-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zeus_2k14
senior tag
válasz szimi57 #5550 üzenetére
Köszi. El olvastam mindegyik leírását, nem rossz. Korábbi kocsiaimban , szintén VW-k voltak, annyi, hogy bezin, azokba csak Castrol ment.
Gondolkodom, hogy ebbe a PD-be rakok Motult , de lehet hogy Castrolt. Liqui - Moli számomra, vagy csak nekem tűnik egy túlértékelt olajnak? Vagy tévedek?
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5551 üzenetére
505.01-es kell bele
Én az enyémbe Castrol Edge Titanium FST C3 5W-30 rakok
Ha nagy hőterhelésnek van kitéve a motor(sok autópálya, csak város) akkor mehet a 5W40-es
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5553 üzenetére
2005 Touran 1.9 PDTDI BRU (ez a 90lóerős motor)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5555 üzenetére
Elméletileg ugyan az a motor csak az enyém szoftveresen 90lóerős és nem 105
Ebben a hozzászólásba próbáltam befényképezni hogy van e olajsár
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5558 üzenetére
228000Km környékén fényképezhettem
Amióta nálunk van mert előtte öcsémé volt a kocsi csak ilyen olajat kap, semmi gondom vele, évente cserélem nem megyek sokat
Nem lehet olyan rossz olaj a Castrol ha pl a Dacia-nak most lett a hivatalos gyártói olaja
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
válasz zeus_2k14 #5549 üzenetére
Az nem baj ha dpf-es-as az olaj, kevesebb korom várható picivel dpf-es olajjal (de sztem úgyis mind C3-as lesz). Fölösleges 10knál cserélni ha nem rövidtávozol, sztem túltokod, a naftát is. MOL, Shell, OMV mind jó, de a Forensissel csak az egyiknél spórolhatsz sokat (évi 20-25k, prémiummal).
Nekem főként nornállal kb 18k/év, plusz sima otp-s bankártyával is még van 1% jóváírás, néha több; az még 7000, az évi 25k a Shellhez képest ahol korábban tankoltam. Plusz még 6-7Ft, hogy kevésbé forgalmas helyen lévő kút, az még egy tizes megtakarítás.Szerk: Ha pályázol, jó olajat raksz bele, és gyárilag 30st engednek, huszat simán elmehet így (sőt).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5561 üzenetére
Ha sokat autópályázol akkor a 5W40 inkább, főtengely meghálálja
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
Sosem értem az autópályázást miért mondják sokan megterhelőnek, ott már 25, akár 30%ot is lead a motor; és fasza hűtés is van, olaj se nagyon megy 100°fölé, kb 1-3°al magasabb mint 90nél. Egy normális VI-jű szintetikus olaj mintha nem lenne itt jó (pedig telejsen jó egy normális 30as). Városi használat sokkal jobban odabasz a motornak. Ha más adatokat nem nézünk, a rövidtávú fogyasztás alapján is látszik, nálam pl ez 90nél 5,5-6, pályán 6,5-7, és kb 10-15liter városban (még érdemi hűtés nélkül).
Cserébe később kezdenek kenni, és általában drágább a normális minőség a 40es olajokból (bő tízért frankó hidrokrakkolt 30asok vannak, míg a jobb 40esek a felső polcon vannak).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
polonic
félisten
válasz MC Pite #5566 üzenetére
Ez nem feltétlen igaz mondjuk dízelmotorra. Nem?
Télen mondjuk városi használattal még a víz is alig melegszik be, gondolom akkor az olaj még annyira sem. Szóval itt akkor nem fog 100 % fölé menni az olaj hőmérséklete.Nyilván emiatt is odabasz a dízelmotornak a városi használat.
-
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5565 üzenetére
Castrol Edge Titanium FST 5w-30 LL biztos jó, nem lesz vékony melegen sem, mert Porsche C30-as ajánlással is rendelkezik (viszkozitási index 173). Porsche C30-as szabvány benzines, de nem hiszem, hogy nagyobb terhelés érné a motort, mint egy Porsche-ban.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #5569 üzenetére
+1
Polonic: A gyorsítások akkor is jóval nagyobb terhelés, és nyilván ha még nem elég meleg az olaj, akkor addig a kenés sem elég jó. Itt a város nem a 15 perc alatt 2 pirosos kisvárosra gondoltam, hanem az állandó odébbgurulásos, gyorsítós nagyobb forgalmas zúzásra. A csapágyak sokkal többet kapnak, jobban ingadozik a hőmérséklet, alacsony fordulat is sokszor van; ehhez képest a pályázás (munkábamenősen max 120-130 a forgalom miatt) álom a motornak, kisimul minden szépen.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
szimi57
őstag
válasz zeus_2k14 #5565 üzenetére
Ez a 30 km nem igazán nevezhető pályázásnak. Németben több 100 km-t egyfolytában lenyomni 180-nal már igen. Itthon ez a 30 km végképp nem pályázás. Tökéletes a 30-as olaj is. megspórolsz egy kis pénzt, a kisebb fogyasztás is hozhat valamennyit. Esetleg az olajfogyasztásnál lehet előnyösebb a 40-es olaj, ha hajlamos rá a motorod.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
zeus_2k14
senior tag
Még ezt néztem : [link] Ez jó lehet bele?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5572 üzenetére
Vegye vigye
1.9, ezeket kb '90 óta nyomta a gyár, aztán akasztott rá egy másik befecskendezést. Meg ez az a motor, ami pakurával is elmegy millió km-t, szerintem a tervezőasztalon még nem 5W30-ra voltak számolva a dolgok... Szvsz mindkettő megfelelő, de ha nem 20-30 ezres olajcsere lesz, akkor inkább az 5W40-et tenném (10-15k km ciklusban). Más kérdés, hogy pl Fiat, Opel kb ugyanezzel az olajjal rámondja a 30 ezret ugyanúgy
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #5575 üzenetére
Értem köszi Amúgy, szerinted Motul vagy Castrol is jó lenne? Mondjuk kb 5.000 Ft a különbség köztük Mennyivel tud többet vagy jobb a Liqui Moly ?
-
szimi57
őstag
válasz zeus_2k14 #5576 üzenetére
Az 5w40 LM is tökéletes bele figyelembe véve, hogy nem mai konstrukció a motor, nagy a futásteljesítmény, nem ismert az előélete, tehát ajánlott bele. Kimondottan diesel olaj. A dobozán is fel van tüntetve, hogy milyen díjakat nyert. Ez sem utolsó szempont, nyilván az árban is benne van
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #5576 üzenetére
Nekem Mágus 505.01 szabványt és 5W40-et ajánlott a vezérműtengely megóvása érdekében.
De én nem autópályázok és ritkán hajtom meg a kocsit így 5W30-ast teszek beleÉs a legfontosabb hogy a hajtórúd csapágy legyen cserélve [link]. ha nem volt még.
Mágustól:
Csak a bxe és bls érintett.Néz egy neked szimpatikus márkát ami tudja a 505.01 és 5W40-es
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Zizmand
aktív tag
válasz zeus_2k14 #5579 üzenetére
Nekem is 1.9 PD motor van az autóban, én nem gondolom túl az olajválasztást, most raktam 6. alkalommal Fuchs Titan GT1 5w40-et az autóba.
Tudja az 505.01-es szabványt, szerintem ez a legfontosabb és nem is drága, 5L 8.300 Ft. [link]
12 ezer kmként cserélem, jellemzően 80% autópálya és 20% városi használattal.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
válasz molnarpeter #5581 üzenetére
Már tulhaladtam rajta 500km- el kb. Szóval kellene mindenképp. Elég sokat megyek, kellene
-
zeus_2k14
senior tag
Az nagy baj, ha az előző tulaj Shell olajat rakott bele?
-
MC Pite
veterán
válasz zeus_2k14 #5582 üzenetére
Miért lenne baj a Shell?
30500nál jársz hogy nem várod meg a jövő hónapot az olajcserével?
Heti 400km körül jársz? Az nem sok azért (ez alatt fölösleges dízelt venni). Én a heti 550re is benzinest tartok.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz K Norbi #5587 üzenetére
A benzines részre; van vmi konkrét tapasztalat? Szoktam figyelni teljesítményben (chippelt járművek), fogyasztásban, lerakódásokat nézve, meg pár tankolásom is van amit vezetek; de nekem nem volt negatív tapasztalat. A helyi lukoillal meg saját autókban és másokéval is akadtak bajok (becsörgés, magasabb fogyasztás, hamarabb kokszolódik vele)-más kérdés hogy nem tudom ebből mennyi az adalékolás, mennyi a tartályok állapota/személyzet sara- de bőven xarabb.
Szerk: Vagy szarkazmus ON volt?[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
K Norbi
addikt
Mennem kell vacsorázni.
-
BlacKSouL
addikt
válasz MC Pite #5589 üzenetére
Nálunk a lukoil a sötét ló. Az a legolcsóbb, az ilyen teszkógazdaságos, meg 1 köbméteres magánkutakat nem számítva, és több, többféle benzines autót használó ismerősöm tapasztalatával egybevág az enyém. A régi 95öse, és a 95ös prémiuma jobban feküdt az autóknak, mint a mol és az omv ugyanolyanja, és talán még a shellt is megelőzte. Így aki oda is járt, az luk 95 prémiumot, vagy vpower 100 racinget tankolt, vegyesen vagy felváltva. A mol meg az omv megmaradt a cégesautóknak meg a vallásosoknak.
Az új e10 bezavart persze a rendszerbe, most meg a korona meg az árzuhanás is, szoval most kb. mindenki vpower racinget tankol.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #5591 üzenetére
Nekem sima Shell 95-től elég hektikusan evett (azonos úton azonos körülmények között, bár tudom ez így nem elég objektív). Hol nagyon jól hol középszarul. Aztán sokáig Avia 95-öst tankoltam, azzal nem volt ilyen gond. Most meg már egy éve csak Auchan 98-as megy a gépbe. Alul picit nyomatékosabb tőle más különbséget nem vettem észre. Enni sem eszik belőle kevesebbet mert E5 95-el 8,43 volt a nagy átlag míg az E5 98-al meg 8,47.
#nincsbennetarcsi
-
eTrade
tag
Szerintem inkább a kút válogatja és nem csak a kúthálózat, mert pl. a hozzám közel lévő OMV benzinkúton szvsz a legpocsékabb benzint lehet tankolni a környéken viszont pár km arrébb lévő OMV kúton meg pont ellenkező a tapasztalatom... de mivel az utóbbi sosem esik útba ezért inkább a közeli Shell-hez megyek tankolni és eddig nincs rájuk panaszom.
-
moddingR
aktív tag
Sziasztok!
Ibiza 1.4pdtdi 55kW(505.01)
1éve lett cserélve, most megint szeretném.Jelenleg CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5w40 használva.
Maradjon ez (9500ft) vagy Fuchs Titan GT1(8900ft), vagy (10800ft)MOTUL 8100 X-clean 5W40?
Sok rövidtáv városon belül, 12hó csereperiódus.