-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Sziasztok.
Adott egy maxi robogó, melynél hajtóműolajat szeretnék cserélni. Egy Aprilia robogóról van szó, de Yamaha is szerelte ugyan ilyen blokkal két motortípusát. A manual szerint a blokkra hajtómű olajként, az Aprilia 75W90-et ír, míg a Yamaha 85W140-et. Én csak SAE 75W-85 API GL4-et látok a kiskönyvében. Mi lehet a különbség?
Vásároltam hozzá Mannol Extra Getriebeoel GL-5 LS 75W-90-et, ezt önthetem bele?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Pedig ahogy írtad is, a GL-4 szabványnak is megfelel, tehát nincs benne olyan adalék mely károsítaná a GL-4 specifikációnak megfelelő alkatrészeket. Árban nem tudok nyilatkozni, mivel ha hivatalosan robogó hajtóműolajat veszek (kb. 150ml-t), akkor 2500-3000Ft-os összeget látok a címkén, és a poén hogy sok esetben fel sem tüntetik a viszkozitást. Márka iránti félelmeid eloszlatása ügyében szerintem a Mannol elég korrekt, és minőségi gyártó. Persze nem az alap termékeiket vásárolom, de már autóban kétszer is cseréltem (Energy Formula PD 5W-40) és teljesen elégedett vagyok vele. De már ez ügyben felvettem a kapcsolatot persuader fórumtárssal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kezdem a végéről a válaszadást. Úgy tudom réz és bronz alkatrészek nincsenek benne, úgy tudom hogy körülbelül ennyi alkatrészből áll a hajtómű rész. Az általad leírt történet kicsit sántít, lehet itt az is hogy (ami kimaradt a történetből) hogy soha nem cseréltek benne előtte olajat (sok gyártó ír élettartam garanciás olajat), vagy nem töltötték fel az előírt mennyiségre. Motorolajat pedig maximum 10 ezer km-enként szoktuk cserélni, így biztosan megfelelő lesz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Találtam egy hasonló szétszerelős videót, itt jól látni a végáttétel részt. Hyploid fogazásról nem tudok, pedig volt már egy pár robogóm. Tényleg, pontosan fogalmazva az ő történetük. Mivel minden szerelő másra esküszik, ezért én az ilyen véleményekre annyira nem adok. Mivel nem SR-ről van szó, csak olyat linkeltem, ezért gondolom hogy hasonló lehet a final drive. Ez nagyobb köbcentis robogó, bár gondolom nem kap több terhelést.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #4873 üzenetére
Sejtettem, hiszen sokan nem is tudják hogy olajat is kellene benne cserélni. Még kattogok hogy a (Yamaha féle) 85W140-es specifikáció miért tér el, mert sehol máshol nem láttam ilyen leírást.
#4874 csiga8: 9-10 ezer km nagyjából egy év alatt megy bele (Astra ST, 1.6), így legalább kap levegő, pollen,- olajszűrőt, motorolajat. Heti szinten naponta megy 5-6km-t, és kétszer 80-100km-t, illetve évi két-három esetben hosszabb autópályás utazások is becsúsznak.
Itt nem kell fecskendőt használni, alul csavar leeresztő, felül tölcsérrel simán feltölthető.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy Honda GCV 190 motorral szerelt fűnyíró és egy GCV 160 motorral szerelt kultivátor. Ha mindkettő kapna 5dl SAE30-as olajat és 1 dl 5W40-es motorolajat, attól lehet bárminemű problémája?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy B16XER motorkóddal rendelkező 1.6-os szívó benzines gépjármű. Esedékessé vált az olajcsere. A szerelő feldobta a labdát, melyiket ajánlottabb beletölteni?
Fuchs Titan GT1 5W40 vagy Mannol Energy Formula PD 5W-40? A gyár GM olajat inkább kihagynám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
2008.10. havi Astra G Classic II-höz (Z14XEP) egy márkán belül két különböző méretű olajszűrőt hoz. Lehetséges hogy a sorról hol ilyen, hol olyan szűrőkkel jöttek le? [link]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Már két szezon óta Mannol Energy Formula PD 5W40-et használok több szívó benzines autóba. Eddig nincs semmilyen panasz, csendes, szép járása van a motornak. Évente vagy 10 ezrenként cserélem.
#5869 tboldi: Több Minarelli/Piaggio blokkos robogóba is Repsol Competition vagy Scooter szintetikus 2T olajat használtam. Szerintem az egyik legjobb. Nincs lerakódás, kenés tökéletes, és árban sem vészes.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mann-Filter és Filtron olajszűrő között vacilálok. Visszaolvasva, úgy látom ugyanaz. Minőségben is? Évente/10 ezer km-enként legkésőbb olajat cserélek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Tulajdonképpen dobozból kivéve mindkettőt fogtam (igaz más-mást autóhoz valót), de minőségbeli különbséget én nem vettem észre. Ettől persze lehet eltérés.
#5894 Lauda / #5895 Jenne: Miből veszed/veszitek, honnan gondolod/gondoljátok hogy "szarakodás" megy? Autószerelő a Filtron OE648/6-ot ajánlotta, legutoljára Mann-Filter HU612/2X-et tette bele. Neki mindegy, azt teszi bele amit szeretnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egyáltalán nem hajlottam egyik felé sem. Sőt ha azt vesszük, előzőleg Mann-Filter került bele, tehát abba az irányba indulnék tovább.
#5907 Asbee: Egy ártatlan kérdés volt. Semmilyen mögöttes tartalmat, filozófiát, vagy chemtrail elméletet nem tartalmazott. Természetesen (ha visszaolvas) láthatod hogy elég igényes vagyok a járműveimmel és az olajcserével szemben, nem 600Ft-on fogok rugózni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mire alapozod ezt a tézist? Mert ahová én járok, ott viszont ajánlották. Már pár éve Mannol motorolajat, sőt hajtóműolajat is használtam már. Specifikáció szerint bőven teljesíti a követelményeket, és a felső kategóriás termékei igencsak ott vannak a mezőnyben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
B14XFT motorba Dexos1 gen2 az előírt? Mert vannak erről eltérő vélemények.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz MC Pite #6056 üzenetére
Akkor itt egy Toyota Corolla, ami 3 ezrenként kapott friss olajat és már ötven éve hű társ.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Adott egy Z14XEP motorkódú gépjármű. Jelenlegi helyzetben napi szinten 5-10km-t mozog, hétvégente minimum 20-30km-t, havonta többet (adott esetben 150km-es táv is belecsorog). Milyen olajat (Dexos 2-n belül) vásároljak amivel legkevésbé ártok neki?
Mannol 7913 Energy Formula PD 5W-40-el gondolom lövök nagyon mellé?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Mann-Filter levegőszűrők közzül C30130 és /1, illetve /2 verziónak van jelentősége?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz grizlisandor #10785 üzenetére
Ahogy láttam egy méretet írtak, pusztán a /2 1cm-rel vastagabb. De a levegőszűrőház kialakítása miatt az teljesen mindegy.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz molnarpeter #10788 üzenetére
Köszönöm. Akkor marad a normál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz K Norbi #11419 üzenetére
Olajwebshop-ból szoktam vadászni hozzá mindent (mindhárom Astra-hoz). Mann-Filter CU2757 megy bele, ez megvan 5890Ft-ból, levegőszűrőből pedig C30130-as, ez 4490Ft. De ha a C30130/2-t nézem, az is 6090Ft. Tesóméba például (ha jól rémlik) CU3054-es megy, és már az is 6290Ft.
A mondatod második felével teljesen egyetértek. Bizonyos dolgok esetén irreális árrések vannak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mann-Filter (olaj, levegő, pollen) szűrők helyett van amire érdemes (feljebb) váltani?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
A16XER-ben esedékes lesz az olajcsere. Kaufferről rendelve mi most a Best/buy? Lm-et kicsit túlárazottnak érzem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- YouTube
- E-book olvasók
- Horgász topik
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Samsung LCD és LED TV-k
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Stellar Blade
- További aktív témák...