-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz szimi57 #6750 üzenetére
De másnak eszébe se jusson utcai autóba, főleg egy 1.6 HDibe tölteni.
Amúgy olajfogyasztás legjellemzőbb oka a koksz, a nem megfelelő olaj használata miatt. Nyilván a szimeringekkel, vezérlésmódosítóval is kevésbé kegyes a félszintetikus/40es/nem előírt olaj, ahol van, a dpf is ráfázik.
Az a Total jó lesz.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
7Sony7
addikt
Köszönöm uraim, 5w-30 as kell, marad a total.
-
-
eTrade
tag
Sziasztok,
Gondoltam újra bedobom az 'állóvízbe' a Xado motorolaj revitalizáló témát, mert eléggé leült a topic.
Ki használt már Xado terméket és pontosan melyiket?
Tapasztalt valami pozitív változást kezelést követően, vagy semmit?
Negatív tapasztalata volt e valakinek?Én elég szkeptikus vagyok a Xado revitalizáló és a többi hasonló csoda adalékokkal szemben... szerintem főleg placebo a termékek zöme.
Ami viszont szerintem érdekes az, hogy a Xado weboldalán szerepel egy TÜV vizsgálat eredménye ami azért bizalomgerjesztő: [link]Elnézést kérek azoktól akik már többször írtak róla, mert tudom van pár ismerős arc a fórumon akik esküsznek a termék hatásában.
-
veterán
Szia!
Egy éve próbáltam ki a Xado 10124 1 Stage motor revitalizáló gélt. Mindenben betartottam a használati utasítást, egy jó állapotú, 200 000 km-t futott 215 lovas Volvo D5 dízelbe került.
Semmi változást nem tapasztaltam; nem csökkent a fogyasztás, nem lett érzékelhetően halkabb tőle. Talán preventív hatása van.
Az autó minimális olajfogyasztása sem változott, ez kb. 0,5 liter / 20 000 km.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Egy első generációs 200k-t futott Avensisbe tettünk. Semmi különbséget nem vettünk észre, picit halkabb lett a motor járása de az még akár placebó is lehetett. A motorba nyilván nem látunk/láttunk bele de se nem lett erősebb, se nem evett kevesebbet, se nem füstölt kevésbé, se nem evett kevesebb olajat.
#nincsbennetarcsi
-
polonic
félisten
Szia!
100 ezernél váltó olaj cserénél váltó revitalizálót raktunk az olaj mellé. Sokkal jobb lett a váltási érzet. Csak úgy becsusszant a fokozatokba a váltó.
Nyilván lehet, a sima olajcsere elég volt ehhez.Szóval nem tudom, hogy csak az olaj vagy a revitalizáló hatása is. De ez volt a tapasztalat.
Verylube turbo-t próbáltam Elf olaj mellé. Ott az elején nagyon csendes lett a motor tőle. De mondjuk most a Motul olajnál is elhalkult.
Az olajfogyasztást akkor nem csökkentette. Motul mellé nem használom. Előtte LM volt, amellé sem használtam. -
8
senior tag
Valamelyik égéstérben volt szó a motorolaj-adalékokról (az ilyen utólagos csodaszerekről), abban elég sok érv elhangzott ellene, most pontosan nem tudom felidézni mik is voltak sorban de meggyőző volt.
Nyilván olyasmik hogy a motorolaj gyári adalékaival összeakadhat és akkor nagy gondot okozhat - nem éri meg a kockázatot. Az ilyen kompressziónövelő-tömítő hatás (hogy megtapad a hengerfalon és bevonatot képez) meg sok kárt okozhat ahogy elkezd lekopni stb.Ha jól emlékszem egyetlen érv volt mellettük, hogy beteg motornak ideiglenes megoldás lehet amíg eladja valaki.
Megpróbálom megkeresni melyik volt az az adás és linkelem.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Gyöször
senior tag
Én a trakim igen xar szöghajtásába raktam (talajmaró) ilyen kis tubusos valamit, és nem újította fel a fogaskerekeket :-)
Egy másik traki visítós váltójába tettem ugyan ezt a tubusos izét, az se lett csendesebb.
Több pénzt erre nem költök.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
eTrade
tag
wolperting: Köszi. Megvolt az adott égéstér adás, én is alapvetően feleslegesnek tartom az utólagos adalékolást. Amúgy pont abban az adásban mutattak rá arra is, hogy a nagyobb/régi befutott márkák főleg a nevükből élnek és szeretnek azért minimális szinten költeni az adalékokra.
Köszi mindenkinek a válaszát. -
Gyöször
senior tag
válasz molnarpeter #6759 üzenetére
Ja van, ékszíj. Tz4k kyr100 maró.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gyöször #6763 üzenetére
Akkor jó, nem nyírja úgy a hajtóművet, ha talál valamit a földben... Nem sok lehetőség maradt - olajmérgezést kapott?
Nekünk pl az RZ-3 Bondioli hajtóműves, jól bírja, annak egy rugós előfeszítéssel rendelkező kuplung van gyakorlatilag, ami határolja a nyomatékot. Annak az olajcseréjéhez előkerült ami csak volt itthon, az osztómű és a két szöghajtás mind másmilyen olajat kapott, kíváncsi leszek majd néhány év múlva a helyzetre. Annyi jutott még eszembe, hogy ha engedi a specifikáció, talán GL-5 olaj jobb lehet, vagy ha 4-es van előírva, akkor GL-4 és 5-öt egyszerre teljesítő olajat használni, csak az drága ilyenek, ahol két fogaskerék van, nincs mit kikezdjen valami adalék szinte, simán lehet jó az 5 infó hiányában. -
csiga8
senior tag
Eddig használtam Mannol termékeket, de most nagyot csalódtam.
Suzukiról van szó, meg nem is motorolaj, de azért érdemes megnézni.
Mannol előre bekevert -30C fagyálló a refraktométerben -10C-ot mutatott. Az itthoni egyszerű fajsúlymérő teszter is kimutatta, hogy sz.r. Betettem a mélyhűtőbe, ahol kb -16C lehet, és egy darab téglát szedtem ki...Ez azért nagyon gáz.
Előzmény: [link]
A képek a csoda fagyállóról: [link]
-
Gyöször
senior tag
válasz molnarpeter #6765 üzenetére
Ebben nincs bronz, szinkron stb megy bele a gl5. De nem is hypoid a fog, szal az se kéne, csak olaj 'oszt csókolom :-))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
hubai38
aktív tag
Sziasztok tegnap vettem egy Fiat Ducatot 1999-es évjárat 2.8 jtd motorral 380000 km-rel. Milyen olajat és olajszűrőt ajánlotok? Árban ne legyen olyan drága, de jó is legyen.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hubai38 #6771 üzenetére
Ha minden igaz, akkor a követelmény ACEA B3 vagy API CD, 10W40. Ezek nagyon alacsony követelményt jelentenek, szinte bármilyen olajat tölthetsz bele Nekünk 1.9TD Jumperhez az 5W40 vált be, mivel a téli hidegben kevésbé sűrű, könnyebben indult vele a motor fagyban (konkrétan MOL Dynamic Essence 5W40 volt, előtte viszont amíg csak felújítás zajlott, Mogul DT 15W40 volt benne, az is tudta a követelményt fillérekért, viszont nehezebben forgatta az önindító 0 fok körül már). Első körben szerintem érdemes lenne megpróbálni a vékony olajat, hogy kiderüljön, mennyire van olajfogyasztás, aztán ha ez jelentős, akkor lehet feljebb ugrani 10W40-re. Keresésnél nézd az olaj API minősítését, a C betű jelöli a dízelt, utána ABC sorrend van, az újabbak visszafelé helyettesítenek, magyarul CF, CG, stb is jó neked. Konkrétan Mogul Racing 5W40 lenne amit először tennék bele, de ha eszi, meg lehet próbálni alacsonyabb olajfogyasztásra fejlesztett olajat, pl Valvoline Max Life 10W40. Szűrő: olaszokhoz nekünk bevált a Sofima, de jó az olcsóbbak közül a Filtron is. Érdemes lenne mindenképp cserélni legalább a gázolaj szűrőt, légszűrő állapotát szemre meg lehetne nézni (ha nem akarsz költeni rá), illetve pollenszűrő nem mindegyikben volt tudtommal. Kb 6 liter fog kelleni, ahogy nézem.
[ Szerkesztve ]
-
hubai38
aktív tag
válasz molnarpeter #6772 üzenetére
Köszönöm a segítséget nagyon rendes vagy
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hubai38 #6773 üzenetére
Topik témájához kapcsolódva továbbá jó lenne fékfolyadék forráspontot nézni, hűtőfolyadék fagyáspontot mérni, és a váltóban is legalább az olajszintet ellenőrizni, hogy megelőzzük a drágább gondokat Ritka a jó váltó bontva, szóval ha nem recseg és szépen kapcsolható az összes fokozat, érdemes rá vigyázni.
-
hubai38
aktív tag
válasz molnarpeter #6774 üzenetére
Köszi hogy szólsz mire kel még oda figyelni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6774 üzenetére
A forráspont mérők sok esetben nem megbízhatóan működnek (eleve a többségük nem kalibrált vagy ha igen akkor is kb 10 évvel ezelőtt vt). Egyszerűbb ha élből cseréli a fékfolyadékot, az nem egy költséges dolog (inkább csak macerás).
#nincsbennetarcsi
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Úgy néz ki veszek (már foglalóztam) egy Leon 1.4 Tsi CXSA 122LE motoros autót. Milyen olaj és szűrő menjen bele? Az autóban ~81k van. Az általános olajcsere periódusom 10k körül szokott lenni, max 15k fog belemenni. Jó minőségű olaj kell, nem kell legdrágább, de prémium legyen. Néztem Castrol Edge Titanium-ot, Motul Specific-et, Mobil1 ESP-t. Van valami jól bevált tuti tipp? Szűrőből valószínűleg Mann-t fogok belerakni, jelenleg az Opelbe Hengst szokott menni, nem tudom VW-hez mi a tuti.
-
veterán
Egy kellemetlen Hengst-es tapasztalat után ammondó' vagyok, csak a Mann, de a gyári olajszűrő ára sem horror.
VW 504-et tudja, ez eleve 5W30, ritkábban 0W30 is létezik.
Ezt szoktam (Castrol Edge Professional). Most Liqui Moly 4200 megy majd bele, de akciós áron szereztem, amúgy k.drága. -
molnarpeter
nagyúr
Gázolaj szűrő vonalon találtam egy érdekes PDF-et, konkrétabban bizonyos Delphi termékek listája ez, és mindegyikhez oda van írva, konkrétan hány mikronig szűr Hasznos lehet akár arra is, ha valaki pl dízelbe szeretne tenni egy második filtert, mert van köztük 2 mikronos is. [itt a link]
-
beci
őstag
Sziasztok.
2011es Mazda 6 dizel 2,2-,es autoba keresnék olajakat. Ki mit ajanlana?
Motorolaj: Acea c1 5w30
Váltó olaj kézi: Api service gl-4 v gl-5 sae 75w-90
Fékolaj: sae j1703 dot4
Valamint motorolaj szűrő is kellene.
Koszonom.Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
beci
őstag
Koszonom Mindkettőtöknek.
Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #6797 üzenetére
Visszavittem, ( úgy fagyottan, féltéglaként) visszafizették.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- E-book olvasók
- Háború Izraelben
- Facebook és Messenger
- Milyen SSD-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Háztartási gépek
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Autós topik
- További aktív témák...