-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
válasz benceb77 #6900 üzenetére
A Shellnél a HELIX ULTRA ECT C2 C3 0W-30 tudja az 504.00 szabványt. Én azt tenném bele. Hidegen ráadásul jobban ken, mint bármilyen más 3.5 HTHS-ű olaj, mert 40 fokon csak 58.7 cSt, ami az eddigi legjobb, amit találtam. 53 ezer kilometert mentem eddig vele, semmi gondom nem volt. Feleségem D corsajaban az ECT C3 5W-30 van, igaz abba pont a Dexos 2 is kell, amit az tud is. Az is hibatlanul teljesit. Én nem tenném bele, mert nem tudja az 504.00-át. Amúgy bármelyik olaj jó, amely tudja. Még a Mannol Energy Combi LL is. Egy időben le lehetett tolteni ahhoz a VW részéről az engedélyt, hogy átment tényleg a Mannol a teszten. Igaz én a C2/C3 0W30-at tenném pont a jobb kenés miatt hidegen. Azt hiszem a TSI-knél amugy is egy ido utan modositották az ajanlast 0W30-as 504-es olajra.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
troll81
addikt
Sziasztok újra itt.
Alany Ford Focus Mk2 St.
Nem gyári teljesítményel.maximum 280-300 le körül futna teljesítmény ben.Jelleg az S max van 0w40 et használok azzal ott elégedett vagyok .
Ha elkészült a motor nem tudom mi passzolna bele a legjobban.5w50 10w50? Lassan ennek járnek utána bármilyen segítséget építő jellegű hozzászólás t meg köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz troll81 #6903 üzenetére
Ha a mostanit nem eszi, maradnék annál én is. Olaj hőmérséklet ha marad 110-120°C alatt, akkor nagy baj nem lehet illetve valamikor volt szó egész olcsó olaj elemzésről, akár arra is érdemes lehet benevezni, aztán ha látszik probléma belőle, utána tudsz menni a viszkozitással mondjuk...
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #6905 üzenetére
Nem a mostani autóba kell,az épülőbe ott melegebb lesz de kap rendes olaj hűtőt másikat nagyobbat.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz troll81 #6906 üzenetére
Pláne ha nagyobb olajhűtő is kerül bele akkor elég lesz a 0W40-es. Persze kérdés mennyire fogod versenypályán hajtani. Mert közútra elég egy 0W40, az hogy felmész Visegrádra vagy Dobogókőre attól nem forr el az olaj de ha mondjuk mennél 10+ kört Kakucson na oda már tényleg kéne vmi komolyabb hőtűrésű olaj.
#nincsbennetarcsi
-
polonic
félisten
Egy adott specifikációt teljesítő olajok közül, ha az egyiknek mondjuk jobban eltérnek az értékei a többihez képest, akkor az jóval jobbnak tekinthető és azt választanátok?
3 olajnak az értekit ide leírok és az utolsó érték tartozik ahhoz az adott olajhoz
viszkozitási index.
172 174 191
40 fokos viszkozítás
68,1 68,4 62,1
100 fokos viszkozitás
11,9 12 11,9
lobbanáspont
224 236 248 -
nagyúr
válasz polonic #6916 üzenetére
Nem minden a viszkozitás, de elég fontos egy olaj szempontjából.
Ezek az értékek a mintának leadott olaj paraméteri, a gyártás során már van ingadozás, kis mértékben ettől eltérhetnek.
A kérdés az, hogy jobb alapolajat használtak, vagy több viszkozitás módosító adalékot használtak fel.
Nem lehet végtelenségig adagolni az olajat, a túl sok adalék gyorsabb degradációt és nagyobb katalizátor romboló hatást vált ki."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #6918 üzenetére
Értem.
A motul szintetikus, míg az Elf és a Total hidrokrakkolt, úgy tudom.
TBN (ez mutatja az adalékolást, igaz?) csak a Motulnál van megadva, az 6-os. A többinél nem adták meg. Az előző Elf adatlapján még meg volt adva, ott 7,4-et írtak. A frissen, ami idén januári, már nincs rajta ez az adat. -
nagyúr
válasz polonic #6919 üzenetére
TBN a teljes bázisszám, ami az olaj savasodását akadályozza meg (bázis = lúg)
C4 szabvány csak annyit határoz meg, hogy minimum 6-os TBN-nek kell lennie.
Ezen kívül még 20 féle adalék van.
"Teljes bázisszám (TBN)
A használatba vett olaj savasító hatásoknak van kitéve, a levegő és az üzemanyag által. A TBN mutatja meg, hogy mennyi bázistartaléka van az olajnak a savas hatások semlegesítésére. A TBN az olaj csereperiódusa során folyamatosan csökken, ahogy a bázisok elhasználódnak a savak semlegesítésre. A nagyon savas hatások (pl. üzemanyag magas kéntartalma), akár a töredékére is csökkenthetik az olajcsere-periódust! Logikus lenne a TBN emelése, a hogy az olaj tovább legyen ellenálló, de ez csak egy bizonyos mértékig lehetséges. Ugyanis a szükséges adalékok megemelik az olaj szulfáthamu tartalmát, ami lerakódás-képződéshez vezethet.""Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
válasz Dluinet #6920 üzenetére
Köszi a tisztázást. Nem jól emlékeztem.
De a szulfáthamu tartalomról tudtam. Annak is alacsonynak kell lennie, hogy ne bántsa a részecskeszűrőt. Ezt az adatot viszont nagyon kevés olajnál tüntetik fel. Kb csak Motulnál és LM-nél láttam.Egyébként ezeket tudva, nézve az értékeket, sokkal okosabb nem lettem. Hogy melyik a legjobb olaj 0720-as specifikációval.
-
nagyúr
válasz polonic #6921 üzenetére
C4-es szabvány ezt is szabályozza.
Maximum szulfáthamu 0,2% lehet, C4 esetében.
Hogy melyik a jobb, elméletileg csak laborvizsgálattal lehet kideríteni, gyári adatokból és szabványokból nem. De ezt jobban befolyásolja a használat módja, amit a labor sem tud szimulálni.
Javaslom, hogy a szabványnak megfelelőből vedd az olcsóbbat, ami még szimpatikus és megbízol benne, közben felezd a gyári csereperiódust. 30 ezres csereperiódust harmadolhatod is.
A friss olaj a legjobb olaj."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
-
Asbee
veterán
Van egy oldal oil-club.ru , komoly olajtesztek vannak, összetétel, adalékok stb. Google fordítóval nagyrészt kilehet bogozni. Moltul olajok nagy részét, amit néztem hidrokrakkoltnak írja, bár hogy egyenértékű a szintetikussal, valami spektrum alapján. Ez azért érdekes. Ha valaki ért hozzá ilyen szinten, pl xcess 5-40
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
Valaki kikeresi a Mobil1 5W30-at?
-
Roxbury
őstag
Jó is ez, én kb 54 ezret mentem vele már. A Swift 2006 M13A kb 5-6 decit eszik meg belole 10 ezer alatt, ha nagyon sokat használom pályán, akkor kicsit többet. MANN Filterrel használom, úgy gondolom ennél több nem kell. Olyan 5-6 ezer korul szokott befeketedni kb., bár nyilván ott még nagyon messze van az olaj a korom telítődési limittől, csak ott már szemmel látható. Előtte ugyanúgy földgáz alapú Helix Ultra 5W-40-et használtam. Abbol picit kevesebbet evett, igaz az tuti nem is ért olyan hamar körbe indításnál, mint ez.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok!
Toyota Hilux 2.5 D-4D (2003, 102LE) típusú autóba lenne szükségem jó minőségű motorolajra. El is kezdtem nézelődni, viszont jól látom, hogy a Toyotának nincs konkrét előírása az olajakra, mint mondjuk a VW-nek (pl. VW 505.00)? A kézi könyvében csak a viszkozitást (5W30) említik meg.
[ Szerkesztve ]
-
-
fagylalt
senior tag
válasz molnarpeter #6945 üzenetére
SAE 5W-30 viszkozitás ajánlott, minőségre API CF-4 vagy CF minősítést javasol. ACEA sajnos nincs belevésve a könyvébe. Mivel az API számokat nem nagyon írják rá az olajokra, ezért picit gondba vagyok, hogy egyáltalán milyet kellene nézni.
-
papg79
tag
Sziasztok! Erről az olajról mi a véleményetek?
[link]
1.9 pdtdi Sharanban szeretném lecserélni az olajat. Jó ez az olaj pdtdi-be,vagy maradjak a Repsol-nál? -
L.a.c.a
csendes tag
Sziasztok!
Kinéztem 3 olajat de nem igazán sikerül döntenem melyik legyen.
Castrolt váltanám le a 3 közül valamelyikre.
Golf 6 2.0 cr tdi hez kinézett 3 olaj.
liqui moly top tec 4200 5w30
motul 8100 x-clean+ 5w30
mobil 1 esp 5w-30 -
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000