-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tag
Valoban az! Jelenleg Fuchs GT1 Pro V 0w-20 van benne es rendkivul elegedett vagyok vele. Olajcsere elott allok es talaltam egy masik Fuchsot is, a GT1 Evo Pro-t, ami parametereiben a Pro V-nel is jobb, de mar nem nagyon kaphato. Igy keresgelni kezdtem es a Concept B-XL olyan parameterekkel rendelkezik, mintha GT1 Evo lenne. Arban igen nagy a szoras, 3e-5,5e / liter. Lehet benevezek egy ilyenre, ahogy nezem, o hivatalos partner es normalis aron kinalja:
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
Carverticalt is nyomta mindenki közben meg egy nagy nulla. Több 100 panasz van miatta.
Nekem is paypal-hoz kellett mennem, hogy visszaadják a pénzt. Alvázszám alapján 5 ezerért sikerült kiadni, hogy milyen évjárat meg milyen motor. Azon kívül meg semmi. És ők nem akarták visszaadni a pénzt. Levelezgetés paypal-al és képekkel bizonyítás után visszakaptam a pénzt.
AutoDNA meg gyakorlatilag mindent kiadott. Képek, km, felszereltség, káresemény stb. -
Jenne
senior tag
válasz maximuss #6399 üzenetére
Ez olyan lehet mint a például a WÜRTH olaj.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
bul07
nagyúr
Ha már speedzone+Carvertical
Akkor nézzétek meg a videójukat(pár napos friss)
És akkor bármibe higgyen nekik az ember amikkor bármifajta szolgáltatásról termékről beszélnek, kilóra eladják magukat
El kéne árasztani a videójukat dislike-al hogy tanuljanak belőle meg esetleg más videósnak is elrettentő példaként[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
Fiat hamarosan kap wellness-t, gázolaj szűrőt illetően keresgéltem egy darabig az ideális megoldást. Bosch a befecskendező rendszer, gondoltam rendelek azonos márkából szűrőt is, azt hiszem 4 mikron szűrés, kosárba vele... erre kauffer szerint nem beszerezhető Olcsóbbak esetén tartok tőle, hogy nem lenne megfelelő a szűrés. Lapozzunk hát.
Traktoroknál mióta eszemet tudom, Sofima szűrőink voltak (egyik pont Fiat technika volt), Bosch árához képest úgy 5k-val olcsóbban szerepelt is a listában. Kicsit utánanézve ~30 éve UFI-val egyesültek, illetve utóbbi használja már a márkanevet. Mindkettő honlapja szerint a gázolaj szűrőik akár 4 mikronig megfogják a szennyeződéseket - innentől kezdve nekem is jó lesz -
Qru
MODERÁTOR
-
szimi57
őstag
válasz Motion_Blur #6414 üzenetére
A francba. Nekem már itt van a Motul a következő cseréhez.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
TommyY2
tag
válasz Motion_Blur #6414 üzenetére
Azért jó lenne tudni, hogy melyik fajta Motul volt és milyen motorban.
Hogy látszott a berakódás (én nem értek hozzá, de tervezem a Motul olaj használatát)?
Suzuki Sx4 S-Cross 1.4T, Motul 8100 X-Clean EFE 5W-30.
TommyY -
Motion_Blur
félisten
válasz TommyY2 #6416 üzenetére
Viccből írtam Norbinak!
csak 500 km van eddig az olajban, igaz abból volt sok padlógázas pályázás is, de 97 fok fölé nem ment az olaj, városban a szokásos 85-90 fok. szint a maxon ahogy mindig szokott, 10e km után is. nem tudom elképzelni hogy egy márkaváltás után elkezdje enni az olajat az autó szinte minden paraméterében egy az egyben megegyezik a Castrol EDGE-el ami a viszkozitást illeti, annyi a difi hogy ez 504.00-507.00 VW spec olaj
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
Üzemi olajhőfok témában ezt a jó kis szemléltető ábrát találtam (amit a BC mutat hőfokot az természetesen az olajteknőben lévő olaj hőfoka). Annyi kiegészítés, hogy ez nem személyautó motor (munkagépé) de kb jók az értékek oda is, itt a felső érték magasabb lehet mint a személyautókban. Bár egy jó 10W60 olajjal ott is megugorható ez a szint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #6414 üzenetére
Föhh
-
molnarpeter
nagyúr
Ez mondjuk érdekes 🤔 van egy léghűtéses traktorunk, ugye ott az olajnak is jobban kell hűteni, de annál is 120°C megengedett maximum rémlik a gépkönyv szerint. Annak az olajszűrő alatti konzolban van a jeladója, talán valamennyivel hűvösebb ér oda az olaj, de ha érdekes lehet, megnézem pontosabban a hőmérsékletet, kenési kört. Autós vonalhoz képest érdekes lehet, hogy nincs benne szűrőbetét sem, hanem két fúvóka hajtja, így kipörgeti magából a hengeres egység oldalfalára a szennyeződéseket
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6421 üzenetére
Ez folyadékhűtéses és a jobb hatásfok miatt engedik feljebb a hőmérsékletet.
#nincsbennetarcsi
-
szimi57
őstag
válasz molnarpeter #6424 üzenetére
Nem ismerem a technikát, de szerintem üzembiztosabb megoldás lenne.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
-
Motion_Blur
félisten
Nektek mennyi szokott lenni az üzemi olajhőfok?
nálam (1.2 TSI @ 0W30)
város: 85-87 fok
közút: 89-92 (100-110)
pálya: 94-97 (140-nél és 170-180-nál is)amikor a Grossglocknert vásztuk akkor volt 112 fok a csúcs úgy emlékszem, és 107 alá nem is ment a szakaszon (1-2 kihúzatás, kis tempónál), ott már enyhe égett szagot is éreztem, illetve az egész motortér annyira felforrósodott hogy a motorkitámasztó megégette a kezem mire felértünk
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #6428 üzenetére
Városban 90-95 ha nem tolom neki. Ha tolom 100-110. Pályán 110-115 tempó függő.
Viszont 115 fölé sosem ment eddig.
2.0 TDI, olaj passz még a gyári első töltet.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Motion_Blur #6428 üzenetére
Csak a 2.0 TSI mutatta az olajhőfokot az eddigi autók közül, de mindhárom ~ ugyanazt.
Nyugodt autópálya: 104-106
Nyári városi normál menet, mire hazaértem dombnak fel: 118
Ez a 2 szélső érték normális üzemben, a jellemző kb. 108 és 112 között volt.
Racse: 120. -
papg79
tag
Sziasztok,
A 2003-as, 1.9 pdtdi Sharanomban szeretném lecserélni az olajat. Az a kérdésem, hogy az olajszűrőt milyen kulccsal tudom kiszedni. Kell hozzá valamilyen speciális szerszám? Köszönöm előre is a válaszokat.
-
bul07
nagyúr
Motorkódot írhattál volna
De ha ilyen kép [link], akkor 32-es dugóval le tudod tekerni
Gumi gyűrűt cseréld és meghúzásnál nem kell agyontépni, műanyag lévén
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
8
senior tag
A tescoban most akciós a majdnem pont ilyen olajszűrő leszedő [link]
699.-Ft, több tescoban is láttam50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #6428 üzenetére
Na most reggel direkt figyeltem a reggeli melóba menetelnél: reggeli fővárosi forgalom, +15 fokos külső hőmérséklet: 102-104 fok között volt az olajhőfok.
#nincsbennetarcsi
-
8
senior tag
Szívesen, majd számolj be hogy működik
Én nem vettem, mert akármilyen olcsó, már van egy másik fajta ami 800Ft volt aliról valami akcióban50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
bul07
nagyúr
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
raziel01
veterán
Nekem is 32-es a CRTDI.
Nem is láttam még 36-ost. Bírom mikor sokan simán fél méteres hajtószárral húzzák meg. Közben meg nekem is rá van írva, hogy 26nm. Ami kb semmi. Betekered érzésre kis 20 centis hajtószárral és még húzol rajta 1-2 mm-t. Tömítés tömít.[ Szerkesztve ]
-
bogabi
senior tag
Sziasztok.
Van egy Renault Grand Scenic IV, TCe 160 FAP, amihez olajat keresek. Gyári olaja az ELF Evolution RN-TECH Elite 0W-20 és 5W-30. Ami elő van írva, az az RN17 gyártói megfelelőség. Találtam még Castrol GTX 5W-30 illetve Liqui Moly TOP TEC 4410 5W-30 verzióban is RN17-es olajat. Kérdésem, hogy ezek közül melyik lenne a legjobb, illetve még arra lennék kíváncsi, hogy a 0W-20 és az 5W-30 közül melyiket érdemes használni? A gyártó 1 év vagy 20 ezer km olajcsere periódust ír elő, én 10-15 körül mindenképp cserélni fogom.
Előre is köszönöm!
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
dragon1993
őstag
Amatőr kérdéssel jövök.
A családban van egy 2012-es Suzuki Alto.
100 ezer km van benne, eddig 5w-40 volt belerakva.
A kézikönyve szerint 10W-40 / 10W-30 / 5W-30 és 0W-20 használható.
A SAE 0W-20 az ajánlott.Az olaj keresők leginkább 5W-30-at dobnak ki hozzá.
Bízhatok a kézikönyvben rakhatok bele SAE 0W-20 -at?
Melyik márka az ajánlott? -
nagyúr
válasz dragon1993 #6448 üzenetére
Eneos SUSTINA (hyper meg ultra inkább nem) 5w30 vagy 0w20
vagy Ecstar F9000 Benzin 0W-20 / 5w-30
ha nincs autópálya vagy hegyi szerpentin, és nincs terhelve hosszú utakkal, papás vezetéssel, akkor 0w20, különben 5w-30.
Esetleg nyáron 5w30, télen (okt 15. - ápr 15.) 0w20."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Villanyszerelés
- Politika
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Gaming notebook topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Házimozi haladó szinten
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...