-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaga_30
tag
Sziasztok!
Valaki tud segíteni G Astra távirányító összeprogramozásában?
Eredeti tönkrement, egy "bontott" van most hozzá.
Elsősorban Miskolc, vagy Bp XVI. ker. és környéke, nyilván nem ingyen kérem. -
zgospel
őstag
válasz Gaga_30 #101951 üzenetére
Ezt próbáltad már?
"Kapcsolja be a gyújtást: a rendszer 30 másodpercig programozásra kész állapotban van.
Röviden nyomja le az egyik gombot a távvezérlőn mialatt a kulcs a gyújtáskapcsolóban van.
Ezzel megtörténik az újraprogramozás.A központi zár be- és kikapcsolásával győződhet meg róla, hogy a programozás megtörtént."https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101948 üzenetére
VVT rendszer, vezérlése lánc.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #101957 üzenetére
Mert ez változó szelepvezérlésű? A j-ben is ez a motor volt már, de ott az 1,6 volt okoskerekes, az 1,4 nem. A blokk elvileg ugyanaz maradt, csak az 1,6 ment a levesbe.
-
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #101957 üzenetére
Bakker, tényleg láncosak, csak az a furcsa, hogy a bárdinál sem hoz hozzá készleten vezérlést, a cromaxnál is csak a febi rendelhető, de az sincs készleten. Ezek szerint vagy ritka mint a fehér holló, vagy nem romlik el mint a twinportos esetén...
-
Tikakukac
titán
válasz diablo1984 #101960 üzenetére
Konkrétan Bárdi szerint az autónk sem létezik aztán egy pár tízezer rohangál belőle az úton legalább.
Ott más para van akkor.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #101958 üzenetére
"….Ezek szerint vagy ritka mint a fehér holló, vagy nem romlik el mint a twinportos esetén..."
A twinportosba nem tud a VVT elromlani, mert nincs benne. (két különálló teljesen más rendszer)
"…A j-ben is ez a motor volt már, de ott az 1,6 volt okoskerekes, az 1,4 nem…"
A J-be beépített A14XEL, A14XER, a turbós A14NEL, A14NET-be mind VVT rendszer van, vezérlésük lánc.
(A többi társa is mind VVT rendszerű, láncos Pl: A12XEL, B12XEL, A12XER, B12XER, B14NEL, B14NET, B14XEJ, B14XEL, B14XER. Ezek ránézésre külsőleg hasonlítanak egymásra.Az A16XER -ben régebbi tipusú okoskerék van, a vezérlés hajtása szíj, hogy ment e a levesbe nemtudom.
Megnéztem a "kincses kalendáriumomat"
Aszongya: a J-be a 100lovas A14XER van, amibe az újabb tipusú VVT rendszer van, és láncos vezérlésű.Valóságban még nem láttam a B14XE motorterét, a képeket a net-ről lőttem.
Teljesen más kialakítású a blokk, elrendezése is más. Még a szelepfedél is más, nem is műanyag. Visszajöttek a már ismert szolenoid szelepek, (legalább is hasonlóak) de azok is ferdén, a szelepfedél tetején vannak.Oldalról is teljesen más
A szelepfedelet levéve látszik az érdekes, más kialakítású okoskerék, és a lánc.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diablo1984
veterán
válasz mohabá 007 #101962 üzenetére
A h astra esetén a twinport az ami bár jó találmány, csak arra nem számoltak, hogy van aki 5 éven túl is tervez az autóvan és az a műanyag műanyagon mozog és fossá kopik és csörög-csattog, bár még mingig olcsóbb a csere mint az 1,6 116lovas motor okoskereke esetén.
A k astra csoportban se nagyon van róla szervíz tapasztalat, az 1,6 cdti motorok horror áron mért vezérlés cseréjétől annál inkább.
Az 1,4 szívó motorról azt írták a gazdák, hogy lomha, de városban elég, vezérlés cseréről vagy költségesebb dolgokról semmi ami a motorhooz tartozna, a színes kijelző mindegyikben megpusztul előbb vagy utóbb.
6 éves még a konstrukció, kevés 1,4 101 lovas van belőle, így lehet azért ennyire szegényes a tapasztalat, vagy nincs sok hiba.Itt egy jó 360 fokos kép a motorról:
[link][ Szerkesztve ]
-
Bópapa
csendes tag
Sziasztok!
Valaki foglalkozik még Calibra-val itt a csoportban? -
mephi666
nagyúr
válasz Bópapa #101964 üzenetére
...azokat már vagy 10 éve széjjelrúgták a faszagyerekek, nem? komolyan alig látni manapság calibrát az utakon... meg ami még ránézésre baromira tetszett: a 90es évek elején gyártott mitsu colt 1.6glxi-k... olyan sincs már sok
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
HoaryFox
Topikgazda
-
Bópapa
csendes tag
Nem is maga az autó érdekelne, hanem csak az ülése.
Egy b Corsa-ba lett belerakva Calibra ülés, és annyit szerettem volt tudni, hogy a Calibra ülés háttámlája (mivel 3 ajtós és így egy kallantyúval előre dönthető) hogy az visszadöntésnél magától a helyére kattanik-e vagy azt a kallantyút emelni kell hozzá?
A Corsa is 3 ajtós. A Calibra ülések szét lettek szedve, felújítva de ezt a funkcióját szétszedés előtt nem figyeltem meg. A gyári Corsa ülés háttámláját ha vissza döntöm akkor magától a helyére kattanik a beletett Calibra ülésekhez viszont emelni kell azt a kallantyút.
Csak kíváncsi vagyok hogy ez gyárilag is ilyen vagy én raktam össze rosszul az üléseket. -
Tothgera30
Ármester
válasz diablo1984 #101963 üzenetére
Egyszer kell felújítani (40 ezer Ft körül), és akkor fémre cserélnek minden műanyagot. Onnan nagyjából örök élet. Meg egy lánccsere, lanckerekkel, és sok más hibalehetőség nem lehet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tikakukac
titán
válasz Tothgera30 #101968 üzenetére
Huhu, már 2 éve is 60-65k volt és nekem olyan érzésem van, hogy megint az csörög amúgy.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
FoLey-v
addikt
válasz diablo1984 #101963 üzenetére
A twinport résznél az 1.6-ra is vonatkozik? Melyik műanyag részek vannak?
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
molnarpeter
nagyúr
[link] struktúr felni, csak találtam, nincs közöm a hirdetéshez. Nem tudom, mennyire ritka, gondoltam bedobom.
-
-
diablo1984
veterán
válasz Tothgera30 #101968 üzenetére
Twinport a mi astránkon is szanaszét van, 68e ft Gödöllön a felújított cseredarab, plussz egy szétszedés és visszarakás díja egy szerelőnél.
Vezérlés ezen is cserélve volt novemberben.Az 1,6 105 lovas is twinportos, de annak azt hiszem alulról van a twinport rudazata, az annyira nem látszik, hogy egyben van-e, de 78e ft Gödöllőn a felújított, így az is ugyanúgy fos tud lenni.
-
peet137
tag
válasz diablo1984 #101974 üzenetére
Így van, a 105 lovason (nekem XE1 van) alul van a rudazat. Nekem tavaly volt leszedve a komplett szívósor, az enyémen nem lóg még a rudazat. Bár ennek az is lehet az oka, hogy a mozgató pumpa membránja el van szakadva, vagyis mostanában nem nagyon kell mozognia a rudazatnak Én így vettem, és azóta sem sikerült beszerezni ezt a pumpát külön.
De visszatérve gyakorlatilag leszerelés nélkül esélyed nincs megnézni az állapotát sajna... -
mohabá 007
aktív tag
válasz FoLey-v #101970 üzenetére
Korábban volt szó a twinport szelepek felépítéséről, működésükről.
Itt van konkrétan a Z16XEP működése
Itt meg az összes többi felépítése, működéseMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
FoLey-v
addikt
válasz mohabá 007 #101976 üzenetére
Köszike át is csámcsogom
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
addikt
Havernak van egy 2004-es dízel combo-ja (y17dtl), cserélnénk benne olajat. De mit tegyünk bele? Átnézve a szervízkönyvét volt abba minden: 5w30, 5w40, 10w40 meg még kitudja mi... Mi neki a gyári előírása? Próbálnánk inkább azt tartani
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz Integrale #101979 üzenetére
Én is arra gondoltam első körben.
Egyébként amit kipróbáltam mannol 5w30-at a gépsasba szerintem nagyon jól "teljesít". 2600 km-en nem változott az olajszínt, szemben a jóval drágább fuchs (Fuchs Titan GT1 XTL Technology 5W-40) amit szürcsölt rendesen.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
LucentTwo
tag
Sziasztok,
Olyan kérdésem lenne, hátha valaki tudja rá a választ. 2013-as Insignia-ban csak úgy lehet a kuplung-kettőstömegűt cserélni, hogy a motort ki kell szedni?
Előre is köszi a választ!
-
mephi666
nagyúr
Ha ki akarom cserélni a (feltehetően hibás) cd30at cd30mp3-ra, akkor csak a régi kiszedése előtt kellene opcom a nullázásához (már ha el akarnám adni, de kuka lesz) ...az újnál az a lényeg, hogy nullázottat vegyek (vagy adjanak mellé carpasst): kikapom a régit, bedobom az újat, 0000 (vagy carpass) kóddal összehangolom és ennyi?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Markizmark
addikt
válasz mephi666 #101983 üzenetére
Én úgy tudom ennyi. A régivel mi lesz az mindegy, de az új legyen letanítva és akkor annak az autónak a kódja nem kell neked amelyikből származik. YouTubeon nincs ilyen tutorial?
Az alapján opcomoztam én is eddig mindent, ilyet mondjuk pont nem.
Én a gyárit egy droidos navis rádióra cseréltem, az aztán semmit nem kért.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
dewill79
tag
válasz mephi666 #101983 üzenetére
Szia!
A régi rádiódat mindenképpen le kell választani először opcommal és kikapcsolni ezt:
disable anti-theft in EHU. Az új utána mehet bele, és legyen meg a carpass-a is. Ha csak sima 0000-kódja lesz, az nem lesz jó. Mindezek után párosítás és Code Index programozás következik. -
-
zgospel
őstag
Az egyik rendszámtábla világítás foglalatom tönkrement, eléggé fehéres, itt-ott megolvadt a műanyag része is, plusz a benne lévő izzó is be volt teljesen feketedve.
Hol tudnék ilyen foglalatot venni H Astra kombihoz?
Csergőnél, Cromaxnál és Kauffernél nem találtam, fél óra guglizás után máshol sem. Mindenhol csak az izzót dobja ki a kereső.Vagy ilyet már csak bontóban lehet szerezni?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
mephi666
nagyúr
válasz dewill79 #101985 üzenetére
hello!
thx, utánanézek akkor alaposabban, opcom van... (igaz még nem kötöttem még kocsira, mert win10 driverből egyik se ment fel hozzá és azóta nem futottam vele újabb kört)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
ArthurShelby
addikt
válasz mephi666 #101994 üzenetére
Ez azért van, mert a kínai op-com-hoz nincs aláírt driver. A windows 8-10ig megköveteli a driver aláírást. Ezt megkerülheted, ha speciális rendszerindítás után a hetest választod
(ha nem világos később leírom pontosabban, ezt most csak így septibe dobtam össze)
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
mephi666
nagyúr
válasz ArthurShelby #101995 üzenetére
jaaa, értem megoldom majd... sejtettem, hogy valami ilyesmi is lehet a háttérben... thx
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
-
mephi666
nagyúr
válasz peet137 #101998 üzenetére
Passz... V2 tán? ...sikerült felrakni a leírt módon azonnal majd egyik nap próbálgatom a kocsival, csak a laptop akku ilyen 20perces és várom a cseredarabot
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Sziasztok, 2.0 cdti insigniákat nézegetek. Az első szériánál voltak problémák, olvasgattam róla.
Jelenleg 2018 és ez utáni modellekkel szemezek, 2.0 cdti @170, ez már kiforrot konstrukció, vagy engedjem el?
Esetleg ha van infótok, hogy mit érdemes tudni róla, megnézni rajta, azt megköszönném.“The Night is Dark and Full of Terrors”