-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5750 üzenetére
Ezt én is tudom. De mi a különbség?
Az okra csak annyit írnak, hogy service-friendly.
Ha ennyi a különbség, akkor csereszabatosnak kellene lennie.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Na es mi a helyzet ezzel? [link]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5752 üzenetére
Tényleg ennyire hülyének nézel?
A gyakorlati különbség érdekel, nem a kinézet.
A 712/93-as 2010.06 hó-ig van.
A 712/94-es 2010.07 hónaptól kell használni a caxa motorkódú autókba. Ha azonos a motorkód, akkor miért szükséges eltérő olajszűrőt használni a különböző gyártási időpontú gépjárművekben?Remélem most már jól megfolgalmaztam a kérdést?!
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
-
BlacKSouL
addikt
válasz MasterMark #5754 üzenetére
Az a fontos különbség, a peremtömítő gumigyűrű belső átmérője. Mivel az 55 vs 54 mm-es átmérőhöz azonos külső 62mm-es társul, ez azt jelenti hogy az egyiknek 3,5 mm a gumigyűrű szélessége, a másiknak 4 mm.
Mivel ez fizikailag nem okoz gondot adott típusoknál, ugyanis ott a gyűrű belső átmérő nem szorosan illeszkedő pont, a tömítést pedig a nyomatek a felfekvő feluleten biztosítja, ha ez az egyetlen különbség, akkor az eddig ok.
Kérdés, hogy más tulajdonsagaiban különbözik-e. Mivel a visszafolyo szelep es megkerulo szelep nyomasertekek, egyeb fizikai méretek azonosak, maradhatna lenyeges tenyezo a szurobetet. Az pedig nem hiszem hogy kulonbozne.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Morris
veterán
válasz MasterMark #5756 üzenetére
Jó csak engem érdekelne a szakmai része.
Kegyetlenül idegesít ennek a különbségbek az oka.
Na mindegy. Nyilván marad az amelyik elő van írva, csak gondoltam kapok rá magyarázatot.Amúgy az egyik webshopnál pont a /94-est ajánlotta az autóhoz, holott a 93-as kell! Ha nem nézek utána, akkor megrendeltem volna. Ezért gondoltam, hogy jó lehet.
De a mann oldalán is bosszantó a magyarázat... Service-friendly
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #5757 üzenetére
L13A1-es Jazzekhez is kétféle légszűrő létezik, egy majdnem négyzet alakú, meg egy hosszabb verzió. Utóbbi 2002-től '05-ig, előbbi meg '05-től '08-ig volt használatos.
Hogy miért tervezték át a légszűrőházat, franc tudja.
De szerintem is kár rugózni rajta, azt kell venni, amelyik évjáratban is passzol. -
BlacKSouL
addikt
Az a baj, hogy pl. pont az L13A1 esetében az emlitett mann 610/6(/3) ugyanugy feljon mindketto bizonyos helyeken, evjarattol fuggetlenul, de ugy, hogy ott pl a city idsi nem is letezo modell, ezert a jazz l13a1 kozott kell valogatni, es ott viszont 2003-2008 kozott mindkettot ajanlja. Mikozben elvileg tudjuk hogy a honda gyari szuroje vagy 100 fele modellhez valo. Ebben a honda kovetkezetes es logikus. A keresok meg a nem gyari hanem utangyartott szurok kozott kevernek osszevissza.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Igen, csak az a baj, hogy a /6 jelenleg kb 4500-4900 huf helytől függően, a /3 meg 3400-3600 huf. Es ha csak az a kulonbseg, hogy a tömítő gyűrű fél mm-el szélesebb a /3-nak, de amugy meg tök ugyanaz, akkor nagyon nem éri meg a /6 úgy, hogy a gyárival(4600 ft) megegyezik az ára, vagy drágább.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5763 üzenetére
Ahol szoktam venni (meg az olajat is), ott csak 3200.
Mondjuk a leírás kicsit szegényes.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BlacKSouL #5765 üzenetére
Azt nem is néztem.
Habár a Mann katalógusa nekem nem is hozza a /3-at, ezért nem is kerestem soha.De én nem gondolnám, hogy az a 0,5 mm sokat számítana, szerintem a /3 is jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Jenne
senior tag
Szia!
Ez a szűrő ugyan az mint amilyen neked kell?
Ezekhez jó...többek között.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
bul07
nagyúr
Mi a véleményetek a Gazpromneft olajokról?
Konkrétan
Gazpromneft Premium C3 5W-40 4 liter
[link]
Adatlap pdf
Elég jó áron van [link]Olyan szempontból is hogy mi garantálja hogy nem hamisítványt importál a forgalmazó
Mert Oroszországban még javában megy még a kannás hamisítás is[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
8
senior tag
Akkor inkább kb ugyanennyiért egy mannol, ami elvileg nem azért olcsó mert szar, hanem mert nem importőrökön keresztül terít, teljesen automatizált a finomító, alig költenek marketingre és brutál kevés alkalmazottjuk van:
[link]Klaipédában, a 30.000.000 liter tárolókapacitással rendelkező gyártókapacitást 130 ember működteti, és ebben benne vannak a kamionsofőrök, marketingesek, üzletkötők, laborosok, de még a portás is.
Hamburg mellett, Wedelben a központi európai logisztikai elosztóközpontot összesen öt raktáros szolgálja ki.50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
MC Pite
veterán
Nem venném, még Eneoshoz/Mannolhoz képest féláron sem. Nagy a kockázat hamisításra is, de az eredeti is... Nem fejteném ki túl hosszan, de 7 év orosz olajipari tapasztalat alapján szvsz skippelős. Szavahihetők mint a kínaiak.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
beci
őstag
Sziasztok.
Adott egy 2010-es 1,4 benzines ford fiesta.
Ez a gyári olaj jo bele?
[link]Olyan nincs,hogy valami ne lenne sörnyitó....
-
Jenne
senior tag
Szia!
Az nem gyári olaj, ha nagyon szigorúan vesszük, hanem a Ford előírásainak megfelelően adalékolt 5w30-as olaj, amit a BP gyárt.
Abba a Fiestába 5w30 viszkozitású olaj az előírás. Plusz meg kell felelnie néhány Ford által előírt követelménynek is, : olyan kell bele (gyártótól függetlenül, legyen az MOL, vagy Aral vagy Total vagy bármilyen más nevű gyártótól) amelyik teljesíti az ACEA A5/B5, valamint legalább az API SL és a Ford Ford WSS-M2C913-C vagy Ford WSS-M2C913-D szabványát valamint az ILSAC GF-3 ILSAC GF-4 szabványt is.
Például: [link] (én ezt használom)
Vagy az olcsóbb szegmensből is egy ajánlat: [link][ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
"...Azt hol derítetted ki, hogy a bp gyártja?..."
Pár éve láttam a Ford flakonon a hátulján a matricán. A Castrol márkanéven futó olajokat is a BP gyártja egyébként, de gondolom ez az info ez ismert.
Mondjuk én nem vagyok oda a BP termékekért.
Anno a családban a Lada 1500-ösben - akkor még BP néven futó olaj lett bele a nyaralás előtt, de a kéthetes Bulgáriai 2600 Km-es úton oda-vissza simán elfogyott a tartaléknak vitt 1 liter is úgy, hogy a tartalék liter mind bele lett töltve útközben és itthon már megint a minimum közelében volt a szint.
Előtte végig Shell olaj volt, azt alig-alig csipegette az ezerötös. Régi emlékek...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Jó választás lesz. Van belőle 5 literes kiszerelésben is
Gyári adatlap: [link]
Szűrő is lesz ott abban a boltban biztosan, de szűrőből ne add alább a prémium minőségűeknél, nem érdemes spórolni, amúgy is kicsivel drágábbak csak a közepes minőségnél. Például javaslom a Hengst, Mann, Mahle, Febi Bilstein szűrőit, ezek prémium minőségűek és gyári beszállítói minőség is mivel gyári beszállítók is egyben szűrőkből.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van olyan köztetek aki használ Mannol motorolajat? Akár már több csereciklus is lefutott nála?
Szomszédra rábeszélték, Skoda Fabia 2010-es évjárat. Több független szerviz is előszeretettel használja/tölti az autókba, mert elsősorban az olcsóbb kategóriás olaj.
Az egy dolog, hogy mi van feltüntetve a flakon címkéjén, egy másik dolog, hogy valós-e vajon?
Nem az olcsósága miatt kérdeztem rá erre az olaj márkára...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Dluinet #5790 üzenetére
Még ezer km-t sem ment vele, de lecseréltette, mert olyan hangos szelephangja lett a friss Mannoltól, hogy rossz volt hallgatni. Ráadásul az alig ezer km alatt az olajszint lecsökkent a fél szintre a pálcán. Ilyet előtte még sosem tapasztalt!
Szerintem ez az a tipikus eset, amikor az olcsó lesz a legdrágább.
Előtte végig Total olajat használt, csak a szerviz rábeszélte, hogy ez olcsóbb és ugyan olyan jó.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nagyúr
Gondolom olyan olajat rakott bele, ami nem az autóhoz való.
Nem hiszem, hogy ez Mannol olajjal volt a gond, inkább az abszolút hozzá nem értés.
Az autószerelők legnagyobb része sincs tisztába a megfelelő olajjal, akkor nincs mit csodálkozni.
Ha a viszkozitást eltalálnák, már tűrhető lenne a helyzet, de még a viszkozitást sem tudják, nemhogy a többi követelményt."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Jenne
senior tag
Átkopogtam szomszédba, megnéztük a számlát, milyen mannolt raktak bele. Sajnos jót, pontosan az autó gyári előírásnak megfelelőt. Legalább is papíron azt írták...
Mannol 7715 LongLife 504/507 5w30 ezt
Előtte végig Total Quartz Ineo Longlife 504/507 5w-30 volt a Skodában.
Mondjuk én a Fordban Eurol olajat használok. [link]
Bár bevallom, hogy én is elcsábultam egyszer, két évvel ezelőtt, egy Mannol körre, az egyik olajcserét követően egy köztes olajcsere részeként a leeresztett fáradt olaj után Mannol ment bele az új, friss olaj előtt egyfajta belső motormosásra használva [link] (nagyker áron jutottam hozzá igen olcsón 1100 Ft/liter áron) Elmentem vele Pécs-Szigetvár és vissza kábé 75 Km-t, Ennyi volt részemről. Mondjuk az autó hangja is fura volt nekem már rögtön indulás után a mannollal, mert hangosabb lett és klattyogóbb is. Az addig megszokotthoz képest. Alig vártam, hogy leengedjük a szervizben. A friss Eurol olajat megkapva szépen visszacsendesedett a megszokott hangra és szépen finoman járt megint, nem klattyogott meg hasonlók...
Természetesen szűrő is lett cserélve.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nagyúr
-
félisten
Hogy papíron azt rakták bele még nem jelenti azt, hogy valójában azt az olajat töltötték bele. Egyébként motorja válogatja. A dualock castroltól nekem is klattyogósabb lett a hangja a motornak. Az edge-től megint olyan finom lett a járása, mint előtte. Azt az olajat kell használni, ami bevált. Olajon és szűrőn nem szabad spórolni. Szerintem.
-
Firstaye
tag
Nálunk egy 1,3-as suzukiba mannol 5w-30 került 1 hónapja. A kocsi 10w-40-es olajat kapott évek óta az előző tulaj állítása szerint, amit - ismerve a magyar szervizeket - el is tudok hinni. Ami olaj lejött belőle az borzalmas állapotú volt, bőven le kellett volna már cserélni a tél végén, így a mannol megváltás lett a számára. Olyan halk lett utána, hogy el se hittem, mondjuk látva azt, ami lejött belőle, nem akkora csoda. Összehasonlítási alapom nincs. Az olajszintet a csere után 1 héttel néztem, akkor ugyan ott volt, de addig max 200-250 km volt benne. Most illene ránézni, de mivel azóta 1x ment egyhuzamban 50 km-t (jellemzően 7-15 km-eket kap) nem hiszem hogy látható fogyás tapasztalnék, hiszen tele lehet benzinnel, vízzel az olaj.
A Mannol ellen a legnagyobb ellenérv, hogy alig pár ezerrel drágábban lehet Total vagy Elf olajakat kapni, amik megbízhatóbban csengő nevek.
Amúgy annyira kegyetlen rossz olaj nem lehet, ha vannak termékei, amelyek az autógyár által igazoltan teljesítik a Mercedes követelményeit [link] -
MC Pite
veterán
válasz Firstaye #5796 üzenetére
Nem hinném hogy gagyi a mannol; de azt egyáltalán nem értem hogy attól hogy MB229.51-et tud az olajuk (ez nem NASA követelményszint, hanem a százhuszadik gyártói előírás) azt mit kéne hogy jelentsen (hogy jók?).
Remélem nem a tipikus (magyaros)tévedéshozzáálás, hogy amit német és prémium(nak gondolt), az egy csoda.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
hroberto
veterán
Mondanátok webshopot ahol biztosan eredeti olajat kapok viszonylag jó áron!
Köszönöm!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R