-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jenne
senior tag
Köszi.
Én egyébként sok éven át Castrol magnatec olajat használtam a családi autóinkba, aztán váltottam.
Az ok pedig, hogy az egyik olajcserét követően (2017-ben történt) kábé alig még talán 1000 km után, fura és addig sosem hallott hangja kezdett lenni mindkét dízelünknek. Hangosabbak lettek, "klattyogósabbak" is meg kezdték csipegetni az olajat, 1000 Km után(!) amit előtte még 10 ezernél sem nagyon.
Mikor ezt a Castrolt öntötte bele a szerelő, feltűnt, hogy nem az a megszokott jellegzetesen zöldes védett színe van az olajnak, mint addig előtte, hanem simán csak a megszokott arany-barnás szín. Mint később kiderült, a Castrol abban az időben vonult ki a kelet-europai piacról, és a legközelebbi hivatalos(?) de az is már csak csomagoló telepük, valahol Lengyelországban van, az ottani ORLEN néven (nálunk MOL) létező állami cég kezelésében van.
Aztán a végső lökést az adta, hogy ezzel a klattyogós olajjal mentem ki Németországba, de nem bírta a fülem hallgatni és ott lecseréltettem. Ott a szervizben mondták, majd meg is mutatták a hordósat, hogy az eredeti Castrolnak, amit Ők tesznek be az autókba és közvetlenül a gyártótól kapják, a Hannoveri kikötőből hozza el a hordókat és a raklapos, lefóliázott flakonokat a kamion, annak vöröses-bordó színe van, mert erre váltotta zöld színezést a Castrol biztonsági okokból.
Tehát következés képpen, az ottani szerelők szerint, nagy eséllyel hamisítottat kaptam, töltöttek be az autómba itthon, csak nem tudtam róla. Végszónak: ettől kezdve, hogy beletették ott a szervízebn azt a piros Castrol olajat (hordós olaj) azonnal megszűnt a fura hang, vissza csendesedett a motor, a megszokott régi hangjára. Ugyan úgy 5w30 Magnatec, A5/B5 és Ford jóváhagyásos, meg minden. Ezzel az olajjal mentem a következő cseréig, hibátlanul (!) és attól kezdve lett az Eurol. Ezt az Eurol olajat ott a német szervizben ajánlották, azon a régióban nagyon ismert és kedvelt mint prémium olaj márka. Szervizen is volt, de én akkor még a Castrolt kértem. Csak érdekességként, 8 (nyolc) gyártó olajából választhattam volna, mind 5w30 és Ford jóváhagyásos. A Ford nevű olaj az nem volt köztük.
Ennek az Eurolnak az 1 literes flakonján, ott voltam amikor cserélték az olajat, a flakonja is le volt védve zárógyűrűvel, úgy kellet a tekeréssel felszakítani, ez másik olajaknál is így van, de ami a lényeg, hogy alatta a flakon száján is volt egy vastag védőfólia, Eurol logós és hologramos matrica.
Mondjuk így már nehezebben hamisítható, mintha csak simán felragasztanák a flakonon elején lévő részre.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Ez a szűrő ugyan az mint amilyen neked kell?
Ezekhez jó...többek között.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Az nem gyári olaj, ha nagyon szigorúan vesszük, hanem a Ford előírásainak megfelelően adalékolt 5w30-as olaj, amit a BP gyárt.
Abba a Fiestába 5w30 viszkozitású olaj az előírás. Plusz meg kell felelnie néhány Ford által előírt követelménynek is, : olyan kell bele (gyártótól függetlenül, legyen az MOL, vagy Aral vagy Total vagy bármilyen más nevű gyártótól) amelyik teljesíti az ACEA A5/B5, valamint legalább az API SL és a Ford Ford WSS-M2C913-C vagy Ford WSS-M2C913-D szabványát valamint az ILSAC GF-3 ILSAC GF-4 szabványt is.
Például: [link] (én ezt használom)
Vagy az olcsóbb szegmensből is egy ajánlat: [link][ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
"...Azt hol derítetted ki, hogy a bp gyártja?..."
Pár éve láttam a Ford flakonon a hátulján a matricán. A Castrol márkanéven futó olajokat is a BP gyártja egyébként, de gondolom ez az info ez ismert.
Mondjuk én nem vagyok oda a BP termékekért.
Anno a családban a Lada 1500-ösben - akkor még BP néven futó olaj lett bele a nyaralás előtt, de a kéthetes Bulgáriai 2600 Km-es úton oda-vissza simán elfogyott a tartaléknak vitt 1 liter is úgy, hogy a tartalék liter mind bele lett töltve útközben és itthon már megint a minimum közelében volt a szint.
Előtte végig Shell olaj volt, azt alig-alig csipegette az ezerötös. Régi emlékek...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Jó választás lesz. Van belőle 5 literes kiszerelésben is
Gyári adatlap: [link]
Szűrő is lesz ott abban a boltban biztosan, de szűrőből ne add alább a prémium minőségűeknél, nem érdemes spórolni, amúgy is kicsivel drágábbak csak a közepes minőségnél. Például javaslom a Hengst, Mann, Mahle, Febi Bilstein szűrőit, ezek prémium minőségűek és gyári beszállítói minőség is mivel gyári beszállítók is egyben szűrőkből.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem. Van olyan köztetek aki használ Mannol motorolajat? Akár már több csereciklus is lefutott nála?
Szomszédra rábeszélték, Skoda Fabia 2010-es évjárat. Több független szerviz is előszeretettel használja/tölti az autókba, mert elsősorban az olcsóbb kategóriás olaj.
Az egy dolog, hogy mi van feltüntetve a flakon címkéjén, egy másik dolog, hogy valós-e vajon?
Nem az olcsósága miatt kérdeztem rá erre az olaj márkára...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Dluinet #5790 üzenetére
Még ezer km-t sem ment vele, de lecseréltette, mert olyan hangos szelephangja lett a friss Mannoltól, hogy rossz volt hallgatni. Ráadásul az alig ezer km alatt az olajszint lecsökkent a fél szintre a pálcán. Ilyet előtte még sosem tapasztalt!
Szerintem ez az a tipikus eset, amikor az olcsó lesz a legdrágább.
Előtte végig Total olajat használt, csak a szerviz rábeszélte, hogy ez olcsóbb és ugyan olyan jó.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Átkopogtam szomszédba, megnéztük a számlát, milyen mannolt raktak bele. Sajnos jót, pontosan az autó gyári előírásnak megfelelőt. Legalább is papíron azt írták...
Mannol 7715 LongLife 504/507 5w30 ezt
Előtte végig Total Quartz Ineo Longlife 504/507 5w-30 volt a Skodában.
Mondjuk én a Fordban Eurol olajat használok. [link]
Bár bevallom, hogy én is elcsábultam egyszer, két évvel ezelőtt, egy Mannol körre, az egyik olajcserét követően egy köztes olajcsere részeként a leeresztett fáradt olaj után Mannol ment bele az új, friss olaj előtt egyfajta belső motormosásra használva [link] (nagyker áron jutottam hozzá igen olcsón 1100 Ft/liter áron) Elmentem vele Pécs-Szigetvár és vissza kábé 75 Km-t, Ennyi volt részemről. Mondjuk az autó hangja is fura volt nekem már rögtön indulás után a mannollal, mert hangosabb lett és klattyogóbb is. Az addig megszokotthoz képest. Alig vártam, hogy leengedjük a szervizben. A friss Eurol olajat megkapva szépen visszacsendesedett a megszokott hangra és szépen finoman járt megint, nem klattyogott meg hasonlók...
Természetesen szűrő is lett cserélve.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Én nem tenném bele...azt a szűrőt.
Van még pár ilyen noname szűrő...pl.: Profit nevű olajszűrő, a Premium nevű szűrő...
Én az ilyenekre kényes vagyok, csak a prémium minőség!
Hengst (jelenleg is ez van autóban) vagy Mann Filter, vagy Mahle.
Én már a Filtront sem tenném bele, ami állítólag "megbízható" közép kategória árban és minőségben és csak alig olcsóbb mondjuk a prémium kategóriás Hengst-nél vagy Mann Filternél. Bár a Filtron a Mann Lengyelországi leányvállalata, de mégsem Mann néven adja a termékeit. (kicsit olyan ez vagy hasonló felállás mint a Barum az autógumiban. A Barum a Continental leány vállalata az igaz, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket kapja meg az anya cégtől és így abból tud csak dolgozni)
Inkább könyveljétek el azt a pénzt veszteségként (tanulópénz is lehetne) és vegyetek egy márkás prémium szűrőt. Ilyeneken nem szabad spórolni, mert hamar visszaüthet.
Közben szerelőmet megkérdeztem, először azt hitte viccelek....másodszorra is, de aztán végül azt mondta, hogy ez szerinte valami utángyártott "csoda" lehet, de Ő még sosem hallotta a nevét, megkérdezte a társait is (hallottam a telefonban), de eddig még nem is találkozott/találkoztak ilyen szűrővel, pedig Ők is az Unix-al állnak kapcsolatban. Többek között.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Tothgera30 #5892 üzenetére
Megelőztek, de én is éppen ezt akartam írni, hogy "...tényleg 600ft-on "szarakodunk"?
Már régebben, néhány hete, beírta ide, hogy hiába a MANN Filter részévé vált Filtron gyár, akkor is csak max. a másodvonalbeli MANN fejlesztéseket kapja.
Ez olyan, mint a gumigyártóknál a Continental és Barum kapcsolata. Continental felvásárolta a Barumot, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket adja át.
A Filtron egy Standard, középminőség, míg a MANN Filter egy prémium minőség és szűrőkből közvetlen gyári beszállítója jó néhány autógyárnak. De a Hengst vagy a Mahle is ilyen, prémium minőség és közvetlen első gyári beszállító!
Én szűrőkből és olajból nem spórolnék pár száz vagy egy-két ezer forintot.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
A Hengst vagy a Mahle vagy éppen a Mann Filter nem válogatja külön a gyári beszállításra és a kereskedelmi piacra szánt termékeit. Vagy átmegy a minőségi ellenőrzésen a gyártott termék vagy nem. Ami nem, az megsemmisítésre kerül.
A kínai óráknál és még sok más szintén kínai terméknél nem ez a trend. de az egy másik történet már...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Vidéki lévén évek óta Pécsen, a partnerutónál vettem a szűrőket az autóinkhoz. Mann, hengst vagy Mahle levegő-olaj és utastér szűrőt, nagyon baráti áron voltak elérhetők a termékeik és mindig voltak készleten. Azon kívül elég széles választékban volt motorolaj is, meg sok-sok más fontos dolog az autó karbantartásához.
Sajnos most nagy szomorúan tapasztalom, hogy profilt váltottak, más lett a web címük is [link].
A választék meg ....[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Ismerem Őket, de a Partnerautó helyben volt és személyes átvétellel szoktam ott vásárolni, mert ha valami mégsem úgy volt (egyszer volt csak ilyen) akkor ott helyben intéztük. Eddig...
Mondjuk Mannol olaj nem kell, jó nekem az Eurol is, de SCT szűrő sem kell...(#5963) molnarpeter
A mannol régóta így van...
Ha beírod a böngésző keresőjébe www.partnerauto.hu (ez volt eddig) akkor a mannol oldalára visz már, de a telefonszám az pécsi szám, ugyan az ami eddig a Partnerutó-é volt.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Dluinet #5966 üzenetére
A weboldalon rendeltem bolti átvétellel. Nagyon baráti áron voltak.
Hengst és Mann szűrőket (olaj, pollen, levegő) és Total vagy Castrol olajat hosszú évek óta itt vettem eddig a család autóiba.
Sajnos nem forgalmaznak minden SCT-Mannol terméket.
Felőlem forgalmazhatják az összes terméküket oda-vissza, meg tized áron akár, mert részemről az SCT-Mannol vonal nem érdekel...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Dluinet #5968 üzenetére
SCT-Mannol azért érdekes, mert nagyon sok jó termékük van.
Inkább úgy helyes a megállapítás, hogy nagyon sok olcsó termékük van.
Én ahova járok szervizbe, ott felejtősek a mannol-SCT cuccok, szó szerint sz@rok, ezt mondták a szerelők.
Autókozmetikában sem látom, hogy lenne ott ezekből ...
Nah de mindegy is. Aki olcsót akar venni annak adott a lehetőség...A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Üdv megint.
Ha valaki nem olvasta volna, bár több mint 3 éves már a cikk. Olaj szűrőkről írnak benne. [link][ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
(#5973) Tothgera30 ... #5974) Asbee
Mannolra és SCT-re tett kijelentésemet visszavonom. Nem szeretnék vitát generálni belőle.
Azon gondolkodom közben, hogy lehet, hogy áttérek egy adott típusra szűrőkből, így egyszerre megoldva a dolog.
Hajlok a Filtron felé, bár még gondolkodom rajta...Más: Nektek is nehezen jön be a fórum? Én több mint egy percet vártam míg nagy nehezen bejött, majd utána nagyon lassan tudtam csak belépni is.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Én pár éve már a Hengst szűrőit használom, olaj/levegő/aktívszenes pollen szűrő, de eddig egyikkel sem volt sosem gond. Igaz személyesen vettem át mindig a pécsi partnerautónál, (akár busszal is mehettem volna mert városon belül vannak), de sosem néztem bele a csomagolásba, eszembe sem jutott. Mindig hibátlan termékeket kaptam, azaz hibátlanok voltak a csomagolás alatt.
Sajnos a pécsi partnerautó úgy látom váltott, így majd más beszerzési forrás után kell néznem, pedig elég baráti áraik voltak akár olajokban vagy bármi tartozékban.
Viszont például (szerelőm mondta) a Mahle Knecht (nem a Mahle Original!!) a Knecht Mahle csoport tagjaként üzemel, de sajnos mégsem azonos minőség. A Mahle Original és a Mahle Knecht logós olajszűrő nem ugyan az minőségre. Az utóbbival (Knecht) már többször volt gondjuk. Mahle Original-t használnak ha lehet, de volt hogy csak a Mahle Knecht volt az alkatrészboltban raktáron...azt hozta ki a futár.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Mahle Original-t vagy Mahle-Knecht-et? .
Mert nem mindegy...
Én láttam már Mahle logós olajszűrős dobozt, amin ott volt a Knecht logója is.
A Knecht hiába a Mahle csoport tagjaként üzemel, mégsem egyazon a minőség.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Személy szerint én nem tudom mi a különbség, nem vagyok szaki, szerelővel beszélgettem anno amíg szervizben volt az autóm, és szóba került. Ők is a Bárditól vagy ritkábban az Unixtól rendelnek, szinte mindig Mahle Original olaj/levegő/pollen és üzemanyag szűrőket vagy MannFilter-t rendeltek és tették alapból az autókba, ha csak az ügyfél nem kért másik gyártótól.
Aztán elkezdték küldeni a megrendelt Mahle Original helyett a Mahle-Knecht logóval ellátott szűrőket, és ami addig sosem volt, az olajszűrőknél voltak velük problémák. Egy-egy méret kis eltérése, megnyomódott szűrőpapír a dobozban, sérült vagy deformálódott körgyűrű vagy éppen nem volt a dobozban tömítő gyűrű vagy a szűrő (papír szűrő, nem a fémházas) belső átmérője eltért vagy hossza több volt mint kellene. Lezárt, originál Knecht dobozok. Gyári előírásoknak megfelelő szűrőket rendelnek, gyári katalógusuk van.
Jelezték is a boltnak, így már csak vagy eredeti Mahle Original logós vagy MannFiltert rendelnek. Ezekkel soha nem volt probléma.
Cromax is levette egy ideje már a Mahle-Knecht kettős nevet, már csak Knecht-Eu. imp. néven árulják. Talán nem is véletlenül.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Fiam fiestájában dízel 1,4 TDCi, amikor cseréltünk olajszűrőt, gyári ford dobozosat is egy hozzá való Mann-t is vettem tartaléknak. A ford logós dobozban is mann szűrő volt, minden számsor megegyezett a ford szűrőn a mann dobozban lévő Mann szűrőével. A szűrőpapír színe, bordázata ..stb is azonos volt.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Egy apró adalék, minden féle előítélet és egyébb nélkül a Filtronról.
A Filtron a WIX Filtration Corp. anyavállalattal volt szorosabb kapcsolatban úgy 2015-2016-ig. A WIX az USA legnagyobb szűrőgyártója.
Ez idő alatt a Fltron 2007-ben felépített egy gyártóüzemet Ukrajnában, aztán 2010-ben felépültek az Oroszországi raktárai és egy szintén orosz a kereskedelmi iroda is.
Majd 2018-ban a WIX lazábbra engedte a Filtront. Okát nem tudni.
Ebben az évben felkarolta, pontosabban maga alá vonta (de szép megfogalmazás.. a Mann+Hummel Filter.
Üzleti politikájuk a következő lett:
A MANN+HUMMEL cég 2019-ben alapos piaci elemzést követően az alábbi döntést hozta meg a csoporthoz tartozó márkák európai értékesítésére.
A FILTRON márka értékesítési és marketing tevékenysége a Közép-Kelet Európai (CEE)piacokra fog összpontosulni, ahol a FILTRON márka évek óta az egyik leggyakrabban választott márka.
A WIX Filters márka a nyugat-európai ügyfelek esetében továbbra is a közép szegmens fő márkája. A WIX Filters fejlesztésére összpontosuló értékesítési-marketing tevékenységeknél a nyugat-európai piacokra fogják fektetni a hangsúlyt.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
A FEBI BILSTEIN szűrők (olaj/levegő/pollen/üzemanyag) minőségüket tekintve mennyire jók, megbízhatóak?
Közép-standard vagy ennél jobb, vagy prémium minőség?
Használ valaki ilyen márkájú szűrőket?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Nálunk a Fiestába a Ford szerviz által berakott Ford szűrőkön (szénbetétes pollenszűrő és olajszűrő) pontosan ugyan azok az azonosító gyártási számok szerepeltek, mint a Mann Filteren. Egy az egyben Mann által gyártott, csak az egyik Mann logós dobozban a másik meg Ford logós dobozban van. Sőt, a lecserélt gázolajszűrőn is, amit még a gyárban raktak bele az autó összeszerelésnél, ott volt a Mann Filter jelzés. Mann került bele a cserekor is. A Ford európai gyártású autóinak az első számú európai beszállítója szűrőkből a Mann Filter!
Én ilyeneken nem spórolok.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Szia!
Cromax-nál például, a fiam Fiestájába a gyári Ford olajszűrő (ami egy az egyben Mann Filter mint már írtam is) az kerül 3487 Ft-ba, a Mann Filter kerül 3.263 Ft-ba, a Mahle Original 3.589 Ft-ba, a Hengst 3.263 Ft-ba. A teljesség igénye nélkül és csak a prémium kategóriából válogatva. Szóval elenyésző árban a különbség.
Az olcsóbb, standard minőségek közül például a Filtron 1.965 Ft, az UFI 2.330 Ft, a Champion 1.688 Ft, vagy a magyar Armafilt ami 1.429 Ft.Mondjuk én a szűrőket a pécsi Partnerautónál vettem anno, a Mann olajszűrő a Cromax árához képest volt 2.890 Ft!
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz polonic #6294 üzenetére
A pollenszűrőn (aktívszenes) én is próbáltam egyszer spórolni, gondolván az olcsóbb sem annyira rossz.
Hengst aktívszenes volt benne már többször is, de rábeszéltek az egyik csere előtt egy Filtronra...Kár volt váltanom. A tapasztalat az volt a Filtronnal, aktívszenes volt az is, meg papíron bakteriális ölő meg ilyenek..., hogy tavasz elején (márciusban) lett betéve, de a nyár vége felé már érződött, hogy nem igazán szűr már. Kezdte beengedni a külső szagokat, mint az előttem haladó kipufogó gáz szag, meg hasonlók. Hengst-nél sosem volt ilyen. De főleg nem alig fél év használat után. Azt elég volt 2 évente cseréltetnem. Most is Hengst van benne.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Én erre az olajra váltottam a Castrol Magnatecről. Már harmadik éve ez van az autóinkban. Productinformation
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz molnarpeter #6362 üzenetére
Nincs. Alig van olajfogyasztásom egyébként is, de nem ezért váltottam. A Castrol Magnatec 5w30 olajtól valamiért klattyogósabb és zakatolóbb(kicsit mint régi zinger lábhajtásos varrógép hang) lett a dízel hangja. Bocs a hasonlatért, de hirtelen ez jutott eszembe. Ezzel a mostani olajjal csendesebb lett és azonnal simábban is járt a motor és eltűnt az a klattyogós kerregős mellékhang is, maradt szép duruzsolós dízelhang.
És nem utolsó szempont, hogy tudja akár a megnövelt intervallumú csere ciklust is. 2 év vagy 30.000Km. Bár ezért az utolsó mondatomban tett kijelentésemért gondolom majd kapok itt hideget-meleget....
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz maximuss #6399 üzenetére
Ez olyan lehet mint a például a WÜRTH olaj.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Pár gondolat az üvegablakos szerviz "korrektségéhez"...
Régebben már írtam a tapasztalatomat, de most is megosztom. Első éves szerviznél..volt. Olajcsere leeresztése, még szerintem folyt volna ki fáradt olaj, amikor a szerelő már tekerte is vissza a leeresztő csavart. (az is egy érdekes, hogy felszámoltak új leeresztő csavart és tömítést 5600Ft-os áron, számlán ott volt)
Új olaj ele, de azt nem tudhattam milyen márka volt valójában mert elment a műhely másik végébe ahol az olajos hordók álltak és egy műanyag csőrös kiöntőjű kannában hozta onnan a "friss" olajat.
Na mind egy is, ez volt az utolsó, hogy én ott szervizeltettem. Utána már vittem a független szervizbe, és ott végig ott állhattam az autóm mellett és beszélgettem az egyébként tök jó fej szerelővel. Visszatérve az olajra...szerviz mellett van kábé 200 méterre a benzinkút. Utána oda álltam be tankolni, na mondok ránézek az olajra, mennyit töltöttek bele. Hát az olajszint az a max-on volt, de korom fekete az olaj színe. Dízel autó. Az nem lehet, hogy 200 méter után már ennyire fekete legyen az olaj. Vissza a szervizbe, de nem írom le mert két órás vitatkozás majd jegyzőkönyv lett a vége.
Más: a szervizkönyvben a szerviz történetek vezetése? Azoknak a bebélyegzése? Ismerek olyan neppert, aki vezetett szervizkönyvet adott a Nissan Note-hoz, közben meg szépen csak vissza lett dátumozva minden több évre. Csodás üléshuzattal, alatta meg redvás, rongyos gyári üléshuzattal..A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Ezért viszem azóta az autót és a család másik kettő autóját is egy megbízható, független szervizbe. Ott állhatok akár végig az autónál, beszélgetek a szerelővel erről-arról. Ott az olajcsere az úgy történik, hogy amíg lefolyik az olaj, addig a szerelő végignézi a fékeket, alulról alaposan átnézi az autót, közben megiszunk egy kávét a kávéautomatánál, Ő elszív egy cigit. Ekkorra már nem is csöpög semmi a leeresztő csavarnál. Persze az olajszűrőt a leeresztés előtt leszedi, nem úgy mint a Ford szervizben, hogy csak már akkor cserélték az új szűrőt, amikor már felöntötték a friss olajjal. A régi addig végig benne volt. A Ford szervizben az olajbeöntő fedél sem volt levéve, csak már akkor amikor a friss olaj került beöntésre. Érdekes egy sorrend...Leeresztő csavar tömítést mindig cserélünk, de nem arany áron, mert alig 400 Ft sincsen egy olyan bronz tömítő gyűrű (Febi márka) és van az autómban pár darab belőle.
(#6494) wolperting
Nálam olajcsere után kell menni úgy 60-100 Km-t, utána lesz csak/kezd fekete lenni/sötétedni az olaj. Mondjuk amikor még Castrol Magnatec-et használtam, akkor nálam is előbb feketedett, már 20-30 Km megtétele után. A mostani olajjal szerintem szebben is jár az autóm, eltűnt az a zakatolós varrógép hang is, amit előtte már megszoktam. Még hiányoltam is azt a hangot egy ideig, miután átálltam erre a másik olajra, annyira ott volt a fülemben...[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Motion_Blur #6521 üzenetére
Én ebből kivenném a Purfluxot, elég az első három márka valamelyike.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Nekem a Bosch ablaktörlő lapátokkal volt bajom. Régebben még jó minőség volt, több szettet is elhasználtam belőlük, de amióta kiszervezte ezeknek a tartozékoknak a gyártását a Bosch Törökországba, már nem az a minőség. Vagy én fogtam ki egy rossz sorozatot. De három autón és mindegyiken más-más méretű lapátokkal...?
Szomszéd esküdött a Bosch-ra sokáig, minden szűrője ez a márka volt a Skoda Octaviáján, de egy ideje már Ő is váltott mert azt mondja már nem az a minőség sajnos.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Nem azt mondtam hogy rossz lenne. Van olyan gyártó, amelyik gyári beszállító, de ez még nem teljes garancia arra hogy azonos a minősége a gyári és kereskedelmi termékeinek. MANN, Mahle vagy éppen az említett Hengst kényesen figyel erre az egyensúlyra.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Bosoko jó. Egyszer, kényszerből, vettünk a családi Mazdára Marcaliban az OMV kúton. Sokáig bírta. Ezt a tecsós GY törlőlapátokat én is szoktam látni, de közelebbről még nem néztem meg. Majd legközelebb ránézek. Egyébként most jelenleg és már a második szett, Hella lapátokat használok, abból is a hagyományos kialakításút. Szerintem nagyon jók és sokáig kitartanak. Szépen, csíkozás mentesen és hangtalanul törölnek és nem csak új korukban.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
válasz Rocky975 #6539 üzenetére
"...A legnagyobb c5 guru csakis purfluxot ajánl a fórumon mindenkinek. Pláne üzemanyag szűrő ből..."
Hát kinek a pap kinek meg a papné esete...
Saját tapasztalat, fiam Fiestájában üa. szűrő csere (is) volt tavaly. Szerelő vett Purflux-ot, olcsóbb volt mint a Mann vagy még olcsóbb, mint amit én hoztam volna a Ford gyári, ami egyébként szintén Mann. Egy apró kis gond volt csak a Purflux gázolaj szűrővel. A Purflux-ban nem volt benne a fűtőbetét, le volt dugózva a lyuk ahol a helye lenne. Ez még nem lett volna gond, mert a régiből ki lett véve (ki kell csavarni) a fűtőbetét és majd át akarták tenni az újba. A gond az az volt, hogy azt a piros dugót kiszedve, ami csak simán bele volt nyomva, belül nem volt menet, amibe az eredetit kellett volna becsavarni és így nem tartotta meg semmi azt a fűtőbetétet. [kép]
Mivel jó viszonyban voltak az UNIX-al, így sikerült valahogy visszavetetni, hoztak helyette egy MANN-t, abból is azt amelyikben nincs benne a fűtőbeté, mert van az a változat amiben benne van, de az közel 8 ezerrel drágább. Érdekes módon pontosan illeszkedett és be lehetett csavarni a régi, kiszedett fűtőbetét az új Mann szűrőbe mert ott volt a menet benne. Fiesta azóta is jól van.[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Sajnos váltanom kell a kedvelt szervizemről, legalább is olajcsere, és szűrők cseréje téren. Eddig vihettem én a szűrőket, olajat, gyári Ford vagy Mann Filter vagy Mahle szűrőket, a Total vagy az utóbbi években már Eurol olajat, de sajnos a szerviz (független szerviz) szerződést kötött az UNIX-al és ettől kezdve csak az A.Z.Meisterteile olajait, szűrőit ..stb teszi csak bele az autókba. Megjegyzem drágábban mérik a szervizen ezt az olajat, mint például az 5w30-as Total vagy az Eurol olaj. A hozott minőségi olajat, szűrőket már nem fogad el.. Nekem ez a Zombori Antal által "fémjelzett" olaj meg nem kell. (MOL gyártja egyébként ezt az olajat)
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006-os) nézegetek szűrőket. Olaj/pollen és levegő szűrő. Cromax árakhoz képest a kauffer-áruház lényegesen olcsóbb árakat ír elvileg ugyan azokra a termékekre.
Megbízható ez a kauffer az olcsóbb árai miatt?A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Köszi.
Azért kérdeztem rá, mert eddig a cromax-nál vettem ezeket a szűrőket, de nagyon elszálltak az árakkal mostanra, így keresnem kellett másik lehetőséget.
Már csak az a "bajom" a kaufferrel, hogy az a motorolaj márka, amit én használok, azt Ők nem forgalmazzák.
De majd azt már megoldom.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Jelenleg az autóban (Fiesta 2006 1.4 TDCi) az olajszűrő MANN-FILTER: HU 716/2 X/TP.van,de hamarosan csere esedékes.
Helyette a MAHLE ORIGINAL: OX 171/2D/TP szűrő az megfelelő? Méretben és minőségben?
Aktívszenes utastérszűrőből a Filtron vagy a Sofima az mennyire jó márkának számít? Lehet ezekből betenni? Most Hengst van az autóban.
Köszi előre is a válaszokat.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Philips 4000i AC3858/50 légtisztító
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000