-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
Apám Mokkájában most volt a 3. olajcsere (10k km-ként cserél) és nem olajsár jött ki. Hanem majdnem új színű olaj.
Az is szar akkor?Kornélka írta, hogy nála 100km után már fekete, tehát az a jó múködés, amit te pluszegyeztél. TEhát hoyg feketének kell lennie 100km után, mint egy dizelben.
A tapasztalatom szerint NEM kell (sőt) feketének lennie a turbós benzines autóban az olajnak 100km után. Dízelben oké.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Roxbury
őstag
válasz Magnum_ #1001 üzenetére
Nekem par ezer utan szokott sotetedni. Nagyon hasznalat fuggo. Palyazasnal hamarabb feketedik joval. Sima varos, vagy orszagut joval kesobb. En ezt tapasztaltam vegul is.
Folyamatos rovid utak se jok ugye. Tobb adalek is csak 60-80 fokon kezd el normalisan dolgozni. Nekem sokszor ki sem mozdult a hofokmero a nagy teli hidegben amikor beertem a munkaba, azon a 3 kilometeren.Most, hogy atalltam a 0W30-as Helixre es leengedtem a ~3000 km-es 5W40-es Helixet, korom fekete volt ez is mar, pedig a nivon szep aranybarna volt kis sotetedessel csak. Igaz ebben volt egy Nyiregyhaza meg Balaton oda vissza palyan.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
tibbike01
őstag
Látom itt a fórumon sokan preferálják a Total olajokat.
Nekem most Mobil 3000 x1 5w40 van benne, amivel megvagyok elégedve, viszont kicsit csipegeti, pont az olajcsere idejére a minimum szintre kerül az olaj.Érdemes lenne váltanom olajat? Van, aki használta már mindkét olajat?
Seat Leon 1.6 16v - 190ezer km
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #1010 üzenetére
Annyit azért hozzátennék, nem a kox miatt kell bele a 0w 30, most hogy már 3.x olvasom, kezdi bökni a csőrömet. Midegyikkel egyformán kormol, azért kell a 0w 30 olaj, mert a vezérlésmódosító okoskerék ebben jobban szeret fürödni, volt rá gyári visszahívás és ekkor az olaj ajánlás is változott 5w 30-ról 0w 30-ra.
Az olaj biztos minimum barna 7500 km után. Nálam a dízelben is tiszta 1500km-ig, ha nem teszem a lábam pályára, ott költözik bele a korom. Aki nem pályázik, annak tovább tiszta, aki csere után elmegy 1000km pályát, annak meg rögtön fekete. Ezek az olajok mind jól lebegtetik a kormot a korom képződés meg terhelés és vezetési stílus kérdése. Taposod akkor kormol, ha meg simogatod, akkor nem. Aki nem hiszi, járjon utána.
Az, hogy mennyi korom képződik egy motorban, sokmindentől függ, de kijelenteni, hogy nem jó, ha világos marad az olaj, hülyeség, mert a körülményektől függ. Favoritomban 420k km után mindnig világosan engedem le az olajat, akkor az szar? Nincs kínozva, nem is kormol szegény karburátoros pára. A csere periódus végére a közvetlen befecskendezős motorokban fekete az olaj, ha nem 7500km után cserélnétek, fekete lenne a jettában is. Attól viszont hogy fekete, még kenhet rendesen, szóval erre sem kell annyira ráfeszülni.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Én ezt nem értem. Megpróbálom összeszedni ami az eszembe jut a koromképződés forrására:
- az üzemanyagban lévő hamuképző tartalom (szennyeződések)
- az üzemanyag adalékai - ld. következő
- az üzemanyag elégtelen égése során hátramaradó égési termék
-- az elégtelen égésnek ezer oka lehet: rossz légfelesleg tényező, hideg motor esetén az égés reakciójának befagyása a hengerfalon, stb...
- olaj bejutása az égéstérbe
- ???A problémám, hogy az autópályán menést nem tudom összeegyeztetni a koromképződéssel: egyenletesen, igaz nagy fordulaton működik a motor, hamar eléri az üzemi hőmérsékletet és azon is dolgozik.
Kornel írta, hogy befecskendezés kérdése (is) a kormolás. Ez nálam magyarázatra szorul.
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig egyszerű fizika, magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál.
Próbáld ki ha nem hiszed. Cseréld le az olajat, mosd át új olajjal, vagy mégjobb, ha leveszed az olajkádat, és kimosod a motort belülről. Majd vidd el 1000km pályára, tuti, hogy mire eléred az adriát, sötét lesz a vasiúj olaj a tiszta motorban. Hazaérve mosd át megint és kezd el maximum 3000-ig pörgetve használni a motort. Majd meglátod hogy sokáig tiszta marad.
A közvelten befecskendezés meg még rátesz egy lapáttal, mert a magas üzemanyagnyomás miatt eleve kormosan ég el az üzemanyag. Az égés lehet tökéletes, csak a végterméke más, a kipufogó gáz összetétele is más.
A karburátoros korszakban benzinnel hígult az olaj, tiszta maradt, de a kenési képességi sokat romlottak a periódus végére.
A szívócsőbefecskendezéssel ez enyhült, már amikor a labdaszonda nem dúsította halálra a keveréket, mert akkor szintén sokat hígult, ezért kopnak szarrá a városban használt autók. Nem cserél benne hamarabb olajat a jónép, mert örül neki, hogy tiszta, pedig szart se ken és szétforgácsolja a motort. Én szívesebben veszek sokat futott fiatal autót, mint keveset futott öreget.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Most már csak arra kérek/kérünk szépen magyarázatot, hogy a nagyobb nyomás miatt miért kormol jobban a TSI & Co.?
Eleve takarékosabb, abból az következne, hogy hatékonyabban égeti a benyát. Tiszta égés nem kormolna (logikailag). Thx!Akinek meg nem kormos a TSI kipufogója, az rosszul tette fel rá a retrofit kipufogóvéget. Fotóról megmondtam.
-
Mágus2
Közösségépítő
A közvetlen befecskendezés az ok. Kevesebb üzemanyag kell hozzá, de csak a hengerben lesz belőle keverék, nem a szívósorban. Az égés nem olyan tökéletes, mint a sima szívónál, de a károsanyag mégis kevesebb, amiatt, hogy kevesebb üzemanyagot használt fel a rendszer. A kibocsájtott kormot nem számolták. Ezek a közvetlen befecsis motorok, akárhogy trükközik el a dolgot, szarabbul égetik az üzemanyagot. A másik baj, hogy szárazabban műkødik a motor, mintha gázzal menne, ezért az olaj hamar odakozmál benne.
A karburármtoros elpancsolta a drága benzint, a szívócsőbe fecskendezve legalább elkeveredett, mire a hengerbe juotott.
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
Egyedül a noname ECSTAR F9000 benzines olajtol félek.
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #1029 üzenetére
Szerintem nem kib@szta, csak igy sokkal tobbet szakít 😀
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Kornel
veterán
Szlovákiában is az ECSTAR HTHS viszkozitasa és a dízel olaj a fórum téma: [link]
-
ekrisztian
senior tag
válasz Motion_Blur #989 üzenetére
Benzines se legyen olyan mint mikor beöntötted.
Láttam annó pár motort szét szedve a Toyotában. Aki jó olajat használt,annak nem volt olajsár a blokkon sehol.
A gyári előírást kell alapul venni. A többi LongLife meg minden varázslatot igérő olajat hanyagolni kell.
Én is támogatom a 10k-s olajcserét,főleg a turbós motoroknál.
Bár volt olyan ügyfél aki 45-nél jött 1.4 diesel turbóval Nem értette miért nem folyik le az olaj két olajcsere kellett neki, a motor megúszta, de nekem az az autó nem kellett volna -
ekrisztian
senior tag
kopog is mind
Én a sor 6 szivó 3000 benzin után, ha beülök egy ilyenbe agylobot kapok. Az is, aki meglátja mennyi benzint égetek én el
Mondjuk 200-al járok, pályázok így 9.5-10.5 nekem jó.
Benzinben is óriási a különbség így olajban is.Szépnek lehet lenni, de okosnak nem az értékesítőnek egy a fontos, benzin és olaj is fogyjon, így marketingeznek orrba szájba, mi miért jó.
De minket úgyse vernek át[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1038 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1038 üzenetére
-
Motion_Blur
félisten
válasz ekrisztian #1036 üzenetére
Ennél többet nem hiszem hogy tudok tenni a motor megóvása érdekében.
Gyári olajszűrő + gyári ajánlott olaj és periódus felezés. Meg persze kímélő vezetés = 80 fokos olaj alatt nem pörgetem 2.500 fölé és leállítás előtt hagyom a turbót visszahűlni.
Suzukinál is ugyanígy csináltam csak ott 15.000-es periódust betartva, mert ott tényleg nem volt értelme előtte cserélni. Persze később ott is áttértem a 10.000-es cserére, de csak mert jó érzés olajcserére vinni az autót
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
ekrisztian
senior tag
A technika jellegéből, az égés és befecskendezés kopog, ez engem idegesít.
Kollégámnak mondtam egy hete, mikor beültem hátra az Opel Astra J-be. Te ez a Diesel motor nagyon hurka ebbe a nagy autóba. Azt mondja ez turbó benzin
Én kérek elnézést
De lényeg ő szereti. És azzal nem vitázok, kevesebb benzin fogy neki mint nekem.
Viszont az enyém 2005-ös technika, és így a méret, lóerő (motor) és automata lévén ez a fogyasztás nekem "megfelel".
Nem ismertem ezt az oldalt, majd írogatom én is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz ekrisztian #1043 üzenetére
Nálam egyedül hidegindítás után, alapjáraton "kopog" / dízelezik a Suzuki turbo, után teljesen kisimul a járása.
A spritmonitor hasznos, mert így objektívan lehet az azonos motorral szerelt autókhoz hasonlítani a saját fogyasztásod.
-
-
Kornel
veterán
Nyilván halkabb, a szívócső befecskendezéses Suzuki-jamnál többször ráindítottam anno, amikor elfelejtettem, hogy jár a motor.
Ellenben üzemmelegen, magas oktanszamu benzinnel már alig hallani a különbséget.Láttam, kicsit too much, ha befért volna 4,99M környékére, akkor jó vétel lenne, így azért vannak bőven alternatívái, de összességében nem tragédia azért az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ekrisztian #1043 üzenetére
Az pont nem közvetlen befecskendezős.