-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #5201 üzenetére
Én mindig kézzel húzom rá (valószínűleg jobban, mint a megadott 10-14 Nm), de még sosem jött onnan olaj.
Mondjuk a nyomatékkulcsot rá sem tudnám tenni, annyira közel van a hűtő a Jazz-nél.
-
-
veterán
válasz MasterMark #5201 üzenetére
Passzolom, ennél a résznél nem voltam ott, a saját autóm környékén sertepertéltem, azon fékbetét csere történt ugyanekkor.
Tapasztalt fórumtárs végezte az olajcserét, maximálisan megbízok abban, hogyan csinálja. Végül egy másik szűrőről tette át a tömítést.
-
Firstaye
tag
válasz Dluinet #5199 üzenetére
Akkor lehet legközelebb az SCT-t próbálom meg. Ebből a márkából van egy másik autónkon ablaktörlő lapát, az is ár értékben kiválló.
Kicsit utánaolvastam még a vásárlás előtt, és nekem az jött le, hogy a Hengst tökéletesen megfelel, van róla több videó is, külföldi fórumokon is pozitívan nyilatkoznak róla, emiatt bátorkodtam megvenni. Azonban a mostani vásárlásom és focvis kellemetlen tapasztalata után inkább kerülöm a későbbiekben.
Én azért gondolom, hogy ekkora futásra elég egy közepes minőség is, mert a minimumot ez is hozza, és úgy gondolom egy ilyen autó esetében mindegy, hogy gagyibb szűrővel még elmegy a motor 8 évet, a jobbal 10-et látható károsodás nélkül, mert hamarabb fogja a rozsda elvinni. A jobb szűrő előnye pedig ott mutatkozik meg, hogy tovább képes ellátni a feladatát.
-
-
nagyúr
válasz F_Zolee #5209 üzenetére
Az SCT által megadott méretek nem egyeztek a kezedben lévővel szűrőjével, vagy csak amit a gép dobott cikkszámot, hogy jó a te autódba, az nem fért bele?
Az első esetben gyártási hiba, a másodikban esetben csak közelítőleg méretben hasonló szűrőt kínál fel."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
válasz Vassili #5212 üzenetére
Ez tuti, hogy valami VAG termék, azokban van ilyen betonkeverőre emlékeztető tartály.
szerk.: Ja, mögötte ott a matrica is.
.........................................Más:
MaTegnap tankolás után kíváncsiságból megnéztem az olajokat a helyi Shell-nél. 4 db 1 literes flaska volt csak a Helix Ultra ECT C2/C3 0W30-ból, egy darab 2019 novemberi volt, egy 2018 augusztusi, egy 2018 júliusi és egy, amiről le volt kopva a felirat. És literenként 8990 Ft-ot kérnek értük (vagy 7390 pontot).
Én meg vettem a 4 litert 12k-ért.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5214 üzenetére
Annyira nem ért meglepetésként, a legtöbb cuccnál általában úgy van, hogy ahány ClubSmart pont, annyi Ft is, és megnéztem már előtte a neten. Nos, ennél pont nem így van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz F_Zolee #5211 üzenetére
A szűrőket "nem konkrétan egy autóhoz" készítik, hanem általános méreteket gyártanak.
Sok autó van, amelyik így kiesik a szórásból.
Nézd meg mennyire különböznek a méretek, holott egy konkrét típusú autóhoz dobta ki.
Centis eltérések vannak.
Ezért szokták a szerelők egy alkatrész berakás előtt az újat a régivel összemérni. Egy féktárcsánál rohadt nagy gondok lehetnek, ha csak a boltos által adott alkatrészt ellenőrzés nélkül feldobnának.
A féktárcsákból is csak általános méreteket gyártanak."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #5216 üzenetére
Igaz is meg nem is.
1, Megvannak a speckók, nem egy autóhoz gyártják az alkatrészeket, mert jellemzően sok típushoz felhasználják, akár több márkánál is. Ami ritka, ahhoz néha nincs is aftermarket alkatrész.
2, Unix/Bárdi/Láng keresője egy naaaagy ***********. És amikor jelzed a hiányosságokat, közlik hogy úgysincs rá erőforrásuk, nem érdekli őket. Mindenképpen a saját katalógusban (szűrő, fékbetét, stb) is le kell ellenőrizni!3, Olajszűrőnél ne a centiket nézzétek, a szelepek mennyisége és erőssége (attól függ milyen nyomásoknál nyitnak) a fontos, nem az hogy fizikailag elfér-e! [link]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rostiron
őstag
Sziasztok.
Mit jelent egy olaj adatlapján a "CCS viszkozitás -25C-on "
A castol magnatec 10w40 A3/B4 olajnál 6500
A castrol EDGE 10W60 olajnál 4879
-25 fokon a 10w40 sűrűbb lenne ?Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
bul07
nagyúr
válasz rostiron #5224 üzenetére
Valami 25-30éves kocsiba szánhatod a 10W-t?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz rostiron #5221 üzenetére
Cold Cranking Simulator. Szabványos tesztmodszer.
Azért lehet jobb a hidegindithatosaga a 10w60nak, mert feltételezem magasabb a viszkozitasi indexe is. Ami miatt hidegen is hígabb, de melegen se vekonyodik el nagyon. Ezzel kissé eltolva is tudnak játszani viszkozitasi osztályokon belül. A viszkozitasi index a logaritmikus skalazott homerseklet/viszkozitás függvényen egyenesnek tekintheto viszkozitasi érték függvények meredekseget jelöli, ha meredekebb, akkor az egyik vagy másik vége belóghat masik viszkozitasi osztályba is. De a meredekseg megmarad, vagyis egy adott összehasonlítási pont alatt is nagyobb különbségek lehetnek.
Nemtom ez így vilagos-e.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
rostiron
őstag
A lényeg egy 1998-as vw polo-ról van szó. Eddig 5w40 vagy 10w 40 olaj volt benne. De van egy kanna castrol edge 10w60 supercar olajom amit el szeretnék használni. A téli időszak miatt nézegettem a hideg oldalát. A könyvébe is bent van a 10w60. Mi a véleményetek ?
Tehát van -e hátránya télen a 10w60 nak a 10w40 hez viszonyítva ?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5229 üzenetére
Semmilyen hátránya nincs, csak előnye. Teljesen szintetikus, alapból jobb olaj az Edge, mint a Magnatec. Nagy teljesitményü motorokhoz alkalmazható, ahol a Magnatec már elvérezhet. Ne nagyobb teljesítményű autót vegyél az olajodhoz, hanem öntsd bele nyugodtan a Pólóba.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz rostiron #5229 üzenetére
Ezt most nem tudom, mire gondol szimi57...
Most egy sűrű vackot minek töltenél a motorba? (Ok, van otthon). Meg hidegen MINÉL hígabbnak kéne lennie, öntökönszúrás a 10W, traktorba (se) való.
De a hatvanas melegoldal meg egy vicc. Illetve annyira nem vicces amit a motorral tesz.Ha ralliznál a dakaron vele, akkor kellene ez az olaj, de normális hűtőkörrel utcaiba nem való. Vagy lehet rallizol ezzel az autóval és supercar. A könyv marhaságát itt el kell felejteni.
22,7 mm²/s 100°C-on. A kb 12-14 helyett. 160 40 fokon, a minél kisebb (12hez közeli), vagy 75-80 (5W40es Magnatec 81; én ezt tenném bele Castrolból) helyett.
Ha nincs meg hogy ez miért rossz, akkor google: totalcar olaj toyota kulcsszavakat ajánlom, ott is leírták.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
raziel01
veterán
válasz Motion_Blur #5233 üzenetére
új csavar+10 LE
Én nem szoktam rajta szórakozni, ígyis 10k felett van az olaj meg a szűrő, azon a plusz 350 Ft-on nem múlik (Febi márka). -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Traktorhoz 15W40-et használunk, de egyesek az egyértékű SAE30 olajtól sem riadnak meg. Csak a miheztartás végett
22 éves motor, legyen 30 éves fejlesztés - nem hinném, hogy bármi baja lenne tőle egy ciklus alatt 20 éve a Peugeot 1.9 dizli is 10W40 Castrol GTX olajat kapott, 5W és társai szvsz még elterjedőben lehettek, de ez csak találgatás részemről.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Tele van a youtube kémcsöves szarságokkal. Az olaj nem szabadeséssel jut el a kenőhelyekre, hanem egy fogaskerék szivattyú ad neki szárnyakat. Mivel az olaj is összenyomhatatlan semmivel sem fog később célba érni a 10w-s, mint a 0w-s vagy 5w-s! Sőt hamarabb, mert az illesztési hézagoknál a hígabb olaj könnyebben elszökik. Ezt nevezik résolaj veszteségnek. Azt végképp nem értem, hogy miért rosszabb egy versenyolaj, mint egy utcai?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5239 üzenetére
A mézet, vagy akár a lekvárt is ugyanolyan sebességgel és nyomással továbbítja a fogaskerék szivattyú, mint a pálinkát.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
GasBang
csendes tag
Üdv
Milyen specif. olaj megy a 2019es Kia Rio 1.2 Cvvt-be? A szervizkönyvben csak annyit találtam, hogy az utolsó szerviznél 5w30 acea C2 tettek bele."Ravaszabb csak akkor leszel, ha ravaszabb ellenféllel játszol."
-
válasz Motion_Blur #5233 üzenetére
Francért nem réz alátétet adnak, nekem is ezzel jött
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5237 üzenetére
És kinek kell ahhoz youtue, hogy meleg másfélszer, hidegen több mint kétszer sűrübb? Mínusz tízben alig bírja el majd az önindító, ha már negyven fokon is kétszer sűrűbb.
A szivattyú fordulata és olaj járatok/furatok fixek, lasabban áramlik a sűrűbb folyadék.
Nem az a baj ha hígabb, hanem ha sűrű az olaj: ez is egy olyan beragadt tévhit mint a jobb gumit előre pakolni-száv év alatt se fog kikopni a köztudatból.Ezer példa van mikor a sok...ember agyonvágja a (főleg japán) mototokat ezzel; a motorok nem olvastak téged.
A 10-5-0W rész alapján gyanús hogy miről beszélünk, hisz mindig a tervezett kinematikai viszkozitás kellene a motornak (általában ez legyen 10, de pl egy 3 éves Swift 0W16-os olaja hígabb, hét körüli, a Poloba meg 12-14 kell), azaz mindenbe 0-ás hidegoldali olaj lenne a legjobb, mert a motorok nem olvasták hogy a méz elég gyorsan jut el mindenhova és hidegen kopik leginkább a motor. De a turbó csapágyát is megnézheted, 1-2 kivételtől eltekintve (amikkel szopunk eleget) nem golyós, hanem sikló csapágyak vannak, ahol kell ez bizonyos áramlás az olajfilm kialakulásához.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rostiron
őstag
válasz MC Pite #5244 üzenetére
Már beöntöttem a gépbe. Csak azt mondjátok meg, ha benne van a könyvébe akkor miért nem jó bele ? Az akkori mérnökök ezt nem tudták ? Azért egy mai japán autó illesztései, és ez között van különbség.
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
nagyúr
válasz szimi57 #5240 üzenetére
Elsősorban itt vérzik el a vastag olaj.
Itt pedig láthatod, hogy mennyire visszafogja a dugattyú mozgását. Amiből következik, hogy a terjeszkedés fázisban sokkal nagyobb erő hat a hengerfalra, jóval nagyobb kopást eredményezve."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rostiron
őstag
válasz MasterMark #5246 üzenetére
polo 98-as 1.4 benzin APQ 8 szelepes
Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
MC Pite
veterán
válasz rostiron #5245 üzenetére
Visszakérdezek:
1, a legtöbb könyv könyv környezeti hőmérséklet alapján írja mi mehet bele, sokszor brutálisan nagy spektrummal (volt nemrég az IS200 manuálja is linkelve).Termosztát és ventillátor nélkül még érteném.
Jól működő hűtőkörrel ezek hol számítanak ennyit?2, a legtöbb mai autónál 2 év vagy 30.000km van leírva normál használatvesetén csereperiódusnak.
Hogy lehet hogy ezt egy fullos A5/B5 és/vagyGF5, SN PAO alapolajú; meg egy meg egy prosztó A3-as (fél)ásványival is ugyanannyit mehetnek el? Ugyanazt tudják az olajak?3, miért írják le a mitorgyilkos szokásokat hogy csináld nyugodtan (1500nál válts fel,stb)? Egy mai Suzuki váltássegéd nyilacskájs egy rossz vicc; egy motorgyilkolásra ész nélkük buzdító marhaság.
4, miért írják hogy 1000km/1 liter olajfogyasztás normális?
Turbó gyárban dolgozom, tuti hogy nem a designer mérnökök írják az autó manált, hanem... khm, mások. És nem, egyik gyártónak sem érdeke higy sokáig autt legyen az autó (nem különbek mint bármilyen egyébb műszaki cucc gyártói; csak a garanciaidőre méreteztetnek mindent).
Így sajnos néha utána kell olvasni autócserénként,mi az ajánlott. Mazda olajdoki, olajinfo, és egy csomó oldalon megvannak az alapok, és utána már az ember átlátja a megengedettekből mi jó az autójának és a pénztárcájának egyszerre. És az nem a 10W60.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!