-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
addikt
válasz HoaryFox #101401 üzenetére
Csak olyan eszköze van az embernek amivel odb-n keresztül tud csatlakozni az ecu-hoz, így ehhez a megoldáshoz a régi autóba kell még legyen az ecu és ott mókolni vmit, h jó legyen az enyémbe - vagy valami ilyesmit mondott
De jobb örülnék ha a régit meg tudná hegeszteni és nem kéne bontottal lutrizniMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
vzsryl
Sanki
Köszi a tippeket, de így inkább hagyom a dolgot. Azthittem egy sima "izzó" cserével megoldom a dolgot de akkor bonyolultabb mint gondoltamV6
-
Sanki
addikt
Ablaktörlő karoknál megvan a jelölés (magán a karon, nem pedig a lapáton), hogy melyik a jobb oldali (gm 90559554 RH) és melyik a bal oldali (gm 90559553 LH).
Hülye kérdés, de honnan nézve bal-jobb? Szemből nézve az autót, vagy pedig bentről nézve? -
mephi666
nagyúr
válasz Sanki #101405 üzenetére
Szerintem bentről, mint minden más esetben is... összes "külső" alkatrész helyzete "felülnézetből" van meghatározva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
Szombaton elhoztam az autót, sikerült megcsinálni a vezérlőt. Test hibája volt - nem a házán nem volt test hanem az egyik(?) lábról hiányzott - így az egész vezérlő offline állapotba volt.
Volt benne pár hibakód - amit nem is értek pedáltesztre csak a "szokásos" féklámpakapcsolót dobta - amit már rég cseréltem. Meg dobott egy érdekeset: hűtőventilátor vezérlés - ezt majd meg kell nézni. A többi már nem élő hiba volt de majd 1-2 hét múlva vissza viszem és ráolvasnakMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
csabyka666
addikt
Üdv mindenki!
Segítséget szeretnék kérni az autóm beárazásában. Ha van egy kis időtök, légyszi fussatok végig az alábbi irományon. Kávét igyatok előtte.
Főbb paraméterek:
# típus: Opel Astra F Caravan
# évjárat: 1994 (facelift utáni)
# motor: 1.7 TD (Isuzu) X17DT 60 kW / 82 LE
# futás: 401.xxx km
# felszereltségi szint: Club (https://katalogus.hasznaltauto.hu/opel/opel-23713)
# állapot: átlagon felüli
Eladás oka: megvan az utódja, és nem látom értelmét 2 autót fenntartani. Nevemen van, jelenleg párhuzamos üzemeltetéssel a biztosítást is fizetem rá.
A tetemes futásteljesítményről annyit, hogy az utódját 406 ezer km-rel vásároltam, engem sohasem érdekeltek ezek a számok. Ha Te félsz tőle, akkor ez nem a Te autód, a kereskedésekben célszerű nézelődni, ott "barátságosabb futást" találsz.
Műszaki vizsga 2022 novemberéig érvényes, de erre a kocsira nem kell százezreket rálapátolnod a további sikeres vizsga érdekében! Megkockáztatom, ilyen futással ilyen jó állapotú F Astra nincs az országban. 2003-ban lett Magyarországon forgalomba helyezve, talán ezért sem ette meg a rozsda, mert alapvetően nem magyar piacra készült.
Sztori. 2017.07.18-án vásároltam 315.544 km-rel, gyakorlatilag napi használatban volt, kivéve az esős, havas napokat - munkám miatt ilyenkor (és egyébként minden nap) garázsban állt.
Kötelezőket mindig megkapta, olajcsere 10 ezrenként (jelenleg ~1.000 km van benne), vezérlés a vásárláskor cserélve, ennek cseréje javasolt!
Ami kopogott, zörgött, azt azonnal cseréltem, vagy cseréltettem. Fuelio-ban minden javítás benne van a kezdetektől fogva.
A rendszeres karbantartást meghálálta, az együtt töltött ~86.000 km alatt soha nem hagyott cserben. Télen nyáron könnyen indul, látható tartományban nem füstöl, olaj annyi fogy belőle, hogy a 10 ezres csere alatt nem szükséges utánatölteni. Fűtése meglepően jó.
Minden indítás után pár percet járattam, mielőtt elindultam vele.
Teljesítménye nyugodt autózáshoz elegendő, türelmes embereknek ajánlanám inkább, mert ez a valamikori 168 Nm nem lép valami nagyot. Fordulaton van inkább ereje, bátran kell használni a váltót.
Nemrég beállíttattam a futóművel, gyönyörűen vonalban megy.
Az autóhoz jár a képeken látható 4 db 13 colos AEZ alufelni, nagyon szép állapotúak, viszont a rajtuk lévő 4 db nyári gumi kuka (a rossz futómű leette).
Adok hozzá 4 db téli gumit lemezfelnin, kicsit már korosak, de jó mintával rendelkeznek.
Hátul az index kivételével az összes izzó Osram LED-re cserélve, amik mostanában biztosan nem mennek tönkre.
Belső világítás is LED-esítve, így már lehet látni is a kocsiban.
Fogyasztása a ~85.000 km-re vetítve nálam 5.57 liter, ebben volt utánfutózás is.
Amit egy ilyen futású autóról nehezen hiszel el:
# körbe minden üvege gyári
# karosszéria törésmentes (egyedül a hátsó lökhárító sérült, valószínűleg utánfutóval fordultak alá)
# a kasztni rohadásmentes(!!!), 1 éve kapott teljes alvázvédelmet, illetve a bal hátsó kerékív fele lett kivágva, valamint hátra bekerült 1-1 műanyag dobbetét
# tankbeöntő gyári
# motorja bontatlan
# motortér porszáraz - lenne, ha a szelepfedél alól nem szivárogna az olaj - ezt nemrég kezdte el, párezer forint egy bontott szelepfedél, ki kell cserélni, megy tovább
# tetőablak nem ázik be
# összességében az autó gyári állapotú, nincs fúrva, faragva
Jelenlegi "hibái":
# hátsó lengéscsillapítók kopognak cserélni kell, alkatrészt megvettem, adom hozzá
# tetőkárpit lóg, nem zavaróan, esztétikailag kifogásolható
# jobb hátul (gyaníthatóan) a tetőléc rögzítésénél intenzívebb esőben, mosásnál bejut a víz, nem veszélyes mértékben, de én annyira keveset használtam esőben, hogy nem foglalkoztam vele, tetőkárpit felújításkor egyúttal meg lehet javítani ezt is
# egy teli polír sokat dobna rajta, sajnos a korabeli piros autók erre az időre már mind rózsaszínek lettek
Tekintettel az autó korára és állapotára, szeretném, ha olyan emberhez kerülne, aki ezt értékeli, esetleg OT-ban gondolkodik - 2024-ben lesz 30 éves. Többet érdemel a technika annál, hogy fél év alatt lerúgja bárki is.
Az ára épp ezért számomra belőhetetlen, persze van egy elképzelésem, de érdekelne a véleményetek. A HAHU-n jelenleg 100.000-től 600.000 forintig vannak kombi F Astrák, nagy titkot nem árulok el, az igazság valahol a kettő között lesz.
Ha ismertek a környezetetekben mostanában elkelt hasonlóan jó állapotú kombit, kérlek osszátok meg velem, mennyiért talált gazdát.
Helyileg Zala megyében található az autó, kérésre szívesen el is viszem hozzád, ha utána hazahozol.
Az autót teli tankkal, 2 kulccsal, törzskönyvvel, minden papírjával és az összes alkatrészével, nyári szövet-, téli gumiszőnyegekkel, a képen látható állapotban adom át.
Köszönöm, hogy elolvastad, minden véleményt szívesen fogadok.Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
bul07
nagyúr
válasz csabyka666 #101409 üzenetére
Lelkileg készülj a mennyit engedsz a fél árból telefonokra, meg testvír érdeklődőkre
Na meg még egy jó tanács
Ha jön vevő jelölt és fel van nyitva a motortér egy percre ne hagy ott őket, kis fecskendőből se perc alatt csepegtettek olajat a hűtővízbe ezzel alkualapot kreálva, neked meg bosszúságot mert tuti nem fogod oda adni fél áron
És lehet hogy a következő vevő jelölt is az ő emberük lesz aki egyből ebbe fog belekötni mert utána max hűtőrendszer átmosásával meg tartály cserével lehet eltüntetni a olaj nyomotÉs a rendszámot ne takard ki hirdetésben, első kérdés komoly vevőnél úgyis az lesz hogy mi a rendszáma hogy le tudja kérdezni az ingyenes lekérdezőn
Sőt egyből csatolhatod a hirdetésbe is ha nincs olyan információ benne ami gondot okozhatna, mondjuk Km anomáliaMég egy tanács
Vegyél egy új sim kártyát és azt ad meg a hirdetésnél, mert későbbekben nem tudnak zaklatni, meg gond nélkül ki tudod kapcsolni azt a számot hogy pl este 8 után ne hívogassanak[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
mephi666
nagyúr
válasz bul07 #101411 üzenetére
Tőlünk írástudó ember vitte el a kocsit: hahu hirdetésbe beírtam mindent, feltöltöttem ügyfélkapus lekérdezésből a pdf-et és odaírtam, hogy elsősorban emailben kommunikáljunk, mert telefont nem tudok bármikor felvenni... volt aki azzal kezdett telefonba, hogy "nem olvasta végig a hirdetést, mit kell tudni a kocsiról?" ...meg látatlanban mondott 80at a 160as irányárra... innentől csörgött a telefon egész hétvégén, de ismeretlen számokat fel se vettem inkább... hétfőn érdeklődtek emailben, kért a srác számot, hogy megnéznék (megjegyezte, hogy a hirdetésben korrekten benne volt minden) ...megnézte és próbakör után megálltunk, akkor mondott árat (amikor már tisztában volt nagyjából vele, mit vesz) ...alku nélkül el is fogadtam, mert tényleg korrekt volt...
Ez az emailes dolog azért is jó, mert le lehet valamennyire szűrni belőle, hogy milyen ember az érdeklődő... mellesleg "szó elszáll, írás megmarad" (későbbi vitáknak is elejét lehet vele venni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
bul07
nagyúr
válasz mephi666 #101413 üzenetére
Én a telefont inkább szeretem mind vevő mind eladó oldalról
Szerintem hamarabb leszűrhető hogy valaki milyen emberBár itt PH-n eladásnál nem adom meg a számomat
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
zolnagy
őstag
Corsa 1,4 Turbo (101 Le) olajcserés lesz. A szervízben 5W30 Dexos2-t tettek bele. Nyilván 5W30 marad. Milyen olajat ajánlanátok bele? Mi az amivel nem lehet befürödni?
-
addikt
Az honnan derül ki, h milyen váltó van az autó alatt (2001 vectra b)
Meg kellene kuplungozni a karácsonyi holland túra előtt és rendelnék hozzá szerkezetet, tárcsát.Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
,
addikt
válasz body007 #101416 üzenetére
Hogy gyárilag milyennel szerelték, azt az opel-infos.de oldalon is meg tudod nézni. Persze ha már nem az a váltó van alatta, amelyikkel a gyárból kijött, akkor csak úgy derül ki, ha megnézed, mi van ráírva.
-
addikt
válasz Integrale #101421 üzenetére
Hát hallod, itt kovácsnál semmi ilyen adatot nem látok
OPEL VECTRA B (J96) 1995/09 2004/07 5166 Kuplung készlet Összes termék kedvező áron
Motorszámot ír mindenhol, az meg otthon lesz a szervizkönyvben
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Egy 2014-es gyártású 1.4 T 140 lovas (B14NET) 6 sebességesnél (M32) olvastam, hogy célszerű lecserélni a váltóban az olajat. Kértem is ajánlatokat opel szervizekből, de mindegyik 1.7-2 liter közötti mennyiségekről adott ajánlatot, nem pedig 2.2 amennyit általában a legtöbb olajkeresőben írnak vagy 2.8 amennyit pár fórumban olvasni. Ez mennyire lehet problémás, ha csak 2 litert töltenek bele? Gondolom gyárilag sem volt több ezért mivel új lenne az olaj így rosszat nem csinálna az ember ekkor sem. Vagy mennyi akkor a tényleges ami valóban kell bele, hogy az ember se túl sokat se keveset ne töltsön bele?
Illetve úgy láttam, hogy a 2013-as verziótól másik olajat is írnak hozzá. Esetleg változott a váltó és lehetséges, hogy az újabbakat már nem érinti az a váltó probléma amiket néha olvashat az ember és azoknál már nem szükséges cserélni az olajat benne? -
zgospel
őstag
válasz SPeti1984 #101424 üzenetére
Szia, elvileg az M32-ből létezik második generáció is, ahol extra olajjárattal próbálták orvosolni a problémát. Valszeg azért kaptál csak 2 literről ajánlatot, mert az volt a gyári mennyiség is (vagy talán annyi se), ami egyébként a probléma egyik oka.
Ha jól tudom a manuális váltóban nem baj az, ha túltöltöd akár fél literrel is, mert nincs nyomás, a fogaskerekek szórják szét az olajat a váltóban, leginkább ezért találsz a neten magasabb mennyiségeket.
Egyébként viszonylag egyszerű a cseréje, mert van leeresztő csavarja, nem kell bíbelődni kb semmivel, szóval ha nem bízol a szervizben akkor magad is meg tudod oldani házilag.Van egyébként bármi tünet, pl ilyen, vagy fütyülő hang hatodikban? Ha hangos a hatodik, akkor Metabond adalékot tennék még az új olajhoz, az jelentősen lecsendesíti.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
venom8888
őstag
Udv ujra a profiknak. Valaki tud mondani valamit errol a tipusrol? Lehet-e venni, vagy csak a penztarcam fog behorpadni tole?>
[link] -
csoszogi
tag
egy kis kikapcsolódás, hogy mit tud ez az F Astra..
-
DoItYourself
addikt
Sziasztok,
hétvégén vettem észre, hogy megfagyott a szélvédőmosó folyadékom. Sajnos teljesen kiment a fejemből, hogy beletöltsem a télit, amit korábban megvettem.
Próbáltam azóta rátölteni téli folyadékot, beálltam fűtött pláza parkolóba (16°) másfél órára, menetközben az utasteret teljesen felfűtöttem (fél óráig), de nem jártam eredménnyel. Ahogy meghúzom a kart, semmi hangot, kattanást nem hallok. Van erre házilagos megoldás, vagy marad a szerviz?
Astra J kombi az autó.Köszönöm a válaszokat.
Üdv.
DIYEladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
addikt
válasz DoItYourself #101433 üzenetére
Hőlégfújó (hajszárító)?
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
csoszogi
tag
válasz DoItYourself #101433 üzenetére
Megoldást nem tudok, de nekem volt hogy Astra F megfagyott a mosó valahol a rendszerben, én is kétségbe estem, de egy melegebb időszakban, vagy csak a napon álltam már nem emlékszem, a rendszer újra átjárható lett, azt mondták szakik ne aggódjak.
Ide kapcsolódik az én kérdésem: Astra J esetében van arra mód, hogy le lehessen ereszteni a nyári ablakmosót?[ Szerkesztve ]
-
DoItYourself
addikt
válasz body007 #101434 üzenetére
Az a gondom, hogy szerintem a plázában kiolvadt, de mintha meg se moccanna a szivattyú. Nincs ennek valamilyen biztosítéka?
csoszogi: mármint azért akarod leereszteni, hogy majd köv. szezonban újra beletöltsd? Ha nem, akkor sztem csak simán spiccold ki a szélvédőre, és mehet bele a téli.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
zgospel
őstag
válasz DoItYourself #101433 üzenetére
Nekem ezek az időintervallumok így elsőre kevésnek hangzanak a kiolvadáshoz. Szerintem legalább 1 napra kéne beállni vele fűtött helyre, vagy fél óránál sokkal hosszabb útra kellene vele menni.
Ami rosszabb, hogy nem hallod dolgozni a motort, mert legrosszabb esetben elfagyhat az ablakmosó motorja is. Elsőre megpróbálnám 1-2 napig fűtött helyen hagyni, hogy utána működik-e.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
-
gban
Közösségépítő
válasz DoItYourself #101436 üzenetére
Fél nap pláza parkoló meg kell hogy oldja, mondjuk reggeltől estig.
Postázást nem vállalok.
-
addikt
válasz DoItYourself #101436 üzenetére
Hát én tuti úgy csinálnám, h elindulnék a spricnitől a melegítéssel (hőlégfújóval) és végig melegíteném a csövet a tartályig
És igen, van neki biztije is (nézd meg a gépkönyvében, h melyik az)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tikakukac
titán
válasz DoItYourself #101433 üzenetére
1,5 óra egy ilyen helyen egy telibefagyott tartálynak szerintem kevés. Az utastér fűtés a tartályt szerintem nem érinti, bár vannak ugye gépsasok ahol a tartály vagy akáe a fúvóka is fűtve van.
Ha meg sem moccan a szivattyú, de amúgy folyadék van benne, simán lehet, hogy azt is szétnyomta a víz és csere.
Házilag is megoldható minden, kérdés mennyire vagy berendezkedve egy kis bontásra. Elvben nem nagy meló, mert félig megbontva a balos kerákjárati dobbetétet már odaférsz. Maga a cucc meg pár ezres, szóval nem sírógörcsös. De a teljes tartály mindennel bontóban is megáll 15k alatt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
,
addikt
válasz DoItYourself #101436 üzenetére
Az nem jó jel. Párszor már nekem is belefagyott a B Vectrába a nyári szélvédőmosó folyadék, ha túl korán jöttek a fagyok, de hangja mindig volt olyankor is a szivattyúnak, csak éppen a folyadék nem jött. Viszont ilyen 0-5C fok között már meg szokott indulni.
Nem biztos, hogy segít a belefagyott nyárin, de én nyakon szoktam önteni 5 liter télivel is. (7 literes a tartály az autómban, ha szokott is benne nyári maradni, az max 1 liter, de inkább kevesebb.) -
addikt
Mióta visszahoztam a kocsit az elektromostól furán indul. Mint a fakezű felhasználók csinálják -> sokáig indítóznak és a blendix darálódik picit. Na, nem lehet úgy beindítani, h ne legyen ez a darálás hangja (mintha nem húzna vissza időben a blendix?)
Mit kell megnézzek? Hol keressem a hang / hiba forrását?Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
DoItYourself
addikt
válasz body007 #101441 üzenetére
Köszi a tippet, tényleg benne van a használati útmutató 269. oldalán a biztosítéktáblák magyarázata. Egyszer elhatároztam, hogy elolvasom mind a 390 oldalt, de csak az elejéig jutottam, ahol azt magyarázza, hogy átlátszó szélvédő, és forgatható kormánykerék található az autóban.
A lényeg: a motortéri táblán a 40. számú biztosíték az ablakmosóé, ami kicsit más színű nekem, mint a többi, de a kialakítása olyan, hogy nem lehet egyértelműen látni, hogy kiégett vagy sem. A tünetek alapján kiégett, mert ha meghúzom a kart, semmi hang, kattanás stb. nem történik, de ezt már írtam.Eladó dolgaim: Marbo Sport MH-W105
-
addikt
válasz DoItYourself #101447 üzenetére
Mondanám, h tegyél bele egy másik olyan színűt, de ha be van még mindig fagyva akkor az a bizti is ugyanígy fog járni. Egyébként vízszintes orientációban lévő biztik (középtájt) a tartalékok, azokkal kísérletezhetsz
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
peet137
tag
Azóta hátha valaki belebotlott egy ilyen kütyübe
[link]
Nem tud valaki véletlenül olyan helyet, ahol jó eséllyel lehet beszerezni Z16XE1 motoros H Astrahoz twiport mozgató vákuumgömböt, vagy esetleg membránt a belsejébe? Szombathely közeli érdekelne elsősorban, de lehet postázós is. Sajna mindenhol csak szívósorral együtt adnák, FB-os H csoportban eddig nem sikerült... Szereztem XEP-hez valót (szerintem Z14, de ez nem tuti), de az abban lévő membrán nem jó sajna.
A pirossal bekarikázott alkatrész az. -
zsoltno1
csendes tag
Sziasztok!
Astra H 16XER motor - melege6n elkezdte beírni a P2101-52 és C0240-71 hibakódot, elvileg fojtó szelep hiba, de ki cseréltem egy másikkal és ugyan az a hiba. Találkozott már valaki ilyennel? esetleg ötlet mit nézzek meg?