-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
veterán
Ugyebár különbséget nem lehet érezni - az olaj nem olyan dolog, hogy egy csere alatt észrevegyél valamit (ha normális volt benne).
Most elég sok költés jött egyszerre (teli gumi, fektarcs, önindító felújítás, stb) és gondoltam eggyel olcsóbbra váltok.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
bul07
nagyúr
válasz Zizmand #3048 üzenetére
Erről az olaj márkáról még nem is hallottam, senki nem használ a környezetembe ilyen márkát
Nekem vagy 1deci fogyhatott a legutóbbi csere óta olyan 2500Km alatt
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
i-sti
senior tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zizmand #3764 üzenetére
SAE 10W megfelelője az ISO VG 32 (pl). Bár talán nem okozna gondot az ISO VG 46 sem, az elterjedtebb, nálunk is az van a gépek hidraulikájában.
(Bővül a topik, ha nincs külön hajtóműolaj és hidraulika részleg, akkor pl. kenőolaj lehetne a téma... Amíg fel nem merül a fékfolyadék )
[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz Zizmand #3886 üzenetére
Köszi, nagyon várom a beszámolót. A szűrő típust mi alapján választottad? Az a tervem, hogy 6.000 Km után légszűrőt nem cserélek, csak olajszűrőt.
.
Szóval nem tudom eldönteni, hogy a az olajlámpa fel-fel gyulladás (elégtelen olajnyomás) mitől javult meg, miután a XADO 10W60 + revitalizáló bekerült a 2,5-ös CRD-be.
1. A vastagabb olaj megoldotta a problémát? (valószínűleg, mert szinte azonnal változás volt)
2. A realtivizáló csökkentette a motor belső súrlódását, csökkent olaj hőmérséklet (hát... kétlem hogy ennyire)
3. A realtivízáló az olajpumpa kopását "javította" (hát... lehet)Ha jók a tapasztalataid a XADO 5W40-el, akkor amint kapok időpontot szerelőtől (ok, Ladában cseréltem utoljára olajat, akkor még csatornába ment a fáradt) cserélem én is erre.
Ha az olajlámpa újra égni kezd légkondizásnál, akkor sűrübb olaj volt a megoldás, a revitalizáló hatása nem eldönthető. -
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #5757 üzenetére
L13A1-es Jazzekhez is kétféle légszűrő létezik, egy majdnem négyzet alakú, meg egy hosszabb verzió. Utóbbi 2002-től '05-ig, előbbi meg '05-től '08-ig volt használatos.
Hogy miért tervezték át a légszűrőházat, franc tudja.
De szerintem is kár rugózni rajta, azt kell venni, amelyik évjáratban is passzol. -
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #6829 üzenetére
Nálam csak a nyelestengelycsapágy zúg, cserélni kellene, de már ~4 éve halogatom.
És fogom is még, mert most van fontosabb dolog is.De továbbra sem akarnék ilyesmit belelocsolni, a Hondák elég érzékenyek a váltóolajra, kiváltképp a szinkrongyűrűik. Emiatt csak és kizárólag a gyári MTF-3 mehet bele, csak abban van olyan adalék, amire szükségük van. Mondhatni az MTF-3 egy bevált recept, és én nem kívánok kísérletezgetni más összetevők hozzáadásával.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Zizmand #7146 üzenetére
100% szintetikus 505.01-es szabvánnyal, rohadt drágán:
AMSOIL European Car Formula 5w40 AFL
Itt az AFL jelölés a fontos.
De valójában minden olyan C3-as olaj jó bele, ami VW 502.00 minősítéssel is rendelkezik és a viszkozitása 5w-40-es.
A kettő határértékeinek a metszete 505.01-es szabvány, de azokat túlteljesítve.
Ha ezekhez még a dexos2-es minősítés is megvan, akkor tökéletesebb olajat nem találsz hozzá.
505.01-es szabvány 5w-40-es viszkozitásban egy olcsón előállítható olaj, ráadásul európai szabvány, amit nem licencelnek minden olajukra a gyártók."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Zizmand #7152 üzenetére
Eneos Preimum Hyper C3, Volkswagen VW 505.00/505.01, és GM Dexos 2 szabványnak is megfelel.
Ahogy írtam, az ilyen típusú olaj tökéletes az autódba.
Túlteljesíti a gyári előírásokat is.
De a castrol-nak is van hozzá specifikus olaja.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
csiga8
senior tag
válasz Zizmand #7152 üzenetére
Próbáltam 1.4 PDTD és 1.9 PDTD-be is. Hallhatóan csendesíti a motort, magas a 100 C fokos cst értéke. A hidegebb ( 0 C fok alatti) indításnál halhatóan lassabban teker az önindító, mert a -30 C fokos dinamikus viszkozitása viszont magas.
Emiatt váltottam Fuchs Titan GT1 5W-40-re. [link]
Maradok is ennél. -
csiga8
senior tag
válasz Zizmand #7162 üzenetére
Ezres Suzukimba (1999) 129.000 km van óra szerint. 5w40-et tettem bele, bár az 5w30-at is több helyről hallottam ajánlásként.
A 30+-os II-es Golf TD-be és a Suzukiba is Mannol Elit 5W40-et teszek. [link] Adatlapja: [link] A Suzuki 2.000 km alatt nem evett belőle semmit.
A Golfba több éve használom, abba turbó is van, semmi gondom vele. Igaz 7-8 ezer km-nél többet nem megy az olaj, cserélem.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz Zizmand #7162 üzenetére
[link]
Motorolaj minőség
SAE 10W-30
SAE 10W-40
SAE 10W-50
SAE 15W-40
SAE 15W-50( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
nagyúr
válasz Zizmand #7177 üzenetére
Shell Helix HX8 5w-40, picit vastagabb, mint a Helix Ultra 5W-40 és olyan adalékok vannak benne, ami nálad feleslegesek (LSPI csökkentő, stb), csak turbós és/vagy láncos autóknál van jelentősége.
Shell Helix Ultra 5W-40 pedig ideális az autódba, és üzemanyag takarékosabb az Ultra 5W-40-nél. Előnye még a sokkal magasabb lobbanás pont, de nem hiszem, hogy egy rendben lévő motorral rendelkező 1.3-as suzuki-nál ez szempont lenne.
Mindegy, hogy melyiket választod, amelyik szimpatikusabb vagy olcsóbb."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
válasz Zizmand #8507 üzenetére
Ha hiszed, ha nem, a Suzuki ekkor még nem írt elő semmit. A WagonR-be majdnem ugyanezt a motort szerelték (G13BB), annak megvan a szerelési könyve, a viszkozitáson kívül nincs benne semmi.
szerk.: Ja, de, legyen legalább API SE, de azt mi nem éri el manapság?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zizmand #8512 üzenetére
Igen a szurokapcitasa nagyobb cserebe az olajnyomas (ahogy boldi is irja) alacsonyabb lesz mint a kicsivel. Igy tobbet arthatsz vele mint hasznalsz (foleg ha alacsony fordulaton erolteted a motort). Gyari meret menjen ra es csereld idoben, akkor nem lesz gond soha.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- 3D nyomtatott versenypályák