838 üzenetére
Köszi! Erre az évre kiköltekeztem magam, remélem hogy addig nem kerül újra terítékre a hiba. Még egy dinitrolos kezelésre szeretnék beruházni, aztán egy ideig nem akarok az autóval foglalkozni...leszámítva persze az éves olajcserét, szűrőcserét.
-
Sanki
addikt
válasz molnarpeter #102840 üzenetére
Hosszútávon az lesz, csak most ideiglenesen kellene egy tartalék, a mostanin már csak 1 csap mozog.. az is az utolsókat rúgja...
Csak nem akarok rosszat venni, mert alig stimmelnek a számok.. -
álmodom?
kezdő
Sziasztok,
nemrég lettem tulajdonosa egy Astra K 1.0-nek és olajcserére kell vinnem.
Hivatalos szerviz ajánlata szerint OV0401547 Opel olajat (0w-20) tennének bele 4 litert bruttó 22 860-ért.
Jó ez ennyiért? Mintha korábban valahol azt olvastam volna, hogy ez az olaj nem is annyira jó. Ha nem jó, mi az ajánlott? -
-
TZ1
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as Astra G 1.2 Lehet ennek a kuplungján állítani? Főleg hosszabb leállás 0,5-1 nap után hátramenetbe kapcsolva recseg. Ha megyek vele és utána váltok hátramenetbe akkor nem csinálja.
Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Fűnyíró topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sorozatok
- Anime filmek és sorozatok
- Projektor topic
- 3D nyomtatás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest