-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #6301 üzenetére
Amennyiben a gépjármű használati utasításában kifejezetten szerepel hogy az A mellett a C olaj használata is megengedett.
Ne felejtsük el, hogy az autóba gyárilag előírt A helyett C olaj használata jellemzően alacsonyabb TBN-t, alacsony szulfáthamut, ergo alacsonyabb savasodás tűrést, és alacsonyabb DD adalékolást is jelent. Ha biztosan tudjuk, hogy a használat során minimális lesz a savképződés, és -szennyezés, valamint eleve alacsony a motor korom és részecske képzési hajlama, kevés lesz a hidegüzem, a hidegindítás, és lesz mindig lehetősége a motornak és az olajnak tisztulni, akkor minimális előnyért a károsanyag kibocsátásban, elkerülhetők a hátrányok a fentiek terén. Ellenkező esetben semmit nem nyerünk a károsanyag oldalon, és veszítünk a többi téren.
Olyannal én ritkán találkozom, hogy egyszerű 3-way katalizátoros autó katalizátorának azért lett volna baja, mert az eredetileg is előírt A olajjal járt normál üzemben(vagyis rendszeresen fel tudott melegedni a motor is és a katalizátor is működési/üzemi hőmérsékletre) A többi egységre semmi más pozitív hatása nincs a C olajnak.Gyárilag C előírás esetén természetesen a C olajat kell használni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz K Norbi #6300 üzenetére
Most vettem észre, hogy szerkesztetted a hsz-ed.
Gond nem volt szerencsére, csak szimpatikusabb. A gyári Hondának puhább és másabb profilú a gumigyűrűje, valamint a belső fémrácson (vagy minek nevezzem?) több a lyuk, mint mondjuk a Mann-ban, kevésbé akadályozza az áramlást.
A Suzukihoz meg azért veszek gyárit, mert semmivel nem drágább, mint az utángyártottak.
-
polonic
félisten
Én nem spórolásból váltottam a gyáriról. Mann freciousplus van most benne. Ami szűrési hatékonyságban jó. Viszont a szűrő szélén semmi keret nincsen. És szerintem bejutott a ventilátorhoz a valami, mert pici daráló hangot hallok.
A gyári szűrőn, ami csak aktívszenes, viszont van egy vastag szivacs keret. Így tökéletesen illeszkedik a helyére és elzárja az utat a bejutó bármik elől. -
veterán
válasz K Norbi #6316 üzenetére
Ezt a maszkban vezetést tartom még egy hatalmas idiótaságnak...
Amúgy sincs sok értelme ennek a sebészeti maszknak semmilyen szinten, de hogy az autóban, főleg egyedül... Mert ha taxis az ember... De még akkor is simán elkaphatja maszkkal együtt is.
De ez nem ennek a fórumnak a témája. Off vége. -
robita
csendes tag
-
szimi57
őstag
-
sutszi
veterán
Félreérted...senkit nem zavar. Mindenki úgy lehet hülye ahogy akar. De én is rengeteget látom ahogy kocsiban ülve maszkban gurul valaki. Pont annyi értelme van mint COVID előtt 1-2 évvel. Semmi.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
K Norbi
addikt
Én kiröhögök mindenkit aki maszkba vezet.
Ennyi[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #6312 üzenetére
Abból a szempontból pont semmi
hasznaértelme a C-nek. Azaz a3/b4-hez képest c3-nak nincs értelme, c4-nek sem, c1 és c2 meg pont ugyanolyan, mintha a5/b5 lenne. Szóval üzemanyag megtakarítás miatt A-ról C-re váltani általánosan nincs értelme, ha meg az a cél, akkor eredetileg A3 előírás esetén A5-re lenne. De attól lejjebb jelenleg hivatalosan nincs, ha a5 a gyári, akkor csak olyanra válthat, aminek már nincs is acea minősítés. Az A1 volt '12-ig. Persze egy 2,6-2,8-as hths-ű olaj létezhet, ha nem is kap acea A vagy C minősítést, csak api-t meg ilsac-t, de A5 illetve C1, C2 csak 2,9 vagy afölött lehet. De afölött meg már nem kifejezetten a takarékosság van.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
raziel01
veterán
válasz K Norbi #6322 üzenetére
Velem pár hete jött szembe egy csaj aki éppen a maszkját igazgatta vezetés közben. Konkrétan úgy átjött az én sávomba, hogy észre se vette. Teljesen lementem az út szélére hát kb ígyis 2 centin múlott, hogy nem jött nekem.
Marhaság ez a maszk viselés a kocsiban.
A kedvencem mikor a család együtt él egy házban de kocsiban felveszi mindenkit a maszkot. Végülis otthon nem lehet elkapni. -
Motion_Blur
félisten
válasz K Norbi #6300 üzenetére
Jó ez a Motul, jobbnak érzem a Castrolnál...
Be kell valljam, 14+ hónap után cseréltem, ellébecoltam az 1 évet... mentségemre szóljon hogy 10500 km volt csak az olajban, ellenben szép erős színe volt
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
nVIPER
senior tag
válasz Motion_Blur #6326 üzenetére
Milyen motor van benne? Motul pontos típusa? Szép tiszta motorbelső, van gazdája.
-
Motion_Blur
félisten
1.2 TSI CBZB (2011)
az olaj pedig Motul 0W30 specific 504 507
nagyon vigyázok rá, csak az a krva wastegate szelep ne lenne... vagy legalább jó lenne, szívtam most vele rendesen, pontosabban a márkaszervízzel, aki hibásan építette be az újat, stb..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
nVIPER
senior tag
válasz Motion_Blur #6328 üzenetére
Ezt fogom a TDI-be tenni én is, télre sztem jobb lesz, mint a Liqui moly 5w30 top tec 4200-as. Gondolkoztam még a Shell 0W30-on is. Nem tudom melyik lenne a jobb, de sztem motul lesz.
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #6326 üzenetére
Látod milyen szép a bele Castroltól
Csak ezzel az olajjal fejlesztették a TSI ket.Motul vagba
[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #6328 üzenetére
Én is Motult raktam most az 1,6 dci-be. Kíváncsi leszek.
Előtte LM volt benne. 15 ezer km alatt fogyott alig 1 liter. -
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #6331 üzenetére
Baszcsiszhatod ha majd x km múlva berakódik.
Motul híres errőlBár motor is válogatja.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #6336 üzenetére
Szentségtörés
-
-
Asbee
veterán
Én Motul 5w-40 xclean után total quartz 5w-40-et raktam a gépbe. Érdekes, hogy ezzel 1200 km után semmi nem fogyott, pedig pedig autópálya is volt benne, ahol azért volt forgatva. Motullal legutóbb így egy 1,5 -2 decit megevett. Ennyit számíthat, hogy a total kicsit "sűrűbb" ?
-
Qru
MODERÁTOR
Itt írnak róla és van pdf is a technológiáról. Gajdán Miklós is csinált róla videót (az már volt is itt linkelve sztem).
Amsoil is jó van egy fanboy tábora (nem ok nélkül), mint a Motulnak, LM, Eneosnak is például ha csak a tényekre hagyatkozunk akkor most ez a gázos Shell olaj a legjobb. Mivel gázból készül és nem kőolajból nincs minőségi szórás az alapolajban, nincsenek benne szennyeződések, jól vegyíthető az adalékokkal és egy csomó más előnye is van a hagyományos szintetikus olajokkal szemben.
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
Az nem lehet, hogy a Motulban már volt jó pár ezer km. a Total pedig friss volt amikor összehasonlítottad? Egyébként nem kell meglepődni "sűrűbb" olajjal lehet különbség még ha a viszkozitás egyezik is.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
molnarpeter
nagyúr
Mindegy az olaj, ha nincs bypass olajszűrő [link]
Avagy tegyél fel plusz szűrőt, és kb soha többet olajcsere, meg a motor is örök. Jó cucc, kéne olcsóbban olaj alacsonyabb ára valószínű eléggé korlátozza az elterjedését, meg nyilván eddig sem voltak élettartam gondok igazából (pedig milyen jó lenne egy automata dekomresszor vagy egy független hajtású olajpumpa, ami indítás előtt tudna kenést biztosítani 😋 ), nem is beszélve a drága labor vizsgálatokról az olajcsere periódus megállapításához, mivel sokszorosa lesz az eredetinek.Ez most így sikerült, minden olvasótól elnézést kérek
[ Szerkesztve ]
-
8
senior tag
Ezt lehetne egy A5/B5 követelménynél használni helyettesítőként?
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
BlacKSouL
addikt
válasz szimi57 #6339 üzenetére
[kép]
Akkor maradhatunk abban, hogy A3-ról A5-re váltásnak van szignifikáns üzemanyagtakarékossági hatása. Ami a C3-nál nyerhető ilyen téren előnyként, az elveszthető az alacsonyabb adalékolás hatásai miatt. Nem véletlen, hogy A1/A3/A5 között enged meg átfedést a legtöbb használati. Ritka ami azt írja, hogy A3 vagy C3.Aláírás (nem kötelező megadni)