-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
Olvasgattam a topikot, és megint rápörögtem a témára. (Nem kellett volna. )
Szóval, ha ez az előírás:
SAE: 5W-30
API: SL, SJ Grade “Energy conserving”, or SH
CCMC: G4 or G5
ACEA: A1, A2 or A3Na most amit raktam bele Motul Eco-nergy 5W-30, az ugyan API SL viszont ACEA A5/B5. Így 3,5 alatt van a HTHS.
Az ACEA A1, A2, A3 viszont 3,5 fölötti HTHS-t ír elő.Most akkor ez hogy van? Az API specifikáció nem tartalmaz előírást a HTHS-el kapcsolatban?
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz BlacKSouL #4775 üzenetére
De mindet felsorolja, így az összesnek nincs ami megfelelhetne.
A Motul olajkeresője is sokat segít, az összeset kiadja, hogy jó bele. Ennyi erővel azt is írhatná, hogy tegyek bele amit akarok, mert mindegy.
Qru: De azért vagyok megzavarodva, mert amik fel vannak sorolva azok egymásnak sem mindig felelnek meg. A1 vs A3 akkor ezek szerint HTHS-ben egymás ellentétei.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Igen, viszont az A1-nél maximum 3,5-öt írnak. Szóval nem lehet egyszerre 3,5 minimum is meg maximum is.
Ja de végülis lehet, pont a 3,5. A 300V 5W-30 pont annyi.Neked kell döntened hogy a jobb fogyi (A1) vagy a jobb csapágyvédelem (A3) a fontos neked.
Valamikor régen biztos így volt, de most meg A5/B5-öt kapni.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz molnarpeter #5278 üzenetére
De mondjuk egy 5W-50 hogy nézne ki ezen? 100 fokos olajnál sűrűbb? Akkor mi értelme? Az olaj állandó hőmérséklet tartományon van tartva a hűtőrendszer által, nem?
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Az egy speciális motor, ami kifejezetten a kis viszkozitásra lett tervezve.
Egy régi poló motornak nem lesz baja a vastagabb olajtól.
szerk.: Illetve a cikkben is benne van, hogy ezt nem csak a viszkozitás különbsége okozta. Használattól is függ.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
MasterMark
titán
válasz szimi57 #5343 üzenetére
Amúgy most kit szeretnél meggyőzni, és miről?
Szerintem nyilvánvaló, hogy a belevaló viszkozitás osztályú olajat kell a motorba tenni, nem pedig hasra-ütésszerűen bármit. Kivéve ha valaki versenyzik, de akkor úgyis tudni fogja, hogy mit miért csinál.
Nagy teljesítményű utcai autóba a gyárilag előírt olaj is lehet vastagabb, pl. az említett 10W-60 kell M3 BMW-be, Audi R8-ba, stb.
Amibe nem való vastag olaj, ott igenis rosszabb lesz valami. Viszont 1 rövid csereperiódust ettől még kibírhat, de ez sem biztos. A konkrét polónál nem fog gondot okozni a vastagabb olaj szerintem, főleg mert meg van a VW minősítése is annak az adott olajnak. Ha nincs más az is jó.
De ettől még a gyári ajánlást illik követni.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz grizlisandor #5498 üzenetére
A Shell választója is ezt ajánlja arra a kocsira, csak 0W30-ban.
Switch Tax
-
MasterMark
titán
-
MasterMark
titán
Üdv újra, a motul oldalán azt írja, hogy az eco-nergy 5W-30-ból csak 1 és 5 literes van. Akkor hogy lehet a kauffernél 4 literes kiszerelés belőle?
Switch Tax
-
MasterMark
titán
válasz TommyY2 #7285 üzenetére
Amelyiknél nem lett kiengedve, ott nyilván nem cserélődött ki.
Egyébként nálam ezt írja a service manual:
Gondolom autónként különböző, hogy hogy kell cserélni és légteleníteni.
Ugye általában a fékkörök keresztben vannak. Illetve ez egy eredetileg jobbkormányos autó, és a balkormányosnál se rakták át az ABS kockát gyárilag, úgyhogy a jobb első a legrövidebb, a bal hátsó a leghosszabb.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
MasterMark
titán
Akkor most az Eco-lite jobb lenne mint az Eco-nergy 5w-30?
Subaru Legacy 3.0 2004 BL, EZ30 motor
Switch Tax
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel