-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A motoros topikban szerintem több sikerrel jársz, főleg persuader fórumtárssal.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4864 üzenetére
A hajtóműolajnál nincs akkora szabad mozgástér. A 75W90 jónak tűnik, de a GL5-el vigyáznék.
Gyakorlatilag a GL4 és a GL5 szabvány van ma használatban. Szintetikus/részszintetikus olajok.
A GL5 EP ( extreme pressure) adalékai agresszívabbak, nagyobb nyomástűrő képessége van, de a színesfémeket korrodálja.
Amelyik olajnál feltüntetik hogy GL4-hez is jó, ott az adalék kevésbé agresszív, az alapolaj a jobb minőségű ( full szintetikus).
Elvileg itt írják, [link] de én gyanúsan olcsónak találom.
Papírforma szerint jó. Ha az enyém lenne a robogó, nézelődnék más ( ismertebb) márka után, és elég a GL4.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4868 üzenetére
4T motorolajként ismerem, szerintem elfogadható, ( nem volt még vele gond) de érdemes előbb cserélni.
Egy ismerős műhelyben komplett (kézi) váltót kellett cserélni a Mannol olaj miatt, azóta onnan ez a márka száműzve van. Néhány éves a történet, pontos részletekre nem emlékszem. ( lehetett más is az okozó, de erősen az olajra gyanakodtak)
A GL5 olajban jóval több a kén és foszfor, azok a réz/bronz, puhafémeket zabálják.
Minél jobb minőségű egy GL4 olaj, annál inkább nincs benne kén és foszfor. Ennek ára van...
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4870 üzenetére
Ha nincs hypoid fogazás, 90W fölé semmiképp ne menj.
Itt nem igazán látni bronz, puhafém alkatrészt. Valamiért mégis a GL4 előírás maradt...Az élettartam feltöltésű olaj - számomra - nem létezik.
Fogalmazzunk pontosan. Nem az én történetem sántít.
Hogy biztosat tudjunk, tudni kellene a váltó előéletét, olajcsere előtti állapotát, típusát, gyártóművi előírást az olajhoz és ehhez képest mit tettek bele.
Én azt írtam le, hogy szerintük az olaj okozta a hibát. Ha sántít valami, az az ő történetük.
Ha nem felejtem el, utánakérdezek náluk, hátha emlékeznek még rá.Ezt találtam, ha még érdekel: [link] tehát ezt ajánlja: [link]
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #4872 üzenetére
Nincs difi, nincs szinkron, szvsz kis túlzással kb mindegy, csak legyen olaj benne
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #4872 üzenetére
Nem tudom mennyi idő alatt megy bele nálad a 10.000 km, max sűrűbben cseréled az olajat.
Robogókhoz ( sokhoz) nem volt szerencsém. Az olaj leengedése, és egy fecskendővel való utántöltése biztos nem gond.
Halkan jegyzem meg, ha nincs nagy nyomaték (pl gyengébb 2T) - szerintem - egy sima motorolaj is megteszi, azok a GL3 szintet tudják.
A szerelők, hogy melyik olajra esküsznek, az részben a tapasztalat, részben az anyagiak ( amelyikhez olcsóbban hozzájut) határozzák meg. Döntsd el mikor-kinél melyik.
A Mannolról tömeges negatív visszajelzésről nem tudok. Egy-két - számomra nem szavahihető userről igen. Azt direkt nem is írtam.
Egyszerűen éltem a gyanuperrel, hogy ha egy olaj tudja a GL4/GL5 szintet, azt nem adalékkal, hanem kiváló minőségű alapolajjal lehet - tudomásom szerint - elérni. Ahhoz képest az ára nagyon olcsó.
Mivel nincs bronzpersely a gépedbe, ( golyós, tűgörgős csapágy ) szinkrongyűrű meg pláne, így nem lehet gondod.
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #5112 üzenetére
A Scooter start-stop üzemmódra van.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #5272 üzenetére
Fuchs Titan GT1 5W40
Kicsivel jobb mint a Mannol Energy Formula PD[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz Tothgera30 #5861 üzenetére
Adott motorszámhoz csak egyféle tartozik. Váltás volt a megjelölt motorszámnál.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
válasz Tothgera30 #5874 üzenetére
De gondolom akkor 1.9 PD -be is jó ? ... elvileg arra van kitalálva
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #5874 üzenetére
2t olajba tudom ajánlani az Elf moto 2 tech olajat [link]
Amatőr krosszmotorozás, Simson versenyszaosztály is használja, kisgépek ( láncfűrész, fűkasza) is szeretik, bevált.
-
csiga8
senior tag
válasz Tothgera30 #5879 üzenetére
Nem is hittérítésnek írtam. Én azt írtam, hogy olcsón is van jó olaj.
Nagyjából fele, harmada áron van a Stihl-Husi olajaihoz képest, és teljes biztonsággal használható.
Sem a Stihlnek, sem a Husinak nincs finomítója. Motorjaik picsa egyszerű 2T motorok.
Van ismerős ( egy ideig szervízeltem a gépeit) aki minden évben 3-4 alkalommal 1,1 millió! négyzetmétert kaszál. Stihl, Husi, Hecht, Oleo stb gépekkel. Amióta ezt az olajat használja, nincs megszorulásos, megsüléses gond. A környék krosszmotorosai a közelben lévő dombokon hajkurásszák a vasaikat, közöttük is van, aki ezt használja. ( Van Repsol, Castrol stb is)
A Simson verseny szakosztály is ezt használja olcsósága és jó „teljesítménye” miatt,. Amikor ez tudomásomra jutott, akkor váltottam a Castrol Power1 Racingról. Az is jó volt évekig.Az S-H olajai nagyon túl vannak árazva.
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #5890 üzenetére
A szűrő és az olaj a motor legfontosabb alkatrészei.
Ezek védik a többi alkatrészt.
Mann-Filter és Filtron nem ugyanaz, a Mann magas minőségű, a Flitron pedig olcsó (volt)."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz Tothgera30 #5892 üzenetére
Akkor nem kérdés, hogy a Mannt vedd.
A Filtron nemrég még egy önálló lengyel cég volt, kb. a rendszerváltáskor alapították, aztán felvásárolta a Mann, hogy ki tudja szolgálni az árérzékenyebb vásárlókat is. Feltételezem nem selejtet gyártottak korábban sem, de azért a Mann mégis csak egy kiemelkedő szereplője az iparágnak.
Kb, mint egy Audi A8 VS. Skoda Rapid; vagy Nissan GT-R VS. Dacia Logan - ezek is egy-egy cég termékei.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #5892 üzenetére
És tényleg 600ft-on "szarakodunk"? A mann filter a legjobb szűrők egyike. A döntés a tiéd.
-
Jenne
senior tag
válasz Tothgera30 #5892 üzenetére
Megelőztek, de én is éppen ezt akartam írni, hogy "...tényleg 600ft-on "szarakodunk"?
Már régebben, néhány hete, beírta ide, hogy hiába a MANN Filter részévé vált Filtron gyár, akkor is csak max. a másodvonalbeli MANN fejlesztéseket kapja.
Ez olyan, mint a gumigyártóknál a Continental és Barum kapcsolata. Continental felvásárolta a Barumot, de csak a másod vagy harmad vonalbeli fejlesztéseket adja át.
A Filtron egy Standard, középminőség, míg a MANN Filter egy prémium minőség és szűrőkből közvetlen gyári beszállítója jó néhány autógyárnak. De a Hengst vagy a Mahle is ilyen, prémium minőség és közvetlen első gyári beszállító!
Én szűrőkből és olajból nem spórolnék pár száz vagy egy-két ezer forintot.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
félisten
válasz Tothgera30 #5905 üzenetére
A fogalmazásodból az jött le, hogy 600 ft-on megy a rugózás. Mindegy, én nem ragoznám ezt tovább. Leírtuk többen is mi a véleményünk.
-
Asbee
veterán
válasz Tothgera30 #5905 üzenetére
Felteszel egy kérdést, tapasztalatok alapján elmondják mit ajánlanak, majd szinte próbálsz győzködni ellene. Akkor miért kérdezed meg? 600 ft különbséggel nem is kérdés, hogy mann, de ha ennyire a filtron felé húzol, abból sem lesz semmi....
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #6020 üzenetére
GM small gasoline engine > Dexos1 gen2
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
A214
aktív tag
válasz Tothgera30 #6041 üzenetére
Az szuper ,köszönöm !
-
polonic
félisten
válasz Tothgera30 #6111 üzenetére
Na jól van. Berendeltem innen a Motul Specific 0720-at.
Kíváncsi leszek, most fogok először Motul olajat használni a járgányban. -
K Norbi
addikt
válasz Tothgera30 #6246 üzenetére
Gyári Gm 5W-30
Előző H Astránk csak Gm-et kapott.
És nem ette, meg nem volt berakódva. Mint az előtti H a Castrol Magnatectől.És a jelenlegi J Astra szintén Gm et kap.
De ez 1.4T motoros. NET
Ebbe Dexos 1 kell Turbo miatt.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Tothgera30 #10784 üzenetére
Ha megnézed a Mann-Filter katalógusban a cikkszámot láthatod, hogy különböző méretűek...
(#10783) Lauda:
Van már valami konklúzió a Made In x/y és a márkák között? -
bul07
nagyúr
válasz Tothgera30 #10784 üzenetére
/1 Simához képest van még egy erősítése, lehet a légszűrőház kialakítása miatt
/2 Ez is erősített, és van még egy réteg szivacs, ez hideg éghajlati övre való, ahol télen nagyon hideg is lehet
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #10787 üzenetére
/2 plusz szivacs a skandináv piacra való, szakadó hóesést tűrő fajta, idehaza nem indokolt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #10948 üzenetére
Most en is Mann-t vettem minden szurobol magamnak.
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz Tothgera30 #11117 üzenetére
Ez elég szomorú. Dolgoztam elég sokat a "szakmában" és tapasztalatom szerint az alco eléggé lent van minőségben.
-
Asbee
veterán
válasz Tothgera30 #11134 üzenetére
Na ezt jó tudni köszi, elég szép készlettel dolgoznak ahogy néztem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #11178 üzenetére
Igen minel noveltebb a fenyero, annal rovidebb az elettartam.
#nincsbennetarcsi
-
raziel01
veterán
válasz Tothgera30 #11178 üzenetére
+130%-os nekem is van még bontatlan is. Annak megszűnt a gyártása. Helyette lett a +150%-os.
De nekem nem sokat bírt a +130%-os. kb 150 órát/15 hónap. Inkább raktam bele +100%-os OSRAM-ot, az legalább nálam kb 2 évet bír. -
K Norbi
addikt
válasz Tothgera30 #11418 üzenetére
Persze, de gondolom abba nem ennyibe kerül.
Sose fogom megérteni miért kerül az egyik autóhoz negyed annyiba, másik autóhoz 2x annyiba.
És ugyanannyi a legyártása.A levegőszűrőnél dettó.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Tothgera30 #11421 üzenetére
Csak a Kauffertól
CU2757 3896 FtC30130 3177 Ft
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #12291 üzenetére
Annyit nem fogyasztok, 1 liter nekem 2 évig is elég.
Ha tehetem, akkor inkább saját kezűleg pucolom otthon. -
tibbike01
őstag
válasz Tothgera30 #12291 üzenetére
téli szélvédőmosó + deszt víz
Miért kell deszt víz a téli szélvédőmosóhoz?
-
bul07
nagyúr
válasz Tothgera30 #12341 üzenetére
Ha a Mann-Filter BA gyártású akkor több lehetőség is van, ha Német akkor gyári szűrők ami feljebb vannak
(BA gyártásra értve)[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
grizlisandor
addikt
válasz Tothgera30 #12341 üzenetére
Általában a gyári szűrők a legjobbak, kivéve a pollenszűrőknél, mert ott az antibakteriális cuccok jobbak, mint a gyári hagyományos/aktív szenes pollenszűrőknél.
Nem tudom, ez a hol gyártották dolog kicsit túl van lihegve. Persze, mindenki a saját tapasztalatait osztja meg, de nem mindig releváns, mert nem jön mindenki a pozitív véleménnyel, hogy megossza. Na a negatívval, azzal jönnek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #12341 üzenetére
+1 a gyárira. Néztem az enyémhez is gyárit és kb 2x annyi mint a Mann. Így maradt a Mann.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz Tothgera30 #12636 üzenetére
Elvileg Dexos2 és 0w30-0w40-5w30-5w40 mehet bele.
Én 5w30 töltenék bele GM (Opel) 5W-30 dexos2 vagy Total Quartz INEO MC3 5W-30.
Opel topikban olvastam a Mannol 7908 Energy Premium 5W-30 motorolajról, hogy valaki azt használja megelégedéssel. -
Qru
MODERÁTOR