-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
8
senior tag
válasz kaszaking #6049 üzenetére
"Szavatossági idő az eredeti gyári csomagolásban korlátlan"
érdekes
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
8
senior tag
válasz szimi57 #6053 üzenetére
Ez lehet hogy nem a gyártó ügyködése hanem a megrendelőé - talán a Mazda így kérte a címkét
A gyártónak szerintem a minél rövidebb szavatossági idő a jobb
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
félisten
válasz szimi57 #6053 üzenetére
Véleményem szerint a gyártónak a korlátlan szavatossági idő a jobb. Ezeknek az anyagoknak az ártalmatlanítása, újrafeldolgozása is nagy költség, tehát ha rajta ragad a lejárt szavatosságú olaj, az mindenképpen cumi. Természetesen ha azt az elvet követjük, hogy tényleg az előírásoknak megfelelően történik minden és nem csak átcimkézik.
-
MC Pite
veterán
Hátha nem volt még: [link]
Longlife, meg szűrők, meg csereperiódus...<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
félisten
válasz MC Pite #6056 üzenetére
Itt a kérdező fejében azért van egy kis zavar. Mi az a longlife szűrő? Adott motornak adott a periódusa, a szűrők ehhez készülnek. A korábbi csere nyilván fakultatív és ez is örök téma, hogy érdemes-e vagy sem. Én mindig korábban cseréltem, 30 helyett 20 ezrenként, mostanság pedig az idő jár le, így 1,5-2 évente lecserélem. De át fogok állni az évenkénti cserére. A termékekben megfizetem a környezetvédelmi "büntetéseket", az olaj és a szűrő pedig ingyenesen leadható.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz MC Pite #6056 üzenetére
Akkor itt egy Toyota Corolla, ami 3 ezrenként kapott friss olajat és már ötven éve hű társ.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #6056 üzenetére
Ha létezne LL szűrő csak dupla fizikai méretekkel tudnám elképzelni. De lehet le vagyok maradva és feltaláltak valami szuper szűrőanyagot, ami ugyanakkora szűrő-megkötő felülettel dupla hatékonysággal dolgozik.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
Méregzöldnek kell lennie. Akkor is ha nem az.
Régen az olaj 5k kilométert bírt, amikor a gyártóknak megbízhatóságot kellett sugározniuk magukról, most hogy olajadalékokat bele, már 6× annyit bír?
Kétlem.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
bul07
nagyúr
Néztétek ezt a videót, na amikkor a Fiat 1.3 MultiJet I. értek és elmondták az gyári olajcsere ajánlást nem kicsit kerekedet ki a szemem
Érdemes megnézni az egészet de én úgy linkelem hogy fent említett motortól induljon
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
3 liter olaj töltettel minimum 6-8 ezer után cserélni kell az olajat.
Elfogadom a 15 ezres olajcsere periódust is, de akkor legyen 6-7 liter olaj a motorban.
30 ezres csereperiódus csak szélsőséges felhasználás mellett életképes."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #6065 üzenetére
4.5 literre nekem is 15k km-t ir a gyarto. Na azt gyorsen le is roviditettem 10 ezerre. Pedig nem megyek rovidtavokat vele. De erted 4.5 liter olaj egy 2.5 literes szivo motorhoz eleg sporolos olajtoltet. De nezzuk a jo oldalat: a kevsebb olaj hamarabb eleri az uzemi hofokot.
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz Dluinet #6065 üzenetére
Egyértelmű
De most tényleg aki betartja a gyárit, mert a gyár csak tudja, vagy flottás autók ahol nem igen fogják időelőtt szerizelni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
Akkor én ezek szerint buzi vagyok, vagy más sem tud ételmezve olvasni...
Ha ótvar A3/B4 10W40 fél/ásványival elengedi a gyár a 30K-t, akkor egy jóféle A5/B5-el úgy, hogy csak(!) hosszútávot megyek, 25(-30 ha annyira jön ki az egy év alatt) ezrenként cseréle; mert szvsz belefér.Aki nézett már használt olaj elemzést, az láthatta hogy alig romlik. Egy MPI benzinesben meg főleg. De mindenki akkor és azt rak bele amit szeretne; én nem a kasszánál rendezem a környezeti lábnyomom, hanem a lányom és mások gyermekeinél, de ezt (közép)keleten ugye mindig lesz.ják. Régen próbáltam sűrűbben, de nem látok érdemi különbséget, akkor meg minek. Nyilván rövidtávozva vagy kormolós motorral ez változna.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Asbee
veterán
válasz MC Pite #6068 üzenetére
Mert a gyári ajánlások annyira tökéletesek igaz? Nem egy példa van mit okoznak..... Persze aki gyakran cseréli az autóit, szinte újra annak mindegy. Szívjon majd vele más 150-200 körül. Szélsőséges felhasználásokra mindig van példa. Van olyan márka és használat amire fél év az ajánlás. Ez a védjük a környezetet meg.... Vicc kategória. Nem fogom ezért az élettartamát megrövidíteni a motornak. Megvan a helye a használt olajnak. Nem csak úgy kilocsolják.
-
félisten
Egyik cégemnél volt kb 130 autó, ennek nagy része teher, furgon, a többi személyautó. A gyárilag megadott csereperiódus alapján cserélték az olajat és nem volt ebből adódó motorprobléma. Voltak olyan 2,8D ducatók, amikben 900 ezer-1 millió km volt és bontatlan volt a motorjuk. Kamionos cégnél például a man tgx-nek 100 ezer km volt az olajcsere periódusa, ott is az előírás szerint cserélték és nem voltak motorproblémák ebből kifolyólag. Másik kamionos cégnél mindenféle típus ami kb létezik, több ezer vontatóval szintén előírás szerint cseréltek. Ott sem voltak kenéshiányból adódó problémák. Szóval ezek a gyári periódusok azért nincsenek annyira ellőve és ezek mind igáslovak, tehát nem hétvégi kocsikázásról van szó.
-
Asbee
veterán
Ez már más kategória, más használat. Egy csak sokat pályázós autó is más. Ott nem kell rohanni 10 ezernél cserélni. De cserélj egy első generációs prince-ben, vagy tsi ben 30 ezrenként, vagy multijetben 50 ezrenként. És még lehetne sorolni Ismerős 1 éves qashqai-ban ( 1,5 dízel) , a sok városi használatra fél év az ajánlott a szervízkönyvben. Vegyesre még a 30 ezret sem ajánlották a márkaszervízben. 1 év vagy 15k. Hondánál is van ahol fél év, használat függően. Biztos szeretik a környezetet pusztítani.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. 2007-es LCI előtti e60 535d-be esedékes lenne egy olajcsere( 4000 van az olajban, de mielőtt megvettem az autót volt rajta egy nagyobb motor generál, és szeretném lecserélni, nehogy fém legyen az olajban, az új alkatrészek bekopásából). 5w-30 as kellene bele, csak nem tudom melyik márkát válasszam. Néztem Castrolt, de ismerősöm szerint sokan hamisítják.
Ti melyiket ajánlanátok?
Előre is köszönöm a segítséget.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #6069 üzenetére
Sok paraméter különbözik, A5/B5 szintetikus alapolajból van, 10w40 meg jellemzően nem. Plust azt a szűk HTHS tartománt sem tudják ásványival, szkfáthamu us alacsinyabb, stb - azaz bőven 'jobb' olaj.
Asbee: Írtam hogy nem minden esetben érdemes a gyáriig elengedni, esetemben pl el lehet a jobb olajjal. Ésszel kéne, az ember lehet a dinamikus szervizintervallum jelző
Elemeztessük a 25K után ledobott olajam, tét a vizsgákat árának duplája. Fogadunk hogy bőven jó lesz? Jobb, mint após 2 év alatt 99%ban helyben használt ásványi olaja 5-6000Km-el.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz MC Pite #6078 üzenetére
Ez pont semmire nem jó, a cikkben csak feltételezések vannak. Nem lehet tudni, hogyan használták az autót, és a cédula felrakása után volt-e olajcsere. Lehet csak azért hagyta fent a tulaj, hogy tudja milyen olajat tegyen bele, mert náluk drága a csere. Közben meg évente/ 2 évente cserélte.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #6079 üzenetére
Nem keverem; leírtam már milyen aspektusból hoztam fel példának ezeket, csak nem figyeltél. A5/B5ből nincs 'silány', 10W40ből viszont van - és itthon egy szívó benzinesbe nem a csúcsot töltötték a szervizben hanem a félásáványit/ásványit.
Ha egy ásványi A3/B4 40essel megengedik hogy 30K-t menjen az ember, akkor egy szintetikus A5/B5-nél (ami ha megnézed miben térnek, látod, hogy sokkal tovább bírja, jobban lebegtetési, és kb minden képessége) már bőven jobb helyzetben van az ember.Valóban, feltételezések vannak, biztos tények nincsenek. Kor és futásteljesítmény és pormennyiség alapján valószínű hogy 3év 15K van az olajban; azért linkeltem ezt mert ezt találtam meg gyorsan, de ahol konkrétan tudják mennyi ideig volt és hogy használták, ott is az jött ki, hogy nem olyan gyorsan romlik az olaj állapota, hacsak nem hidegen használjuk állandóan az autót. De písz, mindenki akkor cserél, amikor akarja (kollégám 7500anként cseréli a japán motorban a szintetikus olajat, szerinte van értelme, szerintem nincs; főleg hogy 40es olajat tölt be és nincs szép hangja sem. 25-30Kmre jár veke, MPI motor.).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok. Golf IV 1.9 Tdi 116LE, 2000-es évjárat. Milyen motorolajat ajánlotok? Köszi!
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
8
senior tag
válasz Csaby25 #6083 üzenetére
Ez csak személyes javaslat:
[link] Mannol 7907-5 Energy Combi LL 5W-30
+ gyári olajszűrő
10k km-enként cserélve50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
bul07
nagyúr
válasz Csaby25 #6083 üzenetére
Esetleg tehetsz egy próbát
Repsol Elite VW 505.01
5l olajat olyan 9e Ft magasságában be lehet szerezni [link]Kauffer-nél rákérdeztem hogy akarják e forgalmazni, azt írták hogy mostanában biztos nem
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
tboldi
nagyúr
K Norbi kedvéért.
Amúgy a gyári Suzuki olajszűrő Mahle-gyártmány. [kép]
Ja, és a Shell olaj 2019. novemberi.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Az egy eves szerviz mennyi szokott lenni es mit cserelnek ki, neznek meg?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bul07
nagyúr
Pollen szűrőm cseréje [kép], [kép]
Igaz hogy majd két év de csak 10e Km, lehet hamarabb kellene cserélnem , de azt hittem hogy kevés km miatt belefér a két év de nemDENCKERMANN M110112 szűrő és ilyen is ment bele
Én nagyon elégedett vagyok vele főleg hogy körben van szivacs, és így tuti nem fúj el mellette
[kép]
Nem is vennék olyat ami körben nem ilyen szivacsos legyen az akár milyen márka( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
Mondjuk igen
Mint régebben beraktam édesapám Passátjába ilyen volt [link], ehhez képest tényleg nem volt annyira vészes
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
K Norbi
addikt
[link]
Mintha magamat látnámBiztos jó lesz így?
Tuti a helyén van?
Másik is így volt benne?
Nem kellene beljebb mennie?Fasznak nem csináltam régiről előtte képet.
Na most már mindegy
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz K Norbi #6096 üzenetére
Ne is mond
Tegnap este kicseréltem, de csak nem hagyott nyugodni mert mintha nem lett volna helyén a takaró műanyag
Éjszaka megnéztem több videót és tényleg jó 1cm még tolni kell oldalra videó (Amúgy a videó vége nem stimmel 1:35-nél lévő műanyagot csak a legvégén kell visszatapintani)Reggel mielőtt hazajöttem a munkából olyan negyed hat felé ép csak világosodott gyorsba megint kiszedtem, és lám kicsit több erővel tényleg eltudtam tolni rendesen a helyére
Még jó hogy ebben aszimmetrikus és nem lehet máshogy berakni, na meg a kis fülek se egy vonalba vannak a takaró műanyagon így annak is passzolni kell
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Anaren91
senior tag
(#6082) szimi57: Köszönöm a választ.
Tegnap elmentem a helyi BMW márkaszervízbe hűtőfolyadékot venni (biztos ami biztos legyen otthon), és ha már ott vagyok mondom megkérdezem mennyibe lenne ott az olaj meg olajszűrő. olajszűrőre 7500 at mondott ami teljesen jó, neten drágábban láttam, de az olaj árát már nem mondta meg, csak annyit, hogy holnapra tud adni időpontot, szűrővel, olajjal együtt 75k. Mondom jóvan köszi, megcsinálom én magamnak. Nem hiszem hogy egy Mobil vagy Shell olaj roszabb lenne mint a BMW gyári olaja, és 30 körül kijövök.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
szimi57
őstag