-
GAMEPOD.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
NSX82
csendes tag
Sziasztok!
csak egy gyors olajos kérdésem lenne.
Rendeltem a már megszokott 0w-20 eneos olajbol ujra a közelgő olajcserémhez, de szokatlan csomagolásban kaptam. Még a neten keresve sem találok hasonlot.
Valaki esetleg tudja hogy miylen csomagolás ez? Félek, hogy hamisitvány. Bár ugyanonnan rendeltem ahonnan előzőleg (kovács auto). Változott volna a csomagolás de sehol sem frissítik?[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
Sziasztok!
Egy 2007 -es 64kw -os D corsaba milyen motorolajat toltenetek?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Doki16
addikt
Remek a Castrolnak az olajválasztója [kép] Egy benzines hibridbe simán tdi 5w40-et javasol.
Ti egyébként melyik szabványt raknátok a Golf GTE 1.4 CUKB-be? VW 502.00 vagy 504?
Nem tudok dönteni, hogy melyik szabvány és melyik viszkozitás (5w40 vagy 5w30) legyen.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
Nem megy hidegen soha. Csak akkor inditom be ha tudom, hogy hosszabb távra megyek. 5W30 és 40 között vacilalok. De annyira már ismertek, hogy nem tervezek hosszú távra a kocsival. :) De én mindig a legjobbat akarom a kocsinak ha csak pár hónapig van nálam akkor is :)
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
bul07
nagyúr
Nekem azt tanácsolták hogy 40-re akkor van szükség ha nagy melegben tartós nagy terhelésnek van kitéve
Mondjuk nyáron 40fokban sok autópálya( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Ádám16
addikt
MX5NB - 1.6szívóbenya - 2001 - 210k km
(Motul) 5W40 folyik az ereiben 4 olajcsere óta (amióta nálam van). 2000 km után fél lityit öntök utána.
Befolyásolhatja ezt az olaj, tehát ha más paraméterűt használnék, változna ez a fogyás jobb irányba? -
Doki16
addikt
Nagyon ritkán kergetem meg. De ahogy alakulni fog az idei év idén már nem nagyon fog járni a motor. Minden kirándulás nullázva lett.
(#4918)bul07: Ilyen nem fog előfordulni. Nincs pályamatricám
(#4919)Qru: Szerencsére ez a technológia városban nem kap terhelést, még akkor sem ha jár a motor.
(#4920)molnarpeter: Én benne vagyok, de teljesen homály van ott is sajnos hibrid tekintetben. Szíjcserét kérdeztem ott, de volt ott minden a 2 év alatt cseréld ki meg a 80k km után. Meg a 210-nél kell csak. De senki nem tudott sajnos normális választ adni. Mindegy is most már. Áprilisban lesz 5 éves a kocsi és most akartam cseréltetni a szíjat. De így idén az is kimarad.
Ahogy láttad a GTE csoportban se nagyon jutottunk dűlőre az olajat illetőenA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
Az elég nagy olajfogyásnak számít. Ha sűrűbbre váltasz akkor csökken az olajfogyás de ez nem ajánlott, mert az csak tüneti kezelés. A sűrűbb olaj miatt még rosszabb lesz a kenés hidegen, ami miatt még jobban kopik a motor.
Doki16: Akkor egy mezei 5W30 elég bele. Nem is vennék bele Castrolnál drágábbat/jobbat.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Külön venném a külső és belső motorolaj fogyást. A külső amit írtál is a tömítetlenség hiánya. Pl a nem megfelelő szelepfedéltömítés, ahol szivárog(hat) az olaj. Ez normális, elöregszik egy idő után (főleg, hogy nagy hőingadozás éri a hideg/meleg motor megdolgoztatja azt a tömítést rendesen).
A belső pedig jellemzően a dugattyúgyűrűk-hengerfal-dugattyú hármasának kopása, valamint a szelepvezetők és szelepszárak közötti tömítetlenség kialakulás (de lehet kopás bármilyen egyéb forgattyús mechanizmusnál amit a motorolaj ken/hűt (pl főtengely, turbó a turbós autóknál, stb). Ezeket (kivétel a turbót) csak motorblokk felújítással lehet orvosolni. A jó hír, hogy ma már egy jobban felszerelt gépműhelyben kvázi gyári minőségben tudnak felújítani. Perselyezés/síkolás és/vagy túlméretes dugattyú használat, többféle megoldás létezik ebbe nem megyek most bele.Ezen kívül befolyásolja az olajfogyást az autó használata: magas hőterhelésnél az olaj párolgási vesztesége magasabb, így jobban fogy (párolog). Magas fordulaton a lehúzógyűrű (főleg ha már öreg/kopott és/vagy túl sűrű olaj van benne) nem tud tökéletes munkát végezni, így valamennyi olaj marad az égéstérben, ami a befecskendezett benzinnel együtt elég (ha feketén fütstöl a kipufogó akkor éppen ez történik). Ha nézel F1-et pont ezzel csalt a Ferrari a 2019-es szezonban.
Fontos tudni, hogy minden motornak van egy normális olajfogyasztása. Ennek mértéke használt és konstrukció függő, a gyártó megad rá egy maximálisan elfogadható értéket. Bár ezek az értékek elég nagyvonalúak, hogy védje magát a gyártó. Nem ritka a 1l/1000 km-es érték (jellemzően VAG-nál ez az irányszám).
Szóval ha sportosan vezetsz még akár normális is lehet ez az olajfogyi, gondolom nem poroszkálásra használod az mx5-öt. Érdemes lenne más mx5 tulajokkal egyeztetned, kinél hogy alakul az olajfogyi.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Nézz utána annak is, mennyi lenne egy komplett bontott motor bele. Maga a motor + a csere munkadíja.
Amúgy tisztán az anyagi oldalról nézve; inkább öntözném bele a fél litert 2000 kilométerenként*.
*Tételezzük fel, mész évi 10 ezer km-t az MX-5-tel, az 2,5 liter olaj utántöltését jelenti, legyen 8-10 ezer Ft évente.
A motorcserére alaphangon 200 ezret tippelek, a felújításra ennél többet. Ha nem romlik lényegesen az olajfogyasztás, akkor 20-25 év alatt térülne meg a motorcsere.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Ha bontva viszed a motor a gépműhelybe (máshogy nem is fogadják be) akkor 200k-ból gatyába rázzák. Szóval egy komplett felújítás 250k-ba simán belenyal de ennek több értelmét látom mint egy kétes előéletű bontottat venni majdnem ugyanennyiért.
Plusz ha nem motorkódos hanem motorszámos akkor még le is kell papírozni, ami megint idő és pénz.Ettől függetlenül én is töltögetném rá az olajat egyelőre.
#nincsbennetarcsi
-
Ádám16
addikt
Qru: köszi a részletes választ!
Olcsó a motor bele. 100-150ért van komplett.
Ha nagyon muszáj lenne, inkább felújíttatnám a mostanit. Akinek MX-e van, nem sokszor vált el 2000 alatt. Ami nem is baj, csak szerintem sokan az első kilométereken leforgatják...
Akkor már inkább 250ért egy komplett felújítás, de az még azért odébb van.
Majd, ha nagyon megindul az fogyasztás, szóba jön, de öntögetem, nem nagy kaland. Az okára lennék kíváncsi inkább.Szelepfedéltömítés után meglátjuk.
Btw ritkán nyírom, AB autó melóba kb. Naponta 2-3x elviszem 6-7000ig, egy megszokott szakaszon, esőben-hóban elteszem keresztbe, de nem gyilkolom szarrá, nekem ennyi is elég. Utazni is kurva jó ezzel a kis gépsassal, én imádok krúzolni is vele a Bükkben/városban tető nélkül. Beteszem a kanyarba, de nem az életemet kockáztatva. Viszont országúton melegszik 3000rpm-nél (ez nála a 90-100 közti tempó). Lehet, ez sem kedvez neki, 2300-2800 körül jobban esne neki, de nincs türelmem lassabban menni.
-
molnarpeter
nagyúr
Ha azt nézzük, olajcsere előtt már nem biztos, hogy érdemes a friss olajat egyből le is engedni, szóval lehet, hogy elég 2 liter is rugdosva, magas fordulaton tartva, stb stb nem tűnik soknak, legalább nem pótolja benzinnel.
Ádám16: elsőre összes tömítést át lehetne nézni, szimeringeket is ideértve (főtengely, vezérműtengely), meg egy hosszú lejtőn megeresztve motorfékkel szelepszárszimering is csekkolható.
-
veterán
"Viszont országúton melegszik 3000rpm-nél (ez nála a 90-100 közti tempó). Lehet, ez sem kedvez neki, 2300-2800 körül jobban esne neki, de nincs türelmem lassabban menni."
Ez általános jelenség a többi MX-5-nél is, vagy inkább egyedi?
Ha inkább egyedi, úgy ennek járnék alaposabban utána. -
Doki16
addikt
válasz molnarpeter #4929 üzenetére
Valami Castrolt akarok bele venni. Nem kell drága olaj bele. Csak még mind a kettő GTE-ben az van amivel megvettük őket és most már ideje lenne lecserélni. De szerintem maradok a VW 504.00 5W30-nál. Mi a vélemény?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
i-sti
senior tag
Mivel az 504 benzin/507 dízel sokszor kéz a kézben jár, gondolom hasonlóak lehetnek, így ahogy Qru is mondta hideg oldalon szerintem is a 0W lenne a jobb választás.
Ebből kifolyólag ahogy innen többen is, úgy én is a 2db CRTDI-t már második olajcserekor 0W30 VW 507 olajjal itatom. Sok rövid táv. Caddy van mikor napi 20 indítást kap, de összesen nem megy 10km.Novum Forum Siculorum
-
Ádám16
addikt
Lehet, félreérthető voltam: ~3000-et forog ~90-100 között.
Szerintem ez általános jelenség, sok autónál.molnarpeter: Ja, legalább nem hengerfejes. Szép tiszta az olaj. Mondjuk a vizem fogy egy kicsit, de az is szép tiszta. A szerelőm (meg egy másik is) azt mondta, valamelyik bilincs/csőnél folyhat, de tuti nem folyik össze, az látszana pár dolgon.
-
Doki16
addikt
Nálam havi kb. 5 indítást kap Szerintem most kipróbálom a 5W-t úgyis nyár jön. Legközelebb meg már úgysem nálam lesz a kocsi (Valószínűleg most tovább marad a vírushelyzet miatt) Következőnek meg megy bele 0W. Passat már régóta sír olajért. Bár így, hogy nem jár a motor nem hiszem, hogy sok baja lesz
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Vassili
tag
Sziasztok!
Kipróbálnám a shellnek ezt az "új" olaját, használja itt valaki pureplus technológiás shellt? Castrolt 5W-40 Edge-t használtam korábban. Adagolós 1.9 TDI (110LE) Tudom túlzás de ezt néztem ki...
https://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-professional-av-0w-40.html -
rostiron
őstag
Sziasztok
Létezik 10w40 olaj ami full szintetikus ? Nem ilyen részszintetikus meg stb.Gigabyte B55 Aorus elite v2, Ryzen 5600, 32GB DDR4, RX6600, XFX TS-550,
-
Richard!
addikt
Estét!
Alany: Opel Corsa D 1.2
Évjárat: 2014
Km.: 22000
Használat: Nagyon ritkán, de akkor sok rövidtávval
Kérdés: Milyen dexos2 olajat vegyen bele a tulaj? Ehhez a használathoz valami 0W30-as illene, nem? Abból, meg csak a Castrol-nak van, a tudomásom szerint.
Egyéb ötlet?Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
bozont
veterán
válasz Dluinet #4948 üzenetére
Egyedül a Castrolnak van sajnos. Pedig lehetne többféle is. Jövőre lehet nekem is ez kerül a Corsa-ba, a sok rövid táv miatt (10-20km) jobb lenne a 0W-s.