-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Motul Eco-Clean 0W30 vagy Motul Eco-Nergy 0W30 jó lehet pl.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #4052 üzenetére
Alapesetben 20k km/1 év, fokozott igénybevétel esetén 10k km/6 hónap. Mivel főként városban használom rövid távokon és sok hidegindítással, a fokozott igénybevételes periódus a mérvadó, és ezt felezem, mert mindkét km-t soknak találom wannabe autószerelő szemmel nézve.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Csináltatott már valaki LubCheck diagnosztikát az olajáról?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
aktív tag
Jelezték, hogy az ékszíj már repedezett, így azt még rendelek, illetve egy MANN üzemanyagszűrőt (faxsetuggya mikor volt cserélve).
A fenti kapcsán egy kérdés...Naívan levadásztam mindent, de csak felötlött bennem a gondolat: üzemanyagszűrő cseréjekor magasnyomású dízel motornál nem kell-e odafigyelni olyamikre, mint a nyomás fenntartása, légtelenítés, stb.?
Ehhez kell valami speciális infrastruktúra, vagy a szerelő le tudja zongorázni alapvető készségekkel?
Köszi.
Nevermind...
-
bul07
nagyúr
Már ha nem elég idős a kocsi
Az én 2005 Touranom esetében magától megcsinálja, pár gyújtás ráadás levétel, ahogy mágus tanácsolta
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
INMOTEP
őstag
Sziasztok ,éppen olajcseréhez jutottam frissen vásárol autómon ,amikor láttam hogy fekete ragasztóféleséget van a csavar fejénél .Kicsavartam elég könnyen kijött ..... .Kicseréltem a szürőt stb csavarnám vissza az olajteknő csavart erre átfordul nem lehet meghúzni ..... Nem volt más választásom teflonnal körbe tekertem igy megtudtam húzni de nem vagyok tőle nyugodt Estére rakta alá papirt hogy csepeg e de az elöbb néztem semmi nem volt még Nos nagyon úgyfest menetjavitás lesz a vége .....Ha minden igaz M14 és 1.25 menetemelkedésú a csavar menete a teknőben .Lehet rendelni menetjavitót de M15 ösben csak 1.5 ös menetemelkedésűt találtam és adnak hozzá való csavart is .Az a kérdés hogy szerintetek az olajteknőt le kell venni mindenképp ? ?
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz INMOTEP #4062 üzenetére
Nálam anno kérdéses volt hogy ki tudják-e tekerni a csavart, mert előzőleg beragasztották, azt mondták ha meg kell fúrni az 8k. Szerencsére kijött.
Nem vették volna le szerintem, mondjuk úgy meg nem engedtem volna fúrni hogy bent marad a retek a teknőben.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
INMOTEP
őstag
Ma több mindenkivel beszéltem és végül pár szerelő ismerősöm is azt mondta jobb ha lekapom .Nem volt nagy dolog leszedni mondjuk és jobb is hogy leszedtem mert az egyik sarkán már volt egy kis szivárgás a teknőnél .Intercar-nál ma mentem a vezérlés szettért igy kértem az olajteknőhöz tömitőt is .Holnap elviszem a mesterhez megcsinálja rá a menetet de rám marad a visszaszerelés ..... .Ezzel kapcsolatban már csak 1 kérdés maradt fent .Ha letisztitottam a tömítés felületét mind a blokkon mind a teknőnél és körbenyomtam a pasztával .Akkor felszerelés után menyi időt kell álltalában várni hogy az olajat bele lehessen önteni ?
-
birozoli7800
senior tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani 2006-os Citroen C8 2.2 HDI-hez oldajat, szűrőt (4hw)?
A legjobb kellene amit csak megkaphat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz birozoli7800 #4067 üzenetére
Olajból olyan kell ami tudja a PSA B71 2290 szabványt.
- Motul X-Clean FE 5W30
- Mobil 1 ESP 5W30
- Castrol Magnatec Stop-Start 5W30Szűrőből meg :
- Mahle
- Mann/Filtron/Hengst[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
INMOTEP
őstag
Nincs ,de utánna néztem és a szerelő ismerőseim is megerősitették 2 óra elég neki .1 Óra mulva ami kijött oldalt az olajteknő mellett már egészen kemény volt .Ma már mentünk az autóval és sehol semmi szivárgás .De hozzáteszem nagyon féltem levenni az olajteknőt ,féltem összerakni is .Soha nem csináltam még ilyet
-
2008-as Avensis 2.0 benzin (1az-fse) milyen olajat ajánlanátok?
Az előző tulaj Liqui Moly 5w30-at rakott bele, pontos típusát nem tudom de annyit látok hogy zöld színű szóval feltételezem hogy Molygen lehet. 15e a cserperiódus, 10e-ként cserélte.Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #4070 üzenetére
Az LM nagyon jó márka, ha bevált és belefér árban én maradnék annál.
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterDeeJay #4072 üzenetére
Nézhetsz bele mást is. Szerencsére semmi spéci igénye nincs annak a motornak.
- Motul 8100 Eco-Nergy 5W30 / X-Clean FE vagy EFE 5W30
- Shell Helix Ultra ECT 0W30 vagy 5W30
- Mobil 1 ESP 5W30De a Castrol is bátran ajánlható márka pl.
#nincsbennetarcsi
-
eTrade
tag
Nos ez is érdekes... az istenített Shell olaj itt eléggé gyenge teljesítményt nyújtott: [link]
-
sutszi
veterán
Ami külön poén, hogy a videó feliratában úgy hivatkoznak rá mint a Pure Plus technológia jelentésére, miszerint gázból készült...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
sutszi
veterán
válasz Dluinet #4079 üzenetére
Ez tök jó, de akkor a fentebbi ECT jelölés a névben milyen szerepet tölt be? Illetve a akkor a szintén fenti tesztben a gyenge szereplés az most így, hogy?!
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4050 üzenetére
Nézz be a toyota forumba ott rengeteg prius 2 használó van megmondják... [link]
De tudtommal 0W20 Prius2be mehet. [link] És ha korábban rendesen cserélték benne 255.000kmnél se kéne fogyjon 0W20... btw SN minősítés is legyen meg bár azt 0W20nak tudnia kéne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4081 üzenetére
Köszi.
De nekem nem a viszkozitás az elsődleges problémám.
SN minősítés meg olyan gyenge, hogy kár nézni.
A megfelelő HTHS értéket kéne megtalálni.
Mivel nem Start-Stop-os üzemmódban működik az autó, ezért az ilyen olajok nem érdekelnek.
Hybrid olajok, meg nem ehhez az öreg motortípushoz lettek fejlesztve.
Kicsi a bizodalmam egy olyan fórumban, ahol az ENEOS a vezető olaj.
Olajkeresők meg akkora baromságokat dobálnak, hogy égnek áll a hajam."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
i-sti
senior tag
válasz BlacKSouL #4083 üzenetére
Most látom, hogy amit használok jelenleg Mobil1 AFE nem valami fényes olaj.
28. bekezdés.
"7. 0W20 Mobil 1 Advance Fuel Economy, API SN, dexos 1 approved, synthetic = 79,612 psi"
Ez a 79 ezer psi nem valami fényes érték:
"* 75,000 to 90,000 psi = GOOD wear protection"Novum Forum Siculorum
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz Dare2Live #4085 üzenetére
Arra gondol, hogy az ACEA szabványok és az autógyári szabványok a pókháló diagram szerint sokkal szigorúbb követelményeket támasztanak, mint az API szabványok.
Ezen viszont sokan átsiklanak: "
These performance charts are primarily designed to demonstrate relative performances within the same industry specification, for example, ACEA E6 versus ACEA E7, or API CH-4 versus API CJ-4. This tool has not been expressly designed to show relative performances between different specifications.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BlacKSouL #4086 üzenetére
Szerintem egy szó sincs hszében az ACEAról. Toyota Prius 2nél meg büdös mód meglepne ha Toyota ACEAt megadott volna. 10+éves Toyota gépkönyvekben viszkozitás+API van oszt csokolom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz Dare2Live #4094 üzenetére
Attól még bármit belelehet önteni?
Nem hinném.
Ezért jobb, ha megadnak gyári jóváhagyást. De a japánok és a koreaiak ilyet nem tesznek.GM ennek az ellenkezője, saját olajat adnak ki, például Dexos1 Gen2, ami túlteljesíti az API SN és az ILSAC GF5 szabványt.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
8
senior tag
Van egy fiat brava 1996 1.4 benzin
Helyzetleírás:
- jól megy, telekre járásra van használva (2x4km) + eseti hosszabb utak (20-30km), műszaki van rajta, nem cél hogy karban legyen tartva, hajtják amíg meg nem áll
- kb tíz éve volt benne utoljára olajcsere (olaj+szűrő), levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- nagyjából minden más is minimum tíz éve vagy régebben cserélődött (hűtőfolyadék, fékfolyadék, szíjak, gyertyák stb), egy-egy dolog volt időnként cserélve mikor elromlott, pl benzinpumpa, talán gyertya is volt vmikor + kopó
- olaj utántöltése folyamatos, mindig maxon van tartva (nem tudom pontosan mennyire eszi, kell azért tölteni)
- kb 150.000km van benne (valós, újkora óta jelenlegi tulajnál van, ő hozta ki a szalonból)
- szépen felmegy a hegyre, nem füstöl, erős, mindig indulKérdések:
Pontosan milyen szabványú olaj kell bele? (kézikönyv nincs meg)
Milyet ajánlotok bele, ami minél olcsóbb de még megfelelő ilyen típusú "minden mindegy" felhasználásra? Úgy néztem 4.1L kell.
Jelenleg, ha egy kis karbantartásra adná a fejét a tulaj, akkor miket lenne a legfontosabb cserélni, minél olcsóbban megúszva?Én a fékfolyadékra gondoltam, a legolcsóbb 10w-40 olajra (de a szabvány igényt nem tudom), és legolcsóbb szűrőket 600-1000Ft körül lehet szerezni (olaj, benzin, levegő, pollen).
köszi
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen ajánlókód számlanyitás akár +60k Ft. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dluinet #4095 üzenetére
Toyota 10+éves motoroknál megadta, hogy API Sx meg viszkozitás. Ami ezt tudja azt Toyota szerint bele lehet önteni. Hiszed vagy sem.
Nem zárom ki a lehetőségét, hogy te jobban értesz a toyota motorokhoz mint toyota... de lássuk be nem is túl valószínű.Nem mellesleg evvel a bármit bele lehet önteni amit gyár megengeddel és ez 99%ban API + viszkozitás mennek el régi átlag Toyota motorok simán 500.000km+okat és rendszeresen jóval többet.
Szerintem: Töltsd bele amit gyár előír. Ennyi. Ha variálni akarsz ettől kb annyit lehet ökölszabályként eltérni, hogy hidegoldalon mindig lehet lejjebb lépni pl 5W30 helyett 0W30. APInál mindig lehet feljebb lépni. SL helyett SM vagy mégjobb az SN. Meg cseréld idő elött pár ezer km, pár hónappal. És kimegy a világból.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #4098 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Gray Zone Warfare
- OLED TV topic
- Androidos tablet topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mobil flották
- BestBuy topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Politika
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...