-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89874944
törölt tag
A 30-as olaj túl vékony olajfilmet képez üzemmeleg állapotban ehhez a motorhoz. Nem tartja elég távol a fém alkatrészeket egymástól. A 90-es években gyártott motorokat jórészt 40-es olajra tervezték. A 30-as olajat leginkább a fogyasztás csökkentés és a károsanyag kibocsájtás csökkentése érdekében vezették be. Ennek érdekében az újabb motorokat így is tervezték, kisebb tűréssel, amik már képesek 30-as olajjal futni.
Ehhez a Cliohoz az 5w40 vagy a 0w40 való.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.
A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
BlacKSouL
addikt
Az ESP elvileg mid SAPS, a sima meg full, de ez nem tuti. Bár a leírás alapján is. Viszont mind 100, mind 150 fokon picit alacsonyabb a viszkozitása is. Plusz ESP-nek eszerint van ACEA A1/B1-e, másiknak meg GF 5-je.
Talán úgy mondanám, hogy az ESP jobban az európai viszonyokra van hangolva.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
Csak nem hagy nyugodni ez az olaj téma.
[link]Ez ment bele:
A1/B1
HTHS Viscosity, mPa•s @ 150 ºC (ASTM D4683) 2.6
Ez ugye az A1 szabvány alja. (2.6 - 3.5)Előnyöket amiket tapasztaltam azokat leírtam a Honda topicba, röviden: jobban melegedik, csökkent a belső ellenállás.
Viszont, sok helyen olvastam, néztem YT videót, hogy az ilyen alacsony HTHS szám sem jó, főleg olyan esetekben mikor igénybe van véve a motor.
Jelen esetben, nagyon tetszik a motor karakterisztikája és elég sokat forgatom 6000 fölé és megyek 5000 fölött.
Természetesen csak meleg olajjal. Hidegen csak tojás héj.
Manuál EU motorokhoz A3, A5 enged meg, viszont EU-n kívüli motorokhoz (Engine (for Service Reminder System non-applicable EU countries)) az A1-et is. [link]Fő szempont, hogy hidegen is jól kenjen, de azért mikor 6000 főlé pörög akkor sem akarom, hogy fém fémen menjen. Fogyasztás nem szempont. Ha jól tudom az A5 azért jött létre, hogy lehessen tartani a fogyasztás normákat.
Túl sok cikket-videót kerestem, ahol mindenféle véleményeket láttam.
Kikérném az itteni nagyérdemű véleményét is.
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
Egy kérdés: szerinted mikor nagyobb az elégtelen kenés veszélye: 1800-as fordulaton nyomsz egy padlógázt, vagy 4500-on nyomsz egy padlógázt?
Ha megvan a válasz, akkor jól közelíted a választ arra kérdésre is, hogy jobban kell-e félni a magasabb fordulaton az elégtelen kenéstől, mint alacsony fordulaton.
További kérdés, nevezd meg azt az alkatrészt, ami kevesebb, rosszabb kenést kap magas fordulaton, mint alacsony fordulaton.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
A Hondák szerelési utasításában benne van az alátét cseréje minden olajcsrekor. Ha nem cserélik, az hanyagság. Más típusú autónál lehet más megoldás, de itt ez kötelező elem. Mint bármi más cserélendő alkatrész. Lehet vele kísérletezni, próbálkozni, de jobb megelőzni a bajt. Ismerős Opelén sem cserélték, csak egyre nagyobb nyomatékkal kellett meghúzni a csavart hogy ne eresszen, aztán elszaggatták a menetet, újat fúrtak rá, a sorját meg bennehagyták az olajteknőben, de nem is részletezném tovább.
50-150 Ft-os alkatrészen nem sóherség hanem hülyeség spórolni.
De mondom, lehet olyan megoldás, ahol nem kell alátét, vagy nem kell cserélni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
kunberci
aktív tag
Nem tudom, hogy milyen olajat teszel bele, de nekem 0W-20-as kell bele, ami elég híg olaj. Az első alkalommal én sem cseréltem, de 13e Ft-os anyagköltségnél (olajcsere) nem szarozok 50Ft-on. Lehet, hogy 10 alkalmat is kibír egy alátét, de lehet, hogy pl. a hatodik alkalommal elkezd csöpögni. Én otthon cserélem az olajat, ha nem fizetek munkadíjat, akkor az alátét árát meg kibírom.
-
kunberci
aktív tag
Nekem Suzukim van. Gyári Ecstar 0W-20-at rakok bele + olajszűrő + légszűrő. Nekem ez kb 13000 e Ft.
25000 e Ft-ért már valami "arannyszalagos" olaj megy bele. (Ami aranyszalaggal is át van már kötve a csomagolása).[ Szerkesztve ]
-
kunberci
aktív tag
Ha maradt 1.4 liter olajad az 5 literből, akkor 4 liter is elég. Literes kiszerelésből számolva az olajad csak 14200Ft . Úgy látom, hogy a haverod, ismerősöd téged is átb@sz rendesen. A 14 e FT-os olajból így lesz 25 e Ft. A többiről nem is beszélve. Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő meg 23e Ft, mert gondolom a haverod ingyen csinálja az olajcserét.
Ja látom, hogy nem ismerős, csak szerelő pajtinak hívtad.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
1-2 éven belül lesz garázs építve, szerelőakna is tervben van. Addig elég lenne a bak is. Esetleg ilyet még eltudok képzelni, itthon 30e egy pár. De krokodil mindenképpen kell, kerék-, féktárcsa és betétcseréhez pl, igaz oda nem kell akkora emelési magasság.
-
bozont
veterán
Én autó rámpára keresve találtam rá. De figyelni kell hol hogyan árulják, van ahol párra, de van ahol darabra vonatkozik az ár. Én ezt nézegetem most.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Autós topik
- Megérkezett a Razer új csúcsegere, a Viper V3 Pro
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Robogó, kismotor
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- További aktív témák...