-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Sziasztok,
Altalaban mi a velemeny a Liqui Moly-rol?
10w60 (illetve 5w50) kategoriaban keresek alternativat a Seleniara. Papiron a LM jobban mutat es van Fiat minositese.
Alfa 2.0 JTS benzin motorhoz.
Esetleg 10w60-bol jobb/mas?
Koszi elore is.
Nevermind...
-
aktív tag
Sziasztok,
Alfa 2.0 JTS motorhoz nézelődök még mindig alternatív motorolajat Selenia 10w60 helyett. A motor júniusban lett teljesen felújítva, még nincs benne 2000km (nem sokat használom, na...).
Seleniaval indult a 0km, 1000km után volt olajcsere (addig kifejezetten tojáshéjas vezetés) szintén Seleniara; ezt olyan 5000km után dobnám vagy még az Újévi hidegek előtt.
Két típusra szűkítettem le a kört:
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60
LM 10w60 mellett szól, hogy u.a. viszkozitás és van Fiat 9.55535-H3 minösítése.
...de mindennapi körülmények közé az alacsonyabb hidegoldal miatt szemezek a LM 5w50-nel; főleg a közelgő tél miatt, ugyanakkor jóidőben sem tolom ki a szemét, ezért sem nyugtalanítana nagyon a 60-ról 50-re váltás (bár lehet, hogy a pályázás tartós 4k rpm körül már más tészta). Fiat minősítés nincs és API SJ, míg a 10w60 SL.
Miután nem értek hozzá, így csak a specifikációs táblák alapján tudok tájékozódni; a Seleniahoz alig találni, az LM-hez minden szépen listázva, és jobbnak tűnik minden összehasonlítható (és általam értelmezhető...) értékben, mint a Selenia.
Köszi előre is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi szépen.
A 0w50 már túl sok lenne?
Csak Eneosból és Mobilból találtam eddig.
@BlacKSouL
10w60 a gyári specifikáció. Amennyire ki tudtam hámozni a historikus információkból, eredetileg 10w40 volt, mint a TS motornál (aminek az alapjaira épül), aztán rájöttek, hogy azt eszi, és kiadták, hogy 10w60 legyen a gyári ajánlás a JTS-hez.
Elvileg laza illesztésű és átlagnál forróbb üzemű motor (bármit is jelentsen ez), így megeszi, illetve elégeti a kevésbé hőtűrő olajat, főleg ha tolják neki.
Én most abból indulok ki, hogy 220k km-t elment ahogy elment, viszont most nullára fel lett újítva, így érdemes lehet megfelelően üzemeltetni.
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
A hideg viszkozitást nézve igazából csak az a lényeg, hogy a használandó olaj dermedés/pumpálhatósági pontja ne legyen alacsonyabb a külső hőmérsékletnél.
Itt egy pillanatra elvesztettél...
Ha jól tudom a 10w az -25C, az 5w az -30C...legalábbis papíron.
Akkor egy átlagon felül hideg téli kora reggelen (-10-15C) nincs érdemben gyakorlati különbség?
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Köszi még egyszer.
Tehát akár maradhatok a 10w60-nál is, mivel az 5w érdemben nem ad többet hideg oldalon?
Egyébként árban Selenia 10w60 < LM 10w60 (+5%) < LM 5w50 (+25%) a minta, de számomra a kérdés, hogy LM-ból mely opció optimális a motornak; Seleniatól megválok, az biztos...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Kérhetném a véleményeteket...
Holnap délelőtt megyek a szerelőhöz, aki generálozta; mennyire komolyan vessem fel a következőt?
Alfa GT 2.0 JTS
- júliusban komplett motorgenerál 221.000 km-nél
- 222.000 km-nél olajcsere
- most 225.000 km-nél 4-5 dl olaj 'hiányzik'
Végig Selenia 10w60.
Tehát kerekítve 1.5 dl olajfogyasztás 1000 km-re.
Volt pár 'red-lining' (ex-has: 10 alkalom), illetve ha én nagyon megnyomom a pedált, az 5-6k rpm-nél való elváltást jelent, de jellemzően 2500-4000 közlekedem.
Köszi.
Nevermind...
-
aktív tag
@all
A generál előtti normája fél liter olaj volt 150km autópályán 120-szal 'krúzolva', cca 3400rpm körül.
Ahhoz képest ez mesés (városban, pályán...tökön-paszulyon át), egyébként meg fosnak tűnik 500k JMF-ért cserébe.
Egyébként a generál és az első csere közötti 1000 (~1200) km-en semmit nem kajált.
"Gyűrűzve lett vagy fúrva is?"
Gyűrűzve, köszörülve...illetve hónolva, ha az a fúrás...?
Nevermind...
-
aktív tag
@Czimby & Qru
Nem értek én a lovakhoz...köszi.
Beszéltem vele tegnap...ugyanezt modnja ő is, t.i. az első 10k km-en minden is lehet.
Jövő héten megy hozzájuk a kocsi, ott hagyom; van még több egyéb apróság is.
Mindenesetre a következő olajcserekor Liqui Moly 10w60-ra váltok...mer' miért ne. Most is csak azért került bele Selenia, mert maradt még a 'zabálós' korszakából. Mindig 5 literes kiszerelésben tartottam a csomagtartóban...
Az olaszautós topikban is fentartom a szálat: [link]
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Gyors körkérdés olajcserével kapcsolatban:
Nissan Almera (2000) 1.4 benzin / 87 ló és 19x ezer km.
Ha jól olvastam, akkor gyárilag 10w40 megy bele. Na most...amíg 'kölcsön volt adva', addig 20w50-nel futtatták (pálya/országút), kb. 20e km-en keresztül: ALCO Top Oil 20W50. Elvileg így nem szólt a hidrotőke indításkor...illetve szerintem ez volt a polcon a céges raktárban (arufuvarozás).
Na, most hazajött és dukál is egy olajcsere...a kocsi sorsa főleg rövid (5-10km), illetve nagyon rövid (1-2km) utakban fog kiteljesedni; és majd ez tart, ameddig bírja.
Érdemes-e átmosni a motort a 20w50 után?
Az ilyen extrém 'elhasználós' körülményekre érdemes lenne-e 5w30-ra, vagy 5-40-re váltani?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Az Alco Top Oil 20W-50 a leírás szerint ásványi alapolaj.
A laikus következő kérdése: az 'átmosás' A) az egy kanna valami a régi olajba és járatás, majd leeresztés és új olaj; vagy B) pedig régi olaj cseréje valami közbülső budget olajtöltetre és járás/járatás, majd leeresztés és új olaj? Esetleg C) ami A+B?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
"Alco Top Oil 20W-50 - engine oils are produced with mineral base stocks and selected additives"
Ha jól veszem ki, akkor a fenti szerint ásványi, ami benne van; korrekt?
5w30-ból mit lenne érdemes venni?
4 liter a töltet, szűrővel. Az olajwebshop.hu-ról rendelek, mivel itt vannak 15 percre és beváltak.
Toyota-s Mannol / Total Quartz / Castrol / Shell?
Köszi előre is.
Nevermind...
-
aktív tag
Na, megtörtént az Almera-ban az olajcsere.
5W30 Mannol Toyota 4L + Filtron szűrő
Lehet, hogy csak placebo...de mintha könnyebben venné a fordulatot a motor.
Alánéztek: sok helyen rozsda ott is (kívül is csipereg), illetve a vezetőoldali kerékdob át van rohadva; hogy ott mitökömért van fém?!
Viszont az abszolút jó hír: 2020. júniusig van vizsga a forgalmi szerint. Addig húzni fogja az igát...
Nevermind...
-
aktív tag
Olajválasztáshoz kérném a véleményeteket.
10w60-as olaj, 4,5 liter. A szűrők fixen Mann.
Annyit előre lelőnék, ha nincs olyan aspektusa a történetnek, amit nem vettem volna figyelembe, akkor Liqui Moly a favoritom; miután nem értek a lovakhoz, így roppant akadémikusan csak a spec sheet-ek bogarászásával tudtam konklúzióra jutni...meg különben is Deutche kraft, alles gut...und nicht kompót.
5L-es kiszerelésben (illetve 5L-re vetítve) az árban érdemi diffi nincs: 16-22e körül szóródnak.
Opciók:
Selénia Racing 10W-60 (5L) - a motorgenerál óta ez van a kocsiban (1x1000km + mostanra 1x5000km), a spec sheet meg annyit tud, hogy létezik
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 (5L) - az 'aranystandard' + evap. loss 5,3% (WTF!?) + Fiat 9.55535-H3
Castrol Edge Supercar (4+1L) - pepitában a LM olaj, illetve ha jól olvasom: kicsit magasabb kin. viszkozitás. picit magasabb sűrűség; nem tudom, hogy azok a minimális elétérések számítanak-e.
Valvoline VR1 Racing (5L) - lásd Castrol + Fiat 9.55535-H3
XADO SL-CF Rally Sport (4+1L) - lásd Castrol
Motul 8100 X-Power (5L) - passz, most láttam, hogy van ilyen is
Köszi!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Meghozták a ráncfelvarró pakkot az Alfa-hoz, gondoltam akkor én is tolok egy glamour shot-ot.
Utastérszűrőből és légszűrőből nem volt Mann, de végülis a Filtron már bevált párszor a GP-ben is. A lányok grátisz a LM-tól...helyesek és kedves gesztus, de jobban örülnék, ha erre is inkább +1 liter akció lett volna....mégiscsak JTS.
Mindenestre még van kb. egy liter LM 10w60 a pincében, ami még 2018. januárjában bontott 5 literes kannából maradt - gondolom ezt még elhasználhatom rátöltögetni, ha kell?
...illetve elhatároztam, hogy én majd jól lerendezem a cserét a szereldmagad-nál valamelyik hétköznap reggel, hogy úgy érezzem magam, mint egy rendes autóbuzi. Ha jol tudom, ott adott esetben segítenek, ha hülyén tartom a kalapácsot csavarhúzáskor vagy netalán magamra rántanám a kocsit?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi 70KW
2010-es gyártás, a motorkód: T3DB AG18713
Jelenleg 130e km.
Milyen motorolaj illene bele?
Az biztos, hogy 5w30 és valami C.
Párom nem találja a kézikönyvet, a neten pedig én nem találok a motorkódra keresve semmi részletekbe menőt.
Köszi.
Nevermind...
-
aktív tag
-
aktív tag
@Qru
Ugye első spiccre rávágtam az LM-t.
Utána viszont olvasgattam, ahogy dícséritek a Shell-t, így rákerestem az ajánlottra.
Shell Helix HX7 Prof. AF 5w30
Viszont ezt WSS-M2C-917A spec-re fémjelzik, cserében olcsóbb.
Maradjon az LM?
Egyébként az üzemeltetési körülményekről nem írtam: 'anyu autója' főleg iskolajáratban, mellette nyáron havonta átlag 500km autópálya, ősztől-tavaszig átlag 200km ugyanez.
Nevermind...
-
aktív tag
Na...ma reggel elvittem a Focus-t szervizeltetni.
LM olaj, MANN olajszűrő, Filtron légszűrő; a pollenszűrő a tavaszi szerviz idején volt cserélve, télre még jó lesz...
A 'bevásárlás' során jutottam a felismerésre, miszerint a Hengst, MANN és Filtron teljesen összebútorozott; a MANN-Hengst egybenállásről eddig is tudtam.
A bejáratott, régi szerelőgarnitúrához mentem, és ott 1,5 év után végre be tudtam nézni a vas alá és motortérbe alulról: 8 éves korához és 132e futáshoz képest makulátlan; rozsda nincs, minden por száraz, a blokk is csak poros, sehol egy folyás. Fékek, futómű, etc. mind fasza.
A légszűrő házán a motorfelöli nyak kissé olajpárás, de nem vészes.
Jelezték, hogy az ékszíj már repedezett, így azt még rendelek, illetve egy MANN üzemanyagszűrőt (faxsetuggya mikor volt cserélve).
Amit egyre jobban csodálok a kocsiban: minden logikusan elhelyezett és hozzáférhető, és nincs sallang; motorburkolat alul/felül le, oszt go.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
Jelezték, hogy az ékszíj már repedezett, így azt még rendelek, illetve egy MANN üzemanyagszűrőt (faxsetuggya mikor volt cserélve).
A fenti kapcsán egy kérdés...Naívan levadásztam mindent, de csak felötlött bennem a gondolat: üzemanyagszűrő cseréjekor magasnyomású dízel motornál nem kell-e odafigyelni olyamikre, mint a nyomás fenntartása, légtelenítés, stb.?
Ehhez kell valami speciális infrastruktúra, vagy a szerelő le tudja zongorázni alapvető készségekkel?
Köszi.
Nevermind...
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LEGO klub
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Külpolitika
- Windows 11
- Autós topik
- További aktív témák...