-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5237 üzenetére
Verseny olaj versenyautóba való. Az olaj itt be van soszor pufferelve, indítás előtt az eltárolt nyomással fürdetik a motort. A versenymotorok jellemzően sokkal kevesebbet bírnak órában/kmben. Mint valami elektronikai cucc, magas feszültséggel nagyobb órajelen járatod, de nem lesz olyan élettartalmú.
Mindent nagy terhelésre és hőre méreteznek, Mikulás rallikon alig tudják életben tartani a motorrokat hogy ne fulladjanak le, nagyon egyenetlenül és gyengén járnak. A motor, a töltetcsere, forgó és alternáló tömegek mind magas fordulatra és terhelésre van optimalizálva, alul nyomaték szegényebbek és könyebben lefulladnak mint egy mezei utcai autó. A fékek alig fognak hidegen, a gumik alig tapadnak hidegen; és szinte mindenből ott kezdődik a normál hőmérséklet, ami utcai autónak már sok. Tehát sose érik el azt a hőmérsékletet ahol nekik jó lenne az az olaj.
Na most az 1.4 8 Polo nem ebben a ligában játszik, hanem az utcaiban.
Ha monitorozol olajhőmérsékletet 5km után már van 90°, és 160al pályázva sem több mint 110°. Amúgy nem is a pályázás szokott odabaszni, hanem pl egy tengerparti nyári dugó (árnyékban 35°, de napon az aszfalton sokkal több van) dombos részeken, klímával, mikor a kettes ventifokozat is szinte/néha kevés. És a hülye olajak, amit a gépkönyvek hideg éghajlatra írnak, mindig bírják az ilyet is (ez közelíti meg kicsit a verseny hőmérsékletet, de más a kenési rendszer, más a hűtés, más a terhelés) - nyilván a nornális szintetikusak, legalább 160 VI-el, még az alacsony HTHS-es változatok is olyan motoroknál, ahol mindkettő megengedett.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5251 üzenetére
Arról nem beszélve, hogy az lehet, hogy a szivattyú ész nélkül tolja felfelé a 'gépzsírt', az olajnyomás az egekben... a szabályzóig, az meg szépen a határnyomáson eldobja vissza mielőtt bármilyen alkatrészt elérne, aztán az olajfuratokon meg ígyisúgyis csak annyi megy át amennyi át bír. És hát az ellenállás miatt nem sok bír.
Aztán az egy dolog, hogy a szivattyú tolja mint az állat, attól még a furatokon csövekben annak csak kéne áramlania. És hiába összenyomhatatlan, ha a mai modern többfokozatú adalékolt olajok nem-Newtoni folyadékként fognak viselkedni.
Másrészt attól hogy a szivattyú után nagy a nyomás, attól még előtte nem. Szóval csak fel kéne szívnia is, mielőtt szépen megszakítja maga előtt az olajáramlást a nagy erőlködésben. (Olajjal félig töltött injekciós fecskendő végét befogom, meghúzom, az összenyomhatatlan olaj viszont nem lesz automatikusan "széthúzhatatlan". Forrni ugyan nem fog mint ha vizet töltök bele, de ugyanúgy buborékos lesz, és máris lőttek az ész nélküli szivattyúzásnak)
A dízel befecskendezők résolaj veszteségét kár is volt idekeverni
Az illesztési hézagok is be vannak tervezve, - szép is lenne szoros illesztéssel egy motor - de semmi esetre sem segít, maximum tünetet enyhít átmenetileg, ha (pláne a kopott) motornál a (megnövekedett) hézagot jó sűrű gépzsírral próbáljuk orvosolni.
De kíváncsi lennék, hogy az általa említetteket alapul véve mi lehet az érv a "sűrű" olaj használatára. Részletesen, alkatrészeket, működést, üzemmódot, állapotot tekintve.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
Abba (sokadig fórum sokadik topikjában) semmi energiám nem volt (főleg hogy telefonról írtam este) hogy a nyomás, kenés/olajfilm réteg, hűtés, szennyeződés elhordás összefüggéseket is említsem; mert sokan azt hiszik hogy magas nyomás=jó kenés.
Legalább az olajinfós összefoglaló, tévhites részeket érdemes lenne átfutni sokaknak; főleg azoknak akik másoknak bátran adnak tanácsokat, esetleg hiányos alapokkal.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz rostiron #5229 üzenetére
-3,5 HTSH legyen
-Full SAPS vagy Mid SAPS
-hideg oldal lehető legvékonyabbpéldául Castrol EDGE 0W-40 vagy Total Quartz 9000 Energy 0W-40, amik mindenben felülmúlják a gyári előírásokat és az autó gyártásakor elérhető olajokat.
Amikor készült az autó akkor az olajok viszkozitási indexe olyan 100-120 körül lehetett.
Amit ajánlottam, azok 170-180 viszkozitási index körüliek, tehát nem fognak melegben elvékonyodni a gyári előírások/méretezések alá. Sőt ha extrém melegen használnád, akkor is vastagabbak lesznek, mint egy 10w40-es olaj.Amikor írták a könyvét, még nem voltak olyan minőségű olajok, mint amit ma lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
Off topic:
WD40 Speciálból van kb 5-6 fajta.
Sok az átfedés közöttük.
Van neten konkrét egyszerű leírás, hogy melyik hova ajánlott és miért?
Vagy valaki ismeri ezeket az anyagokat és letudná írni nekem?
Pl: melyik a legjobb választás bejárati ajtó zár és sarok részeihez?
melyik a legjobb autó ajtózárjába? Caddy tolóajtóihoz ahol fél cm por van.
melyik a legjobb autó ajtóinak a sarkai kenésére?
Mi ajánlott kinti lakat és sarok zsírozására, ahova por és víz is kerül bőven.
Stb. stb kérdésekre keresem a választ.
KösziNovum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5251 üzenetére
Full szintetikus 10w versenyolajat nem kellene lelekvározni, lemézezni, nem kellene azért ennyire rettegni tőle még -10-15 fokban sem. Nem mezei ásványi olajról beszélek. 0-5 w olajokat max. új motorokba öntenék, de semmi esetre sem 150-200 ezret futottakba. Ezeknél a motoroknál már pár száz km után a 0-5w-s olajok leamortizálódnak "húgy" kategóriára. A gyakorlat nem mindig vág egybe az elmélettel. Nem hallottam még olyan esetről, hogy a full szintetikus 10w olaj gallyra vágta a motort, viszont olyanról már igen, hogy a 0-5w30-assal megfőtt. Nem versenyautó volt. El kellene szakadni attól a szemlélettől, hogy egy full szintetikus 10w olaj szurok kategória. 2020-at írunk.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5259 üzenetére
Az 50-es meleg oldali érték miatt nem hiszem, hogy gond lesz vele.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
válasz szimi57 #5258 üzenetére
0-5 w olajokat max. új motorokba öntenék, de semmi esetre sem 150-200 ezret futottakba. Ezeknél a motoroknál már pár száz km után a 0-5w-s olajok leamortizálódnak "húgy" kategóriára
Nem fogok elméleti BS-t nyomatni, mert nem vagyok se tribológus, se végzett gépészmérnök.
Friss gyakorlati tapasztalat:
A jelenlegi autómban 212 ezer km van, korábban flottás volt, szigorúan 30 ezrenként cserélték benne a 0W-30-as olajat; én eddig 20 e. km-t tettem bele (olajcserével kezdtem, mert kérte az autó), szintén Edge 0W-30-cal, a 20 e. km alatt kb. 0,2-0,3 liter olaj fogyott. (Főleg autópályán használom [140-180], némi országúton, város semmi - magyarán kicsi az esélye, hogy üzemanyaggal pótolná az olajat.) -
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5258 üzenetére
hogy a 0-5w30-assal megfőtt.
Mondj már erre konkrét példát. Mert maximum azt tudom elképzelni, hogy már valami leharcolt fos volt, pont a nem megfelelő olaj miatt, aztán szépen megzabálta az olajat, szintet meg nem néztek. Ergo tulaj hibája. Ilyenről már hallottam én is. Pont hogy, 2020 van és sajnos még mindig sok helyen a 10W olaj mehet mindenbe a bevett szokás. (nem verseny olajra gondolok). Na erről kéne végre leszokni. Ami autóm van most (jetta 1,6), abba is utolsó 50 ezer km-en (100-ról 150-ig) 10w-40-et tettek, valami oknál fogva. Márkaszervíz.... Végülis csak a vw minősítést sem teljesítette. Ment is bele az 5w-40 Motul, halkabb lett a kocsi hidegen.... 8 ezer km után fogyott kb 2 deci. Megy bele jövő héten az 5w-30... Pedig 14 éves lesz lassan, a motor még idősebb konstrukció.
Az újabbakról meg inkább ne is beszéljünk. Lehet nézni a cikkeket, tapasztalatokat a neten. pl toyota 1,33 amibe nem 0w-20 ment.[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz szimi57 #5258 üzenetére
CAHA 218 ezer.
152 ezerig 30 ezrenkénti olajcsere 5W30.
155 és 213 között 9-10 ezrenként csere 5W30.
213kor 0W30 VW 507 kapott, még nem esett szét a motor, és nincs mérhető olajfogyasztás.
CAYD 140 ezerben szintén 0W30 VW 507 Shellel gurul, még itt sem eset szét a motor.
L13Z2 95 ezer.
63 ezer - 0W30
73 ezer - 0W20
83 ezer - 0W20
90 ezer - 0W20
Még ez sem esett szét.Novum Forum Siculorum
-
szimi57
őstag
Olvastam erről az esetről. Lehet, hogy leharcolt darab volt, de az biztos, hogy gyári 5w30-at kapott. Nem ragadt be, nem is állt le, csak éppen csapágyazni kellett. Talán egy 10w fullszint. olajjal még mindig menne. Az tény, hogy van egy kedvező mellékhatása a 10w olajnak, ami az olajfogyasztást illeti, a káros mellékhatásokat pedig a fullszint. összetétel ill. technológia kiegyenlíti. Szerintem nem annyira ördögtől való dolog 5w helyett a 10w fullszint, viszont fordítva gyári 10w helyett 5w annál inkább.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
L13Z2 ... Még ez sem esett szét.
Mondjuk van is néhány Honda-motor, amit a 10W-s olajok lassacskán kinyírnak - a Jazz sem szereti túlzottan, ahogy a K24 sem, ami pl. az Accordokban található meg. A 0-s a legjobb nekik.
Amúgy az enyémben (L13A1) nem tudom, milyen olajokat használtak 2006-tól 2017-ig, de nálam továbbra is hibátlanul üzemel 0W30-cal. Ha fogy is belőle, az a főtengelyszimering hibája.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5264 üzenetére
Kizártnak tartom hogy 5w olaj miatt kellett csapágyazni.... Nálunk mennyi normál full szintetikus 10W kapható? Hagyjuk a verseny olajokat. 99% ban nem rakják normál autókba. Eljárt az idő a sima 10W olajok felett ezt elkellene fogadni... Van ami kell, de túlzásba viszik sokan sajnos.
-
szimi57
őstag
Konkrétan BMW motorokról van szó, amik 100-150 ezer vagy még kevesebb km után képesek lecsapágyasodni. Lehet nem voltak formában a tervezők. Sima 10w olajat én is mellőzném. A gyártók nem fognak sport olajat rakni utcai autókba, de "tudatlanabb" tulajok megtehetik.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
rostiron
őstag
Szóval akkor minél előbb cseréljem le a 10W60-at ?
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5270 üzenetére
Ezt neked kell eldönteni. Amit beleöntöttél nem egy közönséges olaj, hanem versenyolaj, ráadásul benne van a könyvében. Van aki a forró nyári időszakra 10w-set rak bele, télre pedig 5w-set. Szerintem addig kibírja. 98-as évjáratról van szó, nem hiszem, hogy még bejáratós lenne Mobiltelefonnal szoktam mérni a motorzajt olajcserekor is. Az én fülemnél biztos, hogy jobb. Érdekesség képen te is bemérheted azonos körülmények között és össze tudod hasonlítani az értékeket. Persze nem ez fogja eldönteni, hogy melyik a jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy B16XER motorkóddal rendelkező 1.6-os szívó benzines gépjármű. Esedékessé vált az olajcsere. A szerelő feldobta a labdát, melyiket ajánlottabb beletölteni?
Fuchs Titan GT1 5W40 vagy Mannol Energy Formula PD 5W-40? A gyár GM olajat inkább kihagynám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #5272 üzenetére
Fuchs Titan GT1 5W40
Kicsivel jobb mint a Mannol Energy Formula PD[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5264 üzenetére
Te még mindig nem igazánérted a hidegoldali részt, feladom.
3-5 percig számít, utána meleg lesz. Minél sűrűbb hidegen, annál rosszabb.
Vagy te mindig csak 2-3 percet autózol, és azért fontos a hidegoldalon hogy minél sűrűbb(?) legyen neked? Megyőzhető vagyok tényekkel és érvekkel, ha vannak/lesznek.Amúgy meg csak (full)szintetikus olajakat használok/ajánlok, kit érdekel az ásványi? Két szintetikus olajat hasonlítottunk .
Szerinted van előnye a 10W-xnek, nem tudjuk mi; nyírás stabilitás, VI, HTHS paramétereket is figyelmen kívül hagyod látszólag (bár a többit is).
A 150ezret futott autós mondatod jelzi a másik baromságot hogy nem láttál még szétszedett motort, vagy ha igen, lada vagy trabant volt. Hagyjuk szerintem, nem fognak közeledni az álláspontok. A saját 200on túli autómba is még 5W30A5/B5 (kevésbé hozzáértők kedvéért hidegen-melegen hígabb mint az átlag A3/B4 0W30) egy cseppet nem evett, tiszta volt a motor, tiszta az olaj, jó a hangja, halkabb mint após harmad annyit futott (azonos korú) ugyanilyen Picassoja, amibe 5W40et raktak mindig. Aminek szerinted van előnye, csak nem tudjuk _konkrétan_ a mai utcai autókba mi lenne az.
Megjegyzem párom ezer éves 1.4 8V motorja is ezt kapja, és ismerősi körben sokan. Akik már vagy utánanéztek, vagy csak hittek nekem is kipróbálták. Vagy vették a fáradtságot 3 percre egy olaj ajánló értelmezéséhez, hogy onnan nem a legszarabb huszonéves előírás szerintit rakják bele, hanem bő tizesért egy belevaló normális mai olajat.rostiron: Fogd fel motoröblítésnek, akkor nem kidobott pénz; nyáron ha jó idő lesz és lesz kedved nekiesni, akkor igen, érdemes lehet. (0/)5w30-as olajat írnak az ajánlók, azaz 10 ropiból korrekt olajat rakhatsz bele, a telefonos zajmérés pedig jó ötlet, itt már lesz különbség, de már fogyasztásban is látszódni fog. Vagy akár 0W40et is, bár nem olcsóbbak. Ismerősök Elf/Total 0W30at és Eneos 5W30at szoktak ezekbe (és 1,6 és 1,4 16V és 1,8) a VW motorokba rakni.
Castrol 5W30 C3, Total :Change 15000 km/ 12 months Products:Quartz 9000 Energy 0W-30 :Quartz 9000 Energy 0W-40 :Quartz Ineo C3 5W-40 :Quartz 9000 Energy 5W-40 :Quartz 9000 5W-40; Eneos ENEOS Premium Ultra 5W30Capacity unquotedENEOS Premium Hyper 5W30Capacity unquotedENEOS Premium Hyper 5W40.szerk: link mentesíteni lehet máshogy minthogy kézzel átírom?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #5277 üzenetére
Meg ez névleges, gyakorlatban még egy kategórián belül is jelentős szórás tud lenni a hideg és meleg viszkozitás között. Inkább szemléltető ábra, ahol a pálcika két vége számít, mikor a 10W40-et erőltetik, mint "sűrűbb" olajat pl 5W40 ellenében
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #5278 üzenetére
De mondjuk egy 5W-50 hogy nézne ki ezen? 100 fokos olajnál sűrűbb? Akkor mi értelme? Az olaj állandó hőmérséklet tartományon van tartva a hűtőrendszer által, nem?
Switch Tax
-
nagyúr
válasz molnarpeter #5278 üzenetére
hozzátéve hogyha folytatná a vonalakat, nagyobb hőfokon a 0w40 lenne a vastagabb
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MasterMark #5279 üzenetére
olaj az üzemmeleg motor különböző részein 80-200°C között van, attól függően, hogy hol mérjük
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #5279 üzenetére
Igen (feltéve ha megfelelően működik a kenési/hűtési kör). Ezért felesleges, sőt káros polgári autókba 50-es vagy 60-as olajat tenni mert az olaj hőfok nem lesz olyan magas mint egy versenyautóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5274 üzenetére
Szimi57nek menne a valasz:
Tegyük hozzá, hogy a grafikon itt nem ábrázolt y (függőleges) tengelye, vagyis a viszkozitás skála - így lineáris hőmérséklet skála és lineáris függvénygörbe esetén - nem lineáris, hanem exponenciális, tehát a 0w, 5w, 10w ábrázolt függvények adott hőmérsékleten vett viszkozitás értékei nem egységnyivel magasabbak az előzőhöz képest, hanem annál jobban. Tehát pl. Ha 20 fokon a 0w mondjuk 150 cPs, az 5w mar 180, de a 10w nem 210 hanem 260. Értelemszerűen pedig 10 fokon sorban mondjuk 300, 390, 600.
Tehát a 10w az 5whez képest minden üzemmeleg állapotnál alacsonyabb hőmérsékleten sűrűbb lesz.
Vagyis az a nem mindegy ,hogy ha +10 fokban beindítod, akkor 300, vagy 600 cPs-ű olajjal kell dolgoznia a motornak, ahogy az sem, hogy ha -5ben beindítod, 1200 vagy 4000 cPs-űvel. Miközben azon meg megy az aggódás, hogy üzemmelegen 100 fokon a 12,5 cPs helyett csak 10,5 cPs, és az a különbség meg már árt? 2 cPs számít, de többezer meg nem?
És amíg el nem éri az üzemi 100 fokot, azaz a 10,5-12,5 cPs-t, addig mindig, bármely hőmérsékleten rosszabb a motornak a sűrűbb. A motort és az olajat üzemmeleg motorra, üzemmeleg olajra tervezik. Annál hidegebb hőmérséklet, és azon annál sűrűbb olaj az szükséges kényszerű rossz állapot.
A 10w60 nak a 100 fokos 22 cPs-e se azért jó, mert az jobb a motornak üzemmeleg 100 fokon ha sűrűbb, hanem azért mert versenyolajként feltételezik, hogy a versenymotornak nem 100, hanem 110-120 fok lesz az üzemi hőmérséklet, és ott már ez az olaj is 12-14 körülre fog esni, sőt a hths-e 150 foknál se 2,9 vagy 3,5, hanem monjuk 4,5 lesz, tehát percekig padlógázon 180 fokon se megy 2,5 alá. De utcai, 100 fokon 12 körüli cPshez tervezett motorban a 22 cPs magas lesz.A későbbi hsz-ekre: a valosagban az olajok fuggvenyegyenese nem feltetlenul egy pontban metszi egymast. Ha ugyanannyi a viszkozitasuk 100 fokon akkor igen. A meredekseget a VI adja meg, de az y tengelyen felfele vagy lefele elmozdulast a valodi viszkozitas ertekek adjak meg. Ezert siman lehet hogy egy 0w40 olaj 100 fok folott surubb, mint egy 10w40, hiszen feltetelezhetoen sokkal magasabb a VI novelo adalek, emiatt a Viszkozitasi Index értéke is. Gyakorlatban viszont a 0w40nek kb. 13,5, a 10w40nek 16 a 100 fokon mert viszkozitasa, azaz nem 100 fokon metszik egymast.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz polonic #5275 üzenetére
Sem észteres sem PAO 0720ast nem láttam(bár nem is sok helyen látni az alapolajat), ami nem zárja ki, hogy van (de nem nagy az esélye). Sztem teljesenjó a FullTech FE, vagy Hyper R1.
MasterMark: Olajinfós egyszerű ábra, nem konkrét termékek diagrammja, és ahogy említették nem is igazán lineáris a gyakorlatban. Ez jellegében jobb, de ez sem tűnik jónak.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5274 üzenetére
Nem tudtok egy normális grafikont berakni. Ezeknél még a kémcsöves videók is jobbak. Az legalább látszik, hogy üzemmeleg motornál, akár el is tünhet a különbség a 5w és 10w között, minuszban pedig némi hátrányba kerül a 10w-s, de nem annyira, hogy le kellene gépzsirozni! Most is fenntartom az ajánlásom, amit a kérdezőnek adtam. Részemről csak ennyi lett volna. Nem kezdtem el fikázni az alacsonyabb hideg oldali viszkozitású olajokat. Azt látom, hogy túl lett reagálva ez a téma. Tisztában vagyok vele, hogy az olajfilm kialakulása, fenntartása több tényezőtől függ és itt az olajnak kulcsszerepe van. Nem minden 150 ezret futott motor olyan fasza, mint a tied, hiába rakták bele akár az általad ajánlott olajakat is, és ez már nem a vastól, olajtól függ, hanem az embertől. Motoröblítésnek pedig sokkal alkalmasabb az 0-5w olaj mint a 10w, és most jöhetnek a grafikonok, paraméterek, hogy miért is nem?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
válasz szimi57 #5289 üzenetére
Üzem meleg olajhoz főleg télen sokszor még 30-40Km is kevés
Városba ritka aki egy hosszra ennyit megy, és bejárósok többsége se megy ennyit munkába járáshozÍgy a 10W olaj lehet hogy már nem hátrány üzem meleg motornál, de addig sokkal rosszabb mint egy 5W-s és nem is kerül annyival olcsóba hogy megérje azt venni
És sűrűbb olaj nem autószerelő nem fogja megjavítani az olaj fogyasztást, így arra se gyógyír
Édesapám 1997-es kocsijába is amibe majdnem 400e Km volt óra szerint amúgy németből hozott sokkal több is lehetett benne és 5W30 ment bele, és mégse hullott szét sőt még az olajat se kellet utánatölteni
(olaj csere maxra következő olajcserénél még minimum felett volt, 8-10e Km alatt)Ma mikkor a szintetikus 5W30 vagy 5W40 majd egy árban van a 10W-el semmi értelme beletenni, csak hátránya van
Persze az említett 10W60 olajtól nem lesz semmi baja majd most már a melegebb időben, de érdemes lehet neki rövidebbre venni a csereperiódust és legkésőbb ősszel lecserélni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
szimi57
őstag
Figyelembe kell azt is venni, hogy más az alkatrészek közötti illesztési hézag hideg és meleg motornál. Ebben az esetben nem hinném, hogy hideg motornál a 0-5w-s a nyerő azonos körülmények között. Nem mindenkinek van arra ideje, figyelme, (fegyelme), hogy az első 20-25 km-en babusgassa a motort. Az, hogy hány km-t lehet belerakni egy motorba sajnos nem az dönti el, hogy 5w vagy 10w olaj megy bele (különösen a mai korszerü olajokból), hanem az időben és minőségben megfelelő karbantartás és a motor szempontjából optimális vezetési stílus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5291 üzenetére
"Figyelembe kell azt is venni, hogy más az alkatrészek közötti illesztési hézag hideg és meleg motornál. Ebben az esetben nem hinném, hogy hideg motornál a 0-5w-s a nyerő azonos körülmények között."
Ezt nem értem. Illesztéseket, különböző anyagokat mind meleg motorra méretezik.
Azt meg többen is írtuk, hogy 12 helyett holnap reggel olaj függvényében 300-600al, azaz kb 18-50x rosszabb a motornak. Egy órával leállítás után is még 6-20xosa kb a tervezett viszkozitásnak.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5293 üzenetére
Szerintem megértenéd, ha hideg motorra méreteznének és egyszer csak ácsi. Ami a viszkozitást illeti jobban hiszek a kémcsöves videóknak. Ott valahogy nem látom az 50x-es külömbséget. Miért?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5295 üzenetére
Tehát szerinted a kémcsőből kiöntött olaj többet árul el a viszkozitás pontos értékéről, mint egy szabványos viszkozitás mérő eszközben pontos értékre mérve. Van aki kiöntögeti, van aki még megméri és a mért értékekről grafikonokat készít. Aztán ki-ki a befogadóképességének megfelelően választja ami neki szimpatikus. Videó vagy mért érték.
Ilyen hozzáállással a Föld is lehet lapos, mert arról is van videó is, meg ha elnézel messze az alföldön, ugyehogy lapos...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5297 üzenetére
Akkor mérd az időt - ez használt ill új 15W40 és 5W40 5:30-tól..
[link]
Akkor hogy alakulna a 10W60 Supercar illetve ill a Quartz 9000 Energy 0W30 közöt, pl a héten előforduló reggeli 6°nál (adatlapra fel, valami konkrétumot is lássunk)? Tudom tudom, de ez stabil, szintetikuszsír.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
Na, kis pihenő.
A civicbe kezdettől csak gyári levegőszűrőt teszek. Korábban nem figyeltem, fel se merült, de tavaly mikor megrendeltem az idei cseréhez, elég friss gyártásút kaptam, és az tűnt fel, hogy a légmentesen csomagolt gyári szűrő felülete nedves. Nem tudtam eldönteni hogy viz, parasodas, vagy mi, de nagyon fura. Hozzányomva a műanyag zacskojat a szuro feluletehez, latszik hogy nedvesen osszetapadnak. [link]
Mivel ugy tudtam, hogy a normal szűrők szarazak, es csak a direkt szurok olajosak, vagyis kell oket olajozni, gondoltam ez valami hiba, majd kiszaritom. Csakhogy ma probakepp kivettem azt ami eppen benne van a kocsiban, mar eleg regota, es dobbenetes modon az is megnedvesitette az ujjam. Ranyomtam egy szaraz papírtörlőt, es azt is megnedvesitette. Ráadásul a nedves nyom nem tűnt el. Ami azt jelenti, hogy nem viz, hanem olaj... Mivel a szűrő elott nincs olajforras, a kartergaz es az egr visszavezetes is utana van, ez nekem nagyon furcsa, de azt jelenti, hogy evjarattol fuggetlenul mindket gyari szűrő gyarilag olajjal van impregnalva.?
Amitol meg furcsabb, hogy a szurt oldalon viszont egyik sem olajozza be a papirt, vagyis nem szivarog at a tuloldalra, csak a koszos oldal olyan. A kb. 6 eve kivett es garazsban tartott használt szuro egyaltalan nem olajoz.
Tapasztalt ilyesmit valaki?[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- Friss traileren a Commandos Origins
- Futás, futópályák
- ZIDOO médialejátszók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Spórolós topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- További aktív témák...