-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz szimi57 #5089 üzenetére
Motor méretétől függően 2-5dl marad a motorban, még melegen sem folyik ki.
A járatokból, hidrotőkéből és a felületekről nem fog eltávozni leeresztéskor.
Ez is egy funkciója az olajnak, hogy hosszú állás után is a felületeken maradjon."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5237 üzenetére
És kinek kell ahhoz youtue, hogy meleg másfélszer, hidegen több mint kétszer sűrübb? Mínusz tízben alig bírja el majd az önindító, ha már negyven fokon is kétszer sűrűbb.
A szivattyú fordulata és olaj járatok/furatok fixek, lasabban áramlik a sűrűbb folyadék.
Nem az a baj ha hígabb, hanem ha sűrű az olaj: ez is egy olyan beragadt tévhit mint a jobb gumit előre pakolni-száv év alatt se fog kikopni a köztudatból.Ezer példa van mikor a sok...ember agyonvágja a (főleg japán) mototokat ezzel; a motorok nem olvastak téged.
A 10-5-0W rész alapján gyanús hogy miről beszélünk, hisz mindig a tervezett kinematikai viszkozitás kellene a motornak (általában ez legyen 10, de pl egy 3 éves Swift 0W16-os olaja hígabb, hét körüli, a Poloba meg 12-14 kell), azaz mindenbe 0-ás hidegoldali olaj lenne a legjobb, mert a motorok nem olvasták hogy a méz elég gyorsan jut el mindenhova és hidegen kopik leginkább a motor. De a turbó csapágyát is megnézheted, 1-2 kivételtől eltekintve (amikkel szopunk eleget) nem golyós, hanem sikló csapágyak vannak, ahol kell ez bizonyos áramlás az olajfilm kialakulásához.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz szimi57 #5240 üzenetére
Elsősorban itt vérzik el a vastag olaj.
Itt pedig láthatod, hogy mennyire visszafogja a dugattyú mozgását. Amiből következik, hogy a terjeszkedés fázisban sokkal nagyobb erő hat a hengerfalra, jóval nagyobb kopást eredményezve."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5237 üzenetére
Verseny olaj versenyautóba való. Az olaj itt be van soszor pufferelve, indítás előtt az eltárolt nyomással fürdetik a motort. A versenymotorok jellemzően sokkal kevesebbet bírnak órában/kmben. Mint valami elektronikai cucc, magas feszültséggel nagyobb órajelen járatod, de nem lesz olyan élettartalmú.
Mindent nagy terhelésre és hőre méreteznek, Mikulás rallikon alig tudják életben tartani a motorrokat hogy ne fulladjanak le, nagyon egyenetlenül és gyengén járnak. A motor, a töltetcsere, forgó és alternáló tömegek mind magas fordulatra és terhelésre van optimalizálva, alul nyomaték szegényebbek és könyebben lefulladnak mint egy mezei utcai autó. A fékek alig fognak hidegen, a gumik alig tapadnak hidegen; és szinte mindenből ott kezdődik a normál hőmérséklet, ami utcai autónak már sok. Tehát sose érik el azt a hőmérsékletet ahol nekik jó lenne az az olaj.
Na most az 1.4 8 Polo nem ebben a ligában játszik, hanem az utcaiban.
Ha monitorozol olajhőmérsékletet 5km után már van 90°, és 160al pályázva sem több mint 110°. Amúgy nem is a pályázás szokott odabaszni, hanem pl egy tengerparti nyári dugó (árnyékban 35°, de napon az aszfalton sokkal több van) dombos részeken, klímával, mikor a kettes ventifokozat is szinte/néha kevés. És a hülye olajak, amit a gépkönyvek hideg éghajlatra írnak, mindig bírják az ilyet is (ez közelíti meg kicsit a verseny hőmérsékletet, de más a kenési rendszer, más a hűtés, más a terhelés) - nyilván a nornális szintetikusak, legalább 160 VI-el, még az alacsony HTHS-es változatok is olyan motoroknál, ahol mindkettő megengedett.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz szimi57 #5258 üzenetére
0-5 w olajokat max. új motorokba öntenék, de semmi esetre sem 150-200 ezret futottakba. Ezeknél a motoroknál már pár száz km után a 0-5w-s olajok leamortizálódnak "húgy" kategóriára
Nem fogok elméleti BS-t nyomatni, mert nem vagyok se tribológus, se végzett gépészmérnök.
Friss gyakorlati tapasztalat:
A jelenlegi autómban 212 ezer km van, korábban flottás volt, szigorúan 30 ezrenként cserélték benne a 0W-30-as olajat; én eddig 20 e. km-t tettem bele (olajcserével kezdtem, mert kérte az autó), szintén Edge 0W-30-cal, a 20 e. km alatt kb. 0,2-0,3 liter olaj fogyott. (Főleg autópályán használom [140-180], némi országúton, város semmi - magyarán kicsi az esélye, hogy üzemanyaggal pótolná az olajat.) -
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5258 üzenetére
hogy a 0-5w30-assal megfőtt.
Mondj már erre konkrét példát. Mert maximum azt tudom elképzelni, hogy már valami leharcolt fos volt, pont a nem megfelelő olaj miatt, aztán szépen megzabálta az olajat, szintet meg nem néztek. Ergo tulaj hibája. Ilyenről már hallottam én is. Pont hogy, 2020 van és sajnos még mindig sok helyen a 10W olaj mehet mindenbe a bevett szokás. (nem verseny olajra gondolok). Na erről kéne végre leszokni. Ami autóm van most (jetta 1,6), abba is utolsó 50 ezer km-en (100-ról 150-ig) 10w-40-et tettek, valami oknál fogva. Márkaszervíz.... Végülis csak a vw minősítést sem teljesítette. Ment is bele az 5w-40 Motul, halkabb lett a kocsi hidegen.... 8 ezer km után fogyott kb 2 deci. Megy bele jövő héten az 5w-30... Pedig 14 éves lesz lassan, a motor még idősebb konstrukció.
Az újabbakról meg inkább ne is beszéljünk. Lehet nézni a cikkeket, tapasztalatokat a neten. pl toyota 1,33 amibe nem 0w-20 ment.[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz szimi57 #5258 üzenetére
CAHA 218 ezer.
152 ezerig 30 ezrenkénti olajcsere 5W30.
155 és 213 között 9-10 ezrenként csere 5W30.
213kor 0W30 VW 507 kapott, még nem esett szét a motor, és nincs mérhető olajfogyasztás.
CAYD 140 ezerben szintén 0W30 VW 507 Shellel gurul, még itt sem eset szét a motor.
L13Z2 95 ezer.
63 ezer - 0W30
73 ezer - 0W20
83 ezer - 0W20
90 ezer - 0W20
Még ez sem esett szét.Novum Forum Siculorum
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5264 üzenetére
Kizártnak tartom hogy 5w olaj miatt kellett csapágyazni.... Nálunk mennyi normál full szintetikus 10W kapható? Hagyjuk a verseny olajokat. 99% ban nem rakják normál autókba. Eljárt az idő a sima 10W olajok felett ezt elkellene fogadni... Van ami kell, de túlzásba viszik sokan sajnos.
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5264 üzenetére
Te még mindig nem igazánérted a hidegoldali részt, feladom.
3-5 percig számít, utána meleg lesz. Minél sűrűbb hidegen, annál rosszabb.
Vagy te mindig csak 2-3 percet autózol, és azért fontos a hidegoldalon hogy minél sűrűbb(?) legyen neked? Megyőzhető vagyok tényekkel és érvekkel, ha vannak/lesznek.Amúgy meg csak (full)szintetikus olajakat használok/ajánlok, kit érdekel az ásványi? Két szintetikus olajat hasonlítottunk .
Szerinted van előnye a 10W-xnek, nem tudjuk mi; nyírás stabilitás, VI, HTHS paramétereket is figyelmen kívül hagyod látszólag (bár a többit is).
A 150ezret futott autós mondatod jelzi a másik baromságot hogy nem láttál még szétszedett motort, vagy ha igen, lada vagy trabant volt. Hagyjuk szerintem, nem fognak közeledni az álláspontok. A saját 200on túli autómba is még 5W30A5/B5 (kevésbé hozzáértők kedvéért hidegen-melegen hígabb mint az átlag A3/B4 0W30) egy cseppet nem evett, tiszta volt a motor, tiszta az olaj, jó a hangja, halkabb mint após harmad annyit futott (azonos korú) ugyanilyen Picassoja, amibe 5W40et raktak mindig. Aminek szerinted van előnye, csak nem tudjuk _konkrétan_ a mai utcai autókba mi lenne az.
Megjegyzem párom ezer éves 1.4 8V motorja is ezt kapja, és ismerősi körben sokan. Akik már vagy utánanéztek, vagy csak hittek nekem is kipróbálták. Vagy vették a fáradtságot 3 percre egy olaj ajánló értelmezéséhez, hogy onnan nem a legszarabb huszonéves előírás szerintit rakják bele, hanem bő tizesért egy belevaló normális mai olajat.rostiron: Fogd fel motoröblítésnek, akkor nem kidobott pénz; nyáron ha jó idő lesz és lesz kedved nekiesni, akkor igen, érdemes lehet. (0/)5w30-as olajat írnak az ajánlók, azaz 10 ropiból korrekt olajat rakhatsz bele, a telefonos zajmérés pedig jó ötlet, itt már lesz különbség, de már fogyasztásban is látszódni fog. Vagy akár 0W40et is, bár nem olcsóbbak. Ismerősök Elf/Total 0W30at és Eneos 5W30at szoktak ezekbe (és 1,6 és 1,4 16V és 1,8) a VW motorokba rakni.
Castrol 5W30 C3, Total :Change 15000 km/ 12 months Products:Quartz 9000 Energy 0W-30 :Quartz 9000 Energy 0W-40 :Quartz Ineo C3 5W-40 :Quartz 9000 Energy 5W-40 :Quartz 9000 5W-40; Eneos ENEOS Premium Ultra 5W30Capacity unquotedENEOS Premium Hyper 5W30Capacity unquotedENEOS Premium Hyper 5W40.szerk: link mentesíteni lehet máshogy minthogy kézzel átírom?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bul07
nagyúr
válasz szimi57 #5289 üzenetére
Üzem meleg olajhoz főleg télen sokszor még 30-40Km is kevés
Városba ritka aki egy hosszra ennyit megy, és bejárósok többsége se megy ennyit munkába járáshozÍgy a 10W olaj lehet hogy már nem hátrány üzem meleg motornál, de addig sokkal rosszabb mint egy 5W-s és nem is kerül annyival olcsóba hogy megérje azt venni
És sűrűbb olaj nem autószerelő nem fogja megjavítani az olaj fogyasztást, így arra se gyógyír
Édesapám 1997-es kocsijába is amibe majdnem 400e Km volt óra szerint amúgy németből hozott sokkal több is lehetett benne és 5W30 ment bele, és mégse hullott szét sőt még az olajat se kellet utánatölteni
(olaj csere maxra következő olajcserénél még minimum felett volt, 8-10e Km alatt)Ma mikkor a szintetikus 5W30 vagy 5W40 majd egy árban van a 10W-el semmi értelme beletenni, csak hátránya van
Persze az említett 10W60 olajtól nem lesz semmi baja majd most már a melegebb időben, de érdemes lehet neki rövidebbre venni a csereperiódust és legkésőbb ősszel lecserélni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5291 üzenetére
"Figyelembe kell azt is venni, hogy más az alkatrészek közötti illesztési hézag hideg és meleg motornál. Ebben az esetben nem hinném, hogy hideg motornál a 0-5w-s a nyerő azonos körülmények között."
Ezt nem értem. Illesztéseket, különböző anyagokat mind meleg motorra méretezik.
Azt meg többen is írtuk, hogy 12 helyett holnap reggel olaj függvényében 300-600al, azaz kb 18-50x rosszabb a motornak. Egy órával leállítás után is még 6-20xosa kb a tervezett viszkozitásnak.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5295 üzenetére
Tehát szerinted a kémcsőből kiöntött olaj többet árul el a viszkozitás pontos értékéről, mint egy szabványos viszkozitás mérő eszközben pontos értékre mérve. Van aki kiöntögeti, van aki még megméri és a mért értékekről grafikonokat készít. Aztán ki-ki a befogadóképességének megfelelően választja ami neki szimpatikus. Videó vagy mért érték.
Ilyen hozzáállással a Föld is lehet lapos, mert arról is van videó is, meg ha elnézel messze az alföldön, ugyehogy lapos...Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5297 üzenetére
Akkor mérd az időt - ez használt ill új 15W40 és 5W40 5:30-tól..
[link]
Akkor hogy alakulna a 10W60 Supercar illetve ill a Quartz 9000 Energy 0W30 közöt, pl a héten előforduló reggeli 6°nál (adatlapra fel, valami konkrétumot is lássunk)? Tudom tudom, de ez stabil, szintetikuszsír.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5310 üzenetére
Nem tudom miért ragaszkodsz a 10w60hoz, mikor ott a 20w60. [link]
Minden előírást túlteljesít. Vagyis mindenbe jó. Nem is jó, igazából tökéletes. Ráadásul szintetikus. Tehát pláne mindenbe jó.
Mínusz 15 fokon már kitűnően áramlik, annyi meg sosincs Magyarországon, tehát nem értem miért nem ezt írják elő az autó gyárak.
Szóval bármi ellenérv?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5310 üzenetére
Baszki, tudod mi a különbség aközött hogy a szivattyú fel tudja kapni meg a jó kenés között?
Értjük hogy szintetikus, de nézd meg az adatlapon 0 és 40°on, sokkal sűrűbb, mint egy szintén ajánlott másik (mondjuk szintetikus 5W30as) olaj. És nem az a lényeg hogy csak n-szer űrűbb hidegen a 10W vagy legyen az új kedvenced a 20W; hanem hogy az többszázszor sűrűbb mint amire a motort tervezték. Értem hogy nem rossz avi, meg tartós, de sűrű, amit az elmúlt 2 oldalon páran leírtunk milyen hátrányai vannak.Amúgy király ez a táblázat, köze nincs ahhoz az olajhoz amit te ajánlottál a Poloba. És mikor azt kérjük, hogy inkább két konkrét olaj adatlapjáról konkrét adatokat írj(jé, én már ki is másoltam ezeket korábban), az úgy látszik nem megy; nem baj.
polonic: Figyelni kell ha ezt keresed, mert sysnthetic based meg hasonló kifejezésekkel átverik aki nem tudja hogy van szintetikus és a fullszintetikus (előbbi nyilván részszintetikus csak átbaszás a megnevezés). A FullTech FE-nél sem egyértelmű a megfogalmazás a papírzsebkendőnyi adatlapon, de utóbbinak gondolnám.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz szimi57 #5314 üzenetére
ez történik, ha vastagabb olajat használunk, még akkor is, ha a gépkönyv megengedi
A dugattyúk kifűzésekor azonnal beigazolódott a szerelők előzetes tippje: az összes dugattyún el voltak tömődve az olajáteresztő-gyűrűk apró furatai. A dugattyúk oldala is kormos volt, tetejükön közel milliméteres koromlerakódás, és a fekete leves csak ezután következett. A csapágyak mindegyike megkopott a kenési elégtelenség miatt, de annyira, hogy a főtengely forgattyúcsapjai is sérültek. A négyes henger falán a nikasil-réteg egy ponton teljesen megkopott, a hónolás nyomai eltűntek, ezen a ponton a henger erősen hordóssá vált.
A vastag olaj nem hűtötte megfelelően a dugattyút, ezért ráéget, majd a koksz mindenhol lerakodott és mindent eltömített.
Nem lett volna gond vele, ha hosszú utakra, melegben használják, felezett csereperiódussal.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5329 üzenetére
Na ez már mindjárt jobban hangzik.
Ahogy a hondáknál a 2000es években a gépkonyvben szerepelt minden a 0w20tol 15w40ig, az nem azt jelentette, hogy mindegyik ugyanolyan jo. A savos tablazat amit ott hasznalnak sajnos elavult, a 90es évek elejének maradványa. Ráadásul nem számolnak a költség érzékeny regiokkal, ahol azt keresik minel olcsóbb legyen az olaj. A 10w40 rendszerint olcsóbb mint a 0w20. Mivel a konyvben szerepel mindketto, a magyar beleteszi az olcsobbat, az is jo bele felkialtassal. A szerviz beleteszi a 5w40et erre van olcso szerződésem felkialtassal. Utanaolvasva viszont a tulajdonos rajon, hogy ha gyarilag 0w20 van benne, es minden korszerű, fejlődést követő ajánlás azt mondja, hogy nagyon javasolt minden esetben a megengedett legalacsonyabb viszkozitasu olajat alkalmazni, akkor ha az idealisat, optimalisat, legmegfelelobbet akarja, az abba a motorba a 0w20 lesz. Akkor is, ha telen autozik, akkor is, ha nyaron.
Nem veletlen, hogy a mostani ujak eseteben mar sokkal szukebb az ajanlas, de a regebbi motorokba sem a -tól-ig tartomány felső oldala volt az idealis, hanem az alsó. Az meg már tapasztalat, itt is leirtak paran, hogy az also tartomanybol valasztott viszkozitasu olajjal uzemeltetve boven 200ezer km utan is jol mukodik a vekony olajjal. Es szamtalan ellenpelda van, amikor a vastagabb olajat kezdtek el hasznalni pusztan csak azert, mert a 60 evvel ezelotti szokas es tradicio szerint sokat futott motorba vastag olaj kell. Marhasag. Onnantol aztan tenyleg el is kezdték enni.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MasterMark
titán
válasz szimi57 #5343 üzenetére
Amúgy most kit szeretnél meggyőzni, és miről?
Szerintem nyilvánvaló, hogy a belevaló viszkozitás osztályú olajat kell a motorba tenni, nem pedig hasra-ütésszerűen bármit. Kivéve ha valaki versenyzik, de akkor úgyis tudni fogja, hogy mit miért csinál.
Nagy teljesítményű utcai autóba a gyárilag előírt olaj is lehet vastagabb, pl. az említett 10W-60 kell M3 BMW-be, Audi R8-ba, stb.
Amibe nem való vastag olaj, ott igenis rosszabb lesz valami. Viszont 1 rövid csereperiódust ettől még kibírhat, de ez sem biztos. A konkrét polónál nem fog gondot okozni a vastagabb olaj szerintem, főleg mert meg van a VW minősítése is annak az adott olajnak. Ha nincs más az is jó.
De ettől még a gyári ajánlást illik követni.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5346 üzenetére
Mit akarsz azzal a témában bizonyítani, hogy vannak motorok amelyek hajlamosak csapágyasak lenni? Ami a használattól is nagyban függ. Nem az olaj miatt... De nyílván, ha a hiperszuper 10w versenyolajat rakták volna bele akkor ez nem lenne ugye? Pont itt bizonygatod a hülyeséget, napok óta. Te nyugodtan öntögesd magadnak a 10w versenyolajakat, vagy akár az étolajat, te dolgod, de tényekkel ne akarj már szembemenni.... Ez már rég túlment azon, hogy a polóba jó-e.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5359 üzenetére
Nem való bele SL A3/B4 10W40 (még ha hasonlót enged is a könyv, áradásul ennyi pénzért sokkal jobb olaj is van, pl amit írtam fentebb); egy ilyen köztudottan vacak 'olajválasztót' linekelni mi értelme van? Az összes nagyker programé sajnos kuka, nézd meg a legtöbb dízel, vagy precízebb illesztésű motort azokhoz is mit dobnak.
Ne vezessünk fél olyanokat akik azért jönnek megkérdeznimert nem nézik meg a saját gyártó által ajánlott olajválasztótmert szeretnék tudni mi kell bele. Akkor Elf (vagy egyéb preferált márka) lenne érdemes, pl: [link] .
Egyéb ajánlott még a szintén A5/B5-ös Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 A5; az Eneos olajválasztójában (főként ez a 3 márkát szoktam nézni) nincs ez a motor, de ez az ideális bele.)
Köszönjük.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5365 üzenetére
Valószínű ezzel az autóval/motorral nem pályanapozik. Nagy melegben pedig akár 2%-al is melegebb lehet az olaj, azaz jól működő hűtőkörrel nem számít a nyár/meleg.
Ez egy modern, alacsony fogyasztásra kihegyezett full könnyűfém, alacsony surlódású motor. Szívó és kipufogó oldalon is(!) változó vezérléssel (szívómotornál okoskerék meg 40es olaj?! ) , hengerfejbe integrált leömlővel, DiamondLikeCarbon bevonattal a szelepvezérlésnél, grafén bevonattal a dugattyúszoknyákon, változó teljesítményű olajpumpával és generátorral (általában start-stoppos is a jármű, de a hajtásláncot már erre tervezték).
Szerintem azért költenek rá ennyit, hogy SJ-s 10W40- et töltsön bele a tulaj, had kokszosodjon jobban, menjen tönkre korábban az olaj, had hűtsön és kenjen kevésbé mint pl az SXR-el.Megvan a Toyota motoros cikk amit kétszer linkeltünk az elmúlt két oldalon? Ez annál jóval korszerűbb, finomabb gép, és a gyárilag megegedett marhaságok listája is jóval rövidebb, nem véletlenül.
Lehet, hogy nem mindenki hülye akik szembejönnek a pályán...
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #5372 üzenetére
Nézz meg pár független olajtesztet, ahol több száz olajat tesztelnek - pusztán csak néhány alapvető paramétert vizsgálva - van olyan 0w20 olaj ami kenésbiztonságban, kopás védelemben elver több 10w40et, de 15w40et, 20w40et is. A tesztek szintetikusak, állandó paraméterekkel, de arra ravilagitanak, hogy a viszkozitás, legyen az kinematikai, hths, vagy más, nem egyenlő a kenésbiztonsággal, vagy kopásgátlással. Bizonyos esetekben lehet összefüggés, de nincs köztük egyenlőségjel.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5372 üzenetére
Miért lepődsz meg hogy bele rakják dpf-esbe? Sajna ez van, és márkaszervizekre is sok példát tudok nem ajánlott vagy tiltitt olajjal, családból is több példát erre.
Igen, a kopásállóság (is) ahogy írod, fontos, ezért nem 5/10W40et ajánlunk. Mikor kopik leginkább a motor (és miért)? Ezt egy ovis is tudja .
Ha adott olajat írnál, látnánk a VI-t, de kenésbiztonság nem egyenlő viszkózusabb olaj.Mid van amibe nem mehet 0W40? Kockaladába meg a Zetorba is mehet. Vagy 20 évnél újabb japán, abba nem mehet, vagy dízel, abba se nagyon van C3ból ilyen. Vagy szimeringek, akár gyűrű cseréje esedékes, és úgy gondokod ami 5 percig sűrűbb, abból kevesebb fogy?
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #5383 üzenetére
https://www.olajinfo.hu/fogalomtar/31-nyirasstabilitas-es-hths-viszkozitas, érdemes a VI-et nézni.
Kérlek fogadd már el, hogy nem csak viszkozitásról beszélünk, mert nagyon fontosak egy adott olaj minősítései, teljesítményszintje (pl jellemzően tizen-huszonx féle 5W30as olaj van egy-egy gyártónál!).
Nem láttam még, hogy amikor kérdezőnek ajánlottál ez szerepelt volna benne. Az egyik baj az, hogy amit most az sce motornál linkeltél, abban a halmazban volt jónéhány nem odavaló. Pl minek menjünk SM/SN alá? Főleg, ha nem is megengedett...A 40 vs 30-as melegoldali részt is leírtam már nem egyszer az elmúlt két oldalon, utcai autónál nem látom előnyét, és a normálisabb (gyártói jóváhagyás vagy ACEA vagy ILSAC) olajokból sokszor nincs is 40es, mert huszonéve jellemzően nem arra tart a világ.
Ha van szintetikus 0/5W30 bő tízezerért, nem érdekel egyéb (sem huszonezres hitech, sem 6-8ezres) alternatíva. Ha nem azt kérdik, hogy mi a legjobb; vagy mi a legolcsóbb amivel még használható (vagy mivel racsingoljanak), akkor egy optimálist szoktam ajánlani (ami európaiknál 90%ban 30as, japánoknál 20as olajat jelent általában). És ez az elmúlt bő tíz évben már soktíz esetben bizonyosodott, hogy tényleg jó szokott lenni, akiknek ismerem az autóit a mai napig. Merthogy próbálom ésszel értelmezni hogy milyen olaj célszerű nálunk az adott járműbe az adott felhasználáshoz.
Nem mindig érdekelt, régen azt hittem a nagyker programok kidobják a tutit és kész, és hogy úgy kell érteni a könyvekben a diagrammot, hogy csak a hőmérsékletet kell nézni. Már tudom hogy faxságok.A másik, hogy abból a teljesítményszintből az sce motorhoz eleve nincs is 40es ami optimális hozzá, pl A5/B5. Kérdezd meg légyszives a Renault topikba hogy (Dual)VVT motorhoz mit szólnak bármilyen (de amit linkeltél ott volt SL-es félásványi 10W40 is) 40es olajhoz.
Én tudom a választ, sőt; cserélnem is kellett a vezérlésmódosító kereket... Én pedig annak az árát szeretném visszakapni amit a sok sötét miatt kellett nekem is ráköltenem - érdekes, nyugati testvéreinknél 2,5-4× annyit elmennek normális olajjal mint nálunk, ez hogy lehet?Párom autója 103°os termosztátos, alacsony HTHS viszkozitású olaj is/az ajánlott bele; igen? Az hogy egy motor rossz állapotú (bizonyos részeken/szempontból), az másik történet. Ha hathengeres, abból soknál vetemedik is a hengerfej, mert a tűzfal felőliek kevésbé jól vannak hűtve; ezt nem egyszer eljátszotta a BMW, ezzel megint mit kezdjek. De már mások is leírták a hűtéses összefüggéseket az olajoknál, fölösleges ismételni.
Nem tudom bele akarok-e belekezdeni, hogy a szerintem silányabb olajak miért okoznak hamarább/nagyobb olajfogyasztást (kopás 70-80%-a hidegen következik be, ott sűrűbb; kevésbé áramlik melegen is és jellemzően kevésbé jobb alapolajú, így sokkal több a koksz, pl az olajlehúzó gyűrű furatain is; többet van a bypass nyomás magasságában az olaj és kevésbé szimering barát az olaj/adalékolás(ugyanez a baj a vezmódosító kerék tömítésénél is), így hamarább fog mind a szelepszár szimeringeknél, mind a vezérmű/főtengely szimeringeknél, (ott a motorból kifelé szelepfedélnél a motorból kifelé) szivárogni az olaj (vagy az okoskerék engedi el a nyomás egy részét).
99%ban a felhasználók/szerelők rontanak sokat a helyzeten, jellemzően 10-15W40el, ami biztos szuperszintetikus (nem az, főleg, hogy 'úgyis eszi, elég bele az olcsóbb, vagy esetleg molibdén szulfidos, az csodát tesz').Azonos termékcsaládból ha a hidegen sűrűbb olajból kevesebbet eszik a motorod, akkor vagy 5 percnél nem mész hosszabbat, vagy csoda, vagy x.
Az első autómnál az 5W40-es Magnatecből sokkal kevesebbet evett, mint a korábbi félszintetikus 10W40ből, és jellemzően azt tapasztalom, hogy nem a motor eszi meg (kék füst) hanem a szimeringeknél megy el, és az jobb olajjal javul valamennyit, de természetesen megoldás a csere.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Asbee
veterán
válasz szimi57 #5390 üzenetére
Kaptál elég számot, teljesen feleslegesen. Eddig a verseny olajba kapaszkodtál, most hirtelen áttértél arra, ha eszi az olajat a motor. Ha eszi az olajat, akkor az okát kell megszüntetni, nem a "vastagabb" olaj a megoldás. Minden normális szakember ezt fogja mondani.... De nem is erről volt szó, csak ugy, mint írtam, valamibe kapaszkodni kell, hogy a berögzött rossz "ajánlásaidat" tartani tudd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Építő/felújító topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...