-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
freaghill
őstag
válasz Motion_Blur #5049 üzenetére
-
Motion_Blur
félisten
válasz freaghill #5052 üzenetére
Érdekes, eddig amiket láttam mindenhol ilyen formában tüntetik fel a gyártási időt: [link] nagyíts bele a képbe, ott látod bal alul a dátumot
A flakon fröccsentésének ideje lehet az amit fotóztál, annak meg mi értelme
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
freaghill
őstag
Megnéztem, én voltam az ügyetlen. a flakon oldalán van a megfelelő dátum, és az decemberi.
Köszi mindenkinek.
-
diegho
nagyúr
No megnéztem az olajszintet. Háromnegyed körül volt... nem tudom minek jelzett, most ráöntöttem 2 decit, majdnem maxon van.
-
BlacKSouL
addikt
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #5060 üzenetére
Ha valakit amúgy érdekel és nem gépész végzettségű, akkor itt a háromféle opció:
fröccsöntés, fröccsfúvás, extrúziós fúvás
Öntéssel általában tömör, szerkezeti, funkcionális alkatrészek/termékek készülnek, fröccsfúvással egyszerűbb üreges palackok, flakonok; extrúzióssal pedig bonyolultabb, összetettebb, geometriailag összetett üreges termékek (üreges füles flakonok, tartályok)
Érdekességképp autóiparos kitérő, létezik olyan ablakmosó tartály, amely egyszerű kvázi kocka alakú, és valójában két fröccsöntött félből áll, a felső kicsi, és az alsó nagyobb aztán forrólapos hegesztéssel kerül összehegesztésre, így lesz belőle tartály. És van a bonyolultabb, fúvott tartály, melynek tervezésénél már a szűkített motortéri üregkitöltés is szempont volt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Motion_Blur
félisten
válasz BlacKSouL #5061 üzenetére
3D nyomtatás itt miért nem opció? tömeggyártásnál még mindig olcsóbbak ezek az eljárások?
én részben pneumatikával foglalkozom, nem idegenek a műanyagok, de a legyártási eljárásukat nem ismerem
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #5062 üzenetére
Hát, képzeld el, hogy mondjuk egy optimista autóiparos időszakban a terv 320.000 db autó, és a hozzá tartozó alkatrészek legyártása. Ha csak ezzel foglalkoznak a beszállítónál, mennyi ideig tart legyártani, ha folyamatosan biztosítható alapanyag feeddel mondjuk heti 4 karbantartó megállással 2 műszakban gyártják, és a fúvott alkatrész nettó ütemideje mondjuk 90 másodperc. Már ez is necces a 3D-hez képest, .. ha meg mondjuk pici a fröccsöntött alkatrész, akkor legyártanak hozzá egy 30-50 fészkes szerszámot, tehát ütemidőnként 50 db alkatrészt köp ki a fröccsöntő szerszám. Egyszerű alkatrésznél lehet akár 20 másodperc is az ütemidő.
De legyen flakongyártásnál mondjuk az évi igény 100.000.000 db... flakongyártó fúvószerszám lehet akár 1 fészkes 200 literes tartály méretű is,(képzeld el ezt 3D printerrel ) de literes olajflakonnál simán lehet 4-6 vagy több fészek is, amiből szintén kijöhet 40 másodpercenként 6 (18) flakon.Szóval igen, minden a darabszámtól, és a szükséges sebességtől függ. A 3D print még mindig leginkább a prototípusgyártásban jó, vagy nagyon kis darabszámra. Vagyis arra, hogy ne kelljen egyedi tömeggyártó szerszámot legyártani 20.000-100.000 Euróért, ami csak egyféle terméket tud gyártani, és a szerszámmódosítás korlátozott, kopás, javítási igény és költségvonzata folyamatos. A 3D-nél minden egyes darab lehet minimálisan áttervezett, és ha a prototípus megfelel, jöhet a megfelelő, igény szerinti tömeggyártási technológia.
Találós kérdés: hogy gyártják az átlátszatlan, de áttetsző szintjelző ablakos olajos flakonokat?
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Régóta olvasom a fórumot.
Véleményekre volnék kiváncsi,főleg BlacKSoul véleménye érdekelne.
Adott egy Citroen C5 2013 2.0 Hdi 163 le.
Ebbe a psa B71 2290 olaj az előírt ami ugye C2-es.
Most a földgázos shell 5w30 C3 van benne.
Okozhat-e valami gondot a magasabb hths viszkozítás?
Ha nem akkor maradnék ennél az olajnál.
Köszönöm![ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Rocky975 #5066 üzenetére
Igen a sűrűség befolyásolja az áramlási sebességet, ha megnézed mennyi a sűrűsége abból már lehet következtetni, hogy arányaiban mennyivel csökkenhet az áramlási sebesség (lusta vagyok megnézni a két olajod adatlapját sry).
Na de várjuk be BlacSouL-t, biztos egzakatabb válasza lesz nálam.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Rocky975 #5066 üzenetére
És most mit nyersz a sűrűbb (haverom 1.9 sima AFN TDI-jébe való a C3) olajjal az előírt helyett? Hogy pörögjön a topik?
Bármit beleönthetsz ezen az alapon; vagy azt mondjuk meg mikor milyen baja lesz attól hogy nem az előírtad rakod bele? Aztán * lesz a PSA mert kokszosodik, meg kicsi meg olajteknő, stb.
Ott az Ineo First ami C1/C2 B71.2312, vagy az Ineo ECS ami C2 B71.2290(2018)... Marha drága olajak. [link]<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Rocky975
senior tag
válasz MC Pite #5070 üzenetére
Te miről beszélsz????
Az ineo ICS 11 ezer a 6 liter ami benne van shell 5w30 ect meg 16 ezer.
A földgázos shell szerintem a legkorszerűbb motorolaj és nincs még belőle C2-es.
Meg sok helyen írják,hogy akinek az üzemanyag takarékosság helyett fontosabb a kenésbiztonság az használjon C3-as olajat.
Egyébként Fuchs 5w30 c2-es olajat rendeltem ami tudja a B71 2290-et.
Csak feltettem egy kérdést mert érdekelt a hozzáértők véleménye.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
BlacKSouL
addikt
válasz Rocky975 #5068 üzenetére
Az én véleményem az, hogy ha nem ölöd a motort (rövidtávok, hideg üzem, hidegen taposás, forrón leállítás, stb.) és normális intervallumban cseréled, tehát 10, max 15 ezer km-enként (utóbbit tényleg csak az ideális üzem esetén), akkor nagy problémát nem okozol vele. Mivel dízel, pusztán a hths érték különbsége nem okozhatna gondot. Nem hinném, hogy míg a C2-nek mondjuk 3,0, a C3-nak meg mondjuk 5. Valahol 3,6 körülre tippelném. De a viszkozitás index is adhat némi infót (bár sokszor azt az infót is lespórolják)
Normális használatnál és cserénél maximum annyit veszel észre, hogy ha eddig fogyasztott 5 litert, akkor most majd fog 5,3-at.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
Asbee,Rocky975:
A drágaságnál az irónia volt.Tudja a kérdező mi kell bele, nem hogy az előírt minimum, hanem az attól jobb sem drága olaj.
Nem tudom hol írták, elképzelhető hogy több helyen is szerepelt a jobb kenésbiztonság(más paraméterében is többet követel ugyan a PSA szabványa a C3-nál), bár én a magam részéről ezt ilyen mezei utcai motoroknál (az olajkörben 110-115° fölé nem szokott menni) nem értem/hiszem hogy előnyösebb lenne, sőt. Ötödével sűrűbb még melegen is, hidegen még nagyobb a különbség, normálisan működő hűtőkörrel nem hiszem hogy van bármikor előnye a sűrűbb olajnak. Nem szeretem, és nem tartom egészségesnek ha az előírt/tervezettnél lasabban áramlik az olaj (szerintem az a baj, hűtés, kenés, kosz lebegtetés szempontjából).
Illetve ezeknel nem tudom mennyire reális a tízezrenkénti olajcsere, jó olajjal ha egy év alatt (tételezzük fel az autóból kiindulva) főként hosszabb utakka megvan a 20k, addig én simán elengedném/elengedem (nálam ez 8-10 hónap, 99,5% 50km-nél rövidebbre nincs beindítva, ill benzines).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
i-sti
senior tag
válasz MC Pite #5078 üzenetére
"99,5% 50km-nél rövidebbre nincs beindítva, ill benzines"
Jó neked.
Édesapám a garázsban beindítja, kitolat (kb 5 méter), megállítja. Berakja az aznapra való szerszámokat az amúgyis túlsúlyban levő autóba, indít, megy 200m a klienshez majd megáll.
És én vagyok az okos, hogy erőltetem, hogy 10ezrenként hamarabb cseréljen olajat, mondván a régi Dácsia is elment így 200 ezret, és a VW jobb szóval úgyanolyan felhasználassal többet fog ez elmenni.Novum Forum Siculorum
-
Rocky975
senior tag
válasz BlacKSouL #5077 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
MC Pite.
Meggyőztél,maradok a gyári minősítésű olajoknál.
30 km-re járok munkába tehát napi 60-at megy az autó minimum. Városban a feleségem 1.1-es benzines kocsijával járunk.
Én is úgy gondolom,hogy 15 ezret ki kell bírni az olajnak.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
nagyúr
válasz Rocky975 #5080 üzenetére
Általában benne van ahasználatiban:
Rövid utak vagy 30°C feletti vagy dombos terep vagy városi dugóban ácsorgás vagy poros utakon járás esetén a csereperiodust felezni kell, mind idejében, mind kilométerében.
Severe use
Poros utak esetén a légszűrő cseréje is fele idő."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
Nem mindenkinek/minden helyzetben opció, de 10-15km-en belülre nem autóval járok, hanem bringával. Nem
úgy
, mint haverom, aki inkább busszal jár mert olcsóbb mint autózni, hanem mert a (kis)városban nem lasabb bringával közlekedni, meg nem szeretem ha nem tud bemelegedni az olaj. Ha belefér, Esztergomba (2x25km) is apróságért(ami az 5 literes övtáska) inkább betekerek, az autóval parkolással 20-25p, bringával 45-50p, és némi mozgást is letudok vele.
Anyám vagy após már 20 beindításból max egyszer mennek annyit hogy az olaj bemelegedjen, nekik derogál negyed órát tekerni, és így néz ki az olaj a kocsijukban:
[kép]Rocky975: Utána szoktam több helyen járni a gyári ajánlásoknak és esetleg eltérek a könyvtől, de csak felfelé mert manapság 10-12 ezerért elég korrekt olajakat kapni (plusz azért az olajválasztók szerint is jó legyen, mert pl nejem autójába 20 éve írodott gépkönyvbe nem volt A5/B5, de a Total és mások is ezt is preferálják).
Párom autójába is másfél évig hagyom az olajat, nem megy 15km-nél közelebb autóval, és ha A3/B4es félásványival is 30k/24hót megengednek, akkor a 18hó A5/B5-el meg főleg mehet. Szal értem a keresést, csak nem érdemes szerintem 'lefelé' keresgélni[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Rocky975
senior tag
válasz MC Pite #5082 üzenetére
Nekem egyértelműen írja a gyártó b71 2290 psa minősítésű olaj amit csak a C2 tud és 2 év vagy 30 ezer km.
Nálam egy év alatt megy bele 15 ezer kb. tehát évente tuti,hogy lesz olajcsere.
12-15 ezer között.
Ami most bent van C3-as shell pure plus olaj az szerintem a jelenlegi legkorszerűbb és legtisztább olaj. Tehát nem spórolni akarok az olajon hanem a legjobbat akatom a motornak.
Azért kérdeztem amit kérdeztem.
Remélem,hogy lesz belőle psa minősítésű olaj is valamikor.[ Szerkesztve ]
Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
-
8
senior tag
válasz Dluinet #5081 üzenetére
Nálam pl normál és severe esetére is ugyanannyi a csereperiódus gépkönyv szerint
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
nagyúr
Egy kérédsem van: Az olaj tud róla?
Az én meglátásom szerint, az olajat az elött kell cserélni mielött elfáradna.
Ha elfáradt, és utána van cserélve, akkor annak mindig maradandó következményei vannak.
Ugy vagyok vele, hogy az olajcser mindig olcsóbb, mint a motorhoz nyulni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #5085 üzenetére
Ez igaz, de a környezeti lábnyomunk sem mindegy.
Van akit kicsit sem izgat mennyi fáradtolajat 'termel'? Inkább veszem a jobbik olajat és szűrőt, és akkor nem 10ezrenként cserélem (mindkét autónkban gagyibb félszintetikus A3/B4-el is engednek 30k/24-et, én 20k/18at tartok 'long life' A5/B5-el és némi odafigyeléssel a használatukkor - bár az enyémnél a 30/12-őt is kipróbálhatnám a használt olajos mérések szerint).
Sajna szemre/szagra biztosan nem tudjuk mikor cserés.
Após meg az olajgyilkos körülmények között kétévente cseréli olcsó félszintetikus A3/B4 5W40-re , mondjuk a TU5 szerencsére ezt egész jól tolerálja.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Aktuális egy Lexus IS200-ban a motorolaj csere (a motorban 210e km van). Eddig mindig Eneos Premium Hyper 5w-30 olajat használtam. Ennek a minősítése API: SN/SM/CF, illetve ACEA: C3, A3/B3/B4
Most csak Eneos Premium Hyper S 5w-30 olajat tudnék venni, ami API: SN/SM/CF, illetve ACEA: C2, A1/B1, A5/B5
Ezen az oldalon leírják a különbségeket a C2, C3 és A3/B3/B4 valamint A5/B5 között, de én nem lettem tőle okosabb: [link]
Az autó gépkönyve csak ennyit ír:
Mehet bele a C3, A5/B5, vagy az nem jó?
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
Visszaolvasva volt már róla szó és hamarosan olajcsere lesz nálam. Hidegen vagy melegen cseréljük? Kifacsarjuk belőle az utolsó cseppet is vagy leengedés után máris mehet a friss? Eddig ahogy csináltam: Mentem 10 km-t. 1-2 perc előkészület után olaj le, a folyás megszűnése után egyből fél litert öntöttem bele a friss olajból. Megvártam, hogy az is kifolyjon, csavar egyből vissza és ment bele a többi olaj. Közben persze a szürőnél is megtörtént a csere. Percnyi járatás után ellenőriztem a szintet. A két kérdésre így alakult a saját válasz. Egyáltalán ki lehet szúrni a motorral egy olajcserével?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz Qtya123 #5088 üzenetére
Úgy látszik hivatalosan ebbe bármi jó(mekkora faxság a köny diagrammja...) jó lesz a Hyper S. Más olajválasztó is hoz C2 ill A5/B5 olajakat is, és a japánok általában szeretik is. Az Eneos a Hyper Multit hozza, az C2 nélkül A5/B5.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz szimi57 #5089 üzenetére
Motor méretétől függően 2-5dl marad a motorban, még melegen sem folyik ki.
A járatokból, hidrotőkéből és a felületekről nem fog eltávozni leeresztéskor.
Ez is egy funkciója az olajnak, hogy hosszú állás után is a felületeken maradjon."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qtya123
őstag
válasz MC Pite #5090 üzenetére
Na igen, ezért bizonytalanodtam el a kézikönyv alapján is. Aszerint ezen az éghajlaton nyugodtan tölthetném bele a 15w-40 olajat is akár.
Pont ez a bajom ezekkel a "hivatalos" gyári megállapításokkal. Hány olyan autó van, aminél megadják a 20-30ezres csereperiódusokat, aztán aki addig használja őket egy olajtöltettel 100-150ezer km után már meghibásodásokba ütközik.
-
bul07
nagyúr
Aki Eneos olajat használ
Eneos.hu oldalán ingyenes szállítás van, bár azt nem néztem hogy árban mennyire jók( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
HwGuru
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek, főleg hozzáértőktől.Egy megbízható boltnak minősített webshopból rendeltem az alábbi képeken látható olajokat.
A problémám az, hogy még véletlenül sem olyanok a specifikációi, mint ami a hivatalos Shell oldalán, illetve az árusító bolt oldalán, és egyéb oldalakon is van:
https://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-0w-40.html
Ezen kívül a címkézése is csak nagyjából stimmel, de mégis eltérő mindkét oldalon, valamint a flakon alján lévő festett azonosító/gyártási számok is kopottak, gyenge minőségűek, szinte olvashatatlanok.
Nekem ennyi dolog után már kérdéses az olajok eredetisége, szerintetek?
Előre is köszönöm a válaszokat.[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
[ Szerkesztve ]
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- EA Sports WRC '23
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parfüm topik
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...