-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Van egy igen jó állapotú Corsa C-m 1.7DTI (Y17DT) motorral. Eddig Castrol Magnatec-et kapott, amivel igaziból nem is volt semmi probléma. Próbaképpen gondoltam lépek még feljebb és kipróbálnám az edge olajat. Ebből van a Castrol EDGE 5W-40 és a Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Mindkét olajnak teljesen egyformák a speckói. Ebből a kettőből mindegy melyiket teszem bele? Az adatlapjaik alapján nem is különböznek. Én a simát néztem ki (nem a turbo dieselt), de nem tudom miért.
És még valami feltűnt. A titanium fst és a fluid titanium az két különböző megoldás, vagy csak játék a szavakkal?
Köszönöm szépen!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Korábban mahle OX 163/4D olajszűrőt használtam az autómban. Annó ez volt a gyári dobozban is. Legutóbbi olajcserénél tapasztaltam, hogy eltünt ez a szűrő a bárdiból, nem is tudtak rendelni, unixnál úgy látom még van, illetve filterabc-nél is látni. Érdekes, hogy a bárdinál miért nincs. Na mindegy, hoztam helyette mann hu820x-et. A mann filternél azonnal szembetűnik, hogy ennyivel nagyobb és kidolgozottabb a szűrőfelület. Találtam ma egy tesztvideót a két márkától: Mann vs Knecht - Oil Filter comparison Azért durva, hogy a mann filternek mennyivel nagyobb a szűrőfelülete és jobb a szűrőképessége.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A szűrőképessége viszont sokkal jobb a mann filternek.
Lefotóztam a két szűrőt amit korábban említettem: [kép] [kép] [kép] Kívül-belül látszik mennyivel sűrűbb, robosztusabb a mann filter szűrőfelülete és ahol a mahle szűrőnek azok a műanyag pöckei vannak, a mann filter oda is inkább szűrőfelületet alakított ki. Szerintem ez utóbbi egy sokkal fejlettebb megoldás. Korábban mindig mahlet használtam, egy ideig a kialakítása miatt azt gondoltam hogy lehet ez a mann filter szűrő jó ugyanoda, aztán rájöttem, hogy tökéletes, csak máshogy van kialakítva. Profin illeszkedik a helyére.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Bekukkantottam én is a szelepfedél alá: [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] Y17DT motor, 185 ezer km. 100000 ezer km-t toltam bele 15 év alatt, előtte elvileg GM olajjal járt a motor. Elsőre én is azt tettem bele, azóta castrol magnatec 5w40-et kapott végig. Sarasodást szinte nem látni, szép tiszta a bele. Azonban most váltottam edge-re, megírom majd mi az oka. Annyit mindenképpen javasolnék, hogy nagyon nézzétek meg a gyártói ajánlásokat az olajokon és a minőség besorolásokat. A magnatec például egész idáig tudta a dexos-t és az API CF-et. Most a dualock váltásukkal ez megszűnt, sem a dexos-t nem tudja, sem a CF-et és az olaj szaga sem olyan, mint régen. Nem is járt olyan szépen vele a motor, mint korábban. Nem tetszett és hamar lecseréltem edge-re, most megint olyan szépen duruzsol, mint régen. Ahogy olvasom, 2018-ban a GM miatt volt valami változtatás a jelölésekkel, de az még hagyján, maga az olaj is más (a régi és az új magnatec), ezen kívül a motor hangján is azonnal észrevettem. Igaziból emiatt is kezdtem el utánajárni, hogy mi változott meg az olajjal. Később megírom az egészet.
Bocsi, garázsos telós fotók:
magnatec 5w40c3 régi: [kép]
magnatec 5w40 c3 dualock (legújabb): [kép]
edge 5w40: [kép]Készítettem egy videót is járó motornál. Szépen látni milyen bőséges a vezérműbütykök olajzása: [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz K Norbi #5668 üzenetére
Örülök, hogy tetszik a videó! Majd még készítek a fényképezőgéppel is, hátha azon jobban látszanak kilassítva a bütykök és az olajfilm. Pöppet fanatikus vagyok .
Szűrőtéma: Ez is változik időről-időre, gondolom épp akikkel szerződésben van a GM. Annó ez a mahle szűrő volt a gm-es dobozban. Akkor átálltam arra, csak mahle dobozban veszem jóval olcsóbban a bárdinál. Most tavasszal mikor beugrottam márkaszervízbe megnézni, a gyári dobozban alko szűrő volt. Ezen mondjuk csodálkozom. Nekünk annó volt olyan tapasztalatunk az egyik céges ugyanilyen motornál, hogy az olajszűrő cseréjekor vettük észre, a szűrő műanyag része el volt deformálódva és a szűrt és szűretlen tér így nem volt egymástól elválasztva megfelelően. Ezt persze lehet, hogy gyári hiba okozta, nem feltétlen ilyen alacson minőségű az összes alko szűrő. Most hogy már nincs a bárdinál a mahle olajszűrőm, átálltam a mann filterre, de ez valami brutál. A szűrőrész és a kidolgozása, a mikronra pontos illeszkedés. A levegőszűrőm is mann filter, a gyári dobozban is az szokott lenni, én megveszem mann filteres dobozban jóval olcsóbban. Gázolajszűrőt mahle-t használok, a pollenszűrő most gm-es dobozból való, nem is emlékszem maga a szűrő mann filter vagy mahle.
Frankók ezek a hengst filterek is!
Nincs amúgy gond a gm-es olajjal. A márkaszerviz is ezt önti az autókba, ha bemész olajat cseréltetni Annó nekem is mondták a srácok (régi ismerősök a márkaszervizben a raktárosok), hogy nyugodtan beletehetem, mert jó olaj. Az egyik nagy gyártótól megveszik és dobozolják a saját flakonjukba, vagy épp az dobozolja nekik, ez már részletkérdés.
Szerintem ez az olaj és a szűrőkérdés amúgy javarészt megszokás dolga. Nekem beváltak a mahle és mann filter szűrők, maradok is ezeknél. Olajból a castrol vált be, látható milyen szép tiszta is a bele (legalábbis ami látszik) és a motor is olyan mint az óramű, így maradok a castrolnál. Most váltottam márkán belül felfelé a magnatec változása miatt. Remélem az edge-be nem túrnak bele, mert ez most igen fasza így. Hidegen sincs akkora katyatulás, mint korábban. Ennél az Y17DT motornál elég hülyén van megoldva a szűrés, mert jó magasan van a szűrőház és nincs bent szelep, így teljesen visszafolyik az olaj a karterbe. Tehát nem csak a blokkból folyik le az olaj, hanem a szűrő és a szűrőház is kiürül. Így 1-2 óra után már ugyanolyan állapotról indul a dolog, mint ha állna egy napot a motor. Ilyenkor kb 4 másodpercig katyatul rendesen, míg az olajkör fel nem töltődik és ki nem alakulnak az olajfilmek. De ez gyárilag ilyen, nem kell miatta aggódni. Majd töltök fel olyan videót, amin ez hallatszik rendesen.
Ez kb a szívótorok magassága.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz K Norbi #5671 üzenetére
A többit nem ismerem, de ez a blokk ilyen, nincs tömítés amit írsz.
Sajna saját képem nincsen (érdekes, hogy ezt még nem dokumentáltam ), de találtam a neten képeket, mondjuk a minősége nem olyan jó.
Mikor a szűrőházból kitekered az a fekete műanyag szűrőtartót, ezt fogod látni:
A szűrőtartón van három tömítés:
Ezt leszámítva nincsen semmi tömítés/szelep stb.a szűrőtartón és a házban. Az előző képen látható gumicsövön szépen lefolyik a karterbe az olaj, nincs a szűrőházban ott semmi egy likon kívül.
Itt a H Astrán cseréli a gyerek, nálam ugyanez, még a szűrő is ugyanaz megy bele: [link]
Mondjuk én a szűrőtartót is lemosom brigóval és megszárítom ilyenkor, illetve a szűrőházat is kitörlöm patyolatra. Illetve egyszer megindítom, akkor még a szűrőházba nyom egy kis olajat. De tényleg csak annyi, hogy megteker, mikor röffenne le is lövöm. Meg kicsepegtetem csutkára, így szinte csak az az olaj marad benne a régiből, ami itt-ott a felületeken megtapad.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Készítettem egy hidegindítás videót motornézetből: [link]
15. másodperctől 19.-20. másodpercig hallani azt a katyatulást, amíg az olajkör ki nem alakul. Korábban ez sokkal hangosabb, keményebb volt. Mióta lecseréltem az edge-re, hallhatóan lágyabb lett a kopogás.
Itt pedig az egr szelep részleges nyitása hallható 18 másodperctől: [link] Később nyit mégjobban, azt most nem sikerült felvennem.
-
félisten
Találtam videókat olaj nélkül járatott motorokról. Engem meglepett, hogy mennyit elmennek a blokkok olaj nélkül. Itt a lanceren még olajteknő sem volt és 7 percig dolgozott a motor a kapitulálás előtt. A merci 17 percig működött olaj nélkül. Oké azért a rendszerben marad valamennyi, de az hamar elég és ugyanúgy nem lesz kenés és hűtés.
-
félisten
Érdekes a történeted. Piros és zöld magnatec olaj? Még életemben nem láttam ilyeneket, persze ettől még létezhet.
Ezt a mol/orlen vonalat sem értem. Mindegy honnan szolgálják ki a kereskedőket, attól az még castrol olaj lesz.
Lehet ebből keletkezett félreértés:
Sokak számára nem ismert, de a Castrol személygépjármű olajok tekintetében kivonult Magyarországról – akarom mondani egységesített Európai piacát és Magyarországot a jövőben a régió egyik országa (Ausztria, Lengyelország) szolgálja ki, a kijelölt néhány nagykereskedőn keresztül. https://filterabc.hu/shop_news.php?news=29528
Az összes magnatec olaj amivel eddig találkoztam, az aranysárga színű volt.
A katyatulás részt meg tudom érteni, most én is emiatt váltottam edge-re, mert a magnatec olajon változtattak. Ezt el is felejtettem leírni mi volt nálam.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nézd az 5W-s magnatec és 5W-s edge közti különbséget -24fokon: [link]
Castrol Magnatec 5W40 vs Castrol EDGE 5W40 test oil
Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 vs Castrol EDGE fst Titanium 5W40
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz zeus_2k14 #5727 üzenetére
Bármelyiket teheted bele. Igen, jó a motul. Hogy a te motorod szereti-e, az majd kiderül. Egyik motor a castrollal jár szépen, másik a mobillal, harmadik a motullal stb stb... Esetleg kérdezz rá a vw topikban, mik a tapasztalatok. Nekem a castrol edge nagyon bevált, csodásan jár vele a motor, talán sosem volt ilyen csendes. De ez egy teljesen más motor, mint a tiéd.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz zeus_2k14 #5729 üzenetére
Bizony észre lehet, aki ismeri az autóját. Nekem a dualockos magnatec-el katyatult mint az állat (nyilván ez túlzás, de nem járt szépen a motor ) . 400 km után kivágtam belőle és ment bele az edge, na ez egy igen jó döntés volt. Visszatért az a régi, jól megszokott motorhang.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dluinet #5743 üzenetére
Az a történet nem támasztja alá, hogy létezik hamis castrol olaj, illetve, hogy normális helyről vásárolva abba nyúlsz bele. Nem tudjuk, hogy a szerelő mit öntött bele egyáltalán. Sajnos én is ismerek olyan szerelőt, aki beleönti a szemed előtt a castrolos flakonból az olajat, csak épp nem az van benne.
-
félisten
Hogy papíron azt rakták bele még nem jelenti azt, hogy valójában azt az olajat töltötték bele. Egyébként motorja válogatja. A dualock castroltól nekem is klattyogósabb lett a hangja a motornak. Az edge-től megint olyan finom lett a járása, mint előtte. Azt az olajat kell használni, ami bevált. Olajon és szűrőn nem szabad spórolni. Szerintem.
-
félisten
Ha nem sietős a dolog és esetleg valamikor mentek arra, inkább cseréljétek ki. Én mann filtert (HU820X ) vagy mahle (OX163/4D)-t tennék bele. Vagy vesztek máshonnan azt meg majd valamikor visszaviszitek. Ha nem megnyugtató a dolog, akkor ne tegyétek bele, én sem tennék bele olyan alkatrészt az autómba, amiben nincs bizadalmam.
Amúgy az 1,7DTI motor lesz, ha Y17DT a motor kód.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Nálunk a cégnél annó rengeteg alco szűrőt használtak. Nem volt gond az autókkal. Viszont az egyik ilyen motoros corsa-nál előfordult, hogy a szűrt és a szűretlen teret elválasztó műanyag perem el volt konkrétan olvadva/deformálódva. Szóval ott az olaj egy része (vagy az egész mennyiség) szűretlenül keringett a rendszerben. Persze ez nem jelenti azt, hogy az alco szűrő maga ilyen gyenge minőség (hiszen akkor ez a többinél is előjött volna). Lehetett gyártási hiba is. A kettő közül bármelyik, vagy mindkettő. Viszont a múltkor épp írtam róla, hogy kibontottuk a márkaszervizben a gyári dobozt és alco szűrő volt benne. Szóval a fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dluinet #5818 üzenetére
Ezt honnan tudod?
A gm dobozban lévő mahle filter és a mahle dobozban lévő mahle filter között minőségbeli különbség lenne? Vagy ugyanez például mann filterben. Azért az érdekes lenne. A gm dobozból ugyanazt a cm 30 125/2/4 stb szűrőt veszem ki, mint a mann filteres dobozból. Annyi, hogy előbbin rajt van a gm szám is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dluinet #5824 üzenetére
Egy olajszűrőnél hogy ellenőriz minőséget? Tényleg nem szőrözésből kérdezem, de ezt gondold át picit. A gyártósor (gyanítom teljesen automata, emberi kéz érintése nélkül) ontja magából a szűrőket. Ugyanaz a műanyag/fém ház stb, ugyanaz a szűrőbetétanyag stb. A végterméket max kívülről átnézi valaki, bele nem lát.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Dluinet #5826 üzenetére
Ezt értem. Nem a gyártósor karbantartása a lényeg, hanem a szűrő gyártási folyamata.
Szerintem kevered azzal az alkatrésszel, amit konkrétan erre a célra gyártanak. Például a gyári akksim 15 év után került ki az autómból. Gondolom előírnak olyan technológiát, ami költséges, viszont nagyon tartós. Ezt a cég másnak nem gyárthatja, le van védve. Ez a cég ettől még másmilyen akkut gyárthat másoknak, viszont annak más a neve is. Ha gondolod lefotózom azt a mann filter levegőszűrőt. Rajt van a mann filter szám, mellette pedig a gm szám is. A bárdinál amit veszek ugyanezt a mann filter szűrőt, az tök ugyanez minden, csak a gm szám nincs rajta és persze nem fehér dobozban van. A mahle olajszűrő ugyanez a történet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz SirRasor #5833 üzenetére
Muszáj megadni időtartamot és kilómétert is. Hiszen van aki évente autózik 5000km-t, más pedig havonta 10 ezer km-t. Amelyik előbb lejár a manualban megadottak közül, akkor kell cserélni az olajat. Milyen olajat kapott a motor? A számlán nincs rajt? Nálunk a márkaszervizben a számlán és a garjegyen mindig rajt van tételesen, hogy milyen alkatrészt írtak ki a kocsira.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #5861 üzenetére
Adott motorszámhoz csak egyféle tartozik. Váltás volt a megjelölt motorszámnál.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #5892 üzenetére
És tényleg 600ft-on "szarakodunk"? A mann filter a legjobb szűrők egyike. A döntés a tiéd.
-
félisten
A múltkor is előkerült ez a téma. Erre tudtok valami alátámasztást esetleg? Tehát hogy a mann filter magasabb minőséget gyárt mann filter néven a gm-nek és alacsonyabb minőséget kapsz ennél ami nem gm jelölésű? A mann filter csak példa volt, lehet bármelyik márka.
Én úgy tudom, hogy aminél konkrétan a gyár követel meg dolgokat, ott azt például gm márkanévvel jelölik, mint például a gyári gm akkukat. Tehát nem azt találod rajt, hogy varta xy és gm xy. Ha van egy mann filter szűrő, amin rajt a mann filter szám és van egy olyan amin ugyanúgy rajt a mann filter név és szám és mellette a gm szám, ezek között nem lehet minőségbeli különbség.
-
félisten
Ezek a fórumozó szerelők picit olyan izé..... Amúgy ezek honda márkajelzésű szűrők amik szerintük jobbak, vagy purflux jelölésűek, vagy mindkettő?
Azért elég problémás lenne, ha az a szűrő jobb minőségű lenne, amin rajt a gyári felirat is a gyártó neve és a szűrő száma mellett, mint amin csak a gyártó neve és a szűrő száma van rajt.
szerk: hasonló az én levegőszűrőm is, mármint jelölés szempontjából:
Tehát ha jól értelmezem, ti azt állítjátok, hogy ez a képen látható szűrő jobb minőségű, mint amelyiken csak a mann filter márkajelzés és az attól jobbra található jelölések találhatók?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Két különböző szűrőről van itt szó ahogy látom. Az egyiket a purflux gyártja a honda számára, a másikat pedig a purflux gyártja, mint purflux LS350. Itt nem az az eset áll fenn, hogy purflux LS350 és Honda 15400-RBA-F01 jelölés szerepel egyszerre a szűrőn és egyébként maga a szűrő tök ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #5905 üzenetére
A fogalmazásodból az jött le, hogy 600 ft-on megy a rugózás. Mindegy, én nem ragoznám ezt tovább. Leírtuk többen is mi a véleményünk.
-
félisten
Nem lehet más a szűrő anyaga, mert akkor nem jelölhetnék ugyanazon jelölésekkel. Itt ha megnézed például a betétesek közül az első kettőt, az elsőn nincs rajt a mann filter jelölés. Tisztán látszik, hogy a mann filter gyártja a vw-nek. A 726/2-t rátette, viszont a mann filter nincs rajta, mivel a mann filter 726/2 és ez a szűrő nem teljesen azonos.
A fémházasoknál viszont szerintem felelőtlen a cikkíró, mert attól, hogy ugyanúgy néz ki a két szűrő (1-es és a 2-es), még nem jelenti azt, hogy egyformák belül is. Mivel ott más a feliratozás, nem lehet egyértelműen és felelősséggel kijelenteni, hogy a két szűrő beltartalomban megegyezik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Horgász topik
- További aktív témák...