-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #3236 üzenetére
Motulosból van még nekem itthon egy csomó, de Shell olajhoz csak nem ragaszthatok olyat.
Motion_Blur:
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #3239 üzenetére
Ha már valami, inkább szervizkönyvbe íratnám be, illetve telefonba jegyezném fel, a matricát leszedni szívás és az is plusz szemét
-
i-sti
senior tag
válasz grizlisandor #3336 üzenetére
Nem.
A Total a vékonyabb, de nagyon kevéssel.Novum Forum Siculorum
-
tibbike01
őstag
válasz grizlisandor #4023 üzenetére
Melyik a jobb? Nyáron járni télen elfáradt olajjal vagy télen járni nyáron elfáradt olajjal? Szerintem az első, ezért időzítem mindig őszre az olajcserét.
-
8
senior tag
válasz grizlisandor #4023 üzenetére
Egyik barátomnak nagyjából 1L/1000km az olajfogyasztás (gépkönyv szerinti határértéken belül van!), 5000km alatt lecserélődik az egész az utántöltéssel. kb 10-15ezrenként kicseréli a szűrőt és probléma megoldva
Öt éve így csinálja, már így vette az autót, 110.000 km alatt egyszer sem volt "olajcserén"50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
nagyúr
válasz grizlisandor #4347 üzenetére
nagyon vicces
Itt van kép arról, milyen amikor ablakmosót öntenek az olajhoz (hölgy tulajok):
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gyula84
veterán
válasz grizlisandor #4583 üzenetére
és Qru
Mobil 1-et váltottNem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz grizlisandor #4599 üzenetére
Azon is kell legyen hátul, méghozzá hologramos lakat, elvileg.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #4654 üzenetére
Tudja [link]
Mobil 3000 X1 5W40 Nem számít vékony olajnak az adatlapja szerint.
[link]Golfomnak nem jött be.
Förtelmesen járt vele a motor.Magnatec 5W-40 C3
Volt az Opel H ba csak ezt az olajat kapta.
10.000Km csere.
43.000Km el vettük, 173.000Km adtuk el.
De amit művelt a motorral [link] [link] [link]Többet soha ilyen olajt, csalódás volt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4654 üzenetére
Mikor vetted? 2 hét eltelt?
-
sutszi
veterán
válasz grizlisandor #4678 üzenetére
Én tavaly a téli gumival jártam hasonló módon... annyi hülyével kellett szóba állnom, hogy utána megértettem miért olyan a világ amilyen. És eldöntöttem, hogy autó témában óvatosan rendelek, mert ha el kell adni az szívás lesz.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #4697 üzenetére
Kézikönyve nem túl bőbeszédű, bár nem is kell annak lennie.
5W30 és FIAT 9.55535-S1Szerk.:
Selenia-nál rákeresve az autóraez adja(katt) és ezt az olajat ajánlja(katt).[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4708 üzenetére
Érdekes Az S1 low saps, talán ott hamarabb kezdték bevezetni a szűrőt, elvégre hanyatló nyugat, vagy az eltérő klíma miatt lehet más az előírás. Nekem 2008-ban ezt írja a könyv, de legjobb lenne a konkrét autón is ellenőrizni, van-e benne DPF.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #4708 üzenetére
Azt hiszem, részben megvan a megfejtés - ahogyan azt az előző tulaj mondaná, mer' olasz Szóval elkezdtem keresgélni, és az említett S1 olaj előírás 2007-ben jött be. 2008-tól piros jelvény van a Grande Punto-kon (enyém ilyen), előtte kék. Na most az én könyvem elején még a kék embléma szerepel, nameg M2 olaj - maradhatott még pár ilyen könyv a kereskedésben, illetve még úgyis a DPF nélküli motor, nem kell a low saps S1 olaj. Vagy valami ilyesmi lehet a magyarázat...
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5339 üzenetére
Ha érdekel a Honda Jazzek lelkivilága, akkor hajrá!
Amúgy a nyíregyházi Benyó szervizben dolgozik, hogyha szereltetnél is vele.
[ Szerkesztve ]
-
i-sti
senior tag
válasz grizlisandor #5342 üzenetére
Nekem nem, hogy az ország másik felébe van, hanem másik országban van, mégis voltam nála
Novum Forum Siculorum
-
MasterMark
titán
válasz grizlisandor #5498 üzenetére
A Shell választója is ezt ajánlja arra a kocsira, csak 0W30-ban.
Switch Tax
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5653 üzenetére
Nem szentségtörés, enyémben is volt korábban 5W30 vagy 5W40 (nem emlékszem pontosan), de 0W20-szal gurultak le a gyártósorról, szerintem ez vagy a 0W30 a legjobb nekik. Egyéb előírás csak annyi van, hogy legyen “fuel economy” és legalább API SL, így azért sok minden megfelelhet.
A Shell, amit az előbb szúrtam be, az is SN és C2/C3.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #5655 üzenetére
Régi fejlesztés ide vagy oda, szerintem nem indokolt emiatt az 5W-s olaj, hiszen akkor már a gyárból is azzal jött volna, mert ahhoz tervezték volna. És az esetleges magasabb futásteljesítmény miatt sem tartom szükségesnek a magasabb viszkozitást. Persze lehet használni ezzel is komolyabb károsodás nélkül, de semmi hátránya nincs a 0-snak vele szemben, inkább csak előnyére válik.
Amúgy ja, én félévente cserélem, sok a városi rövidtáv, erre ez az előírás.
-
MC Pite
veterán
válasz grizlisandor #5655 üzenetére
Nem olyan régi hogy indokolt legyen az 5W40; ha 0W20 is ajánlott, nyilván hamarább ken, és egy szintetikus ebből még mindig jobb mint egy olcsó 5W40 - mert ami még megengedett ásványi 40es, az alig jobb/olyan melegen, mint a normális 20as.
Ez eldőlt. Maradt még a drága 5W40 vs 0W20 bele, de előbbinek nem látom Jazzbe előnyét.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
anorche1
őstag
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #6232 üzenetére
Sima is tök jó vw be. Én kipróbáltam 1 hete a sima 9000-et 1,6 bse jetta. Meglepődtem hogy ilyen halk még nem volt a motor.
-
anorche1
őstag
válasz grizlisandor #6232 üzenetére
Most nezem, hogy legutobb a simat ontottem bele. Azert remelem olyan nagy kulonbseg nincs koztuk, hisz a megfelelo minosites mind2nel ott van.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #6459 üzenetére
csomagolás. már jó ideje
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #7011 üzenetére
Ahogy nézem, nyugodtan mehet [link1] [link2]
Ott a Mannol Energy Combi is... Lehet másik olaj volt a problémás, vagy később változott az összetétel
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz grizlisandor #7011 üzenetére
Semmiképpen. Tedd ki a kuka mellé, és szólj mikor menjek arra, rotába, fűnyíróba nekem nagyon jó lesz, akármilyen is :-))))
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #7264 üzenetére
Hm, fékfolyadék viszkozitása talán ESP-nek lehet fontosabb 🤔 érdemes témakör.
-
forceberg
veterán
válasz grizlisandor #7264 üzenetére
Az egyik DOT4 lehetett (Maxgear), a másik meg DOT4 Class 6 (ATE SL.6). Nagyon nem ugyanazok.
Úgyhogy az a szerelő, már bocs, de fogalmatlan a témában... ESP-s autókhoz szokott kelleni a Class 6.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #7554 üzenetére
Ugyanez jutott eszembe, kell a tartalom.
A szűrőről meg ez jutott eszembe, ő is kifizette az egészet.
-
bozont
veterán
válasz grizlisandor #7554 üzenetére
Nálam nézett már ki így szűrő (amin volt ilyen filc réteg is) 10e km után is. Annyi hogy egész tavasz-nyáron száraz földúton jártunk.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #7760 üzenetére
Nekem kicsi volt, de apumnak pont jó.
-
Qru
MODERÁTOR
-
DeathAdder
veterán
válasz grizlisandor #7808 üzenetére
amúgy pont ez a videó ültette a bogarat a fülembe hogy le kéne cserélni az automatában az olajat, bár még nincs benne 150e
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #7813 üzenetére
Amihez könnyen beszerezhető a gyári olaj abba érdemes gyárit tenni. Azzal nem lő mellé senki.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #7813 üzenetére
Most jut eszembe, az R-Carnet Ford márkaker (Bercel, Salgótarján) nemrég óta csinál ilyen olajcserét is, és nem egy rabló banda.
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #7869 üzenetére
Mindig a gyárit kell követni.
Szerintem a szivacsos sokkal rosszabb.
Oda ahova nem szivacsos való. -
bul07
nagyúr
válasz grizlisandor #7869 üzenetére
Az lehet hogy pár milliméterrel kisebb de 5mm vastag a szivacs körben
Nekem az a lényeg hogy megfogja a port, arra tökéletesen elég egy tökéletesen záró szivacsos olcsóbb, mint egy másik aminek nincs szivacsa
Az se zavar ha valamennyi pollen átjut engem aztán nem zavar és senkit a családbanMindegy hogy ki milyet használ számomra nem fontos nem akarok senkit megtéríteni, de szerintem még ha 1mm kisebb is a szűrő része a szivacs sokkal passzentososabban zár a szélein
De ha veszel legközelebb Mann 2939(bármelyik fajtát mert elméletileg egy méret) megteszed hogy leméred milliméter pontosan
Én is lemérem a DENCKERMANN M110112
Egyszerűen kíváncsi vagyok hogy mik a méretekAmúgy tudjátok mi a röhej, Mann, Kauffer
CUK 2939/1 2968Ft
CUK 2939 3924Ft
Mérete anyaga mindene megegyezik, és hogy miért kerül többe szerintem a drágábbik, hát mert abból fogy több, mert a /1-es az jobb kormányos kocsihoz való, a másik meg baloshoz, és balos kocsiból több van
Hát kösz jó kis vásárlóbarát árpolitika(#7870) K Norbi
Hát pedig van ott szivaccsal gyárilag is, ép ezért nem szokták javasolni hogy a klíma tisztító habokat csak úgy mindenhová befúja az ember, mert az ott lévő szivacsokat megeheti, főleg ha idősebb a kocsi
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #7904 üzenetére
Akkor nincs szerencséd.
-
Motion_Blur
félisten
válasz grizlisandor #7983 üzenetére
Ne idegelj
Amúgy jogos, de mivel 30 éve ebben a szervízbe és én 10+ éve ehhez a szerelőhöz hordom az autót, tudom hogy tiszta munkát végzett
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
A Filtron pr sehol nem írja a szagokat megszűri. De a mannál sem tudom elképzelni, hogy kiszűri a dízel füst vagy akármi szagát .
-
nagyúr
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Nagyon ajánlott, mert az éves csere nem felezés, hanem a lehetséges maximum periódus.
A felezést a fél éves csere jelenti a te esetedben."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem teljesen felesleges, maradhat a gyárilag előírt periódus.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem küldj egy 12 hónapos olaj mintát laborba, nem olyan drága az, dupla olajcsere nélkül hamar meg is térülhet
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8257 üzenetére
Hülyeség, az aktívszenesség nem befolyásolja a párásodás mértékét.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8266 üzenetére
Inkább, hogy több párás levegőt tud megkötni mint sem kevesebbet az aktívszenes. Na hajrá TC!
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz grizlisandor #8352 üzenetére
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
DeadMeat
veterán
válasz grizlisandor #8357 üzenetére
Kb csak varosban fut, havi egyszer viszem fel palyara, egy 200km tripre. Az eredeti tervem kb ez volt, lehet kicsit meg engedem had dolgozzon az az olaj az araert.
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
K Norbi
addikt
-
nagyúr
válasz grizlisandor #8480 üzenetére
és tényleg
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Jövedelem
- Politika
- iPhone topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...