- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tibbike01
őstag
válasz rostiron #2144 üzenetére
A Tescoban, Auchanban az 1 literes kiszerelésen nincs rajta, míg 4 literesen rajta van az 502.00. Interspárban mindkét kiszerelésen rajta van. Amit Kauffertől rendeltem 4 literes, azon nincs rajta. Pedig teljesen ugyanaz az olaj mind, a címke, az összetevők...stb, csak valamelyikről hiányzik az 502 valamelyiken rajta van.
Ez valószínűleg azért lehet, mert a Castrol nem hitelesítette/vizsgáltatta be (nem fizetett érte) hogy az új szériákon is rajta legyen az 502. Ez nem azt jelenti, hogy nem tudja az 502-őt az olaj, csak a címkéjére nem írhatják rá (hitelesítés hiányában)
Jövőre lehet, hogy megint rá lesz írva...
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
-
bbubby00
őstag
válasz rostiron #2170 üzenetére
Szia.
Ár érték arányban jó olaj, de nem árulhatok el sokmindent róla.
Lehetne vitát kezdeni az Osanos benyáról is. Sokan fikázzák, mert olcsó, így biztos vizezik is. (nettó baromság, ezt általában olyanok írják, akik direktszűrős 1.4es vadállatjukba 2ezerért tankolnak.)
De 4 éve ott tankoljuk a 2.0 Insigniát, mentünk már vele 100e km-t és semmi baja.
Vannak az olcsó gagyi termékek és vannak az olcsó jobb termékek. Sztem az általam említett olaj és benzin is oda tartozik.[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Roxbury
őstag
válasz rostiron #2191 üzenetére
En azt olvastam az index forumon, hogy a MOL tolti nekik az olajat. Regebben pedig egy unixban dolgozo ismerosom azt mondta, hogy a Total tolti. Szoval jo kerdes. MT7 5W40-et hasznaltam belole a 307-esemben, nem volt gond vele.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
bbubby00
őstag
válasz rostiron #2191 üzenetére
Mert en olyan embertol hallottam, aki ott magas pozicioban dolgozott.
De amugy minosegi olaj van a dobozban.
Gondolom a nagy ceg nevet nem arulhatjak el a nagykozonsegnek, mert aztan nem adsz ki erte 1.5x annyit.
Ezt motorosboltunk miatt tudom h ezek mennek. MDS sisakot pl AGV gyart, de nem foghatja le az also szegmenst a sajat nevukkel, mert akkor legagyizzak az egeszet.[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz rostiron #2194 üzenetére
Nekem aztan tok8, en az Unixot ruhellem, a garis vagy visszavevos dolgokhoz nem ugy allnak, ahogy sztem az elvarhato. Ic, lang, bardi ezerszer normalisabb, de ha lehet inkabb csak IC. (Ugye ok maganszemelyt nem szolgalnak ki)
Van akinek mind1, mit vesz. Hidd el sok masik nagyker is arul sajat brandes cuccokat, csak nem tudsz/tudnak rola.
A lenyeg, hiaba nem szeretem az unixot, az olajuk nem a gagyi kategoria. Maradjunk, hogy normal minoseg olcso arral.[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bul07
nagyúr
válasz rostiron #2202 üzenetére
Bárdi jó drága(alapból)
Én itt nézném meg
kauffer.hu (hírlevélben két három havonta küldenek 500Ft kupont, szállítás díj felezésre tökéletes)
KovácsEzekről már rendeltem minden gond nélkül
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Motion_Blur
félisten
válasz rostiron #3941 üzenetére
5W30 vagy 5W40 olaj kellene a motorba.
10W60 még belerakható kategória, de ezek jellemzően nagy teljesítményű autókba szánt olajok, pl. Castrol EDGE 10W60 Supercar. Motorkódra a Castrol egyébként ezt ajánlja, ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá akkor ezt rakd bele. Lehet átmenetileg nem kopog majd annyira a motor, de ez nem megoldás. Esetleg eladásra... vagy vegyél bele másik bontott motort. Ilyen értékű autónál a komplett motorfelújítás már nem gazdaságos.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
szazbolha
addikt
válasz rostiron #3943 üzenetére
Olajlámpa villogás miatt nekem is szerelő által javasolt 10W60 volt a 2,5-ös diezelben. (200eKm futás miatt is, bár nem volt panaszom a motorra).
6.000 km után meguntam és lecseréltem a gyári ajánlásokba épp beleférő 5W40-re.
Megszűnt az autó alacsony fordulati lomhasága, jelentősen csökkent a fogyasztás.
6-800 km után semmilyen tapasztalható károsodást nem érzékelek. De ez 1 eset, kérdezz másokat is.Követlező nyáron vagy visszarakom a 10W60-at vagy olajpumpát cseréltetek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rostiron #4112 üzenetére
Nézz rá az olajkeresőben, fejből nem tudom melyik VW szabvány kell hozzá...
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
válasz rostiron #5224 üzenetére
Valami 25-30éves kocsiba szánhatod a 10W-t?
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz rostiron #5221 üzenetére
Cold Cranking Simulator. Szabványos tesztmodszer.
Azért lehet jobb a hidegindithatosaga a 10w60nak, mert feltételezem magasabb a viszkozitasi indexe is. Ami miatt hidegen is hígabb, de melegen se vekonyodik el nagyon. Ezzel kissé eltolva is tudnak játszani viszkozitasi osztályokon belül. A viszkozitasi index a logaritmikus skalazott homerseklet/viszkozitás függvényen egyenesnek tekintheto viszkozitasi érték függvények meredekseget jelöli, ha meredekebb, akkor az egyik vagy másik vége belóghat masik viszkozitasi osztályba is. De a meredekseg megmarad, vagyis egy adott összehasonlítási pont alatt is nagyobb különbségek lehetnek.
Nemtom ez így vilagos-e.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5229 üzenetére
Semmilyen hátránya nincs, csak előnye. Teljesen szintetikus, alapból jobb olaj az Edge, mint a Magnatec. Nagy teljesitményü motorokhoz alkalmazható, ahol a Magnatec már elvérezhet. Ne nagyobb teljesítményű autót vegyél az olajodhoz, hanem öntsd bele nyugodtan a Pólóba.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MC Pite
veterán
válasz rostiron #5229 üzenetére
Ezt most nem tudom, mire gondol szimi57...
Most egy sűrű vackot minek töltenél a motorba? (Ok, van otthon). Meg hidegen MINÉL hígabbnak kéne lennie, öntökönszúrás a 10W, traktorba (se) való.
De a hatvanas melegoldal meg egy vicc. Illetve annyira nem vicces amit a motorral tesz.Ha ralliznál a dakaron vele, akkor kellene ez az olaj, de normális hűtőkörrel utcaiba nem való. Vagy lehet rallizol ezzel az autóval és supercar. A könyv marhaságát itt el kell felejteni.
22,7 mm²/s 100°C-on. A kb 12-14 helyett. 160 40 fokon, a minél kisebb (12hez közeli), vagy 75-80 (5W40es Magnatec 81; én ezt tenném bele Castrolból) helyett.
Ha nincs meg hogy ez miért rossz, akkor google: totalcar olaj toyota kulcsszavakat ajánlom, ott is leírták.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rostiron #5245 üzenetére
Visszakérdezek:
1, a legtöbb könyv könyv környezeti hőmérséklet alapján írja mi mehet bele, sokszor brutálisan nagy spektrummal (volt nemrég az IS200 manuálja is linkelve).Termosztát és ventillátor nélkül még érteném.
Jól működő hűtőkörrel ezek hol számítanak ennyit?2, a legtöbb mai autónál 2 év vagy 30.000km van leírva normál használatvesetén csereperiódusnak.
Hogy lehet hogy ezt egy fullos A5/B5 és/vagyGF5, SN PAO alapolajú; meg egy meg egy prosztó A3-as (fél)ásványival is ugyanannyit mehetnek el? Ugyanazt tudják az olajak?3, miért írják le a mitorgyilkos szokásokat hogy csináld nyugodtan (1500nál válts fel,stb)? Egy mai Suzuki váltássegéd nyilacskájs egy rossz vicc; egy motorgyilkolásra ész nélkük buzdító marhaság.
4, miért írják hogy 1000km/1 liter olajfogyasztás normális?
Turbó gyárban dolgozom, tuti hogy nem a designer mérnökök írják az autó manált, hanem... khm, mások. És nem, egyik gyártónak sem érdeke higy sokáig autt legyen az autó (nem különbek mint bármilyen egyébb műszaki cucc gyártói; csak a garanciaidőre méreteztetnek mindent).
Így sajnos néha utána kell olvasni autócserénként,mi az ajánlott. Mazda olajdoki, olajinfo, és egy csomó oldalon megvannak az alapok, és utána már az ember átlátja a megengedettekből mi jó az autójának és a pénztárcájának egyszerre. És az nem a 10W60.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz rostiron #5229 üzenetére
-3,5 HTSH legyen
-Full SAPS vagy Mid SAPS
-hideg oldal lehető legvékonyabbpéldául Castrol EDGE 0W-40 vagy Total Quartz 9000 Energy 0W-40, amik mindenben felülmúlják a gyári előírásokat és az autó gyártásakor elérhető olajokat.
Amikor készült az autó akkor az olajok viszkozitási indexe olyan 100-120 körül lehetett.
Amit ajánlottam, azok 170-180 viszkozitási index körüliek, tehát nem fognak melegben elvékonyodni a gyári előírások/méretezések alá. Sőt ha extrém melegen használnád, akkor is vastagabbak lesznek, mint egy 10w40-es olaj.Amikor írták a könyvét, még nem voltak olyan minőségű olajok, mint amit ma lehet kapni.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5270 üzenetére
Ezt neked kell eldönteni. Amit beleöntöttél nem egy közönséges olaj, hanem versenyolaj, ráadásul benne van a könyvében. Van aki a forró nyári időszakra 10w-set rak bele, télre pedig 5w-set. Szerintem addig kibírja. 98-as évjáratról van szó, nem hiszem, hogy még bejáratós lenne Mobiltelefonnal szoktam mérni a motorzajt olajcserekor is. Az én fülemnél biztos, hogy jobb. Érdekesség képen te is bemérheted azonos körülmények között és össze tudod hasonlítani az értékeket. Persze nem ez fogja eldönteni, hogy melyik a jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
nagyúr
válasz rostiron #5538 üzenetére
Minden olaj teljesíti az vw502.00 szabványt, ha 5W-as és minimum 3,5 HTSH értéke (például: A3, C3)
5W-40 ENEOS Hyper
vagy
5W-30 ENEOS Sustina (csak azért fér belel mert melegen sem vékonyabb mint, az 5W-40-es)
Alacsony TBN számú (C3-as) olaj esetén viszont max 10000km után csere vagy prémium üzemanyag használata szükséges, viszont kíméletesebb a katalizátorral.
A ENEOS Sustina ez alól is kivétel, mert bírja a magasabb kéntartalmú üzemanyagot és még is C3-as.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
grizlisandor
addikt
válasz rostiron #11068 üzenetére
Azt nézem, hogy SAE 5W-30 és Ford M2C913-B minőségi előírást kell teljesítenie, az olajshopnál 913-C előírást is találtam, de a lenti olajok tudják azt is.
Ford Formula F 5W-30 volt a gyárija, amit lecseréltek Ford Motorcraft SAE 5W-30 motorolajra, ha jó áron sikerülne elcsípni, én azt tölteném bele.
Vagy valamelyik nagy gyártó termékét, ami teljesíti a fentieket, pl.:
Motul 8100 Eco-nergy 5W-30
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen