-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz freaghill #4798 üzenetére
VW505.00 jóváhagyással rendelkező olajat tennék bele (az meg egyéni preferencia, hogy Mogul 5W40 lenne ez). Mondjuk egy Golf 3 nagy átlagot tekintve amúgy is az élettartama végén járhat kasztni szempontból, a motor meg az utolsó dolog, ami elromlik benne, szóval előírást teljesítő olcsóbb vonalon néznék valamit Golfba nálunk leginkább MOL ment régebben, utóbbi időben Mogul, még működik
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
5 éve van egy Seat Leon 1.6 bcb-m, próbáltam mobil, motul, total és castrol olajokat. A castrollal a legcsendesebb (első másodperctől kezdve) és ebből eszik a legkevesebbet, szinte elhanyagolható.
Sok 2000 körüli vw motornak az Edge olaj volt a gyári olaja. Az enyém is Edge 5w30-al gurult ki. Ez az én személyes tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #4805 üzenetére
Tehát abban az egy autóban és motorban azt találtad a legjobbnak. Ebből kiindulva még nem jelenteném ki kategorikusan, hogy a legjobb márka a piacon.
Egy teljesen más autóban és motorban lehet, hogy éppen a Castrol tűnik a legrosszabbnak.
Bár a saját Honda Jazzemben még nem próbáltam, de Motullal olyan simán és csendben jár, ha be van melegedve, hogy nem hinném, hogy ennél sokkal jobbat találhatnék neki.Amúgy a 125-ös ETZ-mbe Castrol Power 1 Racing 2T olajat locsoltam, ahhoz ez vált be, előtte Repsollal jóval nehezebben indult be hűvösebb időben.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
Igen, azért írtam, hogy ez az én személyes tapasztalatom.
"és a tapasztalaim alapján a legjobb márka a piacon, megelőzve a Motult, Mobilt...stb"
De egyszerű észrevenni, hogy a Mobil és Total olajokat pl évek óta nem fejlesztik (pl az X3000 X1 olaj kb 10 éve ugyanaz) viszont a Castrol mindig megújul, folyamatosan fejleszik, úgy mint a Shell-t.
És az is elmondható általánosságban, hogy a Castol olajok mindig vékonyabban egy kicsit mint a társai és talán a Motul olajok a legvastagabbak. Természetesen azonoson viszkozítási osztályon belül.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz tibbike01 #4808 üzenetére
Csak azt felejtetted ki, hogy konkrétan milyen autóról van szó, vagyis ebben a formában úgy értelmezhető a “tapasztalataid alapján”, hogy kipróbáltad egy csomó típusban és azután vontál következtetést.
Az meg, hogy általánosan szeretik a VW-k a Castrolt, az egy másik állítás, amit el is fogadok.
-
Qru
MODERÁTOR
-
bul07
nagyúr
válasz tibbike01 #4808 üzenetére
Total Quartz 7000 Diesel olajat sokkal jobban ette az a 1.9 AHU motor, előtte utána Castrol
Ugyan annyi kilométer és vagy 4decive több ment el, utána kellet tölteni[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
csiga8
senior tag
A Power1 Racing 2T-t sokáig használtam 2T gépekbe, motorba, tényleg hibátlan és tényleg full szintetikus.
Ami nem tetszett benne, hogy nem színez eléggé és büdös. Emiatt az Elf moto 2 tech-et használom már néhány éve. [link] Nagyjából fele annyiba kerül, nem büdös és jól színez. Nagyfordulatú fűkaszákba, láncfűrészekbe, ill hobbi szinten használt krosszmotorba ( egyéb 2T motorba) is ez van használva.
Jó pár éve figyeltem fel rá, mert a hazai Simson verseny szakosztály erre állt rá ( költséghatékony és hibamentes üzem) és teljes megelégedettséggel használták.
Kisgépeket szedtem szét ilyen amik olajjal vannak üzemeltetve ( konkrétan a sajátok) és nincs semmilyen kokszosodás, megégés. Üzemmódtól függően 1:40 ( teligázas, fűkaszás, ill. vastag fák, ) és 1:50 közötti keverési arányban használva ( gallyazós, nem percekig tartó teligázos üzemmód)
A régi 1.6TD Golfba is ezt teszem a gázolajba. ( kb 30L/ 1 deci)
Egy 125-ös ETZ-be több mint elég.
-
tboldi
nagyúr
2014 óta nincs meg az ETZ, úgyhogy a többi 2T olaj megismerése nálam elmaradt.
Az MZ előtt volt egy Puch Maxi S is, abba locsoltam valami Valvoline-t is, nem volt rossz, de egy idő után valamiért befejezte a forgalmazását a helyi motoros bolt, és ekkor jött a Repsol Moto Scooter 2T. -
freaghill
őstag
válasz MasterMark #4811 üzenetére
Ez mondjuk jó kérdés, engem is érdekelne.
-
nagyúr
válasz freaghill #4815 üzenetére
Két dolog miatt lényeges a Specific.
1: a szabványnál egyes tulajdonságai szigorúbbak.
2: Meghatározzák a szükséges alapanyagokat vagy azok minimum tulajdonságaikat és az elvárt összetevők mennyiségét, amik olcsóbbak lehetnek, mint a jobbfajta olajok, így nem kell a méregdrága Liqui Moly olajat venni hozzá, mindezt a szigorúbb feltételek teljesítése mellet.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz tibbike01 #4808 üzenetére
Nem olyan egyszerű azt észrevenni...
Amikor 2008-ban és 2009-ben kerestem az elérhető olajok között 0W20-ast, akkor a Mobilnak volt, a Castrolnak és a Shellnek nem. Castrolból 0W30, Shellből 5W30 volt az elérhető legalacsonyabb viszkozitású olaj. Volt egyébként a világpiacon több 0w20 is, csak nehezen hozzáférhető.
És az is elmondható általánosságban, hogy a Castol olajok mindig vékonyabban egy kicsit mint a társai
Ez meg azért nem jelenthető ki így, mert jelenleg a piacon olyan széles a skála, hogy nagyon nehéz 2 márka két olaját teljesen azonos módon összehasonlítani. Mit mivel hasonlítasz? Milyen terméket milyen termékkel? Milyen gyártói vagy teljesítményszint előírásút milyen másikkal? Még azonos viszkozitási osztályon belül sem igaz, tekintve hogy még az azonos viszkozitási osztályon belül is vannak eltérések egy gyártó azonos sorozatán belül ha VW, vagy Volvo, vagy GM vagy más gyártó előírásaira kever/adalékol egy formulát. És az sem biztos, hogy egy motor azt szereti, ha vékonyabb egy olaj melegen. Lehet olyan olaj, amelyiknek nagyon magas a VI növelő adalékja, akár 200 fölötti VI-t is eredményez, de azoknál jellemzően már az ár is bőven 5000/liter fölött van.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Willie
őstag
Sziasztok!
Astra G - 2006 - Z16XEP:
Jelenleg 207e km van az autóban, 197e km-nél volt olajcsere. Most fogom olajcserére vinni. Tegnap este vettem észre, hogy a nívópálcán 1 osztással lentebb van az olajszint. Ez 2 dl vagy 5 dl hiányt jelent? Mennyire számít normálisnak ennyi futásteljesítmény után ennyi olajfogyás?
Előre is köszönöm a válaszokat.
-
RA541
csendes tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy egy 2001-es 1.0 16v 44kW-os Nissan Micrába milyen olajat javasolnátok? Castrol edge ll 5w30 c3 van most benne, előtte Magnatec 5w40 c3 volt. Most váltanék Mannolra az ár miatt.
-
Qru
MODERÁTOR
-
8
senior tag
Mannol 7709-1
Ez szerintetek milyen választás egy modern japán dízelbe, ahol A5/B5 a gépkönyv szerinti előírás?50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
nagyúr
válasz Csaby25 #4836 üzenetére
Olajcserén spórolni a legnagyobb veszteség.
Minden javítás többszörösébe kerül, mint a gyakori olajcsere.
Környezetvédelem: kopott motornak, nagyobb a kibocsátása, a korábban leselejtezett autó nagyobb szennyezés, mint a lecserélt olaj."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz molnarpeter #4845 üzenetére
EU-s szabvány maximuma és a nulla között lehet.
Ha a németeknél a szabvány által előírt maximum harmada van, akkor hozzájuk képest nálunk 3× annyi kén van az üzemanyagban."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa